בימים אלו, בצל מלחמת חרבות ברזל, עדיין ישראלים רבים שואלים את עצמם "יש טיסות? ", "לאן אפשר לטוס?", בין אם למטרות עבודה, או סתם התרעננות בחו"ל מהמצב. עיקר הפעילות בנתב"ג כיום הינה של חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר – לצד מספר קטן של חברות תעופה זרות, כמו פליי דובאי, איתיחאד ואתיופיאן ועוד. השבוע, המטה לביטחון לאומי פרסם את רמת אזהרות המסע ליעדים השונים בעולם – ודירג אותם לפי הסדר הבא:

רמה 01 (ללא איום מזדמן) – ברמה זו לפיה אפשר לטוס באופן רגיל ללא היערכות מיוחדת – נכללות מדינות כמו ארה"ב, קנדה, דרום קוריאה, צ'כיה, פולין, יפן ורומניה.
רמה 02 (איום מזדמן) – ברמה זו יש לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולהתרחק מהפגנות ולהפחית סממנים יהודים או ישראלים – נכללות מרבית מדינות אירופה, כמו גם אוסטרליה, ארגנטינה, ברזיל, גיאורגיה ועוד.
רמה 03 (איום בינוני) – ההמלצה למדינות ברמה זו היא לשקול נסיעות לא חיוניות – וכאן ניתן למצוא מדינות כמו איחוד האמירויות, בחריין, דרום אפריקה ומרוקו.
רמה 04 (איום גבוה) – ברמה זאת נכללות מדינות אליהן ההמלצה היא להימנע לגמרי מטיסות – וכאן ניתן למצוא את טורקיה, ירדן, מצרים ואזורים באזור הקווקז ברוסיה.
נתב"ג
יש לשים לב להנחיות לטסים לחו"ל

חברות התעופה הישראליות מבצעות את מרבית טיסותיהן המתוכננות לחודש הקרוב, שכן הן כבר ביצעו שינויים והתאמות ביעדים ובתדירות הטיסות. בכתבה זו נציג את היעדים שאליהם טסה כל אחת מחברות התעופה הישראליות, ונבדוק את מחירי הטיסות במספר קווים מבוקשים.

אל על: היחידה להפעיל טיסות לצפון אמריקה

אל על, חברת התעופה הגדולה ביותר בישראל, מציעה את מגוון היעדים הגדול ביותר, עם טיסות ישירות למגוון יעדים באירופה כמו: אמסטרדם, אתונה, בודפשט, פריז, פראג ועוד. בנוסף, מפעילה החברה גם טיסות ארוכות טווח למגוון יעדים כמו בנגקוק ויוהנסבורג; כמו כן – החברה היא היחידה שכיום מפעילה טיסות ישירות לארצות הברית – ליעדים לוס אנג'לס, בוסטון, מיאמי וניו-יורק. בנוסף – ישנם יעדים נוספים, אליהם טסה החברה באמצעות מותג סאן דור: כמו ורשה, טביליסי, לרנקה, סלוניקי וקרקוב.

ניו יורק – התפוח הגדול והעיר שלא נרדמת לרגע

ניו יורק, אחת הערים הגדולות והמתוירות בעולם, מציעה שלל של אטרקציות, פארקים, אתרים היסטוריים, חנויות וכמובן גורדי שחקים רבים. במהלך המלחמה – ראינו בניו יורק עצרות תמיכה רבות למען ישראל, כמו גם המטה לביטחון לאומי הגדיר את ארצות הברית בתור יעד עם רמת האזהרה הנמוכה ביותר.

ניו יורק
ניו יורק: אל על מפעילה לשם טיסות ישירות

אז כמה עולה הטיסה? מצאנו טיסות ישירות לניו יורק עם אל על החודש החל מ-$1,180 לאדם. מחיר הכרטיס כולל אפשרות לשליחת מזוודה לבטן המטוס, ונשיאת מזוודת טרולי ותיק קטן למטוס עצמו, בנוסף לבחירת מושב ללא תשלום בחלקה האחורי של מחלקת התיירים.

חשוב לציין, שהמחיר הגבוה יחסית לטיסה לניו יורק בעונת החורף נגרם כתוצאה מביטול הטיסות מצד חברות תעופה הזרות. כך, נוצר מצב שבו חברת אל על היא היחידה שטסה בימים אלו מנתב"ג לארה"ב, מה שמנקז את הביקושים לטיסות שהחברה מציעה אליה ולכן גם המחירים הגבוהים יחסית לחודשי החורף.

ישראייר: לוח טיסות מגוון ורחב

חברת התעופה השנייה בגודלה בישראל, ישראייר, מפעילה בחודש דצמבר טיסות ישירות לאתונה, באקו, בודפשט, ורנה, רומא, קישינב, לרנקה, באטומי ועוד.

אתונה – הבית השני של הישראלים

כבר מהיום הראשון של המלחמה, ישראלים רבים הגיעו לאתונה על מנת לצאת ממנה ליעדים אחרים בעולם או כדי להתאוורר מהמצב הקשה בארץ. בירת יוון נמצאת במרחק קצר של שעתיים טיסה בלבד, וללא ספק ישראייר מפעילה חלק גדול מהטיסות לשם במחיר שהתחיל מ-$150 לאדם. המטה לביטחון לאומי הגדיר את יוון ברמת אזהרה 02, ואנו גם ממליצים לטסים לשם להיות עירניים למצב ולהתרחק מהתקהלויות והפגנות אנטי ישראליות.

ארקיע: מגוון טיסות ליעדים באירופה

חברת ארקיע מפעילה בימים אלה מגוון טיסות ליעדים שונים באירופה, עם התמקדות באגן הים התיכון וביעדי מזרח היבשת. בין היתר החברה טסה לאתונה, בלגרד, טביליסי, באטומי, לרנקה, קישינב ועוד.

טביליסי – חופשה זולה עם שילוב של אוכל מקומי מנצח

טביליסי, בירת גיאורגיה, נמצאת במרחק טיסה של כשעתיים וחצי בלבד. היעד הפך בשנים האחרונות להיות מבוקש על ידי ישראלים, שמוצאים בו שילוב של ישן וחדש, מטבח משובח, קניות זולות ועוד. נציין כמובן שלחובבי הסקי, אתר הסקי 'גודוארי' נמצא במרחק של כשעתיים בלבד מטביליסי ומאפשר לחוות חופשת סקי במחיר שווה לכל נפש. כיום המטה לביטחון לאומי סיווג את גיאורגיה לרמת אזהרה 02, מה שדורש מהטסים לשם להיות עירניים לסביבה.

טביליסי גיאורגיה
ארקיע מפעילה שתי טיסות שבועיות לטביליסי

אז כמה עולה הטיסה? מצאנו טיסות ישירות בארקיע לחודש דצמבר החל מ-$300 לאדם. חשוב לציין כי מחיר הכרטיס הבסיסי כולל תיק גב בלבד, כשניתן להוסיף מזוודת טרולי בעלות של $10 לכיוון.

מבט לעתיד: מה צפוי לקרות עם חברות התעופה הזרות?

לצד השהיית הטיסות מצד מרבית חברות התעופה הזרות, חברת אתיופיאן, חברת התעופה הגדולה ביותר ביבשת אפריקה, חזרה השבוע לטוס לישראל. אתיופיאן מציעה טיסות המשך למגוון יעדים ברחבי יבשת אפריקה, אסיה ודרום אמריקה, ועל כן תוכל לתת מענה למבקשים לטוס ליעדים אלה. בעקבות ההכרזה של אתיופיאן לגבי חזרה לפעילות בישראל, אנחנו מקווים שחברות תעופה זרות נוספות ילכו בעקבותיה וישובו לפעול בקו לנתב"ג. יש לציין שחזרת חברות התעופה הזרות לפעילות בארץ תלויה במצב הביטחוני ובשיקולים של ביקוש וכדאיות הפעלת הטיסות בימים אלו. הצפי לחזור לשגרת טיסות מלאה הוא בחודשים הקרובים, בציפייה לפסח עמוס בתנועת מטוסים ונוסעים בנתב"ג. בנוסף, ראוי להדגיש כי מנהל נתב"ג, תא"ל במיל' אודי בר עוז, ערך שיחה עם למעלה מ-120 נציגים של חברות התעופה הזרות, מתוך מטרה לקדם את חזרתן לפעילות סדירה בישראל. בסקירה הציג בר עוז נתונים ולפיהם נתב"ג פעל ופועל באופן רציף מתחילת הלחימה ולמרות מטחי הרקטות למרכז לא היו נפילות או פגיעות בנתב"ג. עוד הוצג לנציגי החברות, שמרביתם אינם יושבים באופן קבוע בישראל, כי נכון לעכשיו הפעילות במשק חזרה, כמעט, לשגרה ללא הגבלות מיוחדות במרבית האזורים. ועדיין, על אף השהיית הטיסות לנתב"ג מצד מרבית חברות התעופה הזרות, הראינו לכם כאן בכתבה כי חברות התעופה הישראליות ממשיכות להפעיל טיסות למגוון יחסית רחב של יעדים בעולם. אנו ממליצים למעוניינים לטוס להקדים זאת, וכמובן לא לשכוח לעקוב אחר הנחיות ואזהרות המטה לבטחון לאומי.

מתכננים לטוס בקרוב ויש לכם שאלות? בואו לדבר על זה בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה