ב-1 בינואר, כמה דקות אחרי שנפרדנו מ-2018, מאות אנשים הבחינו בכרטיס טיסה בעלות של 675 דולרים, בחברת התעופה קתאי במחלקה הראשונה. כרטיס במחיר אמיתי עולה אלפי דולרים, ורבים הבינו כי מדובר בטיסה במחיר טעות או טעות מחיר, או בשפה המקצועית Error Fare. למרות ההבנה כי מדובר במחיר טעות, מאות אנשים רכשו את הכרטיס ולקחו ״סיכון״. במקרה הגרוע ביותר, חברת התעופה תודיע על ביטול הכרטיס ותחזיר את הכסף, ובמקרה הטוב, הם ייהנו מכרטיס טיסה שעולה אלפי דולרים, כשהם שילמו כמה מאות דולרים בודדים.

התגובה של קתאי לא איחרה להגיע, והיא מסרה ברשתות החברתיות כי בעקבות תקלה באחת המערכות, כרטיסים מסוימים נמכרו במאות דולרים בלבד. היא מאחלת טיסה נעימה לכל מי שרכש את הכרטיס, שכן היא תכבד את הטעות שבוצעה. כרטיס הטיסה מורכב מכמה משתנים כמו מיסי נמל, היטלי דלק ועוד. כל תקלה באחד המרכיבים, עשויה להביא למחירים נמוכים. מחירי טעות הם דבר שבשגרה בחברות תעופה ומלונות, ודבר דומה אף קורה לעיתים בחברות תעופה מקומיות. חברות התעופה יכולות לבטל בכל רגע את הכרטיסים האלו, אבל לעיתים הן נמנעות מכך, בשל הביקורת שהן עשויות לספוג מכלי התקשורת והצרכנים. מחירי טעות בהחלט מפתים והאינסטינקט הראשון, להזמין אותם, בהחלט צעד נכון אך יש כמה דברים שחשוב לשים לב. ראיתם מחיר טעות? אלו החוקים שאתם חייבים לציית להם.

היו מהירים, הזמינו את הכרטיס בלי לחשוב פעמיים

ראיתם מחיר טעות באתר חברת התעופה ולא במנועי חיפוש אחרים? הזמינו אותו מיד. חברות התעופה עולות על מחירי טעות כשהן רואות הזמנות חריגות בטיסה מסוימת, וכך הן מתקנות את המחירים בצורה מיידית. הזמינו לכם את הכרטיס, ואם אתם רוצים שאדם נוסף יצטרף, אתם יכולים לרכוש כרטיס נוסף ובמידת הצורך, לשנות את השם שעל הכרטיס. כאמור, שימו לב שהמחיר טעות זמין באתר חברת התעופה ולא באתרי תיירות מקוונים (OTA), שכן שם רוב הסיכויים שמדובר בבעיה פנימית של המנוע, ולא בתמחור שגוי של חברת התעופה. במידה והתקלה בחברת התעופה, הרווחתם כי כך רוב הסיכויים שחברת התעופה תכבד את הכרטיס.

רכשתם טיסה במחיר טעות – אל תתקשרו לחברת התעופה

למרות שזה מפתה לוודא שהמציאה שבידיכם בהחלט אמיתית, מומלץ שתמתינו. ככל שיעבור הזמן ויתקרב מועד הטיסה, כך יעלו הסיכויים שחברת התעופה תכבד את הכרטיס. במידה ותתקשרו כמה דקות אחרי הזמנת הכרטיס, ייתכן והמחיר השגוי יעלה שאלות רבות בחברת התעופה, וחלון הזמן הקצר, יאפשר לחברת התעופה לבטל. לכן, המתינו כמה שניתן, ובדקו שכרטיס הטיסה אכן הגיע אליכם במייל וכי החיוב ירד בכרטיס אשראי. 

עשו תוכניות שניתן לבטל ללא עלות

סגרתם טיסה במחיר מוזל, ועכשיו הגיע השלב של שאר התוכניות כמו המלון, אטרקציות ועוד. מאחר וחברת התעופה שומרת לעצמה את הזכות האם לבטל או לכבד את הכרטיס, כדאי שתזמינו תוכניות שניתן לבטל. כך לדוגמה, הזמינו מלון עם ביטול חינם והמתינו עם הזמנת כרטיסים לאטרקציות ביעד. עוד המתינו עם טיסת ההמשך ודחו אותה כמה שניתן, או לחילופין, הזמינו טיסת עם המשך עם ביטול חינם (כרטיס גמיש).

נחתו לאחרונה