בשעה טובה, מדינות המזרח מתחילות להיפתח לתיירות. הנה כל מה שאנחנו יודעים על המדינות הפתוחות, ואלו שצפויות להיפתח בקרוב.

אפשר להגיד שהתיירות העולמית בהתאוששות – יש מעל 70 מדינות בעולם אליהן ניתן לטוס ללא בידוד, נראה שבאירופה וארה"ב העסקים כבר די כרגיל, גם מדינות מרכז ודרום אמריקה מקבלות תיירות, ויעדים באפריקה פתוחים בפנינו. אבל עד כה, המזרח נותר מאחור. כבר כמה חודשים שאפשר לטייל במזרח בכמה מדינות נבחרות: האיים המלדיבים, סרי לנקה, ותאילנד. לרשימה הזו מצטרפת נפאל, ובקרוב יצטרפו ויאטנם, הודו והפיליפינים. אז בואו נעבור על הרשימה הזאת ונבין יותר טוב מה היעדים הפתוחים לתיירות במזרח, חובת בידוד, דרישות כניסה, הגבלות למחוסנים וכל התנאים:

הערה חשובה: מדינות המזרח מגדירות מחוסן כמי שעברו שבועיים מאז החיסון השני שלו. העולם עדיין לא אימץ את הבוסטר.

האיים המלדיבים כבר פתוחים

גן העדן הטרופי פתוח לתיירים כבר די הרבה זמן. העסקים די כרגיל, הריזורטים פתוחים, וגם האיים המיושבים פנויים לקבל אתכם (אם תבחרו לטייל באיים המיושבים תגלו שאפשר גם לטייל בזול במלדיבים).

מי יכול להיכנס למדינה: כולם.
בידוד: אין.
ויזה: ויזה בהגעה.
דרישות כניסה: בדיקת PCR, בוקינג למלון, טופס כניסה למלדיבים (לא יותר מ-24 שעות לפני הנחיתה).
הגבלות ללא מחוסנים: לא מחוסנים יכולים לנפוש בריזורטים כרגיל, אבל כניסה לאיים המיושבים היא למחוסנים בלבד, אלא אם רוב תושבי האי כבר התחסנו בעצמם.

סרי לנקה מקבלת תיירים מחוסנים

סרי לנקה בדיוק יצאה מסגר וגל קורונה רביעי, וככל שעובר הזמן המדינה נפתחת עוד ועוד. הסרי לנקים מקבלים בברכה תיירים, בעיקר מחוסנים. אבל גם הלא מחוסנים יכולים להגיע ולהעביר "בידוד" מאוד גמיש בשבועיים הראשונים. סרי לנקה פתוחה לתיירים

מי יכול להיכנס למדינה: כולם
בידוד: מחוסנים פטורים מבידוד. תיירים לא מחוסנים, לעומת זאת, נכנסים ל-"biobubble": שהיה של שבועיים במלונות יעודיים לבידוד (כולים טובים ומפנקים), בהם הם יכולים להסתובב חופשי במלון ולהשתמש במתקניו, ולצאת לטיולים ב-16 אתרי תיירות יעודיים שנמצאים בתוך הבועה.
ויזה: חובה להנפיק מראש ויזה אלקטרונית.
דרישות כניסה: בדיקת PCR, בוקינג למלון, ביטוח קורונה סרי לנקי.
מומלץ מאוד להיעזר באתר הרשמי של סרי לנקה hello again, לקבלת כל המידע והנהלים העדכניים.

תאילנד החלה להיפתח לתיירות

תאילנד, אחת המדינות המתויירות בעולם, סובלת מאוד מהמחסור בתיירים. ב-1.7 שערי תאילנד נפתחו לתיירים מחוסנים. תחילה היה אפשר להגיע רק לפוקט, ולאחר מכן נפתחו שאר האיים בדרום תאילנד. ב-1.11 צפויים להיפתח יעדים נוספים, ביניהם בנגקוק, צ'אנג מאי, הואה הין ופטאיה. תאילנד נפתחת לתיירים

תכנית ה-sandbox למחוסנים: מחוסנים (וילדיהם) יכולים לטוס ישירות לאחד מאזורי האיים ללא בידוד, להישאר שם שבוע (במלון אחד), ואז להמשיך לשאר אזורי האיים. אזור איים אחד הוא פוקט (פוקט, קופיפי, קראבי, קו יאו, קאו לאק, ריילי ביץ'), ואזור שני הוא סאמוי (קוסמוי, קופנגן, קו טאו).
כניסה מבנגקוק לכולם: מחוסנים ולא מחוסנים יכולים לנחות בבנגקוק. מחוסנים יכנסו לבידוד של שבוע, לא מחוסנים – ל-10 ימים.
התכניות להמשך: ב-1.11 תאילנד צפויה לפתוח אזורים נוספים במדינה למחוסנים ללא בידוד – בנגקוק, צ'אנג מאי, הואה הין, פטאיה ועוד. אזורים נוספים יפתחו לאחר מכן.
ויזה: לשהיה של עד 45 יום, אין צורך בויזה. אפשר להוציא מראש ויזה ל-60 יום, או לשלושה חודשים ומעלה.
דרישות כניסה: כרטיס יציאה מתאילנד, מילוי טופס COE, הזמנת מלון לתקופת בידוד / תקופת sandbox, ביטוח נסיעות כולל קורונה, בדיקת PCR.

נפאל פתוחה לתיירים מחוסנים

נפאל, ארץ הטרקים וההימלאיה הקסומה, פתוחה לתיירים כבר עונה שניה ברציפות. מחוסנים נכנסים ללא בידוד ומנפיקים ויזה בהגעה. לא מחוסנים צריכים להנפיק ויזה מראש ולהיכנס לבידוד למשך 10 ימים (בפועל – הבידוד אינו נאכף). טיסות לקטמנדו - נפאל

כניסה למחוסנים: מחוסנים יכולים להיכנס לנפאל ללא בידוד וללא הנפקת ויזה מראש.
כניסה ללא מחוסנים: לא מחוסנים יכולים להיכנס לנפאל אחרי הנפקת ויזה מראש בשגרירות נפאל, ונכנסים ל-10 ימי בידוד. בפועל, הבידוד אינו נאכף.
ויזה: ניתן להנפיק ויזה ל-15, 30 ו-90 ימים בשגרירות נפאל בת"א. מחוסנים יכולים להנפיק את הויזה גם בכניסה למדינה.
דרישות כניסה: בדיקת PCR, טופס CCMC, הזמנת מלון בקטמנדו לימים הראשונים (לא מחוסנים מזמינים מלון מרשימת מלונות מאושרת בלבד).
עונה: עונת התיירות הנוכחית בנפאל תסתיים בסוף נובמבר, והעונה הבאה תתחיל באמצע מרץ ותיגמר בסוף מאי.

ויאטנם נפתחת בהדרגה

ויאטנם מתכננת להתחיל פתיחה הדרגתית לתיירות בינ"ל בנובמבר. בשלב ראשון, האי פוקוק יפתח למחוסנים בלבד. לא ידוע כרגע על אפשרות להמשיך לאזורים אחרים בויאטנם, אבל זה בטוח יגיע בהמשך. נראה שויאטנם עוקבת אחרי המודל התאילנדי שהוכיח את עצמו עד כה.

הודו בפתיחה הדרגתית לתיירים

אחרי שנה וחצי של המתנה דרוכה, הודו צפויה להודיע ממש בקרוב על פתיחה לתיירות. מאמירות לתקשורת של ראש הממשלה, שר התיירות ובכירים במשרד הפנים ההודי, ניתן להסיק שכרגע התכנון הוא פתיחה הדרגתית של הודו ב-15.10 לטיסות צ'ארטר, כנראה רק לגואה בשלב ראשון. בשלב השני, ב-15.11, יחזרו הטיסות המסחריות. כרגע לא ברור האם הפתיחה הראשונית תהיה לכולם או למחוסנים בלבד.

הפיליפינים הכריזו על פתיחה עתידית

מדינת האיים, החופים המטריפים והצלילות המדהימות כבר הודיעה שתיפתח בקרוב לתיירות, אך לא סיפקה פרטים מעבר לזה. נותר לנו רק להמתין בציפיה.

נכתב ע"י תום לנדאו, יועץ ומתכנן טיולים להודו, נפאל ומיאנמר, ומנהל קהילות פייסבוק למטיילי המזרח. מוזמנים לעקוב אחריו גם באינסטגרם.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה