אגם קארצה המהמם שבדולומיטים

איטליה היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה ובעולם כולו. הקולוסיאום האימתני ברומא, החופים של אמאלפי, הכרמים בטוסקנה, כפרים שנדמה כאילו הזמן עצר בהם מלכת, ריחות פיצה, פסטה, קפה איטלקי חזק ושלל מטעמים – עם כל אלה לא קשה להבין את המשיכה האדירה אל ארץ המגף.

גם חברות הלואו-קוסט מסכימות בהחלט, ומיד לאחר תרדמת הקורונה של עולם התעופה, נפתחו לא מעט קווים למקומות חדשים ומסקרנים באיטליה. הקווים האלה מאפשרים לתייר הישראלי להגיע לכלל חלקי המדינה בקלות, במהירות והכי חשוב – בזול. אז כדי שגם אתם תוכלו ליהנות, הנה שישה יעדים שווים ופחות מוכרים באיטליה.

הכי אנדרייטד והכי אירופאית – טורינו

מלאת שיק כמו פריז ותרבות כמו וינה, טורינו היא אחד היעדים הכי מפתיעים באיטליה. העיר נחשבת לאחת היפות ביותר באירופה, והיא מלאת אטרקציות, מוזיאונים ברמה עולמית, אווירה תוססת, ואיך לא – אוכל טעים. כיום ניתן להגיע אליה בטיסה ישירה מנתב"ג עם ריינאייר (הקו פעיל מסוף מרץ עד סוף אוקטובר).

טיסות לטורינו
זו פריז? זו וינה? לא, זו טורינו!

הבילוי הטוב ביותר בטורינו הוא פשוט לשוטט ברחובותיה המרשימים. מרכז טורינו הוא תאווה לעיניים עם פסלים מרשימים, כיכרות רחבות ידיים, מזרקות מרהיבות ומבנה אחד שגונב את כל ההצגה. ואם יורד גשם, אין לכם מה לדאוג, כי כל מרכז העיר מרושת ברשת פסאז'ים פנימיים ואכסדראות שידאגו שתישארו יבשים.

טיסות זולות לטורינו
פיאצה קסטלו האלגנטית בטורינו

בגזרת המוזיאונים נמליץ לכם על המוזיאון המצרי, שהוא אחד הגדולים והמרשימים בעולם, ועל מוזיאון הרכב הלאומי המרשים. בגזרת המזון, אל תפספסו ביקור בשוק הגדול פורטה פאלאצו ובסניף הראשון והמרשים של Eataly שבו תוכלו לרכוש מצרכים איכותיים מכל חלקי המגף. כדי לסיים את היום בכיף, שבו באחד הברים או המסעדות שבכיכר הארבעה במרץ.

טורינו בזול
המוזיאון המצרי בטורינו

נציין גם שמחוץ לטורינו תוכלו לצאת לטיולים מרהיבים באזורים שונים. במרחק נסיעה קצר תוכלו להגיע לאזור הלאנגה – בירת הסלואו-פוד והכמהין, שם תוכלו להתרשם מכפרים ציוריים ועיירות חמודות בין גבעות ירוקות מרוצפות יקבים ולדגום קולנריה עילית. בכיוון ההפוך שוכן עמק אאוסטה המרשים שגובל באלפים הצרפתיים.

טורינו בזול
מבט על גבעות הלאנגה – כשעה נסיעה מטורינו
טורינו אאוסטה
עמק אאוסטה המרהיב

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לטורינו:

אוי, איזה באסה. האתר שלנו עמוס נא לנסות שוב בעוד מספר דקות או לבדוק את החיפוש הגמיש

אוי, איזה באסה. האתר שלנו עמוס נא לנסות שוב בעוד מספר דקות או לבדוק את החיפוש הגמיש

הכי תוססת והכי אותנטית – נאפולי

אזור חוף אמאלפי והסביבה הפך בשנים האחרונות לסנסציית אינסטגרם ומשך המון תיירים לאזור. במקביל, נאפולי, העיר הגדולה הסמוכה, לרוב משמשת לא יותר משדה תעופה בדרך לשם, ולדעתנו זה פספוס ענקי לא לבקר בה. גם וויז אייר וגם ריינאייר מפעילות טיסות לנאפולי כל השנה.

טיפים נאפולי
הכיכר הראשית האלגנטית של נאפולי
המלצות נאפולי
גלריה אומברטו – כמו אחותה במילאנו

בנאפולי כולם בחוץ משוטטים, הרחובות הומי אדם, המסעדות ובתי הקפה מלאים והאווירה תמיד שמחה ותוססת. נאפולי היא גם שילוב אקלקטי בין מונומנטים מרשימים בעלי ניחוח אירופאי לצד רחובות צדדיים פשוטים ומלוכלכים, והקונטרסט הזה הוא בדיוק המהות של נאפולי. נמליץ לכם לבקר ברחוב ויה טולדו המרשים, ברחוב ספאקה נאפולי, וכן בויה טריבונאלי – רחוב הפיצות המרכזי בעיר. אפרופו פיצות, נאפולי היא אלופת הפיצות, ובנוסף לפיצה הנאפוליטנית האייקונית עם השוליים האלוהיים, תוכלו לנסות גם פיצה פריטה מטוגנת וגם פיצה פורטפוליו – פיצה דקיקה שמקפלים פעמיים ואוכלים.

נאפולי המלצות
ויה טולדו – הרחוב הראשי של נאפולי
נאפולי המלצות
הפיצה המפורסמת של נאפולי

בשעות הערב בנאפולי תוכלו ליהנות מהשילוש הקדוש – שקיעות מדהימות עם הר וזוב והים בתור תפאורה, אפרטיבו צונן בבר מקומי ופאסג'אטה – המנהג האיטלקי של הליכה לפני ארוחת הערב. בשעות האלה האווירה השוררת בנאפולי היא פשוט קסומה ונמליץ לכם לקחת חלק. אחד המקומות הכי שווים לראות את השקיעה הוא מ-Castel Sant Elmo, ואווירת הפאסג'אטה תמתין לכם לאחר שתרדו מטה למרכז העיר. נוסיף גם שהנאפוליטנים לא אוכלים ארוחת ערב לפני 21:00, ונמליץ לכם לנהוג כמותם, אחרת תמצאו את עצמכם מוקפים בתיירים.

נאפולי טיפים
שקיעה דרמטית בנאפולי על רקע הוזוב

נאפולי לא מאכזבת גם בגזרת האטרקציות התיירותיות. המוזיאון הארכיאולוגי המרשים של העיר הוא מהחשובים באיטליה ובאירופה בכלל, ניתן לסייר בשרידים התת-קרקעיים של העיר היוונית נאה-פוליס (Napoli Sotteranea) ובמוזיאון קפודימונטה אפילו תוכלו למצוא ציורים של מיטב הציירים באירופה בתוך ארמון שיגרום לכם לשכוח שאתם מרחק קצר מהים התיכון.

לצד כל הטוב, חשוב לזכור כי קיימת פשיעה בנאפולי, ולכן חשוב להישאר באזורים התיירותיים של מרכז העיר ולשים לב היטב לחפצים יקרי ערך (בדגש על טלפונים חכמים). למרות זאת מרבית תושבי העיר הם אנשים חמים ולבביים, ומדובר במיעוט קטן, אך קיים, שהורס לעיר את המוניטין. כמו כן, כמו בחלקים רבים של דרום איטליה, ייתכן שתתקלו ברחובות מלוכלכים או בהזנחה. בסוף מדובר בחלק מהאווירה והייחוד של המקום, ואם תזרמו עם זה, תגלו שאפילו יש בזה יופי.

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לנאפולי:

הכי מרשימים והכי ציוריים – הדולומיטים

אי שם, כמה שעות צפונית לקו ונציה-ורונה שוכן מקום קסום. תוכלו למצוא שם נופים אלפינים מהדרמטיים שיש באירופה, שבילי הליכה מרהיבים, רכבלים שמגיעים לפסגות עוצרות נשימה, עיירות ציוריות, אגמים כחולים, מרחבים ירוקים אינסופיים ותחושה אמיתית של חופש. טיסה קצרה לונציה וכמה שעות ברכב ואתם כבר שם.

טיסות זולות לדולומיטים
אלפ די סיוזי – רמה קסומה ופרחונית
דולומיטים בזול
נופים עוצרי נשימה בעמק גארדנה

הדולומיטים הם אחד המקומות הכי ציוריים באיטליה והתמונות מדברות בעד עצמן. ההיילייטס המרכזיים שאסור להחמיץ, הם ביקור באגמים ברייס וקארצה, העפלה ברכבל לפסגת הר המרמולדה האימתני, ביקור בעיירה הקסומה אורטיזיי ובגנים המרשימים של טירת טראוטמנסדורף במראנו.

דולומיטים טיסות זולות
גני טראוטמנסדורף המרשימים
הדולומיטים בזול
אגם ברייס המרהיב

לחופשה קיצית בהרי האלפים, אנו ממליצים לשלב את כל הטוב הזה עם קצת מסלולי הליכה ואטרקציות, כמו מגלשות הרים ופארקי חבלים. בחורף, תוכלו לבקר באתרי סקי עוצרי-נשימה עם ניחוח וסטייל איטלקי. כמו כן, נמליץ לכם לישון בתוך הכפרים ולהרגיש כאילו אתם חיים בפרק של היידי בת ההרים.

טיסות זולות לדולומיטים
ערוץ סוטוגודה – מסלול הליכה קליל וכיפי
לטוס בזול לדולומיטים
אין כמו סיבוב על מגלשות הרים בתוך נוף אלפיני מטריף

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לוונציה:

הכי קולינרית והכי טעימה – בולוניה

בולוניה היא בירת הקולינריה האיטלקית (וביתה של פסטת הבולונז המפורסמת), ומומלץ להגיע אליה רעבים. חוץ מהאוכל, בולוניה עצמה היא עיר סטודנטיאלית תוססת עם אווירה כיפית וארכיטקטורה מרשימה. אם אתם באזור, בהחלט שווה לבלות בה יום-יומיים. ניתן להגיע לבולוניה בטיסה ישירה מנתב"ג עם ריינאייר.

טיסו זולות לבולוניה
מבט עילי על מרכז בולוניה האלגנטי
בולוניה טיסות זולות
סמטה ברובע הקוודרילטרו – גן עדן לחובבי מזון

יעדים נוספים שמומלץ לשלב עם בולוניה הם פירנצה המרהיבה וחבל אמיליה-רומאנה. באמיליה-רומאנה תוכלו לטעום פרמיג'אנו בפארמה, לדגום בלסמיקו במודנה, להתרשם מאמנות פסיפס מרהיבה בראוונה עם פיאדינה (לחם מחבת איטלקי) חמה ביד, לשוטט בסמטאות הקסומות של דוצה (Dozza) או סתם להתפנן בעיירת החוף רימני. (תודו שרק לקרוא את המשפט הזה עשה אתכם רעבים).

בולוניה בזול
המרכז ההיסטורי של פרמה – לא על הפרמז'ן לבדו
זול לבולוניה
ראוונה – עיר קטנה עם פסיפסים גדולים

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לבולוניה:

אוי, איזה באסה. האתר שלנו עמוס נא לנסות שוב בעוד מספר דקות או לבדוק את החיפוש הגמיש

אוי, איזה באסה. האתר שלנו עמוס נא לנסות שוב בעוד מספר דקות או לבדוק את החיפוש הגמיש

הכי מגוונת והכי מפתיעה – סיציליה

כשחושבים על סיציליה ישר קופצים לראש המאפיה הסיציליאנית, דון קורליאונה והסנדק – אך סיציליה היא הרבה יותר מזה. בסיציליה תוכלו למצוא טבע מרהיב, חופי מזמינים, עיירות נופש, אטרקציות מכל הסוגים , מרכזי קניות ענקיים, פארקי מים ושעשועים לכל המשפחה, איים קסומים ועוד. לכל הטוב הזה תוכלו להגיע בטיסות ישירות לקטאניה עם וויזאייר.

סיציליה בזול
אורטיג'יה – חצי אי קסום
טיסות זולות לקטאניה
מרכז העיר קטאניה

מבחינת אוכל, סיציליה היא כוח עולה בקולינריה איטלקית, והיד המתבלת של הסיציליאנים היא מדויקת להפליא. המאכלים הפופולריים שאתם חייבים לנסות הם ארנצ'יני, פריטו מיסטו (דגים ופירות ים מטוגנים), קנולי וג'לטו בלחם בריוש איטלקי. מאכלים נוספים ששווה לנסות הם קפונטה (סלט חצילים סיציליאני עם דג לבן), טונו אל פיסטאקיו (טונה אדומה טרייה מצופה פיסטוק וצרובה בגריל), מאטאלוטה (דג לבן בתיבול של עגבניות, זיתים, צלפים ושמן זית) ופילטו אלה מרסלה (פילה בקר ברוטב יין מרסלה סיציליאני).

סיציליה טיסות זולות
תודו שקשה לעמוד בפיתוי של ארנצ'יני טוב
טיסה זולה לסיציליה
קנולי – ה-קינוח של סיציליה

סיציליה פשוט ענקית בגודלה, ולכן לא ניתן לכסות את כל האטרקציות שלה בכתבה אחת. כמה אטרקציות חובה בטיול קצר הן ערוץ הנחל גולה אלקנטרה שבו ניתן לשכשך במים קרירים גם בשיא הקיץ, ואף לצאת לטיול קניונינג קליל, חוף איזולה בלה המרהיב שבו תוכלו לבלות שעות בשמש למול נוף משגע והעיירה טאורמינה הנמצאת מעליו שהיא אחת הציוריות והכיפיות יותר באיטליה. בימי הקיץ החמים, המדרחוב השוקק של טאורמינה הופך הומה ותוסס מתמיד עם מופעי רחוב, ברים, מסעדות מעולות ובתי קפה, והעיירה לא הולכת לישון עד השעות הקטנות של הלילה.

קטאניה טיסה זולה
חוף איזולה בלה היפהפה
טיסה זולה לסיציליה
הכיכר המרכזית של טאורמינה בין ערביים

בסיציליה תוכלו למצוא גם את קטאניה ופלרמו שהן ערים איטלקיות אותנטיות שכיף לחקור את סמטאותיהן הקטנות, לדגום אוכל סיציליאני מצוין ולשוטט ברחובותיהן. חובבי הארכיאולוגיה גם יוכלו ליהנות מאתרי ארכיאולוגיה רבים וחובבי השופינג ישמחו לגלות את מרכזי הקניות המעולים שליד קטאניה. גם למשפחות עם ילדים קטנים יש הרבה אטרקציות שוות כמו פארקי שעשועים, פארקי חבלים ופארקי מים.

סיציליה בזול
רגע, זה לא ביוון? לא, זה בעמק המקדשים באגריג'נטו

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לסיציליה:

הכי סודית והכי מיוחדת – פוליה

במשך שנים פוליה הייתה סוד כמוס הידוע רק לאיטלקים מביני עניין. היום פוליה הפכה ליעד מבוקש בקרב האיטלקים ונמליץ לכם להזדרז ולבקר בה לפני שכל שאר העולם יגלה אותה. בפוליה תוכלו למצוא עיירות וכפרים ייחודיים ומרהיבים, חופים מזמינים, קולינריה מצוינת ואטרקציות לכל המשפחה. לפוליה תוכלו להגיע בטיסות ריינאייר ישירות מנתב"ג לבארי.

בארי טיסות
מאטרה – עיר המערות המרהיבה
בארי בזול
קו החוף הדרמטי של פוליה

נמליץ לכם לבקר בעיר המערות מאטרה, שבה תוכלו להינות מסיבוב מרשים בין בתי מערה עתיקים בהן אנשים חיו עד שנות החמישים ובעיר לצ'ה, שבה תוכלו ליהנות ממרכז היסטורי המשלב אדריכלות בארוק מרהיבה לצד עתיקות יווניות. בגזרת הכפרים, אנחנו אוהבים במיוחד את פוליניאנו הציורית – עיירת חוף עם בתים לבנים, חוף מהמם ביופיו ונוף מטורף מכל עבר לים בצבע טורקיז, ואלברובלו – כפר קטן וציורי שבו תוכלו לבקר בבתי הטרולי המסורתיים.

פוליה טיסות זולות
פוליניאנו א מארה – עיירת חוף קטנה ומטריפה
פוליה טיסות זולות
סמטה שקטה באלברובלו – בירת בתי הטרולי

מקום נוסף ששווה אזכור הוא אזור עמק איטריה שבו תוכלו למצוא חוות, יקבים, כרמים, עיירות וכפרים על ראש גבעה, והמון שקט ושלווה. אם אתם באזור, אנחנו ממליצים לבקר בעיר הלבנה אוסטוני, שיש בה אווירה קסומה, מרכז יפהפה שנדמה כאילו הזמן עצר בו מלכת וטיילת שוקקת על חומות העיר עם נוף משגע לעבר הים. שווה לעצור גם בכפר הקטן לוקורוטונדו הממוקם על ראש גבעה ונשקף ממנו נוף פנורמי לעבר כל האזור. אטרקציה נוספת שאסור להחמיץ היא מערת הנטיפים המרשימה Castellana Grotte.

טיסות זולות לפוליה
מבט על לוקורוטונדו
פוליה טיסות בזול
אוסטוני – כאילו הזמן עצר כאן מלכת

האוכל הייחודי של פוליה הוא גם אטרקציה בפני עצמו. המאכלים המפורסמים של האזור הם גבינת הבוראטה, גבינת הסטרצ'יאטלה (המילוי של הבוראטה), פסטת האורקייטה (זאת שדומה לצדפות קטנות), הפסטיצ'וטו (מאפה פריך ממולא בקרם), הטאראלי (עוגיות מלוחות במגוון טעמים) ונקניקיות צ'יסטרנינו.

טיסות לפוליה
הבוראטה והעגבניות – הכוכבות של הקולינריה בפוליה

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לפוליה:

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לעוד יעדים שווים באיטליה:

יש לכם עוד שאלות על איטליה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה