אנחנו כאן כדי לענות לכם על שאלות חשובות שחוזרות על עצמם בקהילת טיסות סודיות בהקשר לביטולי טיסות ופיצויים בקורונה, שינויי טיסה, והחזרים מחברות התעופה בקורונה.

כן, יש לפנות לגורם דרכו כרטסת את הטיסה לקבלת ההחזר (חברת התעופה \ סוכנות הנסיעות).

במידה והטיסה החדשה לא מתאימה לכם, פנו לחברת התעופה ובקשו לשנות\לבטל את הטיסה. למשל, בחברת התעופה וויזאייר למשל ניתן לעשות זאת בקלות דרך הדפדפן ללא המתנה לנציג.

במידה והטיסה שלכם בוטלה, ניתן לבקש החזר. במידה והטיסה טרם בוטלה, נסו לבטל- להרבה מאד חברות תעופה יש מדיניות מתירנית בנושא כרגע.

מוקדם מידי לקבוע מה יהיה בחודשים הבאים ולכן גם לחברות התעופה אין מדיניות בנושא, אנו מציעים להמתין בסבלנות ולעקוב אחר ההתפתחויות.

יש ליצור קשר עם חברת התעופה על מנת לבדוק איזה טיסות אלטרנטיוביות הם יכולים להציע.

לצערינו חברות התעופה והסוכנויות אינם מחויבים לנהוג אחרת כלפיכם, אנו ממליצים לפנות לחברות ולסוכנויות ולבקש התחשבות, במידה ולא מתחשבים המתינו לתאריך קרוב יותר לטיסה יתכן שהיא תבוטל ותקבלו החזר.

כדי לבדוק האם הטיסה שלכם יוצאת כמתוכנן מומלץ להכנס לניהול ההזמנה שלכם באתר חברת התעופה, בנושא ניתן להכנס לאתרי חברות התעופה ולהתעדכן בהודעות שלהם בנושא. מקור נוסף לטיסות לימים הקרובים הוא לוח ההמראות באתר רשות שדות התעופה.

זה נושא משפטי שכנראה ידונו בו בבתי המשפט בהמשך. בינתיים המשיכו לנסות ליצור קשר עם המלון ולבקש התחשבות במצב.

חשוב לגלות סבלנות והבנה כלפי הסוכנויות וחברות התעופה, הם מופצצים בכמויות מטורפות של פניות ורובם לא מצליחים לעמוד בקצב (ובצדק..) פשוט צריך להיות סבלנים כאן ולהמתין על הקו, אם הטיסה שלכם לא יוצאת בימים הקרובים נסו לפנות עוד כמה ימים בתקווה שהעומס יירד.

אם הזמנתם מאתר ראיינאייר קראו את המדריך לקבלת החזר כספי

אם הזמנתם מאיזיג'ט קראו את העדכון החשוב הבא בנושא החזרים כספי בגין טיסה שבוטלה

אנחנו לא מאמינים שהשמיים ישארו סגורים עוד הרבה זמן אך מאחר ואנחנו עדיין לא יכולים לחזות בביטחה את העתיד נמליץ לרכוש מוצרים שהם בעלי ביטול או דרך חברות שמאפשרות ביטול בחינם או בעזרת פוליסה ביטוחית של ביטוח ביטול מכל סיבה. המצב יצר הזדמנויות מעולות לאוגוסט ולחגים, חבל לא לנצל כרגע את המחיר הנמוך ללא התחייבות מצידינו באמת לטוס.

כן. אם הנסיעה בוטלה הזכאות היא להחזר מלא, אם הנסיעה קוצרה תוכלו לקבל בחזרה את החלק היחסי על הימים שלא נוצלו.

צריכים להתקיים שני תנאים על מנת לתבוע ולהיות זכאים להחזר ביטוחים:
1. הוכרזה מגפה (התקיים)
2. חברת התעופה מבטלת את הטיסה בעקבות המגיפה.יש לציין שהכיסוי לא קיים בכל חברות הביטוח.יש לבדוק מול חברות הביטוח זכאות להחזר

לא השתנה דבר. פוליסות הביטוח נשארו כפי שהן, תנאיי המכירה השתנו. כל פוליסת ביטוח ניתנת לביטול כל עוד האדם לא יצא מהארץ. הפיצוי תלוי חברת ביטוח.

פוליסות שמאורכות נשארות באותם התנאים למעט מצב שבו יש נתק (הלקוח פנה לאחר מס' ימים לחברת הביטוח ואז חברת הביטוח יכולה לבצע חיתום מחודש). מומלץ להתעדכן מול חברות הביטוח לגביי מדיניות הארכה כי בכל חברה המדיניות שונה. במידה וחברת הביטוח מאריכה הפוליסה צפויה להיות באותם התנאים ללא החרגות.

ניתן לבטל ולקבל את מלוא הפרמיה ששולמה. יש ליצור קשר עם חברת הביטוח או לפנות לסוכן הביטוח שיבצע זאת עבורך. התנאי להחזר הוא ביטול לפני יציאה מהארץ.

יש לשים לב שביטוח ביטול מכל סיבה הוא יזום על ידי המבוטח ולא בעקבות ביטול חברת תעופה. ביטול מכל סיבה יאפשר קבלת פיצוי ,ביטול דרך חברת התעופה לא יאפשר פיצוי מלא/חלקי על השלמה.

*נמשיך ונעדכן כאן שאלות ותשובות נוספות שחוזרות על עצמן. יש לכם שאלות נוספות – הוסיפו אותם כאן

נחתו לאחרונה