ב-1 בינואר, כמה דקות אחרי שנפרדנו מ-2018, מאות אנשים הבחינו בכרטיס טיסה בעלות של 675 דולרים, בחברת התעופה קתאי במחלקה הראשונה. כרטיס במחיר אמיתי עולה אלפי דולרים, ורבים הבינו כי מדובר בטיסה במחיר טעות או טעות מחיר, או בשפה המקצועית Error Fare. למרות ההבנה כי מדובר במחיר טעות, מאות אנשים רכשו את הכרטיס ולקחו ״סיכון״. במקרה הגרוע ביותר, חברת התעופה תודיע על ביטול הכרטיס ותחזיר את הכסף, ובמקרה הטוב, הם ייהנו מכרטיס טיסה שעולה אלפי דולרים, כשהם שילמו כמה מאות דולרים בודדים. התגובה של קתאי לא איחרה להגיע, והיא מסרה ברשתות החברתיות כי בעקבות תקלה באחת המערכות, כרטיסים מסוימים נמכרו במאות דולרים בלבד. היא מאחלת טיסה נעימה לכל מי שרכש את הכרטיס, שכן היא תכבד את הטעות שבוצעה.

טעויות מחיר אמנם אינן נפוצות, אך הן גם אינן נדירות במיוחד. באפריל 2023 לדוגמה, הצוות של טיסות סודיות איתר 2 תעריפי מחיר טעות. התעריף הראשון במחלקת העסקים המפנקת של טאפ לליסבון תמורת $294 – הנחה מטורפת של עשרות אחוזים ביחס למחיר הרגיל. התעריף השני היה טיסה של ישראייר לבאטומי שבגאורגיה תמורת $28 בלבד.

מחיר טעות לליסבון
מחיר טעות בטאפ אייר פורטוגל

באפריל 2021, לקראת כניסתה של אמריקן איירליינס לקו המבוקש תל אביב – ניו יורק, אמריקן איירליינס פרסמה תעריף של $365 לטיסה ישירה לניו יורק. אלפים הספיקו לכרטס במחיר המדהים הזה, ביניהם עוקבים רבים של טיסות סודיות, וכעבור שעתיים אמריקן איירליינס הודיעה שהיה מדובר במחיר טעות וכל הכרטיסים יכובדו.

מחיר טעות לניו יורק באמירקן אירליינס
מחיר טעות לניו יורק באמירקן אירליינס

מחיר טעות נוסף, התפרסם דווקא בימיו הראשונים של דף פייסבוק טיסות סודיות, בקיץ 2017, עם מחירים מדהימים מישראל לכל צפון אמריקה ומקסיקו בחברת אייר קנדה, התעריף השגוי כלל גם תעריפים של חברות שותפות כמו לופטהנזה, SWISS ויונייטד. בדוגמא מטה ניתן לראות כרטיס טיסה במחיר של $150 הלוך-חזור כולל כבודה למונטריאול בחגים. על אף החשיפה הגבוהה מאד של מחירי הטעות של אייר קנדה, בחברה החליטו לכבד את הכרטוסים ולהערכתינו עשרות אלפי נוסעים הספיקו לנצל את התעריפים הללו לא רק מישראל אלא גם מאירופה.

מחיר טעות באייר קנדה
מחיר טעות באייר קנדה

איך מחיר טעות נוצר?

כרטיס הטיסה מורכב מכמה משתנים כמו מיסי נמל, היטלי דלק ועוד. כל תקלה באחד המרכיבים, עשויה להביא למחירים נמוכים. תקלה יכולה לקרות בחישוב שגוי של היטל דלק, תקלה במערכת להמרת מט"ח או אפילו טעות הקלדה פשוטה. מחירי טעות הם דבר שבשגרה בחברות תעופה ומלונות, ודבר דומה אף קורה לעיתים בחברות תעופה מקומיות. חברות התעופה יכולות לבטל בכל רגע את הכרטיסים האלו, אבל לעיתים הן נמנעות מכך, בשל הביקורת שהן עשויות לספוג מכלי התקשורת והצרכנים. מחירי טעות בהחלט מפתים והאינסטינקט הראשון, להזמין אותם, בהחלט צעד נכון אך יש כמה דברים שחשוב לשים לב.

עשה ואל תעשה – רכישת טיסה במחיר טעות

היו מהירים, הזמינו את הכרטיס בלי לחשוב פעמיים
ראיתם טיסות במחיר טעות באתר חברת התעופה ולא במנועי חיפוש אחרים? הזמינו אותו מיד. חברות התעופה עולות על מחירי טעות כשהן רואות הזמנות חריגות בטיסה מסוימת, וכך הן מתקנות את המחירים בצורה מיידית. הזמינו לכם את הכרטיס, ואם אתם רוצים שאדם נוסף יצטרף השתדלו להזמין כמה שיותר מהר. שימו לב שהמחיר טעות זמין באתר חברת התעופה ולא באתרי תיירות מקוונים (OTA), שכן שם רוב הסיכויים שמדובר בבעיה פנימית של המנוע, ולא בתמחור שגוי של חברת התעופה. במידה והתקלה בחברת התעופה, הרווחתם כי כך רוב הסיכויים שחברת התעופה תכבד את הכרטיס.

רכשתם? אל תתקשרו לחברת התעופה
למרות שזה מפתה לוודא שהמציאה שבידיכם בהחלט אמיתית, מומלץ שתמתינו. ככל שיעבור הזמן ויתקרב מועד הטיסה, כך יעלו הסיכויים שחברת התעופה תכבד את הכרטיס. במידה ותתקשרו כמה דקות אחרי הזמנת הכרטיס, ייתכן והמחיר השגוי יעלה שאלות רבות בחברת התעופה, וחלון הזמן הקצר, יאפשר לחברת התעופה לבטל. לכן, המתינו כמה שניתן, ובדקו שכרטיס הטיסה אכן הגיע אליכם במייל, שאתם מצליחים לראות את ההזמנה באתר חברת התעופה וכי החיוב ירד בכרטיס אשראי. 

עשו תוכניות עם ביטול חינם
סגרתם טיסה במחיר טעות, ועכשיו הגיע השלב של שאר התוכניות כמו המלון, אטרקציות ועוד. מאחר וחברת התעופה שומרת לעצמה את הזכות האם לבטל או לכבד את הכרטיס, כדאי שתזמינו תוכניות שניתן לבטל. כך לדוגמה, הזמינו מלון עם ביטול חינם והמתינו עם הזמנת כרטיסים לאטרקציות ביעד. עוד המתינו עם טיסת ההמשך ודחו אותה כמה שניתן, או לחילופין, הזמינו טיסת עם המשך עם ביטול חינם (כרטיס גמיש).

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה