בנתב״ג פועלים מספר טרקלינים. המוכרים ביותר הם טרקליני דן וטרקלין המלך דוד של אלעל (KDL). כולם נמצאים בטרמינל 3, כמובן, ומאפשרים לנוסעים מרחב שקט שבו יוכלו לנוח מעט, לעבוד, לאוכל או לשתות. אבל בנתב״ג קיים טרקלין נוסף – ארבל שמו – שהוא בליגה אחרת לגמרי. בנסיעה האחרונה שלי לקורפו, זכיתי לנסות אותו בפעם הראשונה והתרשמתי מאוד.

טרקלין ארבל

גילוי נאות: את האירוח בטרקלין ארבל, כולל השירות הנלווה, קיבלתי במתנה מחברת Elite VIP. זוהי חברת קונסיירג׳ המתמחה בשירותי אח״מים לאנשי עסקים, חברות וגם לקוחות פרטיים ובפרט תיירים. אדגיש כי לא התחייבתי בתמורה לכתוב ביקורת חיובית על החוויה וכל הכתוב בפוסט זה נכתב על ידי וללא התערבות או עריכה.

הבוקר שלפני טיסה הוא תמיד עמוס עבורי. אפילו שטסתי מאות פעמים בחיי. הבוקר מתחיל בבדיקת סטטוס הטיסה באתר נתב״ג כדי לוודא שאין איחור או חלילה ביטול, ממשיך בהדפסת כל המסמכים הדרושים לנסיעה ומסתיים ביציאה מהבית בזמן הנכון (לא מוקדם מדי, ובטח שלא מאוחר מדי). אח״כ מגיעה הנסיעה לנתב״ג, החנייה וכל התורים שצריך לעמוד בהם בדרך למטוס כשלפעמים הם ארוכים ומייאשים. לפעמים אני מתקשה להבין איך לא מצאו שיטה יעילה יותר למעבר של נוסעים בשדה תעופה. בעצם כן מצאו – אבל היא לא בחינם. מי שרוצה להפוך את המעבר בנתב״ג לנעים יותר, ולחסוך בזמן ובטירחה, ובפרט בתקופה זו כשהבלאגן חוגג והריחוק החברתי נעים לנו יותר, כדאי שישקול להזמין שירותי VIP (ובפרט כשנוסעים בהרכב משפחתי).

טרקלין ארבל

מסלול ה-VIP הוא הרבה מעבר לביקור בטרקלין עצמו. הוא מתחיל מיד עם ההגעה לטרמינל 3, עוד לפני הכניסה, ומסתיים בפתח המטוס.
הטרקלין ממוקם בטרמינל 3 ומאפשר מסלול נוסע יוצא מלא בלי לצאת מהטרקלין: תשאול ביטחוני, צ׳ק-אין לטיסה, מסירת כבודה, בידוק ביטחוני וביקורת דרכונים. הנוסעים ממשיכים מהטרקלין בהסעה פרטית ברכב יוקרתי היישר למטוס או לרחבת הדיוטיפרי (לבחירתם). הכי VIP שיש.
הטרקלין כולל מספר חדרי המתנה נוחים ומרווחים, כיבוד קל ואינטרנט אלחוטי. זה מרחב שקט ונוח שפשוט כיף להעביר בו את הזמן עד שהטיסה מוכנה לבורדינג.

חווית VIP בטרקלין

כשעתיים לפני ההגעה לנתב"ג התקשר אליי גל, נציג הטרקלין, וקבענו נקודת מפגש בנתיב הורדת הנוסעים ליד אחת הכניסות של טרמינל 3. הוא המתין לנו בזמן, אסף מאיתנו את התיקים והוביל אותנו אל הטרקלין. לאחר קבלת פנים קצרה פנינו לחדר המתנה שם הוגשו קפה ועוגיות. בנוסף אלינו היה בטרקלין עוד נוסע אחד, החדר המתנה היה נעים ושקט והשירות שקיבלנו היה פנטסטי. אישית היה חסר לי השקעה גבוהה יותר במגוון ואיכות האוכל בטרקלין. אפילו טרקלין דן, שלא ידוע בזכות השפע הקולינרי שלו, מציע שפע גדול יותר.

טרקלין ארבל - כיבוד
כיבוד קל בטרקלין ארבל

טרקלין ארבלאז ניגשו אלינו נציגות של מערך הביטחון לתשאול המסורתי כדי לוודא שארזנו לבד. אחריהן הגיעה נציגה של חברת שירותי הקרקע ואספה מאיתנו את הדרכונים וכל מסמך רלוונטי לצ׳ק-אין (במקרה שלנו, מכיוון שהטיסה ליוון, מסרנו לה את טופס ה-PLF ואת תעודות ההתחסנות). הנציגה ניגשה במקומנו לעמדת הצ׳ק-אין בקומת הטיסות היוצאות וחזרה עם כרטיסי העלייה למטוס, הכל קרה כל כך מהר אבל מסתבר שאפילו נציגת רשות האוכלוסין וההגירה העבירה את הדרכונים בביקורת הדרכונים.
בהמשך, לקראת שעת העליה למטוס, עברנו לחדרון סמוך שבו מתבצעים הבידוק הביטחוני. אח״כ עזבו את הטרקלין באמצעות המעלית הסודית.

טרקלין ארבל - בידוק ביטחוני
בידוק ביטחוני בטרקלין ארבל

מעלית סודית בנתב"ג

לאורך השנים ביקרתי בנתב"ג מאות פעמים גם כנוסע וגם כעובד. אפשר לומר שאני מכיר את טרמינל 3 די טוב מכל הכיוונים – אבל על קיומה של המעלית הזו לא ידעתי! היא בעצם מובילה ישירות מהטרקלין לשטח האווירי ומאפשרת לנוסעים להגיע בתוך דקות בודדות מהטרקלין אל המטוס בלי הליכה ארוכה או מעבר בהמולת הנוסעים בטרמינל 3.

טרקלין ארבל מעלית סודית
המעלית הסודית לשטח האווירי

ביציאה מהמעלית, בשטח האווירי, חיכה לנו גל עם רכב ואן גדול ומרווח. בנסיעה קצרה הוא הביא אותנו ממש עד השרוול של המטוס.

שירות VIP - מהטרקלין ישירות למטוס
מהטרקלין ישירות למטוס

עלות טרקלין ארבל

השירות אינו זול, אומנם, והרי בכל זאת מדובר בשירות VIP שיכול לחסוך זמן רב ולשדרג דרמטית את חוויית המעבר בשדה התעופה לפני הטיסה. המסלול המלא, הכולל מעבר בטרקלין ארבל, עולה 965 ש״ח לנוסע או לזוג נוסעים. שירות ה-VIP הבסיסי יותר, הכולל מעבר מהיר בתורים השונים אך ללא מעבר בטרקלין ארבל, עולה 550 ש״ח לקבוצה של עד שישה נוסעים. ניתן לתאם את השירות ושירותי VIP נוספים בנתב"ג מול Elite VIP.
מי שחבר מועדון פיס פלוס (של מפעל הפיס) יוכל לרכוש שובר לטרקלין ארבל החל מ-99 ש"ח לאדם (כתלות בסוג המנוי), שימו לב שבהטבה זו בעל המנוי מחוייב להיות נוכח.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה