דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה – סוף אוגוסט, אתם מטיילים בין ערים קסומות וחופים עוצרי נשימה. הרחובות אינם ריקים, אך גם לא עמוסים וצפופים. כן, כן, אתם הצלחתם להשיג את הבלתי אפשרי – לטייל באוגוסט הרחק מעדרי התיירים.

בואו נודה באמת, להידחק עם המוני תיירים ברחובות, בחופים או במוזיאונים ממש יכול להרוס את הכיף שבחופשה, אך אל תדאגו. היעדים שנציג בכתבה הבאה הם לא יעדים נידחים שבהם תהיו ממש לבד, ובצדק, אלא פנינים נסתרות במרחק קצר מיעדי תיירות מובילים כמו פריז, ברצלונה או מילאנו, שהתיירים עוד לא כבשו בהמוניהם.

אבל רגע, רק ספטמבר עכשיו, למה בכלל כדאי לתכנן חופשות באוגוסט? מניסיון העבר שלנו מטיילים שרכשו את כרטיסי הטיסה הרבה זמן מראש לתאריכים כמו פסח, סוכות ושיג אוגוסט חסכו מאות ואף אלפי שקלים על החופשה.

אז איך נשמע לכם לבלות את אוגוסט הבא ביעד חלומי ולא עמוס ועוד לחסוך על כך הרבה כסף? בואו נתחיל!

יעדים לא עמוסים
הצוקים המרשימים של אטרטה

למה כדאי לחשוב על אוגוסט כבר מעכשיו?

זה לא סוד שהקיץ היה, ככל הנראה, העמוס ביותר שאירופה ידעה מעולם. מחירי המלונות זינקו מעלה, מלאי הרכבים אזל במהרה, ותיירים רבים נאלצו להוציא הרבה יותר כסף על החופשה שלהם. למרבה המזל, ישנה דרך פשוטה להבטיח את החופשה שלכם ולהוזיל עלויות – להזמין הכל מראש, הרבה זמן מראש, אפילו כבר מעכשיו. צריכים שכנוע נוסף? הכנו עבורכם כתבה מעולה עם כל הסיבות להזמין מראש את חופשת הקיץ שלכם.

אמנם היעדים שנציג פחות עמוסים, אך בקיץ לא קל להשיג טיסות זולות אם לא מזמינים מראש, גם ליעדים משניים. מרבית טיסות הלואו-קוסט כבר פתוחות וזמינות להזמנה, ואנחנו בטוחים שהמחירים רק ילכו ויתייקרו, בייחוד בתאריכים המבוקשים ביותר בחודש אוגוסט. כמו כן, ביעדים אלו מכיוון שיש פחות תיירים, לרוב גם היצע הלינה והרכבים נמוך ונדרשת הזמנה מראש כדי להשיג דילים טובים.

לונדון כמו שלא הכרתם

אנשים רבים ודאי ירימו גבה ויתהו, איך ייתכן שאנחנו כוללים את לונדון ברשימה של "הרחק מעדרי התיירים"? שכן מדובר באחת הערים המתוירות ביותר באירופה. ובכן, לונדון מתפרשת על שטח עצום, ובזמן שרחובות קמדן, סוהו וקובנט גרדן עמוסים למדיי, העיר מלאה כרימון, ומציעה מגוון מקומות אחרים שניתן לבקר בהם.

אז איך ניתן לבלות בלונדון הרחק מעדרי התיירים?

אם אתם רוצים לבקר באזורים כמו סוהו, קמדן או קובנט גרדן, עשו זאת מוקדם בבוקר (בערך בין 9:00 ל-12:00) ובאמצע השבוע, כשרמת העומס נמוכה למדיי. כן, זה נכון אפילו בשיא אוגוסט.

רוצים לעלות לתצפת על לונדון בלי המון אנשים? תצפיות כמו הסקיי גרדן והלונדון איי, מאוד עמוסות ולעתים נדרשת עמידה ממושכת בתור. במקום זה נמליץ לכם על the garden at 120 – גן שליו על גג בניין עסקים בסיטי של לונדון (הכניסה בחינם, אין צורך להזמין מראש).

כמו כן, ביום רביעי הבא (27 בספטמבר) תיפתח תצפית חינמית בשם Horizon 22, שתהפוך להיות התצפית החינמית הגבוהה ביותר בלונדון ובכל אירופה, ואנחנו מתארים לעצמנו שייקח זמן עד שרוב התיירים יכירו אותה. מערכת ההזמנות תיפתח ביום רביעי (20 בספטמבר).

הרחק מעדרי התיירים
לונדון לפני שעות העומס

אם בא לכם משקה לצד הנוף, אז נמליץ על בית הקפה שבקומה השישית של הטייט מודרן, וכן להזמין מקום בבר רופטופ כמו המדיסון ב-One New Change Sabine, בגג של מלון לאונרדו, או אחד מהברים שבבניין ה-Shard. שימו לב לכך שבברים הללו ייתכן שיהיה מינימום הזמנה לאדם.

רוצים לראות אמנות מודרנית בלי עומסים? ותרו על הטייט ולכו לאחת מעשרות הגלריות שבלונדון. אנחנו ביקרנו בגלריית הסרפנטיין שבהייד פארק (הכניסה בחינם), שבה מוצגת כעת תערוכה מדהימה של אמנות דיגיטלית. במסגרת התערוכה המבקרים מוזמנים לשחק במשחק וידאו מיוחד עם גרפיקה מרהיבה שמהווה יצירת אמנות מטורפת בפני עצמה (בנוסף יש מוצגים מעניינים שמראים את ההשראה לגרפיקה).

עמוס לכם בקמדן ובבריק ליין? צאו לסיור בפארק ויקטוריה שמארח כל יום ראשון שוק מצוין עם מבחר רחב של אוכל רחוב, גבינות, לחמים ושלל מטעמים שמוגשים לצד אווירה כיפית ומשוחררת. פארק ויקטוריה הוא מטופח ורחב ידיים, ונחשב כמועדף ביותר על תושבי העיר. מדובר באחד הסודות השמורים ביותר של לונדון, ותצטרכו לבקר בעצמכם שם כדי להבין זאת.

מחפשים יעד שווה לטיול מחוץ לעיר? דלגו על אוקספורד וקיימברידג' וסעו לבאת' – אחת הערים היפיות והציוריות בכל בריטניה, המרוחקת כשעה ברכבת ממרכז לונדון. בבאת' ישנו מרכז מקסים ופרחוני, שמתאפיין בסגנון בנייה אנגלי מרשים בהשראת יוון ורומא, וטיילת כיפית לאורך נהר האבון הקסום.

לדעתנו, האטרקציה הגדולה בבאת', היא ליהנות מסיור איטי בין הסמטאות ולאחר מכן לאורך הנהר. מבטיחים לכם שהזמן יעוף  בשיא המהירות. נמליץ לכם גם להצטרף לסיור מודרך חינמי מטעם עיריית באת' שבו תיחשפו למיטב האתרים והסיפורים של העיר.

לונדון למתקדמים
באת' – קסם של עיר

טיסות זולות ללונדון בקיץ 2024:

קטלוניה – עולם ומלואו מחוץ לברצלונה

ברצלונה היא אחת הערים העמוסות והמתוירות באירופה. היא גם זכורה כמוקד מרכזי של מחאות אנטי תיירות שנקטו המקומיים לפני הקורונה. אם תרצו להימנע מהעומס של ברצלונה, או לפחות לשלב ביקור באזורים פחות עמוסים, אז צאו לטייל בקטלוניה!

קטלוניה נמצאת בצפון מזרח ספרד, ומציעה למבקריה נוף מגוון מפסגות הפירנאים, חופים עוצרי נשימה וערים מדהימות כמו חירונה.

נתחיל באטרקציה שאנחנו הכי ממליצים עליה – מוזיאון דאלי בפיגראס. אנחנו חושבים שזו אטרקצית חובה לכל אחד. את המוזיאון הזה בנה דאלי בעצמו לכבוד עצמו, ולכן הוא מציע חוויה שאף מוזיאון אמנות אחר לא מסוגל לתת. השואו מתחיל כבר בעיצוב המיוחד של המבנה, שלא מותיר מקום לספק, ואת השאר לא נספר לכם על מנת שתהיו מופתעים בעצמכם.

קטלוניה טיפים
מוזיאון דאלי בפיגראס – וכל מילה נוספת מיותרת

במרחק נסיעה קצר, תוכלו להגיע אל חירונה היפה, בה תוכלו למצוא רחובות צבעוניים, את מסעדת אל סייר דה קאן רוקה (מהמפורסמות בעולם), מקומות שבהם צילמו את משחקי הכס וכן מוזיאון יהודי קטן. ניתן לצאת מברצלונה ליום טיול מאורגן המשלב בין חירונה למזיאון דאלי בפיגראס. גם אם אין לכם תקציב לאכול במסעדה היוקרתית, תוכלו לבקר בדוכן הגלידה המצוין שלהם (במחירים עממיים).

מחפשים לטייל בטבע עוצר נשימה בסגנון האלפים? הפירנאים הם חלופה לא פחות טובה אך מהותית פחות עמוסה. במרחק שלוש שעות נסיעה מברצלונה תגיעו לעולם מופלא של אגמים תכולים, מפלים שוצפים, עמקים מוריקים ופסגות מושלגות. תוכלו לבלות שם יום, יומיים או אפילו שבוע – בהחלט לא חסרות שם פעילויות מדהימות.

בא לכם להתפנק על החוף? קטלוניה מציעה חופים מהממים מסוגים שונים – אינטימיים או רחבי ידיים, שטוחים או דרמטיים, חוליים או סלעיים. לכם רק נותר לבחור. אנחנו אישית ממליצים לכם להתרחק יותר מברצלונה, לאזור הצפוני של קטלוניה, כדי ליהנות מחופים פחות עמוסים אך עדיין ברמה גבוהה מאוד.

הרחק מעדרי התיירים
חוף מרהיב באזור יורט דה מאר

טיסות זולות לברצלונה בקיץ 2024:

פיימונטה – אחד הסודות השמורים של איטליה

איטליה היא אחת המדינות התיירותיות ביותר בעולם כולו, אך גם בה יש מחוזות פחות מוכרים, ופיימונטה הוא אחד מהם. פיימונטה הוא מחוז עשיר ושליו למרגלות הרי האלפים, וזו גם משמעות השם פיימונטה (למרגלות ההר).

בפיימונטה, מרחק שעה וחצי נסיעה ממילאנו, תוכלו למצוא אגמים ציוריים, את חבל הלאנגה הקסום שמזכיר את טוסקנה, אזורים אלפיניים מרהיבים, את טורינו המדהימה והכל – הרחק מעדרי התיירים. כבר כתבנו בעבר על טורינו, ואם אתם מגיעים לפיימונטה נמליץ לכם בהחלט להקדיש לה יומיים או שלושה.

הרחק מעדרי התיירים
הגבעות המשתפלות של אזור הלאנגה הציורי

אזור הלאנגה, הוא אזור שמצטיין ביינות משובחים, קולינריה עילית בדגש על סלואו פוד ונופים מדהימים. הטיול בלאנגה מורכב משוטטות בין ערים, עיירות וכפרים הנטועים בתוך נוף מרהיב, לצד מנה גדושה של יין ברולו מקומי, פטריות כמהין, גבינות משובחות ובשר מצוין. אל תחמיצו את Alba היפהיפיה, את Monforte d’Alba הקסומה ואת Diano D’Alba שבה מתחבאת התצפית המרהיבה ביותר בלאנגה.

בא לכם משהו יותר אקסטרימי? צאו לחוות את עמק סוסה החלומי – פינה שקטה ושלוה באלפים על גבול איטליה-צרפת. תוכלו לצעוד על אחד מהגשרים התלויים הארוכים ביותר בעולם ב-Cesana Torinese, לגלוש במורד מגלשת ההרים של Montgenvre חמש דקות מעבר לגבול, לעשות קניונינג, לבקר באגמים קסומים ועוד המון אתרים ואטרקציות שאסור להחמיץ.

יעדים פחות מתוירים
הגשר התלוי המדהים שב-Cesana Torinese

טיסות זולות למילאנו בקיץ 2024:

נורמנדי – קסם צרפתי על האוקיינוס

צרפת היא אחת המדינות היפות והמגוונות, אך עם זאת רוב התיירות בה מתמקדת באלפים, בריביירה וכמובן בפריז. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את חבל נורמנדי היפהפה, שבו תוכלו למצוא ערים כיפיות, כפרים ציוריים, נופים דרמטיים לים ואטרקציות מרהיבות – וכל זה במרחק נסיעה של שעתיים מפריז.

נתחיל באטרקציה הפופולרית ביותר בנורמנדי – מון סן מישל – ההשראה מאחורי הטירה האהובה והאייקונית של דיסני. בפועל מדובר בכפר ימי ביניימי עתיק ובראשו טירה פוטוגנית במיוחד. תוכלו לשוטט ברחובות הכפר, לדגום את מיטב התוצרת הימית של נורמנדי באחת המסעדות, לחזות בנופים מרהיבים לים וליבשה ועוד.

בנוסף, במון סן מישל, תוכלו לחזות בתופעת הגאות והשפל במלוא תפארתה. בשעות הגאות לשון היבשה המחברת הין הכפר לצרפת נבלעת כליל על ידי הים, ומון סן מישל הופך ממש לאי – תסכמו עלינו שזה מחזה שפשוט אסור להחמיץ.

הרחק מעדרי התיירים
שקיעה נוגה יורדת על מון סן מישל

בנוסף, תוכלו לבקר במגוון ערים ועיירות שבכל אחת מהן תוכלו למצוא משהו מיוחד לראות או לעשות. באטרטה (Étretat), תמצאו צוקים לבנים שתוכלו להשקיף עליהם מהגנים המשורטטים שלשל העיירה. ברואן (Rouen), תמצאו מרכז עתיק יפהפה, סמטאות קטנות וחמודות, שוק איכרים שווה במיוחד, את הקתדרלה המפורסמת מהציורים של מונה, אווירה צרפתית ממכרת, וזו רק תחילת הרשימה.

קל לשכוח זאת, אך נורמנדי שיחקה תפקיד קריטי במלחמת העולם השנייה. תוכלו לבקר בחופים שדרכם חדרו בעלות הברית לצרפת ובמגוון רחב של אתרים נוספים. גם אם אינכם מתעניינים בנושא, נמליץ לכם לבקר במוזיאון המרשים ב-Caen, המספר את סיפורה של מלחמת העולם השנייה ושל הפלישה לנורמנדי, בצורה מעניינת וחוויתית עם מגוון מוצגים מרשימים.

יעדים לא עמוסים באירופה
בגנים המשגעים של אטרטה

טיסות זולות לפריז בקיץ 2024:

לסיכום

חודש אוגוסט האחרון הצליח לשבור שיאי עומס במגוון יעדי תיירות אהובים ופופולריים, ושמענו סיפורים רבים על תיירים שעמדו שעות בשמש בתור לותיקן, חויבו על חציית כריך לשניים או נאלצו לעשות חישובים עם מספר הרכב שלהם, כדי לדעת באיזה יום מותר להם לנסוע בדרך אמאלפי. אנחנו לא נגד היעדים הללו בכלל. אנחנו חושבים שרומא, אמאלפי, פריז, ברצלונה ועוד המון יעדים אחרים הם נהדרים, פשוט לא בשיא עונת הקיץ.

עכשיו, כשאנחנו מאחורי הקיץ העמוס ביותר שידעה אירופה, לטעמנו מומלץ להתחיל לחשוב על חופשת הקיץ הבאה ולתכנן אותה. ארבעת היעדים המקסימים שהצענו, הם פתרון מרהיב לטיול זול יותר, מהנה יותר ומיוחד יותר מאותם יעדים עמוסים, שמחכים לכם בכל יום בשנה. אם היעדים האלה לא קסמו לכם, הכנו עבורכם כתבות נוספות עם עוד יעדים שווים אך פחות מוכרים ביוון, באיטליה ובכל רחבי אירופה.

בא לכם לטייל הרחק מעדרי התיירים? הנה הטיסות הכי שוות שמצאנו לחופש הגדול 2024:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה