צילום: רועי אקרמן

נדמה לי שכיום יוון היא המדינה המקושרת ביותר לישראל מבחינת מספר קווי התעופה. בחודשים האחרונים הודיעו מספר חברות על פתיחה וחידוש של קווים בין המדינות: אלעל, ישראייר, ארקיע, וויזאייר וראינאייר. בעונת הקיץ צפויים לפעול קווים ללא פחות מ-9 יעדים שונים ביוון: אתונה, סלוניקי, רודוס, כרתים (הרלקיון)כרתים (חאניה), סנטוריני, מיקונוס, זקינתוס וקורפו (ואולי גם יעדים אחרים במסגרת טיסות שכר, אם כי טרם נתקבלו אישורים).

מבין איי יוון קורפו הוא המרוחק ביותר מישראל. לטעמי הוא גם המיוחד ביותר, לפחות מבין אלו שביקרתי בהם. אבל רשמים מחוויית הטיול שלי באי אשאיר לפוסט אחר.

איך טסים לקורפו?

ארבע חברות תעופה יפעילו הקיץ טיסות ישירות לקורפו: ארקיע, ישראייר, וויזאייר וראינאייר. המחירים של חברות הלואוקוסט אטרקטיביים למדי וכרטיס הלוך-חזור עולה לרוב $60-$100 (לא כולל כבודה ותוספות). ישראייר מציעה כרטיסים החל מ-$192 וארקיע החל מ-$300 (ככל הנראה כי מרבית המושבים משווקים במסגרת חבילות נופש, וכמובן שמדובר במחיר גבוה לכרטיס טיסה בלבד).

יוון היא אחת מ-60 מדינות המתירות כניסת ישראלים ללא בידוד. במידה ויש לכם תעודת התחסנות או אישור החלמה (9-2 חודשים אחרונים) לא תדרשו להציג בדיקת קורונה כדי להיכנס למדינה. במידה ולא, תדרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני מועד הכניסה למדינה. בנוסף, כל הנוסעים חייבים למלא מראש את טופס ה-PLF. לאחר מילוי הטופס המקוון מתקבל אישור במייל אך קוד ה-QR, אשר נדרש לשם הכניסה המדינה, מתקבל רק בחצות ביום שלפני הטיסה. אני ממליץ להכין עותקים מודפסים של כל המסמכים הנדרשים.

אני טסתי לקורפו עם ישראייר.

קצת על ישראייר מהתקופה האחרונה

במהלך תקופת הקורונה עשו מרבית חברות התעופה כל מאמץ כדי לדומם את הפעילות ולמזער הפסדים. כך נהגו גם אל על וארקיע. אבל נראה שישראייר, לעומתן, פעלה הפוך ועשתה כל מאמץ כדי להמשיך לטוס ולא משנה לאן ולמה. היא הפעילה טיסות מטען במטוסי נוסעים, ביצעה הטסות רפואיות ושלחה טיסות חילוץ גם ליעדים רחוקים יחסית כמו סין והודו. הקרדיט מגיע קודם כל למנכ״ל החברה, אורי סירקיס, שגם ניצב בחזית המאבק של שוק התעופה הישראלי מול הממשלה. ראוי לציין, מנגד, שישראייר כן סגרה בתקופת הקורונה את שירות הלקוחות הטלפוני שלה ועדיין לא החזירה אותו לפעילות מלאה כפי שעשתה אל על. חבל שכך.

נראה שבשנה האחרונה ישראייר מסתערת על כל הזדמנות לפתוח קו חדש. הגידול במספר הטיסות כ״כ חד שהיא אף החלה לחכור מטוסים זרים ובפרט מחברת התעופה הצ׳כית Travel Service (המפעילה גם את המותג SmartWings המוכר לישראלים רבים). בטיסות אלו מצטרף לצוות הצ׳כי דייל ישראלי דובר עברית. השמועות מספרות שישראייר תקבל בקרוב מטוס איירבוס נוסף ויתכן שאף מטוס רחב-גוף לטיסות ארוכות!

אזכיר שלאחרונה ישראייר גם החליפה בעלים וכיום שולט בחברה איש העסקים רמי לוי. כתוצאה מכך הודיעה החברה שלא תטוס יותר בשבת. לדעתי יש לכך השפעה שלילית על לוח הטיסות של החברה.

גילוי נאות: את כרטיס הטיסה קיבלתי במסגרת שיתוף פעולה עם חברת ישראייר. אני מדגיש כי לא התחייבתי לכתוב ביקורת חיובית, כל הדעות בפוסט הזה הן שלי בלבד ואף גורם לא התערב בעריכת הפוסט.

חווית טיסה בישראייר

🌎 מסלול: ת"א – קורפו
✈️ דגם מטוס: Boeing 737-800 (מטוס חכור של חברת Travel Service)
💺 מושב: 5F (תיירים)

הגענו לנתב״ג כשעתיים וחצי לפני הטיסה. השדה היה די עמוס, בניגוד לביקור הקודם שלי בנתב״ג כשטסתי לדובאי באפריל. ישראייר הפעילה 5-4 עמדות צ׳ק-אין אבל נראה שהתור העיקרי היה בכלל לעמדות התשאול הביטחוני שהן באחריות רשות שדות התעופה. על חוויית המעבר בשדה אכתוב בפוסט אחר, כי היא הייתה שונה מהרגיל, אך כמובן שנתבקשתי להציג את אישור הכניסה ליוון (PLF) ואת תעודת ההתחסנות.

טיסה ישראייר לקורפו

בשער הטיסה חיכה לו מטוס מדגם 737-800 של חברת Travel Service. במטוס תצורת מושבים רגילה עם שישה מושבים בכל שורה ולשמחתנו השורה שלנו נותרה ריקה מלבדנו. המושבים היו במצב טוב ואפשר היה להשעין אותם אחורה (אפשרות שאט אט נעלמת מן העולם). לא היו שקעי חשמל/USB לכל מושב ולא היה שירות אינטרנט אלחוטי בטיסה.

חוות דעת טיסה לקורפו עם ישראייר

טיסת ישראייר לקורפו - תצורת המושבים בטיסה
המטוס התנתק משער הטיסה בדיוק בזמן ולאחר הסעה קצרה המראנו מערבה מעל חולון לכיוון הים. זמן קצר לאחר ההמראה עברו שני דיילים עם עגלה כדי למכור מזון ומשקאות. ישראייר, כמו ארקיע, עברה ל׳מתכונת לואוקוסט׳ ומציעה לנוסעיה רק מים בחינם. ניתן לרכוש משקאות חמים וקרים, חטיפים, כריכים וסלטים, אך אולי מוטב פשוט להביא כריכים מהבית.

טיסת ישראייר לקורפו
מפת טיסה קצת מיושנת, נוסטלגיה

הטיסה הייתה רגועה ונעימה. טסנו מעל איי יוון, אתונה ויוון היבשתית.

הנוף מהחלון - טיסת ישראייר לקורפו

אתונה מהחלון המטוס - טיסת ישראייר לקורפו
אתונה מחלון המטוס
הנמכה בטיסה לקורפו
הנמכה לנחיתה בקורפו

הנחיתה בשדה התעופה של קורפו היא חוויה מיוחדת מאוד, כפי שתראו בסרטון, וחובבי התעופה יכולים לבקר באחד מבתי הקפה הצופים על מסלול הנחיתה או לעמוד על הגשר הסמוך לקצה המסלול כשהמטוסים נוחתים מטרים ספורים מעל הראש. אדרנלין מובטח!

הנחיתה בקורפו

טיסת ישראייר לקורפו - המטוס של חברת טרוול סרוויס

לאחר הנחיתה הועברנו באוטובוס לביקורת הדרכונים. כשעמדנו בתור עבר נציג של השדה בין הנוסעים כדי לוודא שהם מחזיקים תעודת התחסנות, אישור החלמה או בדיקת קורונה תקפה, ובנוסף את טופס ה-PLF. מאחר ולא שלחנו מזוודות תהליך היציאה מהשדה ארך דקות בודדות והגענו לעמדת השכרת הרכב שהייתה ריקה מלקוחות אחרים. נדמה שהיוונים שמחו מאוד לראות תיירים נוחתים בקורפו אחרי תקופה ארוכה של קיפאון לאור הקורונה.

אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בקורפו, עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של קורפו תוכלו לקבל הצצה נוספת. נ.ב בהמשך נעלה סקירה גם על המלון המדהים והטיסה חזור שרכשתי ב-52 ש"ח בלבד.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה