בשל המצב הבטחוני והמציאות הקשה שפוקדת את מדינת ישראל בימים אלו, רבים מאיתנו חוששים לצאת לחופשה המיוחלת שלה הם חיכו זמן רב. בנוסף, נוסעים רבים שלא יכולים או מתכננים לטוס, מחפשים לשפר את הסיכוי לקבל את ההחזרים הכספיים עבור השירותים שעליהם שילמו כבר מראש (טיסות, מקומות לינה, השכרת רכב, אטרקציות ועוד). בכתבה זו נרכז מספר טיפים שיסייעו לכם להגדיל את הסיכוי לקבל החזר כספי, וגם נצרף דוגמה לפנייה באנגלית שאותה ניתן לשלוח לבית העסק בחו"ל.

מלון
גם מלונות ללא ביטול חינם ניתן לנסות לבטל

מדיניות חברות התעופה בכל הקשור לביטולים או שינויים

דבר ראשון לפני שאתם מתעסקים בביטול של מלונות או אטרקציות, נזכיר לכם כי חשוב לוודא שתקבלו את כספכם בחזרה על הטיסות. חברות התעופה המפעילות טיסות לישראל מציעות לנוסעים מספר אפשרויות שינוי וביטול כרטיס הטיסה בעקבות המצב:

  • החזר מלא של עלות הכרטיס.
  • שינוי לתאריך אחר ללא דמי שינוי, ובחלק מחברות התעופה אף ללא הפרשי מחיר.
  • קבלת שובר או קרדיט למימוש עתידי בסכום הטיסה ששולם.

מועד הטיסה שלכם עוד רחוק? כדאי לכם לחכות: במצב הנוכחי רובנו שרויים באי ודאות – ואם טיסתכם מתוכננת להמריא, אך טרם בוטלה, אנו ממליצים לכם לחכות ולא לשנות את הטיסה או לשלם את דמי הביטול במידה והכרטיס מאפשר זאת. אין שום יתרון בביטול מראש של הטיסה. מכיוון שבמידה והמצב הקיים ימשך, ייתכן והטיסה תבוטל ותוכלו לקבל החזר כספי מלא של עלות הכרטיס. במידה והמצב ימשך והטיסה לא תתבטל, תוכלו לנהוג על פי המדיניות המקלה יותר של חברת התעופה, ולשנות את מועד הטיסה ללא קנס.

טיסות מבוטלות
טיסות רבות בוטלו בימים האחרונים

ביטול מלונות ואטרקציות

הזמנתם מלון ללא ביטול חינם? קניתם כרטיסים ליורודיסני ואתם לא יכולים לטוס? יש מה לעשות! במידה וההזמנות שלכם לא מאפשרות ביטול או שינוי לתאריך אחר ללא קנס, או שכבר לא ניתן לבטל את השהייה במקום האירוח, ההמלצה הראשונה שלנו היא להתקשר למוקד של הגוף ממנו רכשתם את הכרטיס או למקום האירוח, להיות נחמדים ומנומסים ולהסביר את הסיטואציה.

תארו את המצב המורכב בישראל, שכרגע אין ממש אפשרות לנסוע, ובקשו בנחמדות החזר כספי על השירות שאותו רכשתם. במידה והנציג שאיתו אתם משוחחים מתעקש לא לסייע, בקשו לשוחח עם המנהל. המלצה נוספת שלנו היא לצרף ביטול של הטיסות שלכם במידה וקיבלתם על כך הודעה.

במידה והטיפים שהצענו לא סייעו לכם לבטל ולקבל החזר מלא ממקום האירוח, נמליץ לכם לנסח את ההודעה הזאת למקום ממנו הזמנתם את השירות. במידה והזמנתם מאתר שמשמש בתוך מתווך (כמו בוקינג לדוגמה), יוכלו שם לסייע לכם מול נותן השירות במידה והוא יסרב.

ההצעה לנוסח מכבדת ועניינית, אך במידה ויש לכם מקרה אישי אנו ממליצים לציין זאת בנוסף לטקסט הנ"ל.

Dear Team,

My name is (השם המלא שלכם), and my booking reference is (מספר הזמנה). I'm reaching out to you from Israel.

As you might be aware, the current situation in Israel is really bad, our airline has stopped operating from Tel Aviv Airport and canceled our flights. Unfortunately, we won't be able to proceed with our vacation and (ציינו את סוג השירות שהזמנתם), and we need to cancel our reservation.

במידה ונותן השירות כבר חייב אתכם נא להוסיף את הפסקה הבאה:

Is it possible to request a full refund of the amount we've paid?

 במידה ונותן השירות טרם חייב אתכם, אך לא ניתן לבטל את ההזמנה – נא להוסיף את הפסקה הבאה

Is it possible to cancel the reservation free of charge?

המשך ההודעה

I want to express my gratitude for your understanding of the challenging times in Israel and I appreciate your assistance.

Thank you very much,

(השם שלכם)

מניסיון עבר וגם מתגובות של עוקבים אחרים – הודעה שתהיה מנוסחת בצורה ברורה, עניינית ומכובדת למקום האירוח תגדיל את הסיכוי לביטול ההזמנה ולהחזר כספי ללא עלות.

יש לכם שאלות נוספות על ביטול מלונות ואטרקציות? בואו לקהילת הפייסבוק שלנו

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה