מטוס

שנת 2023 בעולם התעופה מסתיימת, וללא ספק מדובר בשנה שבה מספר הנוסעים ותנועות המטוסים נסק ברחבי העולם. למרות שבישראל המגמה הזאת נעצרה לקראת סוף השנה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, בעולם מסתכלים קדימה לקראת שנת 2024. בשנה הקרובה צפויים להתרחש מספר דברים לפי מומחים בענף, ובכתבה זו אספנו עבורכם חמש מגמות מרכזיות (גם בארץ וגם בחו"ל) שעתידות לקרות ולהשפיע על ענף התעופה והתיירות.

גידול בביקוש לטיסות מנתב"ג בשנת 2024

מספר חברות תעופה זרות הודיעו על חזרה לפעילות בנתב"ג כבר בחודש ינואר הנוכחי. במידה והמגמה החיובית הזאת תימשך, אנו צופים שתהיה עלייה בביקושים לטיסות בהמשך השנה. כמו כן, למרות הבשורות החיוביות האלו, ייתכן וחלק מחברות התעופה יבחרו לצמצם בתדירויות או בקווים לנתב"ג, מה שיוביל לעליית מחירים. חשוב לזכור שהמועדים המבוקשים ביותר לטיסות במהלך השנה הם חופשת פסח, החופש הגדול וחגי תשרי. לכן, במידה ואתם מעוניינים לטוס בתאריכים אלו אך חוששים להתחייב כעת, נמליץ לרכוש כרטיסי טיסה שניתנים לביטול.

מטוס של חברת אוסטריאן איירליינס
מטוס של חברת אוסטריאן, הודיעה על חזרה לישראל צילום: מיכאל קבחייב

האם בקרוב נפסיק לשלם על טרולי?

כבר מספר שנים עברו מאז הורגלנו לשלם על שליחת מזוודה לטיסות באירופה. כמו כן, בשלושת חברות הלואו קוסט הטסות לישראל – איזיג'ט, וויז אייר וריינאייר, אנו נדרשים לשלם על מזוודת טרולי; ובמהלך שנת 2023, ארקיע וישראייר התחילו לגבות תשלום על העלאת טרולי למטוס – אם כי במחיר נמוך ואחיד לעומת חברות הלואו קוסט האירופאיות. אך בהצעה שהוגשה מטעם האיחוד האירופי, נבחנת ההחלטה לחייב את כלל חברות התעופה הפועלות באירופה לאפשר לכלל הנוסעים לעלות למטוס עם טרולי ללא עלות נוספת. במידה והחלטה זאת תאושר, ייתכן ונראה עליית מחירים בטיסות של חברות הלואו קוסט – אך לפחות יהיה לנו יותר מקום לשופינג.

טרולי
האם בקרוב נפסיק לשלם על טרולי?

הופעות ואירועי ספורט באירופה

בשנת 2024, מגמת התיירות לשם צפייה באירועי ספורט ומוזיקה צפויה לקבל חיזוק משמעותי. במהלך חודשים יוני ויולי, צפויים להיערך בגרמניה משחקי היורו שעומדים למשוך מאות אלפי צופים לרחבי המדינה. כמו כן, החל מסוף יולי ועד אמצע אוגוסט צפויים להיערך בפריז המשחקים האולימפיים.

ומה בנוגע למוזיקה? במהלך שנת 2024 עתידים להתקיים באירופה סבבי הופעות של הלהקות הגדולות בעולם כמו קולדפליי, פו פייטרס, אד שירן ועוד. גם הזמרת הגדולה בעולם נכון לשנת 2023, טיילור סוויפט, עומדת להגיע ליבשת עם סיבוב הההופעות שלה שכבר כבש את אמריקה.

כבר בימים אלו, ניתן לראות שמחירי כרטיסי טיסה לשבועות בהם מתקיימות הופעות או משחקים גבוהים מהרגיל. לכן, במידה ואתם מעוניינים להיות באחד מהאירועים האלו, מומלץ להזמין את כרטיסי הטיסה בהקדם האפשרי. במידה והטיסות הישירות יקרות, ניתן לבדוק אופציה של טיסת קונקשין או נחיתה ביעד סמוך ולהינות מיעד טיול נוסף.

טיסות לצרפת - מגדל אייפל בפריז
פריז, תארח את האולימיפאדה בשנת 2024

טורקיה וסיני אאוט, פראג ויוון אין

עוד מגמה שקשורה אלינו הישראלים, תהיה בחירת היעדים לשנת 2024 בעקבות התגובות השונות למלחמה. במדינות שהביעו תמיכה והזדהות עם ישראל, כמו ארה"ב, גיאורגיה וצ'כיה, אנחנו צופים שתהיה עלייה ברצון לטוס ליעדים אלו. מנגד, תהיה ירידה בביקושים לטיסות ליעדים כמו טורקיה, סיני ומרוקו. בנוסף, גם הביקוש לנופש ביעדי בטן גב פופולריים כמו איי יוון או קפריסין אמור להיות גבוה יותר מבשנה שעברה.

טיסות ליוון - נוף אל הים סנטוריני יוון
נוף מהאי סנטוריני שביוון

רכבות מהירות – התחליף לטיסות פנים קצרות?

גם בשנת 2024 צפויה להימשך מגמת הגידול בנוסעים, וכן גם בכמות המטוסים. ממשלת צרפת החלה לנקוט בצעדים למען שמירה על האקלים וצמצום זיהום האוויר. אחד מהצעדים שעליהם סוכם הוא ביטול טיסות פנים קצרות במדינה. יש להדגיש שמדובר בביטול קווים שלהם יש חלופה ברכבת, ושמשך הנסיעה קצר משעתיים וחצי. במדינות אירופה ובמזרח אסיה, הרכבות הינן מהירות, יוצאות ומגיעות למרכזי הערים. לכן, לרוב נסיעה ברכבת הינה יותר נוחה, יעילה ומשתלמת מאשר ההליך שמלווה טיסת פנים קצרה. ייתכן כי מדינות אירופאיות נוספות כמו איטליה או בריטניה ינקטו בצעדים דומים למען קיימות.

נסו לבדוק על רכבת קלה!
רכבת קלה. האם בריטניה תנקוט בצעד דומה?

רוצים לדעת עוד על שינויים וחידושים בענף התעופה? בקרו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה