צילום: רועי אקרמן

למרות המצב הביטחוני, הירידה בכמות הנוסעים ושגרת המלחמה, נתב"ג ממשיך לתפקד ונשאר פתוח. בכל יום יוצאות מנתב"ג עשרות טיסות וכ-15 אלף נוסעים בכל יום, הטסים לאירופה, לארה"ב ולמזרח. ריכזנו עבורכם בכתבה זו, את המידע החיוני אודות תפקוד נמל התעופה בן גוריון בזמן מלחמת "חרבות ברזל".

שגרת מלחמה בנתב"ג וזמני הגעה

כלל הטיסות (הפנימיות והבינלאומיות) יוצאות ומגיעות לטרמינל 3, כאשר טרמינל 1 סגור לפעילות. על אף תנועת הנוסעים המעטה יחסית, לטיסות בינלאומיות נמליץ להגיע לטרמינל כשלוש לפני מועד ההמראה, וכשעה וחצי לפני לטיסות פנים.

חברת אל על ממשיכה לטוס מנתב"ג. צילום: ארז ורבר

הנחיות בזמן אזעקה

במקרה של הפעלת התראת 'צבע אדום' בנתב"ג, זמן ההגעה למרחב מוגן הינו דקה וחצי. בעת הישמע אזעקה בנתב"ג, יש לפעול על פי ההנחיות בהתאם למקום בו אתם נמצאים. במידה והנכם נמצאים במרחב הטרמינל, קיימים מרחבים מוגנים רבים עם שילוט ברור. בזמן אזעקה, יש לעקוב אחר השילוט המפנה אליהם, בעברית ובאנגלית, ולהגיע למרחב המוגן הקרוב ביותר. חשוב להדגיש שעובדי השדה יסייעו לנוסעים להגיע למרחב המוגן הקרוב ביותר בעת הצורך.

צ'ק-אין וכבודה

בשל צמצום חברות התעופה והטיסות אשר יוצאות מנתב"ג, מספר דלפקי הצ'ק-אין הפתוחים לרשות הנוסעים הצטמצם משמעותית. הצ'ק אין לטיסות אל על מתבצע בדלפקים 78-99, לטיסות של שאר החברות בדלפקים 65-77, תלוי בכמות הדלפקים אשר מוקצים לכל טיסה (אזור C). דלפקי הצ'ק-אין לטיסות הפנים לאילת, נמצאים בקומה G (קומת הנחיתות). אנו ממליצים לבדוק את מיקום הדלפק של טיסתכם בלוח הטיסות שנמצא באתר נתב"ג.

למי שרוצים לבצע צ'ק-אין מראש, חשוב לדעת שהדבר אפשרי בטיסות אל על היוצאות מנתב"ג בלבד. נוסעים הטסים בטיסות אל על ואין ברשותם מזוודה, יכולים להגיע לאזור W ולעבור הליך בידוק בטחוני מקוצר במקום לחכות בתור לדלפק. שאר החברות (כולל ארקיע וישראייר), מחייבות את הנוסעים להגיע לדלפקים, גם אם אין ברשותם מזוודה הנשלחת לבטן המטוס.

צמצום דלפקי הצ'ק-אין הפעילים

פעילות בתי-העסק והטרקלינים

  • בתי קפה, מסעדות וחנויות – נכון לשעת פרסום הכתבה, בתי העסק הנמצאים באולם היוצאים, באולם מקבלי הפנים ובשטח האווירי פתוחים כרגיל. ייתכנו שינויים בשעות הפעילות הסניפים.
  • טרקלין המלך דוד – טרקלין זה משרת את נוסעי מחלקת העסקים ואת הנוסעים המתמידים בדרגות זהב ומעלה בחברת אל על – הטרקלין פתוח כרגיל לפי לוח הטיסות היוצאות של חברת אל על.
  • טרקליני דן – טרקלין דן היחידי שפתוח נמצא בשלוחה C. הטרקלין פתוח כרגיל בימי א'-ה', ובימי שישי ושבת עד שעות הצהריים. טרקלין דן משרת את נוסעי מחלקת העסקים של חברות התעופה הזרות הפועלות כעת בנתב"ג, ומאפשר כניסה באמצעות מימוש הטבות שונות.
  • טרקלין ארבל – שירות ההמראה קיים והטרקלין פתוח כרגיל.
  • טרמינל פתאל – שירות ההמראה קיים וטרמינל 'פתאל' פתוח כרגיל.
בתי העסק בשטח האווירי פתוחים כרגיל
בתי העסק בשטח האווירי פתוחים כרגיל

פעילות התחבורה הציבורית והחניונים

  • רכבת ישראל – הרכבות לנתב"ג פועלות כסדרן (למעט בסופי שבוע), אנו ממליצים להתעדכן בקווים הקיימים ובשעות פעילות הרכבות באתר או באפליקציה של 'רכבת ישראל'.
  • אוטובוסים – גם קווי האוטובוס פועלים כרגיל. אנו ממליצים להתעדכן בשעות פעילות הקווים באמצעות אפליקצית moovit.
  • מוניות – שירות המוניות בשדה עובד במתכונת מצומצמת. אנו מזכירים שיש להשתמש במוניות מורשות בלבד ולהתעקש על הפעלת מונה.
  • חניונים – כלל החניונים המשרתים את נתב"ג, לטווח קצר ולטווח ארוך, פתוחים כרגיל לשירות הנוסעים. כמו כן, גם השאטלים המקשרים בין החניונים לטרמינל 3 פועלים כסדרם.

סיכום

למרות הירידה בביקוש לטיסות ובכמות הנוסעים העוברת בנתב"ג, מעודד לדעת שמרבית השירותים בו פועלים כרגיל לרווחת ציבור הנוסעים. כמו כן, ברחבי הטרמינל קיימים מרחבים מוגנים רבים, מה שמעניק תחושת ביטחון במקרה של אזעקת 'צבע אדום'.

חשוב לנו להדגיש, שהמידע בכתבה זו נכון לשעת הפרסום. לשאלות נוספות ניתן ליצור קשר עם המודיעין בנתב"ג, באמצעות מספר הטלפון 03-9755555. השירות זמין בשפות עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.

רוצים לשתף אותנו בחוויה שלכם בנתב"ג בימים אלה? ספרו לנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה