צילום: מיכאל קבחייב

וויז אייר, חברת הלואו קוסט הפעילה ביותר בישראל, מפעילה בשגרה עשרות טיסות שבועיות מנתב"ג. בדומה למרבית חברות התעופה, גם חברת וויז אייר ביטלה מאות טיסות מתוכננות בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. בכתבה זו נציג לכם את כל האפשרויות לניהול ההזמה שלכם לאחר ביטולה – החל מהחזר כספי ועד למגוון השינויים האפשריים.

לקוחות החברה צפויים לקבל הודעה אודות ביטול הטיסה באימייל, במסרון ובאפליקציה. אם לא קיבלתם הודעה מטעם וויז אייר – מומלץ להיכנס לאזור האישי באתר או באפליקציה ולבדוק את סטטוס ההזמנה.

הודעה על ביטול טיסת וויז אייר באפליקציה
הודעה על ביטול טיסת וויז אייר באפליקציה
הודעה על ביטול טיסת וויז אייר ב-SMS
הודעה על ביטול טיסת וויז אייר ב-SMS

שינוי מועד / יעד הטיסה בוויז אייר

לפני שנתחיל, חשוב לציין חשוב לציין שאתר החברה זמין במלואו בשפה העברית, מה שמסייע בהנגשת המידע ובניהול ההזמנה.

אף על פי, שחברת וויז אייר גובה תשלום קנס על כל שינוי יעד או תאריך (למעט נוסעים שהוסיפו את שירות הפלקס), במקרה של ביטול הטיסה מטעם החברה, תוכלו לשנות את תאריך היציאה לתקופה של חודש לאחר המועד המקורי, ללא תשלום של הפרשים וקנסות.

כמו כן, במקרה של ביטול מטעם החברה, ניתנת האפשרות לשנות ליעד אחר במרחק של עד 300 קילומטרים או ליעד סמוך באותה המדינה. לדוגמה, ניתן לשנות טיסה שבוטלה לוינה, לטיסה לבודפשט. אך במקרים אחרים כמו בטיסות שבוטלו ללרנקה או לאבו דאבי, לא קיימת האפשרות להחליף את הטיסה ליעד קרוב אחר. אפשרות נוספת שהוצעה לישראלים שטיסתם בוטלה, כולל כרטוס של ישראייר מתל אביב ללרנקה ומשם בטיסת וויז ליעד המקורי אליו היו אמורים לטוס. 

מטוס וויז אייר

קבלת 120% קרדיט לחשבון

במקרה של ביטול הטיסה מטעם וויז אייר, קיימת אפשרות לקבל שובר למימוש עתידי בגובה של 120% מהסכום אותו שילמתם עבור הטיסה. הסכום ייכנס לקרדיט בחשבון האישי שלכם במהלך 72 השעות שלאחר בקשתכם. שימו לב, קבלת הקרדיט אפשרית רק אם שילמתם על כל העסקה באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית שאושרה. לא ניתן לקבל סכום של 120%, במידה ושילמתם על הטיסה באמצעות קרדיט שכבר היה בחשבונכם.

החזר כספי בוויז אייר

בדומה לשאר חברות התעופה, גם חברת וויז אייר מקנה אפשרות של החזר כספי מלא לאמצעי התשלום בו רכשתם את כרטיסי הטיסה. תחילה הסכום נכנס כקרדיט של 120% לחשבונכם (על בסיס מחיר הכרטיס בלבד). לאחר שהסכום נכנס לקרדיט בחשבונכם, ניתן להמירו להחזר כספי לאמצעי התשלום. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לטופס הבקשה באתר, להתחבר לחשבונכם ולמלא את פרטי אמצעי התשלום המקורי וחשבון הבנק שלכם. לאחר ביצוע ההחזר תקבלו אימייל עם קבלת זיכוי המפרט את גובה ההחזר.

טופס הבקשה להחזר כספי באתר וויז אייר
טופס הבקשה להחזר כספי באתר וויז אייר

מה קורה אם רכשתם את הטיסה דרך סוכנות נסיעות?

רק לאחר שווידאתם שהטיסה אכן בוטלה באתר וויז, פנו לסוכנות הנסיעות הישראלית או הבינלאומית ממנה רכשתם ודרשו לקבל החזר כספי מלא עבור הכרטיס. לידיעתכם חלק מהסוכנים יגבו דמי טיפול על פי תנאי העסקה.

סיכום

את ההחזר הכספי עבור ביטול הטיסות בחברת וויז אייר ניתן לקבל בצורה פשוטה, כל מה שצריך לעשות זה לעבור אחר השלבים המפורטים בכתבה זו. חשוב להיות סבלניים כיוון שהזמן לקבלת ההחזר משתנה מאדם לאדם, אך מניסיון העבר שלנו ושל גולשים רבים בקהילת טיסות סודיות, גם אם זה לוקח קצת זמן, בסופו של דבר ההחזר מתבצע.

יש לכם עוד שאלות על החזר כספי מוויז? מוזמנים לשאול בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה