זה לא סוד שארצות הברית היא אחד מהיעדים המבוקשים ביותר עבור ישראלים ולא קשה להבין למה. עד חודש אוקטובר 2023, אזרחי ישראל שאינם בעלי דרכון זר, היו מוכרחים להנפיק ויזה על מנת לבקר בארה"ב, או לעבור דרכה בטיסת קונקשיין. אך עם צירופה של ישראל לתוכנית הפטור מויזה, ניתנת האפשרות להגיש בקשה לבעלי דרכון ביומטרי בלבד. בכתבה זאת נבדוק מי זכאי להנפיק אישור ESTA ומה כולל תהליך ההנפקה.

ויזה לארה"ב או הנפקת ESTA

על אף שניתן להיכנס לארה"ב באמצעות כל אחת משתי האפשרויות, קיימים מספר הבדלים בין השניים. ראשית, עלות הנפקת אישור ESTA זולה משמעותית ועולה רק $21. בנוסף, ניתן להוציא אישור ESTA באופן מקוון, בניגוד לויזה, שמחייבת תיאום מועד לראיון פרונטלי והגעה לקונסוליה בתל אביב או לשגרירות בירושלים. הבדל נוסף הוא זמן השהייה המותר בארה"ב, כניסה עם אישור ESTA מוגבלת ל-90 ימים, בעוד שכניסה עם ויזה מוגבלת ל-180 ימים. אישור ESTA תקף לשנתיים מיום ההנפקה, ויזה תקפה עד ל-10 שנים (בהתאם להחלטת המראיין בשגרירות). במידה וסורבתם לקבל ESTA, תוכלו להגיש בקשה לויזה.

טיסות למיאמי
חופי מיאמי. צילום: מיקי שפיצר

איך מוציאים אישור ESTA?

לפני שנתחיל, חשוב לציין שיש להיזהר מאתרים לא רשמיים, או מסוכנים אשר מציעים להגיש עבורכם את הבקשה תמורת תשלום. מדובר בהליך קצר, זול ופשוט שניתן לעשות גם בשפה העברית.

שלב ראשון – יצירת בקשה – ראשית, יש להיכנס לאתר הרשמי (esta.cbp.dhs.gov) להגשת בקשה ל-ESTA. ניתן לשנות את שפת הממשק לעברית למי שמעדיף. בצד ימין של העמוד לחצו על צור בקשה חדשה. לאחר מכן תינתן האפשרות להגיש בקשה לאדם אחד או לקבוצה (מתאים למשפחות). בנוסף, תתבקשו לאשר הצהרה על אמינות המידע שממלאים בטופס. שימו לב, שבכל שלב ניתן לשמור את הפרטים שהזנתם ולאחר מכן להמשיך במילוי הבקשה.

שלב שני – צילום ופרטי דרכון – בשלב זה תתבקשו להעלות תמונה של צילום הדרכון שלכם. מזכירים כי רק דרכונים ביומטרים יאושרו. חשוב להקפיד שצילום הדרכון יהיה ברור. לאחר מכן, הפרטים הנחוצים ימולאו באופן אוטומטי ותתבקשו לציין אם יש או הייתה לכם בעבר אזרחות זרה. בסוף שלב זה, תתבקשו למלא כתובת אימייל שתשמש אתכם גם לקבלת התשובה.

שלב שלישי – פרטים אישיים – בשלב השלישי תתבקשו למלא את פרטי הקשר שלכם, הכוללים מספר טלפון וכתובת מגורים. לאחר מכן, תוכלו למלא את פרטי הרשתות החברתיות שלכם – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר – שימו לב שלא מדובר בסעיף חובה. לסיום, תתבקשו למלא את שמות ההורים באנגלית, את שם מקום העבודה שלכם ופרטיו.

כך נראה עמוד הבית של האתר הרישמי להוצאת אישור ESTA

שלב רביעי – פרטי איש קשר בארה"ב – תחילה, תצטרכו לענות אם אתם מוציאים את אישור ה-ESTA למטרת קונקשין בלבד. לאחר מכן, תתבקשו לציין פרטי איש קשר הנמצא בארה"ב ואת כתובתו. בסוף השלב תתבקשו לתת פרטי איש קשר נוסף, הפעם כזה שנמצא מחוץ לארה"ב – זה יכול להיות בן משפחה או חבר קרוב.

שלב חמישי – שאלות בנוגע לעברכם הפלילי – בחלק זה עליכם להשיב 'כן' או 'לא' על מספר שאלות הנוגעות להתמכרות לסמים ועבר פלילי. כמו כן, מופעיות שאלות הקשורות לניסיון זיוף ויזה כדי להיכנס לארה"ב, או לניסיון שהייה מעל משך הזמן המותר. יש לשים לב שבמידה וביקרתם בקובה לאחר 01.03.2011 – יש להשיב 'כן' על השאלה האחרונה.

שלב שישי – אימות פרטים – בשלב זה בידקו כי כל הפרטים שמילאתם נכונים.

שלב שביעי – תשלום וסיום התהליך –  הגענו לשלב האחרון, הכולל את התשלום עבור בקשת אישור ה-ESTA. כפי שציינו, העלות הינה $21 וניתנת לתשלום בכרטיס אשראי או באמצעות חשבון PayPal. לאחר ביצוע התשלום, תקבלו את מספר הבקשה (Application number) ותוכלו לצפות בסטטוס הבקשה. חשוב מאוד לשמור את מספר הבקשה כדי שתוכלו להתעדכן בסטטוס הבקשה.

משך הזמן לקבלת תשובה הוא כ-72 שעות מרגע תשלום וסיום הבקשה, אך על פי דיווחים מצד גולשים רבים בקהילת טיסות סודיות, התשובה מגיעה תוך מספר שעות. כאשר סטטוס הבקשה שהגשתם ישתנה, תקבלו על כך הודעה במייל ותוכלו לבדוק האם הבקשה אושרה או סורבה. אנו ממליצים להמתין עם הזמנת כרטיסי טיסה, בתי מלון ואטרקציות עד לקבלת אישור רשמי של הבקשות.

טיסות לניו יורק
מנהטן מחכה לכם

סיכום

קיימים יתרונות רבים לצירופה של ישראל לתוכנית הפטור מויזה. היתרון המרכזי של תהליך ה-ESTA הוא יעילות התהליך לעומת הוצאת ויזה בשגרירות. כמו כן, עלות הנפקת האישור נמוכה משמעותית מעלות הגשת בקשה לויזה. בעקבות האפשרות הנוחה והקלה לקבל אישור כניסה לארה"ב, אנחנו סבורים כי תהיה עלייה בביקוש לטיסות לארה"ב. לכן, לאחר קבלת האישור אנו ממליצים להזמין את כרטיסי הטיסה לארצות הברית.

כבר הוצאתם אישור ESTA ? ספרו לנו על כך בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

טיסות זולות לארה"ב:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה