אם נבקש מכם לחשוב על טיול בצ'כיה, כנראה תדמיינו חופשה כיפית בפראג המדהימה. אנחנו מאוד אוהבים את פראג, אבל גם חשוב לנו שתדעו שלצ'כיה יש הרבה להציע גם מחוץ לפראג! צ'כיה מלאה בטבע מדהים, ערים קסומות ואטרקציות לכל המשפחה. תוסיפו לזה עלויות מחייה זולות, מיעוט תיירים ביחס לשכנותיה, מקומיים מסבירי פנים, וקיבלתם מתכון לחופשת קיץ מעולה.

בכתבה נציג את יעדי התיירות הכי שווים בצ'כיה וניתן טיפים כלליים לתכנון טיול בצ'כיה. מוכנים? בואו נתחיל!

צ'כיה
צ'סקי קרומלוב – הישר מהאגדות

אתרי טבע מדהימים בצ'כיה

אם תשאלו אותנו, הסיבה הכי טובה לצאת מפראג היא לחוות את הטבע המרהיב של צ'כיה. כמו שכנותיה, גרמניה ואוסטריה, גם בצ'כיה תוכלו למצוא הרבה מרחבים ירוקים, מסלולי הליכה כיפיים, אגמים, נהרות והמון שקט ושלווה. אספנו עבורכם את שלושת אתרי הטבע שאסור לכם להחמיץ.

צוקי פראחוב בגן העדן הבוהמי (Prachovske Skaly)

אי שם בצפון צ'כיה שוכן לו אזור מרהיב בשם גן העדן הבוהמי – אזור מיוער וקסום שגולת הכותרת שלו היא צוקי פראחוב. מדובר בתצורות סלעיות ייחודיות המזדקרות מעלה כמו מגדלים. בשמורה מגוון מסלולים, כאשר המומלץ ביותר הוא המסלול הירוק שאורכו 3.5 ק"מ ונמשך כשלוש שעות וחצי. המסלול הירוק כולל תצפיות יפות עובר דרך נקיקים צרים ומרהיבים ומאפשר מבט אינטימי על תצורות הסלע. ניתן לבקר באתר כטיול חד יומי מפראג או לשלב עצירה כאן במסגרת טיול עם רכב בצ'כיה.

צ'כיה טיפים
צוקי פראחוב המרשימים

שמורת אדרשפאח (Adršpach)

שמורת אדרשפאח היא אחד מאתרי הטבע המרשימים בצ'כיה. גם כאן תוכלו למצוא תצורות סלע מרשימות, אך גם מפלים ואגם ציורי. ישנם מספר מסלולים שניתן לבחור ביניהם. נמליץ לכם על במסלול הירוק שמשלב קצת מכל דבר. המקום יחסית רחוק מפראג, אך למי שמטייל בצ'כיה עם רכב אסור להחמיץ ביקור כאן.

ניתן ומולץ לשלב ביקור באטרקציה ייחודית של הליכה בין צמרות העצים – The Timber Trail, Krkonoše. תחילה תטפסו במעלה שביל מתפתל עד שתגיעו מעל צמרות העצים ואת הדרך למטה תוכלו לרדת במגלשה כיפית. במקום יש גם אטרקציות נוספות כמו גן משחקים לילדים קטנים, מערה ופעילויות לילדים.

צ'כיה למשפחות
האגם הקסום של שמורת אדרשפאח

שמורת הרנסקו (Hřensko)

שמורת הרסנקו הציורית שוכנת בבוהימיה השוויצרית, ממש על גבול גרמניה, והיא מציעה מבחר רחב של אטרקציות טבע ייחודיות – ערוצי נחל ציוריים, קשת טבעית מרהיבה, מסלולי הליכה כיפיים ועוד. אם אתם מבקרים באזור אל תחמיצו את ערוץ הנחל Kamenice ואת תצורת הסלע המרשימה Pravčická. תוכלו לשלב גם ביקור בחורבות הטירה Šaunštejn שמהן נשקף נוף מדהים על כל האזור.

צ'כיה המלצות
ערוץ הנחל Kamenice הציורי

אטרקציות שוות בצ'כיה

פארק Mirakulum

פארק שעשועים זה הוא פארק שעשועים לא שגרתי המיועד בעיקר לילדים קטנים, ומהווה עצירת חובה בטיול משפחתי בצ'כיה. תוכלו למצוא בו גן חיות וכן אטרקציות שונות כמו נדנדות ענק, מסלול אבובים, גנים בוטניים, מבוך גדול, גני שעשועים בעיצובים מיוחדים ואף אזור מים נחמד. בונוס נחמד הוא הדגש העיצובי של הפארק – הפארק מלא במתקנים המעוצבים במגוון סגנונות והפארק כולו מלא צמחייה. המקום זוכה לביקורות מדהימות (4.8 מתוך 5 בגוגל) ומחיר הכניסה זול באופן מצחיק – רק 54 שקלים לאדם.

צ'כיה למשפחות
פארק Mirakulum – גן עדן לילדים קטנים

מגלשת ההרים Berta

מגלשת הרים כיפית השוכנת בצפון צ'כיה השוכנת לא רחוק משכונת אדרשפאח. אורך המסלול הוא 1500 מטרים, והעלייה לראש המסלול מתבצעת בתוך הקרון. בדרך למטה נשקפים נופים מדהימים של מישורים מוריקים ואגמים תכולים. במקום יש גם רכבל כיסאות פתוח שממנו תוכלו להעפיל לתצפית מרהיבה על האזור ושלל אטרקציות נוספות והפעלות לילדים קטנים, למשל: מסלול אבובים, מגלשה מרשימה, טרמפולינות ועוד. כרטיס למגלשה יעלה 20 ש"ח בלבד.

צ'כיה המלצות
מגלשת ההרים Berta

שייט קאנו מרגיע בטבע הצ'כי

אחת האטרקציות המפורסמות של צ'כיה הוא שייט קאנו בנהרות הציוריים והחלומיים של בוהמיה. ניתן לקחת סירות לאורך נהר הוולטאבה ולהפליג כמה שתרצו. ספקי התיירות יכולים גם להסיע אתכם בהלוך או בחזור כדי להפוך את החוויה לקלה ופשוטה. אם תבחרו לחתור במורד בזרם, תוכלו ליהנות מחוויה מרגיעה ללא הרבה מאמץ מצדכם. אחד המקומות השווים ביותר לחתור בהם הוא העיירה הציורית צ'סקי קרומלוב, שעליה נפרט בהמשך.

צ'כיה מסלול
שייט קאנו בצ'כיה – כמו בתוך גלויה

ערים, כפרים ועיירות בצ'כיה שאסור להחמיץ

צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov)

לדעתנו, צ'סקי קרומלוב היא חד משמעית אחת הפנינים הנסתרות של אירופה ועצירת חובה בכל טיול בצ'כיה. זו עיירה חמודה עם טירה מרשימה ששולטת בקו הרקיע של העיר, סמטאות ימי-ביניימיות קסומות, נהר קסום שמתפתל סביב מרכז העיר, מגוון אטרקציות ושקט ושלווה.

יש מגוון פעילויות שניתן לעשות בצ'סקי קרומלוב – לבקר בטירה המרשימה ובגנים המטופחים של משפחת רוזנברג, לקחת סיקת קאנו, לבקר במוזיאוני אמנות ועוד, אבל אל תשכחו לקחת גם את הזמן שלכם באיזי – לשוטט בסמטאות הקסומות, לצאת להליכה לאורך הנהר וליהנות מארוחה טעימה על גדותיו.

טיפים בצ'כיה
מבט על צ'סקי קרומלוב המרהיבה
צ'כיה מסלול
הסמטאות של צ'סקי קרומלוב – קסם ימי-ביניימי

קרלובי וארי (Karlovy Vary)

קרלובי וארי היא עיירה במערב בוהימיה המפורסמת בזכות המעיינות החמים שלה, העשירים בויטמינים ומינרלים הטובים מאוד לגוף. קרלובי וארי מתאפיינת באדריכלות ימי ביניימית חביבה ובהחלט כיף לשוטט בה. סביב העיירה תוכלו למצוא הרבה טבע מרשים, וניתן להשקיף על כל היופי הזה ממגדל דיאנה.

מקובל להגיע לקרלובי וארי מפראג לטיול חד יומי, אך לדעתנו שווה לכם לשהות כאן לפחות לילה אחד כדי ליהנות מלינה במלון ספא מפנק במחירים משתלמים במיוחד. ניתן למצוא בקלות מלונות ספא בדרגת 5 כוכבים החל מ-400 שקלים ללילה.

טיפים בצ'כיה
במרכז המטופח של קרלובי וארי
צ'כיה המלצות
בספא השווה של מלון Savoy West End

פראג

אף שבצ'כיה יש המון מה לראות מעבר לפראג, אנחנו מאוד אוהבים את פראג וחושבים שזו אחת הערים האירופאיות הכי שוות שיש ועצירת חובה בכל טיול בצ'כיה. קודם כל, פראג היא אחת הערים היפות באירופה, ויש לכך סיבה טובה – במהלך מלחמת העולם השנייה תכננו לשמר את פראג בתור מודל לחיים שלפני המלחמה, ולכן היא לא ספגה נזק רב בניגוד לערים אחרות כמו וינה או ברלין.

כמו כן, פראג קטנה וקומפקטית, ולכן ניתן להתנייד ברגל לכל מקום, ובדרך לחוות את הסמטאות המדהימות. לדעתנו זו האטרקציה הכי שווה בכל פראג – בין אם מדובר בעיר העתיקה עם הקסם הימי-ביניימי שלה, העיר החדשה הטרנדית או שכונות קסומות כמו מאלה סטראנה – השוטטות בעיר היא חד משמעית מחזה משובב נפש ותאווה לעיניים.

פראג המלצות
רחוב קסום בעיר העתיקה של פראג

בנוסף, פראג זולה ומפנקת – תמורת תקציב יחסית נמוך תוכלו ללון במלונות שווים, לעשות הרבה שופינג, וליהנות מאטרקציות שוות ברחבי העיר. אנחנו ממליצים ממש על מצודת פראג – מתחם רחב ידיים שבו יש מגוון כנסיות, ארמונות, מוזיאונים ועוד. בפראג, כמובן, יש גם סצנת חיי לילה מהטובות באירופה, עם מסיבות, ברים, פאבים ומועדונים לכל טעם וסגנון. גם מבחינה קולינרית תוכלו למצוא הרבה מסעדות שוות במחירים משתלמים.

אם אתם תוהים אם פראג מתאימה לילדים, אז התשובה היא חד משמעית כן. ילדים יעופו על היופי של פראג, ולא חסרות אטרקציות עבורם – יש בפראג פארק מים גדול ומקורה, גן חיות מרשים, פארק דינזואורים, פארק טרמפולינות ועוד.

פראג טיפים
מבט על מצודת פראג בלילה

מסלול מומלץ לטיול בצ'כיה וטיפים מנצחים

אז, לאחר שראינו את כל הטוב שיש לפראג להציע, ניתן לכם כמה טיפים לתכנון טיול בצ'כיה. קודם כל, אנחנו ממליצים על מסגרת זמן של 7-10 ימים. שנית, לדעתנו חשוב מאוד לשכור רכב כדי להיות עצמאיים ולהגיע בקלות לכל האתרים המעניינים. שלישית, מכיוון שהאתרים יחסית פרושים גאוגרפית, נמליץ לעשות טיול מתגלגל ולהחליף לינה אחת ליומיים-שלושה.

מסלול מומלץ לטיול של 9 ימים בצ'כיה:

יום 1: נסיעה לכיוון שמורת ארדשפאח + מגלשת ההרים Berta או פארק Mirakulum

יום 2: שמורת אדרשפאח + The Timber Trail

יום 3: גן העדן הבוהמי – צוקי פראחוב + טירת טרוסקי או רחצה באגם

יום 4: נסיעה לקרלובי וארי דרך שמורת הטבע הרסנקו או נסיעה לצ'סקי קרומלוב דרך קוטנה הורה וטאבור

יום 5: קרלובי וארי או צ'סקי קרומלוב

יום 6: נסיעה לפראג + פארק המים Aquapalace Prague או גן החיות של פראג או טיול בפראג

יום 7: שיטוט עצמאי ברחבי העיר העתיקה והחדשה

יום 8: מצודת פראג + שכונת מאלה סטראנה

יום 9: יום שופינג + השלמות בפראג (ניתן לבקר במוזיאון הלאומי, בגבעת פטרין, במצודת ווישהראד ועוד)

ניתן לבקר גם בצ'סקי קרומלוב וגם בקרלובי וארי, אך מומלץ להתחיל בקרלובי וארי כדי לחסוך נסיעה. כמו כן, אתם, כמובן, יכולים להתאים את המסלול לצרכים שלכם, ולשלב עצירות נוספות שנראות לכם מעניינות.

עשינו לכם חשק? הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לפראג:

מחפשים טיסות אחרות לפראג? לחצו כאן

יש לכם עוד שאלות על טיולים בצ'כיה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

גילוי נאות: הכתבה נכתבה בשיתוף לשכת התיירות הצ'כית.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה