ההתאוששות ענפי התיירות והתעופה הינה איטית וצפויה לקחת עוד חודשים רבים. על מנת לעודד את הישראלים להזמין את חופשתם, מספר חברות תעופה וספקי תיירות פרסמו לאחרונה שורה של הקלות בנוגע למדיניות שינוי וביטול המטיבה עם הצרכנים ומאפשרת כרטוס בראש שקט גם בתקופה מורכבת זו. בכתבה זו נסקור את החברות אשר מציעים גמישות בביטול ושינוי הזמנות.

אל על טיסות
מטוס דרימליינר של חברת אל על צילום: מיכאל קבחייב

אל על ביטול טיסה ללא קנס תמורת שובר

אל על, חברת התעופה אשר מטיסה את מספר הנוסעים הגבוה ביותר נוסעים בימים אלו, מחזירה מדיניות גמישה מתקופת הקורונה ומאפשרת לבטל את כרטיסי הטיסה שנרכשו תמורת שובר למימוש עתידי. למרות ההקלה, יש מספר תנאים לקבלת שובר במסגרת ההטבה. ראשית, יש לבטל את הטיסה עד ל-24 שעות מרגע ההמראה. כמו כן, ההטבה תקפה לטיסות שיצאו במהלך החודשים פברואר – אפריל (כולל חופשת פסח). בנוסף, שובר הזיכוי כולל גם שירותים נוספים שנרכשו מעבר לכרטיס הטיסה כמו מזוודה או הושבה. שימו לב שהטבה זו אינה תקפה על כרטיסי לייט, כרטיסי בונוס וקבוצות. (לתנאים המלאים)

למרות זאת, ניתן לקבל שובר למימוש עתידי על כרטיסי לייט, לטיסות שמועדן עד סוף ינואר. היתרונות של שובר הזיכוי, הם האפשרות להעביר את השובר לאדם אחר (השובר אינו שמי) ולהימנע מתשלום דמי ביטול. במידה ואתם זקוקים לעזרה בנוגע להנפקת השובר, תוכלו להיעזר במדריך שפרסמנו כאן.

ישראייר ביטול טיסה מכל סיבה עד שבועיים לפני היציאה

ישראייר, חברת התעופה השנייה בגודלה בישראל, גם נוקטת בצעדים מקלים בכל הקשור למדיניות הביטול. החברה מציעה לכל נוסע שיזמין טיסה, חבילת נופש או טיול מאורגן, לבטל עד שבועיים לפני היציאה ללא דמי ביטול. המדיניות המקלה תקפה להזמנות שיעשו עד ה-15 בינואר, וליציאות החל מה-01.04.2024 ועד 31.08.2024. (לתנאים המלאים)

ביטולי טיסות
מטוס איירבאס של ישראייר

ארקיע ביטול טיסה עד שלושה שבועות ממועד ההמראה

בדומה לשתי חברות התעופה הישראליות שהוזכרו, גם בחברת ארקיע הודיעו על נוהל מקל בנוגע לביטול עסקה. החברה מאפשרת לבטל את העסקה כולה ללא דמי ביטול, עד 21 יום לפני היציאה. כדי להינות מאפשרות זו, יש לבצע את העסקה עד לתאריך 21.01.2024. כמו כן, תאריכי הנסיעה צריכים להיות בין ה-01.04.2024 ועד ל-31.08.2024.

קשרי תעופה – חופשה גמישה

ספקית התיירות קשרי תעופה, מציעה ללקוחותיה הזמנת חופשה גמישה, שבמסגרתה תוכלו לבטל או לשנות את יעד החופשה והתאריך ללא עלות נוספת, עד 14 ימים לפני מועד היציאה. ניתן לבצע את השינוי או הביטול בהתאם לתנאים הבאים:

  • ההטבה תקפה עבור מוצרי קשרי תעופה בלבד
  • שינויים ללא דמי שינוי – ייתכנו הפרשי מחיר
  • תקף ליציאות החל מ-01/02/24 כולל פסח קיץ והחגים

כמו כן, מציעים בקשרי תעופה, גם גמישות בהזמנת מוצרים של ספקים אחרים דרכם. ניתן לקרוא את התנאים המלאים בפרסום באתר החברה.

השטיח המעופף – שירות 'טסים על בטוח'

גם סיטונאית התיירות השטיח המעופף מאפשרת ללקוחותיה להינות ממדיניות גמישה. בעת ביצוע הזמנה של חבילת נופש, ניתן להוסיף את שירות 'טסים על בטוח' בעלות של $35 לאדם. השירות כולל:

  • ביטול העסקה ללא דמי ביטול, עד חמישה ימי עסקים לפני מועד ההמראה
  • שינוי שמות הנוסעים ללא עלות, עד חמישה ימי עסקים לפני מועד ההמראה
  • שינוי תאריכי הנסיעה ללא דמי שינוי, עד חמישה ימי עסקים לפני מועד ההמראה (בתוספת הפרשי תעריפים)
  • קבלת החזר כספי של סכום העסקה, עד 21 יום לפני מועד ההמראה

חשוב לקרוא את התנאים המלאים ולשים לב שהימים בהם ניתן לממש את ההטבה נספרים לפי ימי עסקים (ימי ראשון עד חמישי וללא חגים). לכן, נמליץ לשים תזכורת ליום האחרון בו ניתן לבטל את העסקה ללא קנס.

קווי חופשה – ביטול ללא עלות עד 21 יום לפני ההמראה

קווי חופשה, מציעה ללקוחותיה לבצע הזמנה בראש שקט. על פי המדיניות החדשה שפרסמה החברה, ניתן לבטל את ההזמנה עד ל-21 יום לפני היציאה, ללא כל התחייבות. ההטבה תינתן למזמינים במהלך חודש ינואר, ללא תלות בתאריך היציאה (גם יציאות בחגי תשרי נכללות במסגרת ההטבה). יש לשים לב שההטבה לא תקפה לגבי טיסות וחבילות נופש לדובאי, לתנאים המלאים לחצו כאן

ביטול טיסות של חברות תעופה
מטוס איירבאס של ארקיע. צילום: מיכאל קבחייב

שירות פלקס המאפשר לקבל קרדיט לחשבון

מספר חברות תעופה מאפשרות לנוסעיהן לרכוש שירות 'FLEX' בתשלום נוסף, בעת ביצוע ההזמנה. שירות הפלקס מאפשר לשנות את תאריכי הטיסה ללא קנס (למעט הפרשי מחיר, אם יש כאלו). שירות זה מאפשר לבטל את ההזמנה ולקבל קרדיט למימוש עתידי בטיסות החברה. קיימות מספר חברות תעופה שטסות לישראל ומציעות את שירות הפלקס, דוגמת וויז אייר ו-ויולינג. היתרון המרכזי של שירות זה הוא שניתן לבטל את הטיסה גם מספר שעות לפני ההמראה, ולקבל את מרבית הסכום ששולם למימוש עתידי.

רכשו כרטיסי טיסה עם אפשרות ביטול

בעקבות חוסר הוודאות המאפיין את התקופה, נמליץ לא להיות תלויים בהטבות של חברת התעופה, ולרכוש את כרטיסי הטיסה כך שיהיו ניתנים לביטול. בחברות התעופה הסדירות קיימים מספר תעריפים, כאשר היקרים יותר מאפשרים לבטל את כרטיסי הטיסה בדמי ביטול נמוכים או לגמרי בחינם. נכון שתעריפים אלו יקרים יותר, אך הם מאפשרים לבטל ולקבל החזר כספי בכל עת, גם אם הטיסה עתידה להמריא כמתוכנן.

מטוס חברת וויז אייר. צילום: ארז ורבר

סיכום

לא מעט גורמים בתעשיית התיירות הישראלית באים לקראת הנוסעים בנוגע לביטול ושינוי העסקה. שורת ההקלות מאפשרות לבצע הזמנה בראש שקט ובמחירים יחסית אטרקטיבים אשר צפויים לעלות משמעותית עם סיום המצב הבטחוני. אנו מזכירים שחשוב לקרוא את תנאי ההזמנה לפני התשלום, ולקנות כרטיסי טיסה גמישים. במידה והטיסה שברצונכם להזמין יקרה יחסית, נמליץ לבחון הוספה של ביטוח ביטול טיסה. מעבר לכך, חשוב לדעת מהו התאריך האחרון בו ניתן לבטל את העסקה ללא דמי ביטול, כדי למנוע מצב שבו לא ניתן לקבל את כספכם בחזרה.

עדיין מתלבטים עם איזה ספק הכי בטוח יהיה להזמין את הטיסה הבאה שלכם? מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה