בהלת הקורונה פוגעת בחברות התעופה והתיירות וחברות רבות החלו להציע אפשרות לביטול חופשות וטיסות בחינם. זהו הזדמנות פז לרכוש טיסות מראש במחירים מוזלים ולהנות מתנאי ביטול נדירים. ריכזנו עבורכם את רשימת החברות המאפשרות תנאי ביטול מיוחדים לאור המצב.

ישראייר: "הכי רחוק מהמזרח הרחוק"

ישראייר הייתה בין החברות הראשונות שהציעו ביטול טיסות בחינם, תחת הסלוגן "הכי רחוק מהמזרח הרחוק". החברה הודיעה כי היא טסה רק ליעדים קרובים בבלקן, באירופה ובאגן הים התיכון, ותאפשר לבטל חבילות נופש וטיסות עד ה-15 במרץ, למזמינים חופשות עד יוני. הביטול ניתן עד שבעה ימי עסקים לפני מועד היציאה, ולמי שיזמין חופשה ליולי – אוגוסט, ינתן ביטול עם החזר מלא, עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה.

אל על: ביטול חינם לרוכשי כרטיס קלאסיק לאירופה

אל על תאפשר ביטול או שינוי חינם למי שיזמין כרטיס קלאסיק לאירופה, הכולל מזוודה והושבה, עד סוף ה-10.03. החברה מאפשרת ביטול או שינוי הטיסה עד שש שעות לפני הטיסה, כשנראה שאין אותיות קטנות כלל. המבצע תקף עד ה-15 בפברואר 2021, רק ליעדי אירופה ולרוכשי כרטיס קלאסיק בלבד.

עדכון (01/03)
במסגרת המדיניות המעודכנת אל על תאפשר למחזיקי כרטיסי טיסה, מכל הסוגים, לכלל יעדי החברה אל ומאירופה ליציאות עד ל-31/3/20 (כולל) לשנות או להקפיא את הכרטיס שברשותם ליציאה עד ה- 31/7/20 (כולל) ללא תשלום דמי שינוי או טיפול (בכפוף להפרשי התעריף בכרטיסי הטיסה ככל שיהיו).

ארקיע: החזר מלא על הזמנות עד ה-31 במרץ

ארקיע הצטרפה לאל על וישראייר והודיעה כי תאפשר לקבל החזר מלא להזמנות חדשות שיבוצעו עד ה-31 במרץ, ולטיסות שממריאות עד ה-25 במאי, לרבות פסח. ארקיע תאפשר ביטול טיסות, חבילות הכוללות טיסה ומלון ואף טיולים מאורגנים של ארקיע מבית "Arkia Happy".

איסתא: "אם מבטלים לא משלמים"

חברת התיירות איסתא יצאה במבצע "אם מבטלים לא משלמים". המבצע מתייחס לחופשות משפחתיות לקיץ, כשבאיסתא מדגישים כי מי שיזמין חופשה עכשיו, ישלם פחות הודות למחירים הנמוכים. עוד הדגישו כי החופשות שתקפות למבצע כוללות טיסות אל על, חבילות נופש וטיולים מאורגנים. באיסתא מתחייבים להחזיר את הכסף עד 30 יום לפני היציאה "ללא אותיות קטנות" לדבריהם.

השטיח המעופף: החזר מלא עד 14 ימים ממועד היציאה

השטיח המעופף תאפשר לרוכשים חבילות עד ה-15 במרץ, ביטול חינם והחזר מלא עד 14 ימים ממועד היציאה לחופשה. המבצע תקף להזמנות בין ה-16 בפברואר ועד ה-15 במרץ, ותקף לכל היעדים אותם היא משווקת, ליציאות עד סוף אוקטובר 2020.

פרסומת:

אשת טורס: ביטול טיולים מאורגנים ועוד

אשת טורס הודיעה כי תאפשר ביטול למוצרי אשת, הכוללים: טיולים מאורגנים או מאורגנים לדוברי השפה הרוסית, חבילות נופש ליעדים בורגס, באטומי, קורפו וזנזיבר, וטיסות אשת המסומנות באתר תחת "טיסות אשת". ההטבה הינה להזמנות עד ה-20 במרץ, וליציאת עד לתאריך ה-25 בספטמבר. עוד הדגישו באשת טורס כי מדיניות הביטולים אינה תקפה למוצרי שייט ופנים.

סמארטאייר: ביטול טיסות החל מה-1 ביוני

סמארטאייר בשיתוף עם סוכנות הביטוח "טריפ גרנטי" הודיעה כי תאפשר ביטול מכל סיבה עד 12 שעות לפני הטיסה ללא תוספת עלות. למעשה, מדובר בפוליסת ביטוח, שמכסה 80 אחוזים עבור הסכום שלא יוחזר אחרי הביטול. עם זאת, חשוב לשים לב "לאותיות הקטנות", שכן המבצע תקף לטיסות וחופשות שמועד היציאה מישראל הוא החל מה-1 ביוני ועד ה-31 בדצמבר. עוד הפוליסה אינה מכסה יעדים באסיה ואוסטרליה.

למטייל: ביטול עד 12 שעות לפני ההמראה

אתר למטייל אשר מפעיל מנוע חיפוש ורכישת טיסות הודיעה שתאפשר ביטול עד 12 שעות לפני ההמראה ולקבל החזר של 80 אחוזים עבור הסכום שלא יוחזר לכם לאחר הביטול. ההטבה הינה לזמן מוגבל ותוחל על כל חברות התעופה ובכל המחלקות. האפשרות לביטול וההחזר הינם באחריות סוכנות טריפ גרנטי. ההטבה תקפה לכל היעדים למעט יעדים באסיה ואוסטרליה. המבצע הינו לטיסות וחופשות שמועד היציאה מישראל הוא החל מה-1 ליוני 2020 ועד ה-31 לדצמבר 2020.

קשרי תעופה: ביטול חינם עד 30 יום לפני תאריך היציאה

קשרי תעופה סיטונאית התיירות מאפשרת ביטול חינם על כל המלאי טיסות או חבילות נופש או טיולים מאורגנים של החברה בלבד (חוץ מחופשת צעירים). היתרון המשמעותי הוא שאפשר לרכוש טיסות חבילות נופש ומאורגנים לקיץ, חגים ואפילו לפסח ללא דמי ביטול. המבצע בתוקף עד ה-15 למרץ 2020. חשוב לשים לב, המבצע מאפשר לבטל ללא דמי ביטול עד 30 יום לפני תאריך היציאה.

קבוצת לופטהנזה: שינוי או ביטול עד יום הטיסה

קבוצת לופטהנזה המונה את חברות אוסטריאן אירליינס, לופטהנזה ו-SWISS מאפשרת הזמנה עד ה-10 במרץ, ליעדי אירופה, המזרח הרחוק, דרום אמריקה ואפריקה, ללא דמי שינוי או ביטול. השינוי או הביטול יתאפשר עד יום הנסיעה, לפני שעת ההמראה המקורית. המבצע תקף לכל המחירים הכוללים מזוודה בלבד, ולטיסות עד ה-30 בנובמבר. יש לשים לב כי המבצע אינו תקף להזמנות ליעדי צפון אמריקה ומרכז אמריקה, ולתעריפים ללא כבודה.

על רקע הודעת משרד הבריאות המתייחסת ליעדים: גרמניה, שוויץ, אוסטריה, צרפת וספרד, קבוצת לופטהנזה מודיעה כי נוסעים המבקשים לבטל את כרטיס הטיסה יוכלו לעשות זאת ללא תשלום. נוסעים המחזיקים כרטיס טיסה ליעדים אלה, להמראות עד ה-31.3.20 יוכלו לשנות את טיסתם ללא עלות. תאריך ההמראה החדש יהיה לא יאוחר מה-30.9.20.

יונייטד: אפשרות שינוי בחינם וביטול תמורת שובר עתידי

צרכנים שירכשו כרטיסי טיסה ביונייטד בין ה-3 במרץ עד ה-31 במרץ 2020, יוכלו להזיז את הטיסה עד 12 חודשים קדימה ממועד הטיסה המקורי ללא תשלום, אך ידרשו בתשלום הפרש במידה וקיים. צרכנים שירצו לבטל את הכרטיס יוכלו לקבל את הכסף באמצעות שוברים לטיסות עתידיות, שיהיו תקפים לעד 12 חודשים ממועד הטיסה המקורי.

בריטיש איירוויס: ביטול ושינוי ללא עלות להזמנות בין ה-3 במרץ ועד ה-16 במרץ

חברת בריטיש איירוויס הודיעה כי תאפשר לבטל ולשנות כרטיסי טיסה שהוזמנו החל מה-3 במרץ ועד ה-16 במרץ. המדיניות ביטולים החדשה תקפה לכל הטיסות של יעדי החברה, והיא מאפשרת ביטול חינם או החלפת הטיסה ללא עלות, למעט תשלום הפרשים במידה וקיים.

טורקיש אירליינס: שינוי טיסה לכרטיסים שהוזמנו בין ה-6 ועד ה-24 במרץ

טורקיש אירליינס מאפשרת שינוי תאריכי טיסות, לכרטיסים שהוזמנו בין ה-6 במרץ ועד ה-24 במרץ. ניתן לשנות עד חמישה ימים לפני הטיסה, ועל שינוי הכרטיס כפוף הפרש במחיר, במידה וקיים. ניתן לבצע שינוי אחד בחינם, ואותו ניתן לבצע באמצעות המקום ממנו רכשתם את הכרטיס (סוכן נסיעות, או האתר הרשמי).

מה לגבי טיסות אחרות למזרח?

כל עוד לא יצאה אזהרת מסע לאותה המדינה בדומה לאזהרה שהוציא משרד הבריאות ומשרד החוץ לסין, נראה כי חברות התעופה אינן מחוייבות לבטל את הכרטיס ולהחזיר את כספכם. נכון לרגע זה, חברות הביטוח כמו טריפ גרנטי והפניקס, שמציעות פוליסה לביטול נסיעות מכל סיבה שהיא, הפסיקו לבטח טיסות למזרח. אם רכשתם בעבר כרטיס טיסה למזרח, מבחינה רשמית אתם כפופים למדיניות הביטולים הרשמית של הכרטיס אותו רכשתם. עוד חשוב לציין כי אם הרכישה נעשתה בשבועיים האחרונים לכל יעד והזמנתם את הכרטיס דרך סוכנות ישראלית, תוכלו למנף את חוק הגנת הצרכן שעומד לרשותכם. החוק מאפשר ביטול של חופשה או טיסה בטווח של 14 ימים מיום ההזמנה ועד 7 ימים ממועד הטיסה. על פי החוק, בית העסק יכול לחייב אתכם ב-5% מסך העסקה או 100 שקלים דמי ביטול (הנמוך מביניהם).

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה