כולנו אוהבים לטוס בזול, אבל בואו נודה באמת, למצוא טיסה ב-$60, או אפילו $30, ליעדים כמו בוקרשט, ורנה או דברצן באמצע החורף זה לא באמת הישג גדול. אלו עקיצות חמודות לחו"ל שקיימות בשפע. ההישג הגדול יותר, הוא למצוא כרטיסי טיסה אטרקטיביים בתקופות ביקוש כמו חגי תשרי, פסח והחופש הגדול, כשכולם רוצים לטוס והמחירים עולים.

כאשר מדובר בתאריכים מבוקשים או אירוע חשוב ומיוחד, נמליץ לכם לתכנן את החופשות שלכם כמה שיותר זמן מראש – אפילו שנה. לכן, בכתבה זו נסביר לכם על היתרונות הרבים, בתכנון וסגירת טיסות הרבה זמן מראש.

הזמנת טיסות מראש
לרוב מחירי הטיסות ללונדון הכי זולים שנה מראש

לטוס בקיץ ובחגים מבלי לקרוע את הכיס

ביום רגיל לרוב ניתן למצוא את המחירים הכי טובים בין 30 ל-90 ימים לפני הטיסה, אך כשמדובר בתאריכי ביקוש, הלוגיקה הזו כבר לא עובדת. כדי להבין למה זה קורה, עלינו לדבר קצת על מנגנוני התמחור של חברות התעופה, נושא שכבר עסקנו בו בהרחבה בכתבה הזו.

כל טיסה שעולה ללוח הטיסות, מתחילה את חייה עם מחיר התחלתי כלשהו, שהוא לרוב יקר ממה שהצרכן הממוצע יהיה מוכן לשלם ביום רגיל. האלגוריתמים המתוחכמים של חברות התעופה עוקבים אחר כמות הכרטיסים שנרכשים ובהתאם יודעים להעלות או להפחית את מחיר הטיסה. כך למעשה, חברות התעופה מתבססות על איתות מהצרכנים, על מנת לקבוע עד כמה מבוקש כל תאריך, וזה מה שמייצר את השינויים החדים שאנחנו מכירים במחירי הטיסות.

אם מדובר בתאריכים סטנדרטיים לחלוטין, שהצרכן הממוצע לא רואה סיבה מסוימת לתכנן מראש ולהיערך לקראתם, או אם המחיר ההתחלתי לא היה מספיק אטרקטיבי, האלגוריתמים בסוף יצטרכו להפחית את מחיר הטיסה כדי למלא את המטוס. זו בדיוק הסיבה שבגללה, כל כך נפוץ לראות טיסות זולות חודשיים או שלושה קדימה ושלרוב הטיסות הזולות ביותר, יוצאות בשעות פחות נוחות ובימים פחות אטרקטיביים.

לעומת זאת, אם מדובר בתאריכי ביקוש, אותו מחיר שבדרך כלל ייחשב יקר ביום רגיל, יהפוך לאטרקטיבי או הגיוני לכל הפחות, ולכן כמעט תמיד יהיה מי שירצה להבטיח לעצמו את החופשה במחיר הפתיחה.

לאחר שאזלו הכרטיסים במחיר הזול, חברת התעופה תמשיך להעלות את המחיר, ככל שהיא תקבל חיווי על כך שאנשים ממשיכים לרכוש כרטיסים במחירים גבוהים יותר. כך, טיסות אלו מתייקרות במהירות רבה ועשויות להגיע לסכומים מופרכים כמו $600 על טיסה לרומא בסוכות, או $900 על טיסה לפריז בפסח.

כלומר, אם אתם רוצים להשיג טיסות זולות במיוחד בתאריכי ביקוש, הצ'אנס הכי טוב שלכם הוא להזמין כמה שיותר זמן מראש.

הזמנת טיסות בפסח
רוצים לטוס לפריז בפסח? מומלץ להזמין מראש

לבחור את הטיסה הכי נוחה שיש

בחודשים האחרונים פרסמנו מחירים לא פחות ממדהימים עבור קיץ 2023, כמו לונדון בקיץ מ-$136, או רומא בקיץ מ-$95, אך למעשה מי שהזמין את אותן טיסות שנה מראש שילם $120 ללונדון או $75 לרומא. על פניו החיסכון הזה לא נשמע דרמטי למדיי, ויש רבים שיעדיפו את הגמישות שבקביעת טיול יותר סמוך למועד, אך מה אם נאמר לכם שלא מדובר באותו מוצר? מה שמביא אותנו לנקודה השנייה.

לא כל הטיסות בעולם נבראו באופן שווה. מרבית האנשים יסכימו איתנו שטיסות לסופ"ש מחמישי עד ראשון, עם יציאה בבוקר וחזרה בערב, נוחות יותר מטיסות שיוצאות במוצ"ש וחזורות בשלישי לפנות בוקר. לכן, כשחברות התעופה מתחילות להנמיך את המחירים, הטיסות הנוחות יותר הן אלו שיימכרו ראשונות, והטיסות הפחות אטרקטיביות, הן אלו שיימכרו במחירים זולים יותר בהמשך.

כאן בדיוק נובע ההבדל, בין אותן טיסות שהוזמנו שנה מראש, לאלו שהוזמנו חודשיים מראש. אמנם אלה טיסות לרומא בקיץ ואלה טיסות לרומא בקיץ, אך מי שהזמין את הטיסות שנה מראש, נהנה מהיכולת לבחור בצורה גמישה לחלוטין את תאריכי ההלוך והחזור, שכן רובם נמכרו במחיר אחיד. לעומת זאת, אלו שקנו את הטיסות חודשיים מראש, יכול לבחור בין 3-4 תאריכים במחיר הנמוך ביותר, ולרוב תעריפים אלו היו זמינים רק עבור חודש יולי הפחות מבוקש.

זאת ועוד, מי שהזמין שנה מראש, גם יכל לבחור בשעות נוחות וביציאה בסופי שבוע ללא תוספת מחיר משמעותית, מה שממש לא נכון לגבי הזמנה של אותן טיסות חודשיים מראש. אנחנו ממש בסדר עם להזמין טיסות פחות אטרקטיביות תמורת חיסכון בכסף, אך אם אפשר להשיג טיסות טובות יותר באותו המחיר, או תמורת תוספת קטנה, לטעמנו ממש אין סיבה להתפשר.

הזמנה מראש של שירותי תיירות נוספים

כשאתם מזמינים מראש טיסות, אתם יכולים להזמין מראש מגוון שירותי תיירות כמו בתי מלון, מסעדות ואטרקציות מראש. לא פעם ניתן למצוא מחירים מדהימים לבתי מלון כשמזמינים הרבה זמן מראש, ובאופן שקול אם רציתם להתארח בבית מלון מסוים, ייתכן מאוד שאם תחכו, החדרים בו יאזלו או שהמחירים בו יתייקרו מאוד.

אם מדובר בתקופת השיא ביעדים מבוקשים כמו רומא, מיקונוס או ניו יורק, ולא הזמנתם מראש, ייתכן גם שתצטרכו להתפשר על המלונות הכי פחות מבוקשים, או שממש תישארו ללא אפשרות לסגור לינה בתקציב סביר.

בנוסף, ישנן אטרקציות רבות שמצריכות הזמנה מראש, למשל: המחזה המפורסם של הארי פוטר בלונדון, או כרטיסים לקוליסאום ברומא. מי שמזמין כרטיסי טיסה מראש, פנוי לתכנן את הטיול ויכול לשריין בקלות כרטיסים לאטרקציות כאלו.

להזמין טיסות מראש
אם לא תזמינו מלון מראש בסנטוריני אתם עלולים להיות בבעיה

הציפייה שהטיול הוזמן וייצא לפועל

אין דבר מבאס יותר מאשר לתכנן, לפנטז ולחלום להגיע ליעד מסוים, או לחגוג אירוע מסוים בחו"ל, ואז לוותר על החלום רק כי הטיסות היו יקרות מידי וזה כבר לא עומד בתקציב. הרבה מאוד פעמים, אנחנו עשויים לחשוב שנוכל להשיג טיסות זולות יותר אם רק נחכה לרגע האחרון. כבר הסברנו פעמים רבות, מדוע כיום שיטה זו כבר איבדה רלוונטיות ברובה. לכן, אם אתם מחפשים טיסות בתאריכים ספציפיים ומבוקשים, ואתם נתקלים במחיר שנמצא בגבולות התקציב שלכם, לרוב נמליץ לכם לסגור ולא להתמהמה.

בסוף חשוב לזכור, כי הזמן והאנרגיות שאנחנו משקיעים בחיפוש הטיסות תמיד באים על חשבון משהו אחר. הביטחון שטסים ושהטיול יוצא לפעול הוא בעיניינו בעל ערך רב, בייחוד אם מדובר בתאריך מעל משמעות או ביעד החלומות שלכם. אנחנו גם חושבים שהציפייה תורמות מאוד לחוויה הכללית.

ומה אם המחיר יקר גם שנה מראש?

כעת אתם שואלים את עצמכם "ומה אם מחיר הפתיחה של הטיסות שאני רוצה הוא מופרך ועומד על נניח $400 ללא כבודה?!"

האמת העגומה היא שזה יכול לקרות, וייתכן אף שהמחיר רק ימשיך לטפס ולעלות. אם אתם חושבים שהמחיר אינו הגיוני, והוא חורג ממסגרת התקציב שלכם, אז בהחלט אפשר לנסות להמתין או לחפש אלטרנטיבות.

חשוב לנו לציין, שבלא מעט מקרים אפשר להשיג מחירים סבירים ואף טובים לפסח, לקיץ ולחגים גם אם לא מזמינים שנה מראש, ולפעמים ממש ייתכן שההמתנה תשתלם. על כן, למרות ההמלצה שלנו להעדיף לסגור שנה מראש, מומלץ להפעיל שיקול דעת ולהמתין במידת הצורך.

עכשיו, כמובן, הגיע הזמן לספר לכם איך עושים את זה נכון!

הזמנת טיסות לקיץ
קל להזמין כרטיסים זולים לבוקרשט שנה מראש

איך בפועל משיגים את הטיסות הכי זולות בתקופות ביקוש

התשובה שלנו אולי תהיה בנאלית, אך בסוף הכי טוב פשוט לסמוך על המומחים של טיסות סודיות ועל הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחנו. אנחנו עוקבים באופן יומיומי אחר מגוון טיסות ותעריפים ויודעים להתריע בזמן אמת ובמגוון פלטפורמות, כשיש ירידת מחיר מדהימה, או כשנפתחות טיסות במחירים מעולים לקיץ, לפסח ולחגים.

כך למשל: פרסמנו טיסות מדהימות לבנגקוק עם חברת טורקיש בפסח 2024, כבר בחודש מאי תמורת $699 – אחד התעריפים הזולים ביותר שטורקיש מציעים לתאילנד, אשר לרוב אינו זמין בתקופות ביקוש. אמנם לא מדובר במחיר הכי זול שראינו מימינו, אך אלו טיסות נוחות של חברת תעופה מצוינת, עם קונקשן קצר וכבודה. מיותר לציין שכיום טיסות הרבה פחות אטרקטיביות לבנגקוק בפסח רק מתחילות באזור $750-800, ולדעתנו גם טיסות אלו צפויות להתייקר.

אנחנו ממליצים במיוחד להצטרף לקהילות הוואטסאפ שלנו, אשר מאפשרות לכם לקבל ראשונים את כל העדכונים והדילים הישר לווטסאפ האישי, כך שלא תפספסו אף תעריף משתלם. בנוסף, אם אתם כבר יודעים איזה יעד מעניין אתכם, תוכלו להירשם לקבלת התראות מחיר באמצעות בוט הווטסאפ שלנו ותהיו הראשונים לדעת כשיש ירידת מחיר לאותו היעד.

והכי חשוב – אם מגיע תעריף שווה לחגים, מומלץ להיות החלטיים ולסגור במהירות כדי שהמחיר לא יעלה. מניסיוננו לרוב אנשים נוטים להצטער יותר על כך שלא סגרו במחיר אטרקטיבי מאשר על כך שמחיר הטיסה שלהם ירד בדיעבד.

כמה זמן מראש אתם נוהגים להזמין את כרטיס הטיסה שלכם? נשמח אם תשתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה