גם בימים אלו, בהם מרבית חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן המתוכננות לישראל, חברת התעופה אל על ממשיכה לטוס למרבית היעדים, תוך כדי שינוי בתדירות הטיסות ובנתיב הטיסה למזרח הרחוק. בדומה לחברות התעופה אחרות, גם אל על ביצעה מספר הקלות במדיניות גמישות כרטיסי הטיסה. בכתבה זו נפרט מה הן האפשרויות העומדות בקרב מי שרכשו כרטיסי טיסה באל על – שינוי מועד הטיסה, ביטול והנפקת שובר זיכוי.

שינוי מועד הטיסה באל על

גם בשגרה, כרטיסי הטיסה באל על ניתנים לשינוי, כאשר השינוי של כרטיסים בתעריפים לייט וקלאסיק כרוך בתשלום נוסף. בשל המצב הביטחוני, אל על מאפשרת לכל מי שרכש כרטיס טיסה שמועד המראת טיסתם הוא עד ה-31.01.2024, לשנות את תאריך טיסתם ואת היעד ללא דמי שינוי – גם בתעריפים לייט וקלאסיק. במידה וקיים הפרש במחיר, יש לשלמו. את השינוי יש לבצע באמצעות שירות הלקוחות של אל על בטלפון, בוואטסאפ ובפייסבוק מסנג'ר. המלצה שלנו – פנו לשירות הלקוחות דרך המסנג'ר.

חברת התעופה אל על ממשיכה לטוס למרבית היעדים צילום: רועי אקרמן

הנפקת שובר זיכוי באל על

חברת אל על מאפשרת לכל נוסע, שמסלול טיסתו טרם התחיל והטיסה הראשונה בכרטיס הטיסה מתקיימת לפני ה-01.01.2024, לקבל שובר זיכוי בערכו המלא של הכרטיס לשימוש עתידי. את השובר ניתן להנפיק באופן עצמי באתר אל על, ללא צורך בפנייה לשירות הלקוחות. כמו כן, גם מי שקנה את הכרטיס דרך סוכן נסיעות, יכול להנפיק את שובר הזיכוי בעצמו דרך אתר אל על, מבלי לפנות לסוכן. לא ניתן להנפיק שובר עבור כרטיסי בונוס, כרטיסי קבוצות וכרטיסים שנוצלו באופן חלקי.

להנפקת שובר זיכוי באל על שלושה יתרונות מרכזיים:

  • שובר הזיכוי אינו שמי וניתן להעברה, כלומר השובר ניתן למימוש תשלום כרטיס טיסה גם של נוסע אחר
  • ניתן ליצור שובר זיכוי מכמה כרטיסי טיסה (עד תשעה כרטיסי טיסה לכל היותר)
  • ניתן לממש את השובר עד 31.12.2025, לטיסות הממריאות עד 30.11.2026

איך מנפיקים שובר זיכוי באל על?

תחילה, לוחצים על בקשה להנפקת שובר זיכוי, הנמצא בעמוד העדכונים בעקבות המצב באתר אל על. בטופס הבקשה תתבקשו למלא את הפרטים הבאים: שם המשפחה של הנוסע, מספר כרטיס הטיסה (מתחיל ב-114 ולאחריו עשר ספרות, ניתן למצוא אותו בניהול ההזמנה באתר אל על) ותאריך הטיסה. אם קיימים מספר כרטיסים שאותם תרצו להמיר לשובר, יש לבצע את התהליך עבור כל כרטיס בנפרד. לאחר מילוי הפרטים, תוכלו לצפות בשווי השובר ולאמת את ערכו עם עלות כרטיס הטיסה שרכשתם. עם אישור הבקשה, פרטי השובר יישלחו אליכם תוך שבעה ימים לכתובת האימייל שהזנתם בעת ניהול ההזמנה.

במידה והזמנתם את כרטיס הטיסה דרך סוכנות נסיעות, בקשו מסוכנות הנסיעות להנפיק עבורכם את השובר.

טופס בקשה לשובר זיכוי באתר אל על
טופס בקשה לשובר זיכוי באתר אל על

הקפאת כרטיס הטיסה באל על

אל על מאפשרת לנוסעיה להקפיא את כרטיס הטיסה עד 364 יום (שנה פחות יום) ממועד הטיסה המקורית, כך שניתן יהיה להשתמש בעלות הכרטיס המקורי לביצוע שימוש חוזר בהזמנה לכל יעדי אל על. את ההקפאה יש לבצע באמצעות פניה לשירות הלקוחות של אל על. גם במקרה זה, נמליץ לפנות אל שירות הלקוחות בפייסבוק מסנג'ר.

ביטול כרטיס הטיסה באל על

במקרה של ביטול הטיסה מטעם אל על, מגיע לכם החזר כספי מלא. כמו כן, במידה וטיסתכם מתקיימת ותרצו לבטלה – ניתן לבטל את כרטיס הטיסה, בתשלום דמי ביטול בתעריפים קלאסיק ופלקס, כרטיס טיסה שנקנה בתעריף לייט לא ניתן לביטול. כיוון שביטול הכרטיס מחייב תשלום דמי ביטול, אנו לא רואים יתרון באופציה זו ולכן נמליץ לכם להנפיק שובר זיכוי.

מטוס הדרימליינר של אל על

סיכום

למרות העובדה שאל על מפעילה את מרבית טיסותיה כמתוכנן, קיימות מספר אפשרויות לדחיית או שינוי כרטיס הטיסה באל על. לטעמנו, הנפקת שובר הינה האפשרות הטובה ביותר מכיוון שניתן להשתמש בשובר עבור נוסע אחר וכי אין צורך להתחייב על תאריך לטיסה עתידית. בנוסף, טווח התאריכים שבהם ניתן להשתמש בשובר ארוך יותר מטווח התאריכים שבהם ניתן לשנות או להקפיא את כרטיס הטיסה.

יש לכם שאלות נוספות על ביטול או שינוי טיסה באל על? מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה