שאלת מליון הדולר שכל הזמן ממשיכה להישאל בערוצים השונים שלנו היא: מי ומתי צריך לבצע בדיקת קורונה (PCR)? אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר ולענות לכם על כל השאלות בנושא. את ההנחיות העדכניות ביותר של מדינת ישראל תוכלו לקרוא ישירות באתר של משרד הבריאות.

בדיקת קורונה לטסים לחו"ל

מי צריך לעשות בדיקת PCR לפני טיסה לחו"ל? התשובה על כך משתנה ותלויה במדינת היעד אליה טסים, כל מדינה הציבה תנאי כניסה, חובת בדיקה ופטורים ממנה על בסיס המצב הרפואי של כל נוסע (מחוסן, מחלים, מחלים + חיסון או לא מחוסן בכלל). על מנת להערך בהתאם חפשו את המדינה שלכם ברשימת "לאן אפשר לטוס ללא בידוד?".

דגש חשוב מאוד, עד כמה שאנו בטיסות סודיות מקפידים לעדכן את הרשימה עם השינויים במדינות השונות, תמיד תבדקו את החוקים העדכניים במדינה לפני הטיסה, ברשימה השתדלנו לספק קישור למקור הרשמי של הנהלים. גיליתם שאתם צריכים בדיקת PCR לפני הטיסה? תוכלו להשוות מחירי בדיקות קורונה, הכתבה מכילה את רשימת המקומות בארץ בהם אפשר להיבדק במחירים של החל מ-40 ש"ח בלבד.

בדיקת קורונה CHECK2FLY
בדיקות מוזלות בנתב"ג CHECK2FLY

בדיקת קורונה בחו"ל – לפני הטיסה לארץ

סוגיה נוספת היא בדיקת קורונה PCR אותה צריך לבצע לפני שרוצים לחזור לארץ מחו"ל, כולם (כל גיל, מחוסנים, מחלימים, כולם!) מחויבים לבצע אותה בטווח של 72 שעות משעת ההמראה לארץ, פטורים מהבדיקה הם:

  • שהיתם בחו"ל פחות מ-72 שעות? במידה ומשעת הנחיתה שלכם בחו"ל ועד שעת ההמראה שלכם ארצה יעברו פחות מ72 שעות, אין חובה להציג בדיקת קורונה.
  • מחלימי קורונה "טריים". הבדיקה החיובית האחרונה שלכם נמצאת בטווח 11-90 הימים האחרונים? אינכם מחויבים לבצע בדיקה.

אנו מדגישים שוב, שלמעט 2 המקרים לעיל, על כולם לבצע בדיקת PCR לפני הטיסה חזרה לארץ.

בדיקת קורונה לנוחתים בארץ – בנתב"ג

בדיקת קורונה בנתב"ג פמי test&go
מתחם הבדיקות של Test&Go

מדינת ישראל החליטה שעל כלל הנכנסים לארץ, בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים, תחול החובה לבצע בדיקת קורונה בתשלום לאחר הנחיתה בנתב"ג. הבדיקה עולה 80 ש"ח בתשלום מראש אותו ניתן לבצע בסיום טופס הצהרת כניסה לארץ אותו צריך למלא עד 24 שעות לפני הטיסה חזרה לארץ, כאשר לחילופין ניתן לשלם 100 ש"ח בשדה.

חובת בידוד בכניסה לארץ:

  • על כל נוסע השב מחו"ל להכנס לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת הקורונה שבוצעה בנתב"ג.
  • נוסעים שאינם מחלימים או מחוסנים (על פי ההגדרה החדשה בראש הדף) חייבים בבידוד של 7 ימים (עם בדיקה בנחיתה ובדיקה ביום השביעי).

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה