צילום: אלון כהן

לאחר תקופה של קרוב לשנה וחצי בה תאילנד הייתה סגורה לתיירות כמעט לגמרי, ובהתאם לא היו טיסות ישירות מישראל, החל בפוקט הפיילוט להחזרת התיירות למדינה. אל על מיהרה להודיע על פתיחת קו טיסות ישיר לפוקט, ללא מעבר בבנגקוק, והוא החל לפעול עם תחילת הפיילוט בראשון ליולי. החברה מתכננת להפעיל את הקו בתדירות של 6-3 טיסות שבועיות לפחות עד אוקטובר.

גילוי נאות: טסתי לפוקט כחלק ממשלחת של עיתונאים ואנשי מדיה אשר הוזמנה ע״י משרד התיירות התאילנדי. אדגיש כי לא התחייבתי לכתוב ביקורת חיובית על הטיסות ו/או הנסיעה כולה, ופוסט זה נכתב ללא התערבות חיצונית והדעות המוצגות הן שלי בלבד.

מתכננים לטוס לתאילנד? ראו את הפוסט המקיף הכולל את כל מה שתצטרכו להכין לקראת הנסיעה.

טיסת אלעל לפוקט

🌍 נתיב: ת"א – פוקט
✈️ דגם מטוס: Boeing 787-9
💺 מושב: A20 פרימיום

הגעתי לנתב״ג בשעות הערב של ה-30 ליוני לקראת טיסת הבכורה בקו החדש של אלעל לפוקט. הטיסות בקו מופעלות כמובן במטוסי הדרימליינר החדישים, המפעילים כיום את כל הטיסות הארוכות של החברה, ללא קונקשיין בבנגקוק. הטיסות ממריאות לקראת 23:00 בערב ונוחתות בפוקט לקראת 14:00 בצהריים, וסה״כ כ-11 שעות טיסה.

אזור בידוק D, המתחם של אל על, היה ריק מאדם כשעתיים וחצי לפני הטיסה. אך זמן קצר אח״כ החל להתמלא בנוסעים שהגיעו לטיסה לפוקט ולטיסות לילה ליעדים אחרים. השלמתי את התשאול הביטחוני ואת הצ׳ק-אין מבלי לעמוד בתור, אבל כמה דקות מאוחר יותר ראיתי שכבר נוצר תור ארוך. בכיר ברשות שדות התעופה איתו שוחחתי הסביר לי שיש בימים אלו מצוקת כוח אדם והרשות מנסה לגייס מתשאלים נוספים כדי להתמודד עם העומסים שנוצרים בשעות מסוימות. אני ממליץ להגיע לשדה מוקדם ובפרט בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות כשיש המראות רבות.

בדלפק הצ׳ק-אין הצגתי את המסמכים הנדרשים: בדיקת קורונה שנערכה עד 72 שעות לפני הטיסה, אישור הכניסה לתאילנד (COE) ותעודת ההתחסנות.

גם המעבר בבידוק הביטחוני ובהגירה היה מהיר, ותוך דקות בודדות הגעתי לרחבת הדיוטי פרי. מעט נוסעים היו בשדה באותו זמן, וזה הזכיר לי שעל אף העלייה המשמעותית במספר הנוסעים שהציגו בתקשורת לאחרונה (עד כדי 35,000 נוסעים ביום!) עדיין ישנן שעות בהן נתב״ג כמעט שומם.

טיסת אל על לפוקט
נתב"ג

טרקלין המלך דוד (KDL)

אולי תופתעו לגלות שעל אף נסיעותיי הרבות לחו״ל מעולם לא טסתי במחלקת העסקים של אל על ומעולם לא היה לי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד – כך שלא זכיתי לבקר בטרקלין המלך דוד. שמחתי על ההזדמנות כמובן. חציתי את רחבת הדיוטיפרי לכיוון זרוע D. מזרוע זו יוצאות רק טיסות אלעל (רובן, לא כולן) ובזרוע זו נמצא טרקלין הדגל של החברה. לטרקלין שתי קומות והוא מציע מספר אזורי ישיבה, עמדת שירות, בופה הגשה עצמית עם מבחר רחב של מאכלים, מכונות לשתייה חמה, מקררים עם משקאות קלים, משקאות אלכוהוליים, קינוחים ועוד. סה״כ טרקלין נוח להעביר בו זמן לפני הטיסה. לפני הקורונה פעל בטרקלין גם מתחם ספא קטן ואורחים יכלו להזמין מראש עיסויים קצרים של 20 דקות. במתחם ישנן גם מקלחות.

טרקלין המלך דוד משמעותית טוב יותר מטרקליני דן בנתב״ג בכל פרמטר. הוא גדול יותר, נוח יותר, מציע בופה עשיר יותר עם מגוון רחב של משקאות, אפשרויות הישיבה טובות יותר ועוד. אבל ביחס לטרקליני-דגל של חברות תעופה מובילות, כמו יונייטד או סוויס, טרקלין המלך דוד מעט לוקה בחסר. ציפיתי ליותר מטרקלין הדגל של אלעל בנתב״ג שנועד לשרת את נוסעי מחלקות היוקרה של החברה ואת הנוסעים המתמידים שלה.

מידע נוסף על אפשרויות הכניסה לטרקלינים בנתב״ג.

הבורדינג מתחיל

הטיסה לפוקט הייתה חצי מלאה. תהליך הבורדינג היה יעיל וקצר. על כל מושב הונח בקבוק מים, וערכה קטנה של החברה היוקרתית L’Occitane שכללה קרם ידיים, כיסוי עיניים, אטמי אוזניים, מברשת ומשחת שיניים וגרבי טיסה מדליקות במיתוג של אל על. דלתות המטוס נסגרו בדיוק בזמן.

טיסת אל על לפוקט - השלט בגייט

מחלקת הפרימיום

עוד בשנות ה-90 זיהו חברות תעופה את הפוטנציאל שבמחלקת שירות נוספת בין מחלקת העסקים למחלקת התיירים. כך הן יכלו להציע מוצר משופר ביחס למחלקת התיירים אבל במחיר משמעותית נמוך יותר ביחס למחלקת העסקים. בשני העשורים האחרונים המחלקה החדשה הפכה לפופולרית וכיום רובן המוחלט של חברות השירות-המלא מציעות אותה במטוסים רחבי-גוף. המחלקה קיימת גם במטוסי הדרימליינר של אל על, ובה 35-28 מושבים בתצורת 2-3-2, והיא מופרדת לחלוטין משתי מחלקות השירות האחרות. תצורה זו אידיאלית עבור זוגות המעוניינים בנוחות משופרת ופרטיות.

טיסת אל על - מושב פרימיום

מושבי הפרימיום נוחים משמעותית ממושבי מחלקת התיירים. הם רחבים יותר, בעלי זווית הטייה גדולה יותר ומרווח רגליים משופר. גם מסך המגע של מערכת הבידור גדול יותר ובכל מושב יש שקע חשמל ובנוסף שקע USB. השירות בטיסה גם הוא ברמה גבוהה יותר עם צוות ייעודי, מנות אוכל משופרות ומגוון משקאות גדול יותר לרבות משקאות אלכוהוליים, מאד דומה למחלקת העסקים.

אגב, כרטיס במחלקת הפרימיום של אל על כולל היתר כבודה של שתי מזוודות במקום אחת במחלקת התיירים. למדיניות הכבודה באל על

הטיסה לפוקט

נכון להיום מסלול הטיסה לפוקט הוא עדיין ארוך, בדוגמה למסלול הטיסה לבנגקוק: דרומה מעל הים האדום, הקפה מדרום של ערב הסעודית ותימן, מעבר מעל הודו וישירות לתאילנד. זה כמובן מאריך את זמן הטיסה. אני מקווה שבשנה הקרובה המסלול יתקצר עם אישור המעבר בשמי ערב הסעודית – שבינתיים ניתן אך ורק לטיסות מ/אל איחוד האמירויות.

נתיב הטיסה אל על לפוקט

לאחר ההמראה חילק הצוות תפריט ארוחת ערב שהוכן במיוחד לטיסת הבכורה. מנות תאילנדיות, כמובן. בחרתי במנה של עוף מוקפץ, שהייתה טעימה מאוד, וגם יין שיעזור לי להירדם בקלות בטיסת הלילה הארוכה.

ארוחה בטיסת אל על לפוקט

טיסת אל על לפוקט

כשעה וחצי לפני הנחיתה הצוות העיר את המחלקה וחילק מגבת לחה, שתיה חמה וארוחת בוקר. הארוחה כללה בחירה בין חביתה למגש פירות וגם שייקים בטעמי פירות שונים כתזכורת שמדובר בטיסת בכורה חגיגית!

ארוחה בטיסת אל על לפוקט

שייק פירות טיסת אל על לפוקט
צילום: אלון כהן

הנחיתה בפוקט הייתה נהדרת. לנוסעים שישבו בצד הימני של המטוס הייתה תצפית מרהיבה על האיים באזור קו פינג קאן (המוכרים מהסרט Skyfall). לאחר הנחיתה, עובדי השדה נראו נרגשים למראה המטוס הישראלי הראשון שנוחת בפוקט אי פעם. המטוס זכה להסלנה בדרך לשער כמקובל בטיסות בכורה בקוים חדשים.

טיסת אל על לפוקט
צילום: אלון כהן

מטוס דרימליינר - טיסת אל על לפוקט

הכניסה לתאילנד

לאחר הירידה מהמטוס קיבל את פנינו צוות של משרד התיירות התאילנדי ונציגי הרשויות המקומיות. קיבלנו ערכות הגיינה עם מסיכות ואלכוג׳ל, נמדד לנו החום והועברנו לאולם גדול בו היו המון כסאות פלסטיק מסודרות בשורות שורות עם מטר ביניהם. עשרות נציגים עברו בין הנוסעים כדי לוודא שיש בידיהם כל המסמכים הדרושים, וגם סייעו בהורדת האפליקציה הייעודית שמאפשרת לתאילנדים לעקוב אחר מיקום התיירים. אח״כ הצגנו את המסמכים בעמדת משרד הבריאות, עברנו הגירה, אספנו את הכבודה ונשלחנו לבדיקת קורונה לפני היציאה.

טיסת אל על לפוקט
ברוכים הבאים לתאילנד! צילום: אלון כהן
טיסת אל על לפוקט - בדיקות קורונה בפוקט
צילום: אלון כהן

מידע מלא על המסמכים והנהלים בכניסה לתאילנד ועל כל מה שנדרש לדעת לפני הנסיעה לפוקט – ריכזנו עבורכם בפוסט ייעודי.

@secretflights


לסיכום

ככל שמספר הטיסות גדל, אל על מחזירה את צוותי האוויר שלה לעבודה. באופן טבעי הוותיקים הם הראשונים לחזור, וזה מורגש מאוד ברמת השירות. בטיסת הבכורה לפוקט הייתה אווירה חיובית ונראה שהצוות היה שמח להיות בטיסה לא פחות מהנוסעים. הטיסה עברה בצורה חלקה ומהנה, ושמחתי מאוד על ההזדמנות לקחת בה חלק ולחוות מקרוב את תהליכי ההבראה שעוברת אל על.

אגב, אם טרם קיבלתם החזר על טיסה שהייתה אמורה להתקיים בתקופת הקורונה, או אם יש לכם שאלות אחרות, אזכיר שנציג אל על הצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק ונותן מענה מהיר ומקצועי לחברי הקהילה. הצטרפו לקהילה וראו את הפוסט המרוכז שפתחנו עם שאלות לנציג אלעל.

אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בתאילנד, עקבו אחרינו באינסטגרם, בהיילייטס של פוקט תוכלו לקבל הצצה נוספת.

לחצו כאן לטיסות הישירות לתאילנד

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה