בימים אלו, למרות שגרת המלחמה המורגשת היטב בארץ, תנועת הנוסעים לחו"ל נמצאת במגמת עלייה מתונה. ישראלים רבים מעוניינים לצאת לחו"ל – למטרות עסקיות, לביקורי משפחה וחברים או כדי לקבל קצת אוויר לנשימה. כמו כן, מספר חברות תעופה כבר הודיעו על חזרתן לפעילות בנתב"ג החל מחודש ינואר. בכתבה זאת נרכז עבורכם את ההמלצות וההנחיות לביקור בטוח ורגוע יותר בחו"ל. 

חברת לופטהנזה הודיעה שתחזור לפעילות החל מה-08.01. צילום: מיכאל קבחייב

בחרו לנסוע למדינות שנמצאות ברמת סיכון נמוכה

המטה לבטחון לאומי (המל"ל), הכריז על חלוקה של כלל מדינות העולם לארבע רמות סיכון שונות. ברמת הסיכון 01, נמצאות מדינות שאליהן אין הנחיות מיוחדות כמו ארה"ב, פולין, צ'כיה, רומניה וקנדה. ברמת סיכון 02, נמצאות מדינות שאליהן מומלץ לנקוט באמצעי בטיחות מוגברים כמו איטליה, יוון וגרמניה. ניתן לבדוק מה היא רמת הסיכון שבה נמצאת המדינה שאליה אתם מתכוונים לטוס, בעמוד אזהרות המסע של המל"ל. 

אנו ממליצים למקד את נסיעותכם לחו"ל למדינות שנמצאות תחת הקטגוריות 01-02. הסיבה לכך, היא שבאותן מדינות לא קיים איום קונקרטי שעלול לפגוע באזרחים ישראלים. למרות זאת, חשוב להדגיש שיש לשמור על ערנות ולנקוט באמצעי זהירות ולהימנע מהחצנת סמלים ישראליים ויהודיים, גם בשהייה במדינות שמוגדרות תחת רמת סיכון נמוכה.

התרחקו מהפגנות ומחאות

במידה ונתקלתם בהפגנות או בהפרות סדר, נמליץ לקחת "צעד אחורה" ולהימנע מחיכוך עם אותם אירועים. הדבר נכון גם לגבי מחאות פרו-ישראליות. נמליץ לא לפנות, לשוחח או להתעמת עם מפגינים.

כמו כן, גם הרחק מאזורי ההפגנות, נדגיש שזה לא הזמן לדבר על פוליטיקה. למרות ששיח אודות המלחמה הינו שגרתי בימים אלו, נמליץ לא לקיים דיונים אודות המצב הנוכחי. לא ניתן לדעת איך הצד השני יפרש את דעתכם בנוגע למצב המלחמה בארץ. 

העיר העתיקה הציורית של ורשה
ורשה מוגדרת ברמת סיכון נמוכה.

שמרו את פרטי הנציגות הישראלית ביעד 

במדינות שמקיימות יחסים עם ישראל, ובהן נכללות כלל המדינות שנמצאות ברמת סיכון 01-02, קיימות נציגות ישראליות כמו שגרירות או קונסוליה. טרם יציאתכם מהארץ, כדאי להיכנס לאתר של משרד החוץ ולשמור את פרטי הקשר של הנציגויות במדינות בהן תשהו. בנוסף, נמליץ לשתף עם קרוביכם את מסלול הנסיעה, מקומות הלינה ופרטי הקשר במהלך השהות בחו"ל.

רכשו פוליסת ביטוח מורחבת

בתקופה זו, כשקיימת אי ודאות לגבי נסיעות לחו"ל, נמליץ לרכוש ביטוח נסיעות מורחב. אנו ממליצים לברר אודות ביטוח נסיעות שכולל אפשרות להחזר כספי בשל ביטול הטיסה ושל שאר השירותים שרכשתם. חשוב גם לברר עם הגורם המבטח שקיים כיסוי ביטוחי לקיצור\הארכת הנסיעה, למקרה בו תצטרכו לשנות את תוכניותיכם.

פראג, אחד היעדים הבטוחים לישראלים, ברמת אזהרה 01.

מדינות ברמות סיכון 03-04

ההמלצה הגורפת של המל"ל, היא לדחות נסיעות למדינות ברמת סיכון גבוהה זו (מדינות כמו איחוד האמירויות, טורקיה ומצרים). כמו כן, ישראלים שנמצאים במדינות ברמת סיכון 04 מתבקשים לצאת מאותן מדינות בהקדם האפשרי.

סיכום

למרות המצב הביטחוני ושגרת המלחמה בישראל, יש לזכור שבאירופה ובארה"ב החיים ממשיכים כרגיל, ללא התעסקות יומיומית במלחמה. כמו כן, המצב בעולם רגוע יותר מזה שכלי התקשורת הישראלים נוהגים לסקר ולהציג. דוגמא לכך, היא תגובתה של תמי בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות – "ביום ראשון היתה הפגנת תמיכה בישראל של יותר ממאה אלף איש. כל מי שמגיע לפה מהארץ לא מבין מדוע התקשורת מפחידה ומבין שניתן לטייל פה ללא חשש".

רוצים לשתף אותנו היכן בחו"ל הרגשתם בטוחים בתקופה האחרונה? בואו לדבר על זה בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

טיסות זולות ליעדים ברמת אזהרה 01-02:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה