בחודש יוני 2021, משרד הבריאות הציג לראשונה תעודה אחידה שתחליף את תעודת ההתחסנות ואת תעודת ההחלמה מקורונה. התעודה תקפה עד סוף שנת 2021 ותאפשר למחזיקים בה לקבל הקלות ופטורים בכניסה וביציאה מהארץ. יש עשרות מדינות בעולם המכירות בתעודת הקורונה הישראלית ומאפשרות גם הן הקלות למחוסנים ומחלימים ישראלים. יצרנו עבורכם רשימת מדינות ללא בידוד לישראלים המעודכנת על ידינו באופן שוטף.

תעודת קורונה משרד הבריאות
תעודה לדוגמא

איך מנפיקים תעודת קורונה ממשרד הבריאות?

ראשית יש לוודא זכאות לתעודה, על פי אתר משרד הבריאות הזכאים לתעודה הם:

  • מתחסנים החל משבוע לאחר החיסון השני
  • מחלימים מקורונה

הנפקת תעודת התחסנות (תעודת קורונה)

את תעודת ההתחסנות החדשה (תעודת קורונה) יכולים להנפיק רק מחוסנים אשר קיבלו את מנת החיסון השניה, נכון לעכשיו התעודה בתוקף עד סוף שנת 2021. משרד הבריאות בוחן את יעילות החיסון ויתכן מאד שיאריך את תוקפו. לצורך הנפקת התעודה יש להזין מספר תעודת זהות, מספר טלפון ותאריך לידה.

את תעודת הקורונה ניתן להנפיק בדף ייעודי זה אשר באתר משרד הבריאות:

הנפקת תעודת קורונה
טופס הנפקה באתר משרד הבריאות

הנפקת תעודת מתחסן באתרי קופות החולים

על אף שמשרד הבריאות נערך כבר מחודש דצמבר להנפקת התעודות, נדמה שהוא אינו עומד בעומס. ניתן להנפיק תעודות התחסנות גם באתרי קופות החולים:

  • מבוטחי מכבי: התחברו לאיזור האישי, לחצו על תיק רפואי, מצד שמאל יש לבחור בחיסונים ואז להדפסת אישור חיסון לקורונה
  • מבוטחי הכללית: התחברו לתיק הרפואי, לחצו על אישורים וסיכומים, בחרו באישורי מחלה וסיכומי מידע רפואי, בשורה של תעודת חיסון קורונה לחצו על הדפסה
  • מבוטחי לאומית: התחברו לתיק הרפואי, לחצו על אישורי קורונה
  • מבוטחי מאוחדת: התחברו לאזור האישי, לחצו על הכפתור קורונה – אישורים ופעולות (יופיע בכתום במרכז המסך), בדף שיפתח תוכלו לראות את אישור החיסון של מאוחדת, או להנפיק תעודת מתחסן של משרד הבריאות

    פרסומת לתעודת מתחסן
    מתוך הפרסומת של משרד הבריאות

הנפקת תעודת מחלים מאתר משרד הבריאות

תעודת הקורונה האחידה מחליפה את תעודת ההמחלה הייעודית בתעודה חדשה, את התעודה יוכלו להנפיק מחלימים אשר החלמתם מתועדת במאגרי המידע של משרד הבריאות. על פי משרד הבריאות התעודה תהיה בתוקף עד סוף שנת 2021. משרד הבריאות בוחן את עמידות הנוגדנים אצל מחלימים ויתכן שיאריך את תוקפו. לצורך הנפקת התעודה יש להזין מספר תעודת זהות, מספר טלפון ותאריך לידה.

את תעודת (מחלים) הקורונה ניתן להנפיק בדף ייעודי זה אשר באתר משרד הבריאות

האם מחוסן או מחלים פטור מבדיקת קורונה?

ככל הנראה בדיקות הקורונה לא יעזבו אותנו בתקופה הקרובה. גם אם יש בידכם תעודת התחסנות או החלמה מקורונה, תאלצו לבצע בדיקת קורונה עם הנחיתה בארץ. אם תשהו בחו"ל מעבר ל72 שעות גם בדיקת קורונה לפני הטיסה חזרה לארץ. בנוסף לכל מדינה דרישות כניסה משלה, וחלקם דורשים בדיקת קורונה גם למחוסנים או מחלימים. אנחנו מעדכנים ברמה כמעט יומית דף באתר עם דרישות הכניסה של כ-60 מדינות המאפשרות כניסת ישראלים ללא בידוד. רוצים לצמצם למינימום את בדיקות הקורונה? קראו את המדריך: טיסות לחו"ל ללא בדיקות קורונה (כמעט)

מה בנוגע לביטוח הנסיעות לחו"ל?

במהלך השנה האחרונה ראינו עלייה ניכרת בתעריפי ביטוח הנסיעות לחו״ל. זאת משום שעלות הטיפול בחולה קורונה שנדבק בחו״ל היא עצומה וחברות הביטוח פשוט לא מסוגלות לספוג את זה חברות הביטוח אף הפסיקו לבטח נוסעים למדינות עם טיפול יקר בצורה קיצונית כמו ארה"ב. אלא שבעל דרכון ירוק לא מטיל סיכון נוסף על חברת הביטוח. לכן חברות הביטול הראל ופספורטקארד כבר הכריזו שיבטחו נוסעים לארה"ב אשר השלימו את קבלת מנת החיסון השניה לקורונה. יתכן שנראה בקרוב תעריפים שונים לבעלי דרכון ירוק ולכל השאר, וסביר להניח שחברות הביטוח ימשיכו לסרב לבטח נסיעות למדינות מסוימות למי שאינו מחזיק דרכון ירוק.

יש לכם שאלות? הצטרפו לטיסות סודיות – הקהילה. אנחנו וחברי קהילה נוספים נשמח לענות לכם על כל השאלות.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה