וירוס הקורונה משבש את הפעילות הסדירה של ענף התעופה, בלשון המעטה, אך נכון לשעה זו חברות תעופה ממשיכות להפעיל את רוב הקווים שלהן ורוב היעדים בעולם נחשבים עדיין ׳בטוחים׳. נכון שחשוב לשמור על כללי זהירות יתרה בתקופה זו – אך אפשר ואפילו כדאי לנצל את הביקושים הנמוכים כדי לטוס לחו״ל במחירים נמוכים ולהנות מיעדים עמוסים משמעותית פחות מהרגיל. החלטתם לטוס לחו"ל בזמן הקורונה? קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם לנסוע בבטחה.

World Map New York Times
מיפוי חולי הוירוס מעיתון הNYT, נכון ל03-06-20

הישארו מעודכנים

אתר משרד הבריאות מתעדכן באופן שיגרתי עם כל הוראה חדשה לאור ההתפתחויות. מומלץ בחום שלא להתעלם מהוראות אלו, ומה גם שלחלקן יש משמעות פלילית, וזה נכון גם לפני הנסיעה וגם במהלכה. זיכרו שתוכניות נסיעה בדר״כ ניתן לשנות ללא עלות או עם עמלה כלשהי, ושקט נפשי שווה המון.

הקפידו על היגיינה גבוהה מהרגיל

בתקופה זו חשוב מאוד להפקיד על ניקיון הידיים וניקיון חפצים שאחרים באים איתם במגע (דרכון, תיק, מכשיר סלולרי וכו׳). לכן כדאי להימנע ממגע ישיר עם אנשים זרים, לרבות צוותי אוויר במהלך הטיסה, ולהשתדל לרחוץ ידיים בכל הזדמנות ובפרט לפני ואחרי האוכל. אפשר להשתמש בחומרים מחטאים, כמו אלכוג׳ל, אבל עדיף לרחוץ את הידיים במים וסבון. כדאי גם להעדיף אוכל שהגיע ארוז.

העדיפו טיסות ישירות

במהלך קונקשיין, קצר ככל שיהיה, נוסעים לרוב מוצאים את עצמם מבלים שעות נוספות בקרבה גבוהה לנוסעים אחרים. מטוסים מתקדמים מצוידים במערכת טיהור אוויר שדומות באיכותן לאלו שבמעבדות, אז הסיכון נמוך יחסית, אך במהלך קונקשיין נוסעים נדחקים ביחד לאוטובוסים, עומדים יחד בתורים, נכנסים יחד לטרקליני נוסעים ועוד – ולכן עדיף לשלם קצת יותר ולבחור בטיסה ישירה.

הגנו על עצמכם בטיסות: לבשו מסיכות פנים

מסכות הכוללות מסננים, מסוג N95, הן יעילות יותר ואכן מורידות את סיכון הדבקה. המסכות האלו טובות כדי להימנע מהידבקות ולמי שכבר נדבק בוירוס ורוצה להקטין את הסיכוי שידביק אחרים בסביבתו.

הימנעו ממקומות עמוסים במיוחד

זה בגדר Common Sense. ככל שיותר אנשים נמצאים במקום אחד כך גדל הסיכוי שאחד מהם חולה או לפחות נושא את הוירוס. לשוטט ברחוב או לשבת במסעדה נחמדה זה משמעותית בטוח יותר מלהיכנס למוזיאון הכי עמוס בעיר או לעשות סיבוב של שעתיים באוטובוס סגור עם תיירים מרחבי העולם.

שימרו על זהירות, אבל גם על פרופורציה

אין כל ספק שוירוס הקורונה מדבק מאוד. ההתפשטות המהירה שלו בעולם מוכיחה את זה. אבל עבור מרבית האנשים, ובפרט אלו מתחת לגיל 50 שאין להם מחלות רקע המחלישות את המערכת החיסונית, וירוס הקורונה אינו מסוכן במיוחד. הוא גורם בעיקר לאי-נוחות, ורוב החולים נרפאים בתוך זמן קצר. נכון להיום פחות מ-3% מכלל מקרי המוות של הוירוס נרשמו לבני 40 ומטה (ומעטים מהם מחוץ לסין…).

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה