מטוס איזיג'ט

ימים קשים פוקדים את ישראל, וכמו כל המשק – גם ענף התעופה מושפע מכך רבות. חוסר הוודאות שקיים בנוגע לחזרת חברות התעופה הזרות לפעילות בישראל מקשה על כולנו לתכנן טיסות לתקופה נראית לעין. אז במיוחד לימים אלו, הכנו עבורכם מדריך שיסייע לכם להזמין כרטיס טיסה בצורה הבטוחה ביותר לכל צרה שלא תגיע.

כמו כן, נדגיש שבניגוד לתקופת הקורונה שבה כלל שוק התעופה הבינלאומי חווה משבר, הפעם מדובר במשבר בשוק התעופה המקומי בלבד, והטיסות שנפגעו הן טיסות לישראל וממנה. אז איך מזמינים כרטיס טיסה בעידן של חוסר וודאות?

רכשו כרטיסי טיסה גמישים

הפתרון הנכון והבטוח ביותר לקניית כרטיסי טיסה בימים אלו הוא לקנות כרטיסי טיסה גמישים. אנו ממליצים לרכוש כרטיסי טיסה אשר ניתנים לביטול ללא עלות, או במידה ולא ניתן אז עם דמי ביטול בתשלום. היתרון העיקרי בקניית כרטיסי טיסה שניתן לבטל הוא שאין צורך להיות תלויים בחברת התעופה ו"לחכות" שהטיסה תבוטל על ידה.

יש לציין שבחברות הלואו קוסט אין אפשרות לקנות כרטיסי טיסה שניתנים לביטול. למרות זאת, בחברות הלואו קוסט וויז אייר ו-ויולינג, ניתן להוסיף סכום לא גדול ולרכוש שירות "FLEX" – שיאפשר לכם לקבל את הסכום אותו שילמתם על הטיסה (בקיזוז תוספת הפלקס) כקרדיט למימוש בטיסות עתידיות. לצערנו, איזיג'ט וריינאייר לא מציעות שירות כזה.

מטוס וויז
מטוס של חברת וויז אייר.

רוב כרטיסי הטיסה ניתנים לשינוי תאריך, בתשלום של דמי שינוי והפרשי מחירים. אנו ממליצים לבחור בתעריפים שמאפשרים את שינוי תאריך הטיסה ללא קנס או עלות (יתכן ותדרשו לשלם את הפרש המחיר בין הטיסה לנוכחית לחדשה, במידה ויהיה כזה).

במידה ובחרתם להזמין את כרטיסי הטיסה באמצעות סוכן נסיעות – חשוב שתבדקו מראש את תנאי הביטול והשינוי הכרטיס, זאת במטרה למנוע בלבול ואי נעימות במידה ותבקשו לבצע שינוי או ביטול בכרטיס הטיסה.

הזמינו לינה עם ביטול בחינם

מכיוון שאת מרבית מקומות הלינה ניתן להזמין עם אפשרות ביטול, אנו ממליצים לשלם מעט יותר ולוודא שניתן לבטל את ההזמנה ללא דמי ביטול ומכל סיבה. במצב הנוכחי שקשה להתחייב שאכן נצא לחופשה, ולאור מקרים רבים שגולשים דיווחו שמקומות האירוח סירבו לבטל את הזמנתם ללא עלות, אנו ממליצים "ללכת על בטוח" ולהזמין את מקום הלינה עם אפשרות ביטול. בנוסף, כדאי לתזמן התראה יום לפני סיום תקופת הביטול בחינם, ולבטל או להשאיר את ההזמנה במקום האירוח בהתאם למצב הטיסות.

הזמינו רכב עם ביטול חינם

בדומה להזמנת כרטיסי טיסה ומלונות, במידה ואתם מחליטים לשכור רכב במהלך הטיול שלכם, אנו ממליצים לכם לבצע הזמנה שניתנת לביטול. בחלק מחברות השכרת הרכב הביטול הוא חינם עד יום או יומיים לפני מועד ההשכרה, ובחלק תצטרכו להוסיף סכום נוסף כדי לבטל את השכרת הרכב ללא דמי ביטול.

מה לא להזמין?

חכו עם הזמנת אטרקציות, כרטיסי נסיעה ברכבות וסיורים. בניגוד לטיסות ומקומות לינה, שהם מרכיבי חובה בחופשה, את הזמנת האטרקציות והכרטיסים השונים, אנו ממליצים לעשות כמה שיותר מאוחר, או לאחר נחיתתכם ביעד. הסיבה לכך היא שעל חלק מהאטרקציות והסיורים חלים דמי ביטול או שלא ניתן לבטלם בכלל, וכי ברוב המקרים לא תהיה בעיה להזמין כרטיסים או מקום בזמן שהותכם בחו"ל. כך למעשה תוכלו לצמצם את ההפסד הכספי במידה ולא תוכלו לצאת לחופשה.

טיול באתונה
האקרופוליס באתונה. ממליצים להזמין כרטיס במקום ולא מראש.

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

ביטוח ביטול טיסה היא פוליסת ביטוח, שתאפשר לכם לבטל את כרטיס הטיסה מכל סיבה שהיא (כל עוד הביטול מיוזמתכם). במהלך הרכישה תתבקשו לציין את מועד הזמנת החופשה, תאריכי הטיסה ועלות הכרטיסים\החופשה.

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מתאים לכל סוגי כרטיסי הטיסה ולכל סוגי החופשות, עלות הפוליסה היא נגזרת של עלות הכרטיס וכל סכום של עלויות נוספות שרוצים לבטח (מלון, רכב שכור, הופעה וכו׳) . במקרים רבים רכישת הביטוח זולה יותר מרכישת כרטיס טיסה גמיש ולכן מומלץ לבדוק ולהוסיף ביטוח ביטול טיסה כדי להיות בראש שקט עד הנסיעה. באמצעות הביטוח תוכלו לקבל החזר של הכסף במידה והחלטתם לבטל את הנסיעה ביוזמתכם. כל מה שצריך זה לבטל עד 6 שעות לפני העלייה למטוס.

רכשו טיסות לטווח הרחוק

נכון, אין לדעת מה יהיה, אבל כמו הרבה משברים קודמים גם אם זה לוקח זמן לבסוף השמיים נפתחים.
רכישת כרטיסים מוקדם מאפשרת לכם להנות ממחירים זולים, מי שחושש יכול להצטייד בכרטיס גמיש או ביטוח שיאפשר ביטול או גמישות בהזזת החופשה. לבסוף, ההמלצה שלנו היא לרכוש כרטיסי טיסה לטווח הארוך ולא לטווח הקצר. בשל חוסר הוודאות הקיים וההיתכנות שהמלחמה תימשך עוד זמן , אנו ממליצים לקנות כרטיסי טיסה לתקופת חג הפסח ואחריו. יש עוד כחצי שנה עד חג הפסח, ואנחנו מקווים מאוד שעד אז המצב יחזור לשגרה וכך גם פעילותן הסדירה של חברות התעופה השונות בישראל. ללא ספק, לכולנו מגיעה חופשה אחרי התקופה הקשה שאנחנו עוברים.

יש לכם שאלות נוספות על הזמנת טיסות בחוסר וודאות? בואו לשאול בקהילת הפייסבוק שלנו.

 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה