מעל לשבועיים שמדינת ישראל נמצאת במצב מלחמה, וענף התעופה נפגע והושפע רבות. מרבית חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה, בנוסף לחלק מטיסות של חברות התעופה הישראליות ששונו או בוטלו. בעקבות הביטולים אלפים נתקעו בחו"ל ונאלצו לרכוש טיסות חילוץ יקרות. ידעתם שיתכן שתוכלו לקבל החזר כספי על הטיסה החלופית שהזמנתם? בשבוע האחרון שיתפו אותנו עוקבים שהצליחו לקבל החזר עבור טיסות החילוץ מחברות התעופה וויזאייר וראינאייר.

נתחיל מהבהרה קטנה: מצב מלחמה מוגדר כ"כוח עליון" כמו מגפה עולמית, מזג אוויר לא צפוי ועוד. לכן, חברת התעופה לא מחויבת לפצות את הנוסע כנהוג לפי חוק טיבי והחוק האירופי. אך למרות העובדה שלא מגיע לכם פיצוי כספי כמפורט בחוקים השונים, אתם יכולים לבקש החזר כספי על הטיסה החלופית שנאלצתם להזמין על מנת להגיע ארצה.

טיסות מבוטלות
טיסות רבות בוטלו בשבועות האחרונים (צילום: אבי גולד)

צעד ראשון: הכינו את הפרטים הנדרשים

על מנת להקל את הפנייה לחברת התעופה שביטלה את הטיסה, אנו ממליצים לכם להיערך עם הפרטים הבאים לצורך כתיבת הפנייה:

  • מספר הזמנה של הטיסה שבוטלה.
  • מספר הזמנה ופרטים (מוצא, יעד, יום ושעה) של הטיסה החלופית לארץ.
  • קבלה באנגלית של הטיסה החלופית לארץ.
  • קבלה באנגלית של לינה בבית מלון בזמן ההמתנה לטיסה החלופית, אם הייתה כזאת.

הצטיידות בפרטים הנדרשים, תסייע לנציגי חברת התעופה לטפל בפנייתכם ותמנע עיכובים בטיפול בפנייה שנגרמו כתוצאה ממחסור בפרטים חשובים. אנו ממליצים לציין בפרטים גם את המלון שנאלצתם להזמין לאור הביטול, למרות שבמקרים רבים חברת התעופה לא תזכה אתכם על כך באופן אוטומטי.

צעד שני: פנו אל חברת התעופה

ההמלצה שלנו, היא לנסות לפנות לחברות התעופה באופן דיגיטלי. במרבית המקרים תתבקשו למלא טופס פנייה באתר חברת התעופה. אנו ממליצים בכל פנייה שאתם מבצעים להדגיש את מצב המלחמה בישראל, לציין כמובן שהטיסה בוטלה ושבעקבותיה נדרשתם לקנות טיסה חלופית עליה אתם דורשים החזר במסגרת תקנות EU261/2004.

לחברות הלאוקוסט תוכלו להעזר בקישורים הללו: פניה לאיזיג'ט, פניה לוויזאייר, פניה לראינאייר

צעד שלישי: נהלו את התקשורת מול חברת התעופה

לאחר שהגשתם את כל הסמכים בצורה מסודרת עם פנייה שמנוסחת היטב באנגלית, יגדלו הסיכויים שלכם לקבל החזר מחברת התעופה שביטלה את הטיסה ארצה על טיסה חלופית ולעיתים גם על הוצאות אחרות (מלון, תחבורה ועוד).

בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות ראינו בשבועיים האחרונים סיפורי הצלחה רבים של ישראליים שנאלצו לשנות תכניות לאור המצב. בפוסט של איציק שטרית לדוגמה, גילינו כי חברת וויז אייר מודעת היטב למצב בישראל והיא דואגת להחזיר כסף ללקוחותיה. בעקבות בפוסט, עוקבים רבים פנו לחברת התעופה וקיבלו את כספם בחזרה. בעקבות זאת, חברת התעופה טל בדקה את הנושא מול חברת ריינאייר ובפוסט נוסף היא כבר העלתה הוכחה לכך שהחברה החזירה לה כסף.

וויז אייר פיצוי
מייל אישור לקבלת ההחזר הכספי מוויז אייר
החזר כספי מראינאייר

יש לזכור שמדובר בתהליך שעלול לקחת זמן מול חברת התעופה, ובלא מעט מהמקרים החברות ינסו להתנער מאחריות והחזרת כספים. בכל מקרה, מכיוון שאין מה להפסיד מפנייה לחברת התעופה, אנו ממליצים לכם לבצע זאת בתקווה שתצליחו לקבל החזר כספי על הטיסה החלופית.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה