נסיעה לחו״ל הפכה להפקה מורכבת הרבה יותר מבעבר. כך, לדוגמה, לאחרונה נדרשתי לבצע לא פחות מ-4 בדיקות קורונה (!) בשביל נסיעה קצרה לדובאי. לבדיקות יש עלות כספית משמעותית, ובפרט למשפחות, וגם עלות בזמן וטירחה. אבל – עם תכנון זמנים נכון, ובחירת היעד הנכון, אפשר לצמצם למינימום ואף להעלים את כל העול הזה. אבל קודם לכן צריך להכיר את הנהלים העדכניים בישראל.

טיסה ללא בדיקת קורונה - עמדת בדיקת קורונה CHECK2FLY

הנחיות יציאה מהארץ וכניסה ליעד

כדי לצאת מישראל יש להציג תו ירוק (מחוסן/מחלים) או להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה במסגרת 72 שעות לפני מועד הטיסה. כדי להיכנס למדינת היעד יש להכיר את הנהלים המסוימים של אותה מדינה ולהכין את המסמכים הנדרשים ככל שנדרשים. ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי בפוסט מתעדכן כולל רשימת המדינות שמכניסות ישראלים ללא בידוד. ישנן מדינות שאף מאפשרות לישראלים להיכנס ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית. על כך בהמשך.

הנחיות לטיסות היוצאות מחו"ל לישראל

כדי לעלות על טיסה ארצה יש להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה במסגרת 72 שעות לפני מועד הטיסה. חובה זו חלה גם על בעלי תו ירוק – אבל – פטורים ממנה נוסעים ששהו בחו״ל פחות מ-72 שעות. הכוונה לפרק הזמן המדויק בין שעת הנחיתה בחו״ל לשעת ההמראה המתוכננת של הטיסה לישראל. לאחר הנחיתה בנתב״ג כל הנוסעים עוברים בדיקת קורונה במתחם ייעודי בעלות של 80 ש"ח (לנרשמים מראש) חשוב להזכיר שמחוסנים ומחלימים פטורים מבידוד מלא שנמשך 14-7 ימים (אך מחויבים להשאר בבידוד ל24 שעות לאחר הנחיתה, או קבלת תוצאת בדיקת הקורונה, המוקדם מביניהם)

הנחיות לטיסה ללא בדיקת קורונה:

כעת אפשר לסכם את הדברים ולבחור את היעד לחופשה הבאה. איך תוכלו לטוס לחו״ל ללא עלויות נוספות?

  • עליכם להיות מחוסנים או מחלימים.
  • בחרו מדינה שלא דורשת בדיקת קורונה כתנאי כניסה. מדינות הפתוחות כיום למחוסנים ולמחלימים: יוון, קפריסין, הולנד, גרמניה, בולגריה, בלגיה, סלובניה, אוסטריה, אסטוניה ופולין. מדינות נוספות הפתוחות כיום למחוסנים בלבד: גאורגיה, ליטא וקרואטיה.
  • בחרו לו״ז טיסות מדויק שישאיר אתכם פחות מ-72 שעות ביעד. רצוי להוסיף מרווח ביטחון מסוים לכל מקרה שיהיה שינוי קל בלו״ז הטיסות לאחר ההזמנה. נדגיש שוב שמדובר בפרק הזמן המדויק בין שעת הנחיתה בחו״ל לשעת ההמראה המתוכננת של הטיסה לישראל. לדוגמה: אם נחחתם בוינה ביום חמישי בשעה 13:55 עם טיסת וויזאייר, הרי שתוכלו לבחור כל טיסת חזור שממריאה עד יום ראשון בשעה 13:54 – וכך תהיו פטורים מביצוע בדיקת קורונה בוינה במהלך החופשה.
  • נזכיר כי אין מנוס לדלג על בדיקת הקורונה לאחר הנחיתה בנתב"ג, היא עולה 80 ש"ח למזמינים מראש ו100 ש"ח למשלמים במקום. הרשמה מראש בסיום טופס הצהרת כניסה לישראל.

נסיעה טובה ובטוחה!

מחפשים טיסות לפחות מ72 שעות? לחצו כאן

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה