אם נשאל אתכם אם תעדיפו טיסה ישירה או טיסת קונקשן, סביר להניח שתבחרו בטיסה ישירה, ורצוי גם כזו שניתן לישון במהלכה. אולם, אם בכל זאת תבחרו לבצע קונקשן, יש לכם דרך קלה ופשוטה לשדרג את הטיול ולטייל בעוד יעד בדרך בעזרת עצירה ארוכה ביעד הביניים. למה לא לטייל במדריד בדרך לדרום אמריקה או לקבל לילה חינם במלון בדובאי בדרך למזרח? הכירו את חברות התעופה אשר מעניקות סיורים ו/או לינה בחינם לכל נוסע שהזמין טיסה עם קונקשן ארוך. נשמע מעניין? בואו נתחיל!

לייאובר מול סטופאובר

בעולם התעופה נהוג להפריד בין שני סוגים של קונקשן – לייאובר (layover) הוא עצירה ביעד ביניים שאורכה הוא עד 24 שעות, ואילו סטופאובר (stopover) היא עצירה של מעל 24 שעות. חלקכם בוודאי תוהה עכשיו למה ההפרדה הזו חשובה, והתשובה לכך היא חוקי הכרטיס.

חברות לגאסי (חברות סדירות שאינן לואו-קוסט), מוכרות מגוון רחב של כרטיסים במחלקות כרטוס שונות. אמנם מחלקות הכרטוס אינן משפיעות על המושב שתקבלו במטוס, אך כל מחלקה מגיעה עם תנאים והגבלות. ככלל אצבע, ככל שהכרטיס יותר יקר, כך הוא יותר גמיש, ואחת ההגבלות על כרטיסים ממחלקות כרטוס זולות היא איסור על סטופאובר.

מנגד, למדינות עצמן יש אינטרס מובהק שנוסעי הקונקשן ייכנסו למדינתן. הן עבור העלאת הפופולריות שלהן והן עבור רווח כלכלי פוטנציאלי מעלויות המחייה והבזבוזים של הנוסעים. על כן, במקומות רבים פותחו תוכניות סטופאובר המאפשרות לשלב עצירה ממושכת ביעד הביניים ללא עלות נוספת. לצד התוכניות הללו קיימות גם תוכניות לקונקשן ארוך הכוללות סיורים בחינם ו/או לינה בבית מלון בחינם.

בדקנו עבורכם את תוכניות הסטופאובר והלייאובר הארוך של כמה חברות תעופה הטסות לארץ וניסנו להבין עד כמה הן שימושיות ומשתלמות.

תוכנית סטופאובר
קונקשן ארוך: חופשה בדרך ליעד

תוכנית הסטופאובר של איבריה

חברת איבריה הספרדית מפעילה 2 טיסות ביום מנתב"ג למדריד ומהווה בחירה נוחה במיוחד עבור קונקשנים לדרום אמריקה ומרכזה. מתברר שבדרך לשם תוכלו לעצור לביקור במדריד ללא עלות נוספת, ואף לקבל מגוון הטבות במסגרת תוכנית הסטופאובר Hola Madrid, למשל: כרטיס תחבורה ציבורית ל-48 שעות בחינם, הנחות על מלונות, סיורים ואטרקציות במדריד ועוד.

משך השהות המותר במסגרת התוכנית הוא בין לילה אחד לשישה לילות, ומבדיקה שערכנו, נראה כי ברוב המקרים הוספת הסטופאובר אינה מייקרת את כרטיסי הטיסה. למעשה, לעתים העצירה אף יכולה להוזיל את מחיר הטיסה בעשרות ואף מאות דולרים, כתלות בבחירת התאריכים. נציין שעל מנת ליהנות מההטבות הללו, יש להזמין את הטיסות דרך אתר התוכנית Hola Madrid.

איבריה קונקשן
מטוס איבריה

תוכנית הסטופאובר של איתיחאד

חברת איתיחאד מציעה תוכנית סטופאובר מיוחדת שנמצאת בתוקף עד סוף דצמבר 2023, שבמסגרתה תוכלו לקבל עד 2 לילות בחינם בבית מלון על חשבון החברה. כדי להיות זכאים עליכם להזמין כרטיס טיסה עם סטופאובר, אך למרבה הצער, כרטיסים אלו יקרים יותר מאשר כרטיסים עם לייאובר.

על פניו, איתיחאד מציעה מלון בחינם למי שיש לו לייאובר ארוך של 10-24 שעות, אך השירות ניתן אך ורק למי ששילם מעל $500 לכרטיס טיסה כיוון אחד או $750 לכרטיס טיסה הלו"ש, ולמרבה ההפתעה, הקונקשנים הארוכים של החברה מהמזרח לתל אביב הם לרוב קצת פחות מ-10 שעות.

בקיצור, ההצעות של חברת איתיחאד פחות מתאימה ללוח הטיסות לישראל ולא רלוונטיות עבור רובם המוחלט של הנוסעים

קונקשן עם אמירייטס

חברת אמירייטס המפורסמת היא אפשרות נוחה לטיסות קונקשן מהירות ונוחות למזרח הרחוק ולאוסטרליה. החברה מציעה לינה במלון בחינם למי שיש לו קונקשן של מעל 10 שעות, אך רק אם לא קיים קונקשן קצר יותר שהנוסע יכל לבחור בדרך ליעדו. אולם, אמירייטס מפעילה מספיק טיסות ביום לנתב"ג כדי שיהיה בלתי אפשרי להגיע למצב כזה. על כן, מדובר בהצעה שאינה רלוונטית כלל למי שטס מנתב"ג.

נציין לטובת חברת אמירייטס שהיא מאפשרת לבצע סטופאובר בדובאי ללא תוספת תשלום גם במסגרת הכרטיס הבסיסי ביותר, אך בד"כ אינה מעניקה הטבות נוספות כמו לינה וסיורים. עם זאת, למי מכם שיבחר לטוס עם אמירייטס בחודשים הקרובים יוכל ליהנות מאחת משתי הטבות שוות:

  • כל מי שיזמין כרטיס טיסה מת"א לדובאי או מת"א ליעד אחר עם עצירה של מעל 24 שעות בדובאי עד ה-11 ביוני יוכל לקבל לילה חינם במלון 4 כוכבים בדובאי על חשבון החברה. ההטבה תקפה לטיסות היוצאות עד ה-31 באוגוסט.
  • כל מי שיבחר להזמין כרטיס טיסה עם קונקשן ארוך ויצא לטייל בעיר, יוכל ליהנות משלל הטבות והנחות באטרקציות, מלונות, חנויות, מסעדות ועוד במסגרת תוכנית My Emirates Pass. הטבה זו בתוקף מה-1 במאי ועד ה-30 בספטמבר.
אמירייטס קונקשן ארוך
בדרך למזרח עוצרים לטייל בדובאי

תוכנית הסטופאובר של טאפ פורטוגל

חברת טאפ היא אחת החברות הזולות לטיסות ארוכות, ולעתים ניתן למצוא טיסות טאפ לארה"ב תמורת פחות מ-$400. על כן, מעט מפתיע לראות כי היא מציעה תוכנית סטופאובר. במסגרת התוכנית תוכלו להוסיף עצירה של עד שבוע בפורטו או בליסבון בדרך ליעדכם או בחזרה הביתה. אולם, בבדיקה שביצענו גילינו כי בחירה באפשרות הסטופאובר מייקרת משמעותית את עלות הטיסה (בכמה מאות דולרים בממוצע). אנו מניחים שזה קורה משום שמחלקות הכרטוס הזולות ביותר אינן מאפשרות ביצוע סטופאובר.

לסיכום, על אף שההצעה של טאפ נשמעת מבטיחה, בפועל רוב האנשים יצטרכו להוסיף כמה מאות דולרים עבור הסטופאובר, מה שהופך את ההצעה ללא משתלמת.

קונקשן עם טורקיש

חברת טורקיש היא אחת מהחברות הפופולריות ביותר לטיסות קונקשן מנתב"ג לכל רחבי העולם, ואהובה מאוד על הישראלים. מסתבר שהחברה מציעה לכל נוסע שהקונקשן לו נמשך מעל 20 שעות לילה חינם במלון 4 כוכבים במרכז העיר (ההטבה תקפה גם ללייאובר ארוך וגם לסטופאובר, אך למרבה הצער, ההטבה אינה זמינה להמראות מנתב"ג באופן זמני וצפויה לחזור). בנוסף, כל נוסע שמשך הקונקשן שלו הוא בין 6 ל-24 שעות זכאי לצאת לסיור מאורגן בחינם במסגרת תוכנית touristanbul. ניתן לבחור מתוך היצע של 8 סיורים שונים היוצאים וחוזרים לשדה מידי יום.

מבדיקה שביצענו גילינו שכרטיסי אקונומי בתעריף הזול ביותר מאפשרים לבצע סטופאובר ללא תוספת תשלום. יש להזמין אותם ככרטיסי multi-city. כמו כן,ראינו שבאפשרות זו תוכלו להתאים את מסלול הטיסה בצורה טובה יותר לצרכים שלכם ולבחור בשעות טיסה נוחות יותר, לרוב ללא עלות נוספת.

אם ברצונכם לקבל סיור חינמי או לילה במלון, נמליץ לכם להזמין ישירות דרך אתר החברה, שכן כל הטיסות שמזכות בסיור חינמי מסומנות עם סמל של touristanbul, והזמנת המלון החינמי נעשית דרך אתר החברה.

קונקשן ארוך באיסטנבול
חופשה באיסטנבול על חשבון הברון

חברות נוספות המציעות הטבות לקונקשן ארוך

  • חברת אתיופיאן מציעה לנוסעיה חדר במלון באדיס אבבה והסעות על חשבון החברה. זאת בתנאי שאין טיסת המשך מוקדמת יותר ליעדכם היוצאת בטווח של פחות מ-8 שעות מנחיתתכם באדיס אבבה.
  • חברת רויאל אייר מרוק מציעה לנוסעיה שלל הטבות. נוסעים השוהים בקונקן בין 4 ל-8 שעות זכאים לקבל כניסה לטרקלין ייעודי ושובר לאורחת צהריים, ואם הקונקשן שלכם ארוך יותר, תוכלו לקבל גם חדר בבית מלון והעברות על חשבון החברה.
  • חברת גאלף אייר מציעה לינה במלון והעברות לכל נוסע שמשך הקונשן שלו הוא מעל 7 שעות.
  • חברת איסלנדאייר מאפשרת להוסיף עצירה באיסלנד ללא עלות נוספת, אך ההצעה אינה כוללת לינה או שירותים נוספים.

סיכום

ישנן תוכניות סטופאובר שונות ומגוונות הזמינות לטסים מנתב"ג, ובהחלט נמליץ לכם לנצל את ההזדמנות הזו בפעם הבאה שאתם מתכננים טיסה ליעד רחוק, בייחוד אם אתם מתכננים טיסה עם איבריה או עם טורקיש. כן נדגיש כי חשוב ללמוד לעומק את כל התנאים וההגבלות, לוודא כי הטיסה שבחרתם אכן מזכה אתכם בהטבות שרציתם לקבל, ולהזמין את השירות המבוקש מספיק זמן מראש במידת הצורך.

גם אם לא הצלחתם למצוא תוכנית לייאובר או סטופאובר משתלמת, נמליץ לכם לשקול להזמין טיסה עם לייאובר ארוך של 8-12 שעות שבמהלכו תוכלו לצאת לסיבוב התאווררות עצמאי ביעד הביניים. לדעתנו מומלץ מאוד לחלק מסע ארוך למקטעים יותר קטנים ואפילו ליהנות מסיבוב כיפי ולא מחייב בבירה אירופאית. בעינינו שדות התעופה הכי נוחים לשילוב טיול בעיר הם ליסבון, בריסל, וינה, ציריך ואמסטרדם. זאת מכיוון שניתן להגיע מהשדות הללו למרכז העיר במהירות, בקלות ובמחיר סביר.

יש לכם עוד שאלות על טיסות קונקשן ותוכניות סטופאובר? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה