צילום: מיכאל קבחייב

זהו, זה רשמי! חברות התעופה הזרות מתחילות לחזור לישראל. למרות שחברת טארום הייתה חברת התעופה האירופית הראשונה ששבה להפעיל את הטיסות לארץ, חזרתה היום (08/01/2024) של קבוצת לופטהנזה לפעילות בישראל, מהווה בשורה משמעותית לענף התעופה הישראלי.

קבוצת לופטהנזה מאגדת בתוכה את חברות התעופה הבאות: לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן ובראסלס איירליינס. בשלב הראשן, רק שלוש חברות מתוך הקבוצה (לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן) יחזרו לטוס מנתב"ג. בכתבה זאת נסקור את תדירות הטיסות שתופעל בשלב זה ליעדים השונים ואת האפשרויות להגיע ליעדי המשך באמצעות כל חברת תעופה.

טיסות ישירות לפרנקפורט ומינכן עם לופטהנזה

לופטהנזה, חברת התעופה הגדולה ביותר בקבוצה, תחדש את טיסותיה לפרנקפורט ולמינכן. החל מה-09.01, לופטהנזה תציע ארבע טיסות שבועיות שיחברו את פרנקפורט לתל אביב. בנוסף, החברה תציע שלוש טיסות שבועיות בין מינכן ותל אביב, זאת החל מה-08.01. הטיסות ימריאו לישראל בשעות הבוקר המאוחרות, וימריאו בחזרה לגרמניה בשעות אחה"צ. מבדיקה שערכנו, ניתן להזמין כרטיסי טיסה למגוון יעדים בעולם, במסלול שכולל עצירת ביניים בפרנקפורט או במינכן. כך ניתן  להגיע גם ליעדי ההמשך שהחברה מציעה: בואנוס איירס, סאו פאולו, ריו דה ז'ניירו, הלסיניקי, אנדיברו שבסקוטלנד ועוד. לצערנו, בגלל שעת ההמראה המאוחרת יחסית מתל אביב, לא מתאפשר חיבור נוח ליעדי המשך בארה"ב ובקנדה.

מטוס A321 של לופטהנזה. צילום: מיכאל קבחייב

טיסות לופטהנזה למגוון יעדים:

טיסות ישירות לוינה עם אוסטריאן

אוסטריאן, חברת התעופה הלאומית של אוסטריה, תפעיל טיסות ישירות לוינה בתדירות של שמונה טיסות שבועיות. הטיסה הראשונה תצא מוינה ב-08.01, בשעות הלילה, ותנחת בנתב"ג לפנות בוקר. בניגוד ללופטהנזה, לו"ז הטיסות לישראל שמציעה חברת אוסטריאן מגוון יותר. כך למשל, בחלק מהימים הטיסות ימריאו מנתב"ג בשעות הבוקר, ובשאר הימים בשעות אחה"צ. חלק מהטיסות לוינה ימריאו לישראל בשעות הבוקר, ובשאר הימים בשעות הלילה.

בזכות הגיוון בשעות, חברת אוסטריאן תציע חיבור נוח למגוון רחב של טיסות המשך. כך למשל, ניתן להמשיך מוינה ליעדים רבים באירופה דוגמת פורטו, ברלין, קופנהגן ועוד. כמו כן, ניתן להמשיך גם ליעדים ארוכי טווח בצפון אמריקה, דוגמת ניו יורק, וושינגטון, טורונטו ועוד. חשוב לציין, שהשדה בוינה קטן ויעיל יותר משדות התעופה בפרנקפורט או במינכן. לכן, קונקשן בוינה הינו נוח ואטרקטיבי גם לקונקשנים קצרים של שעה.

מטוס A320 של אוסטריאן בהמראה מנתב"ג. צילום: רועי אקרמן

טיסות אוסטריאן למגוון יעדים:

טיסות ישירות לציריך עם SWISS

גם חברת SWISS, מחדשת טיסות ישירות לציריך, בתדירות של חמש טיסות שבועיות. הטיסה הראשונה תמריא ב-08.01. בדומה לאוסטריאן, גם הטיסות של סוויס יפעלו בשעות שונות במהלך היום. חלק מהטיסות ימריאו מציריך בשעות הבוקר המוקדמות וחלק בשעות הצהריים. בכיוון ההפוך, חלק מהטיסות ימריאו מנתב"ג בשעות הצהריים ושאר הטיסות בשעות הערב. גם חברת סוויס התאימה את שעות הטיסות על הקו, כך שיאפשרו חיבור נוח ליעדי המשך. מבחינת יעדים ארוכי טווח, הרשימה היא יחסית מצומצמת וכוללת את ניו יורק, סאו פאולו ובואנוס איירס. לעומת זאת, סוויס מאפשרת חיבור נוח יותר ליעדים באירופה כדוגמת אמסטרדם, פראג, ניס ועוד.

טיסות סוויס למגוון יעדים:

סיכום

חזרתן של שלוש חברות תעופה מובילות לפעילות בישראל הינה מבורכת ובתקווה תוביל לחברות נוספות לחזור להפעיל טיסות מנתב"ג בהקדם. היתרון המשמעותי בכך הינו האפשרות להמשיך ליעדים רבים ברחבי העולם, גם לכאלו שאין אליהן טיסות ישירות. מצאנו במסגרת הבדיקה שערכנו, שלחברת אוסטריאן יש את החיבורים הנוחים ביותר לטיסות המשך. מעבר לכך, קבוצת לופטהנזה מאפשרת שילוב של שתי חברות תעופה שונות בכרטיס הטיסה (לדוגמא טיסה לליסבון עם לופטהנזה בהלוך, וחזרה דרך ציריך עם סוויס), מה שמגדיל את האפשרויות לטיסות המשך המוצעות לנוסע. אנו מצפים שבחלוף הזמן תדירות הטיסות תגדל והמחירים יהיו תחרותיים יותר. אנחנו מקווים שעוד חברות תעופה ינקטו בצעדים דומים ויחדשו את טיסותיהן לישראל.

מתכננים לטוס עם אחת מחברות התעופה של קבוצת לפוטהנזה? ספרו לנו על כך בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה