לונדון קולינג.

בצל המלחמה, דיווחי החדשות מעוררים חשש לגבי תכנון נסיעות עתידיות לחו"ל. כדי להבין האם הפחד מוצדק, שאלנו את חברי קהילת טיסות סודיות בפייסבוק, אשר נמצאים או ביקרו בחו"ל מאז ה-7 באוקטובר, מה היתה האווירה ברחובות ואיך הרגישו במהלך החופשה. בכתבה זו, נסקור את ההרגשה ותחושת הביטחון במספר יעדים מרכזיים בעולם, בהתאם לדיווחים של חברי הקהילה.

ברלין – איסור על הפגנות תמיכה בטרור

ממשלת גרמניה עומדת לצד ישראל מהרגע הראשון, עם איסור על הפגנות תומכות טרור, מה שמחזק את תחושת הביטחון בברלין ובשאר הערים בגרמניה. מיכאל, חבר קהילת טיסות סודיות שנמצא בברלין, מספר: "אני עכשיו בברלין, מהמם ומושלם פה. לאף אחד לא אכפת מי אתה ומאיפה אתה, וטוב שכך". ראוי לציין שגרמניה מוגדרת כמדינה ברמת סיכון 02, ולכן יש לנקוט באמצעי הזהירות, כפי שפירטנו בכתבה שהכנו בנושא ולגלות ערנות.

טיסות לברלין
שער ברנדרבורג בברלין

רוצים לבקר בברלין? מצאנו לכם את הטיסות הכי זולות לברלין

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לחצו כאן לעוד טיסות לברלין

פראג – תמיכה בלתי מסוייגת בישראל

התמיכה של צ'כיה במדינת ישראל אמיתית ובלתי ניתנת לערעור. "לצד הצבעות בעד ישראל באו"ם, מתקיימות עצרות פרו-ישראליות רבות בעיר וישנה תחושת ביטחון מלאה," מספר נדב, חבר הקהילה שנמצא בפראג מעל לחודשיים: "קיימת תמיכה רבה מאוד מצד הצ'כים, וניתן לראות דגלי ישראל בכל מקום. אני מרגיש בטוח לחלוטין". נציין שלמרות הירי שהתבצע בשבוע שעבר ולא היה מכוון כלפי ישראלים או יהודים, צ'כיה עדיין נחשבת למדינה ברמת סיכון 01.

פראג - יעד מושלם לחופשה אירופאית
פראג –  גם עכשיו יעד מושלם לחופשה אירופאית

רוצים לטוס לפראג? אלו הטיסות הכי זולות שמצאנו לפראג

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לחצו לעוד טיסות לפראג

לונדון – התרחקו מאיזורי ההפגנות

לונדון, בירת בריטניה, נחשבת לאחד היעדים המתויירים על ידי הישראלים. במהלך המלחמה, אמצעי התקשורת סיקרו הפגנות ענק פרו-פלסטיניות בלונדון, אשר בעקבותם התחזק החשש מביקור בעיר. למרות ההפגנות, דווקא בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות מתפרסמים דיווחים מרגיעים. כך למשל כותבת חנה: "בטוח וכיף, יש אווירת כרסימס בעיר, לצד שוטרים רבים שפזורים ברחבי העיר. כמובן שלא מומלץ להיות בקרבת ההפגנות". רוני, חבר הקהילה מוסיף: "ההפגנות מתקיימות בעיקר בימי שבת ונמשכות שעה – שעתיים".

לונדון
מגדל הביג בן בלונדון

חושבים שוב על לונדון כיעד לחופשה הבאה שלכם? אלו הטיסות הכי זולות שמצאנו ללונדון

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לחצו כאן לעוד טיסות ללונדון

מדריד – הרגשה בטוחה, שומעים עברית ברחוב

מדריד, בירת ספרד, הינה יעד מועדף לחובבי הכדורגל והשופינג. למדרות הדיווחים בתקשורת הישראלית, תימור, חבר הקהילה שנמצא במדריד משתף כי המצב בעיר נוח. תימור רושם: "הייתי במדריד לפני כשבוע, ישנה הרגשה בטוחה. מלא ישראלים נמצאים בעיר ושומעים עברית ברחוב".

למי ששוקל לטוס למדריד, נזכיר שחברת אייר אירופה הודיעה כי תחדש את הטיסות ממדריד לתל אביב החל מה-01.02.

חווית כדורגל – אצטדיון סנטיאגו ברנביאו במדריד

עשינו לכם חשק לבקר במדריד? אלו הטיסות הכי זולות שמצאנו למדריד

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לחצו כאן לעוד טיסות למדריד

טביליסי – דאגה לישראל מצד המקומיים

טביליסי, בירת גאורגיה, מושכת אליה מטיילים ישראלים רבים. הטיסה הקצרה והמחירים הזולים מאפשרים להינות מחופשה עירונית, סקי או טיולי טבע במחירים נמוכים. גם בעת המלחמה, כל חברות התעופה הישראליות מפעילות טיסות ישירות לטביליסי. בן, חבר הקהילה שנמצא בגיאורגיה, משתף: "אני נמצא בימים אלו בגיאורגיה. מרגישים תחושת ביטחון ולא מסכימים לערוך הפגנות פרו-פלסטיניות. הגיאורגים אוהבים אותנו הישראלים וכאשר שואלים אותי מהיכן אני מגיע, אני משיב שמישראל. המקומיים ששומעים שאני מישראל ישר שואלים מה שלומי ושלום המשפחה והאם כולם בסדר".

טיסות לטביליסי גאורגיה - העיר טביליסי
הנופים המרשימים של טביליסי

רוצים לטוס לטביליסי? אלו הטיסות הכי זולות שמצאנו לטביליסי

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לעוד טיסות לטביליסי

ניו יורק – תמיכה בלתי מוסברת בישראל

את הכי טוב שמרנו לסוף! ניו יורק נחשבת לאחת הערים החשובות ביותר בעולם וחיים בה מספר הישראלים והיהודים הגדול ביותר מחוץ לישראל. במהלך השבוע הראשון ללחימה, נאם בעיר אריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק בנאום תמיכה מרגש. כמו כן, מתקיימים בעיר מפגני תמיכה שכוללים עצרות למען ישראל, הארת בניינים בדגלי ישראל ותמונות החטופים. בנוגע להרגשה בתור ישראלי בניו יורק, שיתף אותנו דרור, חבר הקהילה: "הלכנו הרבה ברגל בעיר והסתובבנו במקומות המרכזיים. ראינו דגלי ישראל והרגשנו בטוחים להסתובב בעיר מכל הבחינות".

טיסות לניו יורק
מנהטן מחכה לכם!

רוצים לבקר בניו יורק? אלו הטיסות הכי זולות שמצאנו לניו יורק

לא מצאתם את מה שחיפשתם? לחצו כאן לעוד טיסות לניו יורק

סיכום

למרות המידע שמועבר באמצעי התקשורת בנוגע למצב בחו"ל, ברוב הפעמים התמונה היא אחרת. על פי השיתופים שהצגנו מצד ישראלים ששוהים בחו"ל, המצב רגוע, נוח ומאפשר לטייל. כמו כן, חשוב לזכור שהחיים בחוץ לארץ מתנהלים כשגרה ולא סובבים רק סביב המלחמה. נזכיר שחשוב להינות ולצבור חוויות, אבל גם לשמור על אמצעי זהירות וגילוי ערנות בעת שהייתכם בחו"ל.

רוצים לקרוא או לשתף בנוגע להרגשה בחו"ל בתור ישראלים? בואו לדבר על זה בקהילת הפייסבוק טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה