צילום: מיכאל קבחייב

כבר מעל חודש וחצי, מרבית הטיסות של חברות התעופה הזרות לישראל וממנה, מבוטלות עקב המצב הביטחוני. בשל ביטולי הטיסות, חברות התעופה נדרשו להגמיש את מדיניות השינוי והביטול שלהן, לתת החזרים כספים ועוד. חלק מחברות התעופה, על אף שאינן נדרשות חוקית, יצאו מגדרן והעניקו שירות טוב במיוחד עבור הישראלים. בכתבה זו, נסקור את החברות שפעלו במקצועיות, במהירות ולעיתים אף פיצו את הנוסעים לאחר ביטול טיסתם בעקבות המצב הבטחוני.

יונייטד: החזר כספי בעקבות רכישת טיסה חלופית

יונייטד איירליינס, חברת התעופה האמריקאית הפעילה ביותר בנתב"ג, הציעה פתרון נוסף לנוסעים שטיסותיהם בוטלו – מעבר לקבלת החזר כספי או שינוי תאריכי הטיסה. החברה הציעה ללקוחותיה החזר כספי גם עבור רכישת כרטיס טיסה חלופי לאותו היעד.

גדי, חבר הקהילה שיתף: "טסתי עם חברת יונייטד לארצות הברית ולאור פרוץ המלחמה, טיסת החזור בוטלה. בהתחלה ניסיתי לדחות את טיסת החזור לתאריך אחר, אבל אז הבנתי שרק אל על טסים ולכן קניתי כרטיס באל על. לפני שהגעתי הביתה, הכסף עבור הטיסה החלופית שרכשתי כבר הופיע בחשבון הבנק שלי".

למידע נוסף עבור החזר כספי מחברת התעופה, עבור רכישה טיסה חלופית אתם מזומנים להיכנס לכתבה שכתבנו בנושא.

איתיחאד ופליי דובאי: ממשיכות בפעילות בנתב"ג

חברות התעופה איתיחאד ופליי דובאי, ממשיכות להפעיל טיסות לנתב"ג במתכונת מצומצמת גם בימים אלה, ובעזרתן אפשר להגיע ליעדים רבים במזרח הרחוק ואוסטרליה. כמו כן, לחברת איתיחאד קיימת נציגות בישראל שפעילה גם בימים אלו, עם מענה של נציגים דוברי עברית.

אלונה, חברה בקהילת טיסות סודיות בפייסבוק, ציינה: "אתיחאד החזירו לי את הכסף על הטיסה תוך שבוע. בנוסף, שירות הלקוחות הטלפוני של החברה הוא מצויין".

איתיחד - ממשיכים בפעילות למרות המצב
איתיחד – ממשיכים בפעילות למרות המצב. צילום: עידו וכטל

חברות הלואו קוסט: החזרים מהירים ומדיניות גמישה

חברות הלואוקוסט, שבימים רגילים ידועות במדיניות השינויים הביטולים הקשיחה שלהן, הטיבו ללכת לקראת הישראלים והציעו גם כן מגוון פתרונות – החל מהחזרים כספיים, אפשרות לשינוי התאריך והיעד ואף החזר על טיסות חלופיות.

איזיג'ט, אפשרה לכל נוסע שטיסתו בוטלה לבחור בין זיכוי כספי מלא, שובר זיכוי לשימוש עתידי, או טיסה חלופית ללא תוספת תשלום בכל מועד זמין ליעד באותה מדינה שאליה הייתם אמורים לטוס. ניתן לבחור בין האפשרויות השונות, בעמוד ניהול ההזמנה באתר איזיג'ט באופן קל ופשוט.

ענת, חברה בקהילת טיסות סודיות בפייסבוק שיתפה: "גם בתקופת הקורונה וגם עכשיו, הכסף על הביטולים עבור הטיסות שהיו מתוכננות באיזיג'ט נכנס מהר לחשבון. כמו כן, מאוד קל גם להשיג אותם בטלפון אם יש שאלות".

ריינאיר
גם חברות הלואוקוסט באו לקראת הישראלים. צילום: רועי אקרמן

גם ריינאייר, חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה ואחת מחברות התעופה הפעילות ביותר בנתב"ג, מאפשרת שינוי תאריך גמיש ללא עלות והחזר כספי מהיר לאמצעי התשלום. במידה וטיסתכם בוטלה, ניתן בקלות לקבל החזר כספי, או לשנות את מועד ויעד ההמראה. תוכלו גם להיעזר במדריך שהכנו עבורכם.

טניה, חברת הקהילה, מציינת כי בעקבות ביטול טיסתה, ניתנה לה האפשרות לשנות את תאריך היציאה ללא עלות למועד יקר יותר: "ריינאייר איפשרו לי לבצע שינוי תאריך ללא עלות, למרות שהתאריך החדש יקר יותר".

וויז אייר, מציעה בנוסף להחזר הכספי המלא, את האפשרות להמיר את סכום כרטיס הטיסה לקרדיט של 120% מהעלות המקורית, או לשנות את תאריך הטיסות ו\או היעד. אפשרות נוספת שהוצעה לישראלים שטיסתם בוטלה, כולל כרטוס של ישראייר מתל אביב ללרנקה ומשם בטיסת וויז ליעד המקורי אליו היו אמורים לטוס.

רפאל, מקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות סיפר: "בעקבות המצב, וויז אייר נתנו אפשרות לשלב טיסה של ישראייר מנתב"ג ללרנקה ללא כל עלות מצידי".

במידה וטיסתכם בוויז אייר בוטלה, תוכלו להיעזר במדריך שהכנו עבורכם.

מטוס וויז אייר
צילום: מיכאל קבחייב

אייר פראנס: שינוי לטיסות חלופיות באל על

עד תחילת המלחמה, חברת אייר פראנס, הפעילה בשגרה שתי טיסות יומיות מנתב"ג לפריז. כיום, בעקבות המצב, החברה הקפיאה את הטיסות מנתב"ג. במקרה של ביטול הטיסה, החברה מציעה טיסות חלופיות ליעד, החזר כספי מלא, לשנות את תאריך הטיסה ללא עלות או לקבל שובר זיכוי למימוש עתידי בערכו המלא של כרטיס הטיסה. בנוסף, אייר פראנס מפעילה שירות לקוחות עם נציגים דוברי עברית.

יונתן, חבר קהילת טיסות סודיות, סיפר: "רכשתי מאייר פראנס כרטיס טיסה מתל אביב לניו יורק ובחזרה עם עצירה בפריז. לאחר ההודעה שהטיסה בוטלה, יצרתי קשר עם שירות הלקוחות שהציעו לי להעביר את הטיסות מתל אביב לפריז ובחזרה לטיסות אל על. כל השינוי נעשה כמובן ללא עלות מצידי ובנוסף, הנציג דאג שהמזוודות יגיעו ליעדן הסופי ללא צורך בהפקדתן מחדש בפריז".

וירג'ין אטלנטיק  – החזר עבור הוצאות

בעקבות המצב, גם חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק הציעה פתרון יצירתי במיוחד, למי שנתקעו מחוץ לארץ מוצאם עקב ביטול הטיסות לישראל וממנה. באתר החברה כתוב, שבמידה וטיסת החזור שלכם בוטלה, וירג'ין מציעים קבלת החזר כספי עבור לינה במלון, הסעות למלון וממנו וארוחות.

אייר פאנס
אייר פראנס, מציעה טיסות חלופיות ליעד. צילום: מיכאל קבחייב

סיכום

מרבית חברות התעופה מודעות למצב ומציעות מדיניות מקלה בכל הקשור לשינוי וביטול הטיסות. ראוי לציין שחברות הלואו קוסט מאפשרות לבטל את כרטיסי הטיסה באופן עצמאי ומהיר, ללא כל צורך ביצירת קשר עם שירות הלקוחות של החברה. מהדיווחים של החברים בקהילת הפייסבוק של 'טיסות סודיות', עולה כי ברוב המקרים הטיפול בהחזרים הכספיים נעשה בצורה מהירה וההחזרים הכספיים הגיעו תוך מספר ימים בחזרה לאמצעי התשלום.

רוצים לשתף אותנו גם בחוויה טובה שהיתה לכם עם אחת מחברות התעופה? ספרו לנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה