צילום: רועי אקרמן

ריינאייר (Ryanair), חברת הלואו קוסט האירית, מפעילה בשגרה לנתב"ג עשרות טיסות ממגוון יעדים ברחבי אירופה. אך כפי שעשו מרבית חברות התעופה הזרות אשר פועלות בישראל, גם ריינאייר ביטלה את טיסותיה לנתב"ג וממנו בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.

ביטול טיסה בריינאייר
הודעה על ביטול טיסת ריינאייר

לקוחות החברה צפויים לקבל אימייל אודות הביטול עם אפשרות לקבל החזר כספי מלא או לשנות את הטיסה למועד אחר ללא עלות נוספת. אם לא קיבלתם אימייל כזה – מומלץ להיכנס לעמוד ניהול ההזמנה באתר ריינאייר ולהתעדכן במצב הטיסה.

שינוי מועד ו\או יעד הטיסה בריינאייר

חברת ריינאייר ידועה לשמצה בגובה דמי השינוי שהיא גובה עבור החלפת טיסות, הפעם בצד חריג, היא הלכה לקראת הישראלים, במידה וטיסתכם בוטלה ביוזמתה, תוכלו לשנות את תאריך הכרטיס ללא תוספת תשלום וללא הגבלת זמן (כולל תאריכי קיץ וחגים 2024). ניתן לשנות את התאריכים בחינם רק עד 48 שעות ממועד הטיסה המקורי.

החזר כספי בריינאייר

אם טיסתכם בוטלה מטעם ריינאייר, הרי שמגיע לכם החזר מלא על הכרטיסים והשירותים הנוספים שרכשתם (הושבה, טרולי וכבודה לבטן המטוס). לקוחות שרכשו את הכרטיס באתר של ריינאייר יכולים לבקש לקבל החזר כספי בשווי ההזמנה, באמצעות הטופס הייעודי להחזר כספי המצוי באתר. בניגוד למדיניות ההחזרים בתקופת הקורונה, בתקופה זאת סכום ההחזר מגיע תחילה כקרדיט לארנק (Wallet) בחשבונכם, ולאחר מכן ניתן למשוך את הסכום להחזר כספי בכרטיס האשראי.

לאור ביטולי הטיסות הרבים בעת הזאת והעומס על מוקדי השירות אנו ממליצים למלא את הטופס ולהמתין בסבלנות להחזר. במידה ועברו כשבועיים וטרם קיבלתם את ההחזר הכספי, נמליץ לכם לכתוב לריינאייר בצ'אט באתר האינטרנט של החברה. זה בהחלט יכול לקחת זמן אך מנסיוננו ריינאייר אכן מחזירה כספים במקרים אלו.

טופס החזר כספי ריינאייר
טופס בקשה להחזר כספי מחברת ריינאייר, מתוך אתר החברה

מה קורה אם רכשתם את הטיסה דרך סוכנות נסיעות?

רק לאחר שוידאתם שהטיסה אכן בוטלה באתר ריינאייר, פנו לסוכנות הנסיעות הישראלית או בינלאומית ממנה רכשתם ודרשו לקבל החזר כספי מלא עבור הכרטיס. לידיעתכם חלק מהסוכנים יגבו דמי טיפול על פי תנאי העסקה.

קיבלתם הודעה שהזמנתכם כורטסה במשרד נסיעות ובפועל זה לא המצב, מה צריך לעשות?

במקרים מסויימים כמו תשלום באמצעות כרטיס אשראי שלא שייך לנוסע, או מספר הזמנות לאותה טיסה, ריינאייר חושדים כי מדובר בהזמנה שכורטסה על ידי משרד נסיעות ולא ישירות דרך אתר האינטרנט של חברת התעופה. במקרה כזה, תתבקשו למלא 'טופס זיהוי ידני' . להלן הפרטים שאותם תתבקשו למלא בטופס:

  • פרטי סוכנות הנסיעות שממנה קניתם את הכרטיס – יש לכתוב Ryanair website
  • מספר ההזמנה – PNR, שש ספרות או אותיות
  • פרטים אישיים של הנוסע – שם פרטי ומשפחה וכתובת אימייל
אימייל מחברת ריינאייר על חשד לרכישת כרטיס דרך סוכן
אימייל מחברת ריינאייר על חשד לרכישת כרטיס דרך סוכן

לאחר מכן, תועברו לדף הבא ובו תתבקשו למלא טופס נוסף עם אימות פרטי הנוסע, הכולל הוספת צילום דרכון, פרטי חשבון בנק ואישור ההזמנה המקורי שנשלח אליכם למיייל. בסיום התהליך, תקבלו אישור על שליחת הטופס. לאחר מספר ימים, יישלח אליכם אימייל המאשר את קבלת הפרטים וסיום התהליך ואת פרק הזמן לקבלת ההחזר הכספי לכרטיס האשראי.

סיכום

את ההחזר הכספי עבור ביטול הטיסה בחברת ריינאייר ניתן לקבל בצורה פשוטה, כל שצריך לעשות זה לעבור אחר השלבים המפורטים בכתבה זו. חשוב להיות סבלניים כיוון שהזמן לקבלת ההחזר משתנה מאדם לאדם, אך מניסיון העבר שלנו ושל גולשים רבים, גם אם זה לוקח קצת זמן, בסופו של דבר ההחזר מתבצע.

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים להיכנס לקהילת הפייסבוק שלנו

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה