בימים קשים אלה, אנשים רבים נאלצים לדחות או לבטל את נסיעתם, בין אם בגלל חששות, שירות מילואים או ביטול מטעם חברת התעופה עצמה. בכתבה זו נרכז את כל המידע העדכני על מדיניות ביטול ושינוי טיסה, במספר חברות תעופה בולטות בעת הזו.

טיסה מבוטלת באיזיג'ט

חברות תעופה ישראליות

חברות התעופה הישראליות, אמנם ממשיכות לטוס בימים קשים אלו, אך הן מבצעות התאמות ושינויים בלו"ז הכוללות ביטולי טיסות.

בכתבה זו נבקש להפריד בין שני מקרים שונים:

  1. נוסעים שטיסתם בוטלה על ידי חברת התעופה – נמליץ לכם לעיין בכתבה על ביטולי טיסות.
  2. נוסעים שטיסתם מתקיימת ומעוניינים לבטל\לשנות את כרטיסי הטיסה שלהם – במקרה זה, חברות התעופה מציעות מדיניות מיוחדת לביטולים ושינויים, אף שהן אינן מחויבות לכך חוקית.

חוק טיבי בעת מלחמה

חוק טיבי עוסק בעיכובים וביטולים של טיסות, ותקף גם בעת מלחמה. מבחינת חוק טיבי טיסה שמועד יציאתה מתעכב במעל 8 שעות תיחשב מבוטלת. נוסעים שטיסתם בוטלה זכאים לאחת משלוש האפשרויות הבאות:

  1. החזר כספי מלא
  2. טיסה חלופית במסלול הטיסה המקורי או מסלול טיסה בר השוואה
  3. כרטיס טיסה בר השוואה במועד מאוחר יותר (בהתאם למדיניות ביטול טיסה של חברת התעופה)

בימים רגילים חוק טיבי קובע, שנוסעים שטיסתם בוטלה ללא התרעה מראש, זכאים לפיצוי כספי ולהחזר הוצאות על לינה, תחבורה, מזון ותקשורת, אך בעת מלחמה חברות התעופה פטורות ממתן שירותים אלו משום שמלחמה מוגדרת כוח עליון.

הערה חשובה: הפטור מתשלום פיצויים ומתן שירותי סיוע תקף אך ורק אם סיבת העיכוב היא כוח עליון. אם תצליחו להוכיח כי הטיסה שלכם בוטלה או התעכבה מסיבות אחרות (למשל: תקלה טכנית במטוס), תהיו זכאים לפיצוי ולסיוע בהתאם לאמור בחוק.

ביטולים ושינויים באל על

כרטיסי טיסה שמועד המראתם עד ה-28 באוקטובר:

לקוחות אל על המחזיקים בכרטיס לטיסה הממריאה עד ה-28 באוקטובר זכאים לאחת מארבע האפשרויות הבאות:

  1. שובר זיכוי בסך עלות הטיסה
  2. שינוי לטיסה הממריאה עד ה-28/10 ליעד באותו אזור (חלוקת האזורים – יעדים עד 3 שעות טיסה, יעדים במרחק 3-6 שעות טיסה, יעדים במרחק 6 שעות טיסה ומעלה)
  3. שינוי לטיסה הממריאה לאחר ה-28/10 ללא דמי שינוי (אך ייגבה ההפרש במחיר אם הטיסה החדשה יקרה יותר)
  4. הקפאת הטיסה – תחת אפשרות זו כרטיס הטיסה שלכם יישמר למשך שנה ממועד הכרטוס כמו זיכוי, ותוכלו להחליט במועד מאוחר יותר לשנות את כרטיס הטיסה שלכם למועד אחר ולשלם רק את ההפרש במחיר (אם קיים)

לקוחות אל על המחזיקים בכרטיס לטיסה הממריאה בין ה-29 באוקטובר ל-30 בנובמבר זכאים לאחת משלוש האפשרויות הבאות:

  1. שובר זיכוי בסך עלות הטיסה.
  2. שינוי לטיסה אחרת ללא דמי שינוי (אך ייגבה ההפרש במחיר אם הטיסה החדשה יקרה יותר)
  3. הקפאת הטיסה (כמפורט לעיל)

את שובר הזיכוי תוכלו להנפיק באופן עצמאי דרך ניהול ההזמנה באתר אל על. אם תרצו לשנות את טיסתכם, או לקבל החזר כספי מלא (לאלו שזכאים), תצטרכו לפנות למוקד השירות של אל על. לפרטים נוספים באתר אל על לחצו כאן

ביטולים ושינויים בישראייר

חברת ישראייר מבדילה בין נוסעים אשר רכשו כרטיסי טיסה עד ה-6/10, לבין אלו שרכשו כרטיסי טיסה לאחר ה-6/10. לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה לפני ה-6/10, יוכלו להמיר את טיסתם בטיסה חלופית הממריאה עד ה-31/10, או לקבל שובר למימוש עתידי בסכום העסקה. נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לאחר ה-7/10, יוכלו לבטל את טיסתם ולקבל החזר על מיסי הנמל בלבד.

אם הזמנתם את הטיסה דרך אתר ישראייר או המוקד הטלפוני של ישראייר, עליכם לפנות לכתובת המייל [email protected] עם בקשתכם. אם הזמנתם את כרטיס הטיסה דרך סוכנות נסיעות, עליכם לפנות אליהם. לפרטים נוספים באתר ישראייר לחצו כאן

נציין כי אם הזמנתם את טיסתכם לאחר ה-7/10 וטיסתכם מתוכננת לצאת בעוד יותר משבוע, תוכלו לבטל את הטיסה מתוקף חוק הגנת הצרכן תמורת דמי ביטול של 5% עד תקרה של 100 ש"ח לנוסע.

ביטולים ושינויים בארקיע

ארקיע מאפשרת לנוסעים אשר הזמינו את כרטיסי הטיסה שלהם עד ה-7/10 לקבל זיכוי מלא למימוש עתידי. תוכלו להגיש בקשה לזיכוי עד 48 לפני מועד ההמראה באמצעות שליחת מייל ל[email protected].
נציין כי אם הזמנתם את טיסתכם לאחר ה-7/10 וטיסתכם מתוכננת לצאת בעוד יותר משבוע, תוכלו לבטל את הטיסה מתוקף חוק הגנת הצרכן תמורת דמי ביטול של 5% עד תקרה של 100 ש"ח לנוסע.

חברות תעופה זרות

רובן המוחלט של חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן ארצה. חברות אלו לרוב נוהגות לפי התקנה האירופית EC261, שמזכירה מאוד את חוק טיבי ונבדלת ממנו בשני דברים עיקריים – הגדרת טיסה מבוטלת (באירופה מספיק עיכוב של 3 שעות) וגובה הפיצוי (שממילא לא יינתן עקב כוח עליון).

כלומר, אם טיסתכם בוטלה תהיו זכאים להחזר כספי או להמרת טיסתכם. בפסקאות הבאות נסקור את מדיניות ביטול הטיסה של שלוש חברות התעופה הזרות הבולטות ביותר בישראל – וויז אייר, ריינאייר ואיזיג'ט. כמו כן, נמליץ לכם לקרוא את הכתבה שהכנו בנוגע לביטולי טיסות בעקבות המלחמה.

ביטול טיסה
געגועים לחברות הלואו קוסט

מדיניות חברת וויז אייר

מדיניות שינוי וביטול טיסה בחברת וויז אייר נותרה כשהייתה. אם טיסתכם בוטלה תהיו זכאים לאחת משלוש האפשרויות הבאות:

  1. זיכוי כספי מלא
  2. שובר בסך 120% מעלות הכרטיס
  3. טיסה חלופית הממריאה בטווח של חודש קדימה, או שבועיים אחורה וליעד בר השוואה (במרחק של עד 500 ק"מ מהיעד המקורי)

אנו ממליצים לבקש החזר כספי אך ורק דרך הצ'אט או המוקד הטלפוני (03-374-1285) ולא לקחת החזר כספי בשירות עצמי דרך האתר. נציין שעל מנת לקבל את הזיכוי הכספי ראשית תקבלו זיכוי בגובה 120% לחשבון וויז ולאחר מכן תצטרכו לבקש להמיר את הזיכוי להחזר כספי בלינק הזה. זכרו שלוקח לכסף מספר ימים להיכנס, אז מומלץ להתאזר בסבלנות.

חברי קהילת טיסות סודיות, מדווחים שבאמצעות הצ'אט באתר החברה ומוקד השירות הטלפוני הם הצליחו לקבל החזר כספי גם בעבור טיסות נוספות בחודש אוקטובר שטרם בוטלו רשמית על ידי החברה.

על כן, המלצתנו החד משמעית היא לבצע שינויים וביטולים דרך נציגי השירות בטלפון או בצ'אט המקוון.

מדיניות חברת איזיג'ט

איזיג'ט, מאפשרת לכל נוסע שטיסתו בוטלה לבחור בין זיכוי כספי מלא, שובר בסכום ההזמנה מקורי, או טיסה חלופית בכל מועד זמין ליעד בר השוואה (כל יעד באותה מדינה שאליה הייתם אמורים לטוס). תוכלו לבחור בין האפשרויות השונות בעמוד ניהול ההזמנה שלכם באתר איזיג'ט באופן קל ופשוט.

מדיניות חברת ריינאייר

אם בוטלה טיסתכם עם ריינאייר, תוכלו לקחת החזר כספי מלא או לשנות את טיסתכם לטיסה חלופית. כרגיל, מדיניות השינויים של ריינאייר אינה חדה וברורה, אלא תלויה בנסיבות הביטול וייתכן שאף נתונה לשיקול דעתו של נציג השירות. קיבלנו דיווחים על אנשים שהצליחו לדחות את טיסתם לכל תאריך זמין (כמו לקיץ), וכן כאלה שהצליחו להמיר את טיסתם ליעד חלופי. המלצתנו היא לנסות את מזלכם, שכן סיכויי ההצלחה אינם רעים בכלל.

תוכלו להגיש בקשה להחזר או לשנות את טיסתכם דרך עמוד ניהול ההזמנה באתר ריינאייר, או באמצעות הצ'אט המקוון של חברת ריינאייר. מרבית הסיכויים שתצטרכו למלא את טופס ההחזר הזה, כדי לראות את כספכם בחזרה.

סיכום

אין ספק שהתעסקות בביטולי טיסות בימים לא פשוטים אלה אינה קלה או נעימה בכלל, אך לזכותן של חברות התעופה ייאמר, שעד כה הן עושות כמיטב יכולתן כדי לתת מענה ללקוחותיהן. נרצה להזכיר פעם נוספת שהחזרים כספיים לוקחים זמן, בייחוד כשמדובר בחברות התעופה הישראליות שעמוסות מאד בימים אלו, ולכן נמליץ לכם להתאזר בסבלנות. תמיד תוכלו לבקש את ההחזר בעתיד כשהמצב יירגע.

לסיום נאחל לקוראינו בשורות טובות, ושתצליחו לקבל החזר כספי או לשנות את טיסתכם בקלות. כמו כן, אתם מוזמנים להיעזר בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות, אשר סייעה וממשיכה לסייע לאלפי אנשים בימים קשים אלו.

קישורים שימושיים לתקופת המלחמה:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה