ה-FOMO עשה את שלו. על פי הסטורי זה נראה שכבר חצי מדינה הספיקה לטוס לדובאי ולהצטלם על גמל או על הרקע של הבורג' חליפה, אז שאנחנו נישאר מחוץ לחגיגה?

אחרי כל הקלישאות והבדיחות שרצו בפייסבוק בחודשים האחרונים – אנחנו מודים שהתרגשנו להגיע הבוקר לנתב"ג ולראות את לוח הטיסות מלא ב-12 טיסות שונות לדובאי. הציפייה הגדולה מהיעד החדש הורגשה ברגע שהגענו לצד הימני של טרמינל 3, כי היום סוף סוף הטיסות הסדירות של אל על לדובאי יוצאות לדרך! 

גילוי נאות לפני שנמשיך: את כרטיסי הטיסה קיבלנו במתנה מחברת התעופה. נדגיש כי לא התחייבנו לכתוב ביקורת חיובית על הטיסות והפוסט הזה נכתב ללא התערבות מצד חברת התעופה.

מחירי ההשקה של אל-על לדובאי יחסית נוחים, ומתחילים ב-$299 (לא כולל כבודה) במחלקת התיירים, $599 במחלקת הפרימיום, ובמחלקת העסקים מ-$899. ההמלצה שלנו היא להסתכל גם על מימוש נקודות במועדון הנוסע המתמיד – כי שם המימוש פנטסטי. טיסה הלוך-חזור באקונומי מתחילה ב-500 נקודות (400 למחזיקי כרטיס פלייקארד). לפעמים אפילו יש ספקי תיירות שמוכרים את הכרטיסים במחירים מוזלים הרבה יותר, הערב יש טיסת אל על למכירה ב-$199 בדף הטיסות לדובאי שלנו

מבחינת הפרצדורות והטפסים: יש להצטייד לפני הטיסה בבדיקת קורונה שלילית שנעשתה ב-96 השעות האחרונות, הצהרת נוסע יוצא מישראל, ויזה לאמירויות (המחיר נע בין 90 ל-110 דולר), וכמובן כרטיסי הטיסה. נשמע הרבה? אז אכן זה לא מעט, אבל צריך לזכור שאנחנו טסים בתקופת הקורונה למדינה שעד לפני חצי שנה רק אנשים עם דרכון זר היו יכולים להיכנס אליה – אז הטרטור הבירוקרטי שווה את זה.

צ'ק אין בנתב"ג

אחרי כמה שבועות של גלות לטרמינל 1, הצ'ק אין אמנם חזר לטרמינל 3 בדיוק בזמן – אך הבלאגן היה בשיאו. ניכר שרשות שדות התעופה לא היו ערוכים לגידול הפתאומי בכמות הטיסות והנוסעים,  התורים היו ארוכים מהרגיל לתשאול הבטחוני ויחד עם התור לצ'ק אין לקח לנו שעתיים(!). אמנם לא ראיתי בתור אדם אחד ללא מסיכה, אבל שמירת המרחק לא נשמרה בכלל ונראה שההיערכות של רשות שדות התעופה לא תאמה את המציאות. התמונות והסרטונים כנראה עשו את שלהם – וברגע שנחתנו בדובאי גילינו ששרת התחבורה מירי רגב מבקשת להקים צוות עבודה שימליץ על הצעדים הנדרשים לייעול המצב בנתב"ג, רק חבל שתמיד נזכרים בדיעבד.

עומס בנתב"ג

נתב"ג בתקופת הקורונה

אנחנו שמחים לבשר שיותר ויותר חנויות נפתחו חזרה, וסוף סוף חנויות האלקטרוניקה והספורט חזרו לפעולה. בעקבות העובדה שהצ'ק אין לקח לנו זמן ארוך בהרבה ממה שתכננו, לא היינו יכולים להספיק לעצור בדרך בחנות או בטרקלין.

כמה דקות לפני הבורדינג ניגשנו לגייט D6, וראינו את ההתרגשות בפנים של אנשי הצוות שקיבלו אותנו בברכה. על הלוח היה רשום בגדול טיסת LY973, מטוס הדרימליינר החדיש הציץ מבעד לחלונות – והגיע הזמן לעשות סוף סוף, כעבור כמעט שנה, בורדינג נוסף לטיסת אל על.

טיסת אל על לדובאי

אל על מפעילה 2-3 טיסות יומיות לדובאי, לפחות אחת מתוכן עם מטוסי הדרימליינר. למתחרות הישראליות אין מטוסים רחבי גוף, ולאור העדרה של אמירייטס מהקו עד כה, זה משאיר את אל על בתור השחקנית היחידה בשוק שמפעילה מטוסים רחבי גוף בקו לדובאי, ומדובר ביתרון משמעותי: מסכים אישיים, שקעי חשמל וUSB זמינים, חלונות גדולים ומרחב בקבינה. לצערנו אל על עדיין לא הפעילה חזרה את שירות האינטרנט האלחוטי בטיסותיה – אך עודכנו שהיא בקרוב מאוד תחזור לפעילות.

מטוס 787 של אל על

הטיסה עברה בנעימים כשמאוד שמחנו לראות שהארוחות המלאות חזרו לאחר תקופת הסנדוויצ'ים בעקבות הקורונה (מגש אמנם לא היה, אבל עראיס מוצלח כן). סך הכל היה די שקט בקבינה ונשמרה הקפדה על מסכות, כשכל כמה זמן אחד מאנשי הצוות עבר והזכיר לאנשים ששכחו שמסיכה שמים גם על האף.

ארוחת צהריים באל על

מטוס אל על מעל סעודיה

לאורך כל הטיסה ניסינו להציץ מהחלונות אל עבר נתיב הטיסה החדש והמסקרן שנוצר בעקבות הסכם הנורמליזציה. מיד לאחר ההמראה הייתה פנייה חדה מעל גוש דן וטיסה מזרחה לכיוון ירושלים וים המלח, תוך רבע שעה כבר היינו מעל עמאן ועשר דקות טיסה נוספות לאחר מכן טסנו מעל הגבול עם ערב הסעודית, ניסינו לראות את ריאד מהחלון אך ללא הצלחה. לקראת הנחיתה הצלחנו לראות (למרות ערפל) את מגדלי הענק של דובאי מביטים אלינו, והחיוך נמרח על הפנים של כל הנוסעים בקבינה.

אל על מעל סעודיה

אל על מעל סעודיה

נמל התעופה של דובאי

קודם כל, תתכוננו ללכת – ולא מעט. מהירידה מהמטוס ועד לתחנה הראשונה (בדיקת קורונה) לקח לנו בערך 10-15 דקות הליכה. אחרי עמידה קצרה בתור קראו לנו להגיע לבדיקה שהייתה יחסית נעימה (עד כמה שאפשר), ולקחו מאיתנו מספר פלאפון אליו תישלח התוצאה תוך כ-24 שעות.

בדיקת קורונה בדובאי

לאחר הבדיקה המשכנו בהליכה נוספת אל עבר ביקורת הדרכונים, ובדרך נעצרנו בתחנה בה ביקשו שנציג את בדיקות הקורונה שערכנו בישראל. לאחר מכן המשכנו לביקורת הגבולות – שם קיבלנו את החותמת הנכספת של איחוד האמירויות על הדרכונים שלנו! לגבי הוויזות – לא התבקשנו להציג אותן מודפסות, אך נראה שהנציג בדק במחשב שהן קיימות. בכל מקרה כדאי לא לקחת סיכון ולהביא אותן יחד אתכם. למידע מפורט בנוגע להנפקת ויזה לדובאי לחצו כאן

חותמת כניסה לדובאי

לאחר עמדות ההגירה, הגענו לאזור איסוף הכבודה בו הרגשנו סוף סוף שהגענו לדובאי. טרמינל נוצץ רחב ומרשים כמו שרק האמירתיים כנראה יודעים לעשות נפרס לפנינו – אחרי מספר דקות המזוודות שלנו הגיעו, ואפשר להתחיל את החופשה שלנו בדובאי!

אם תרצו לראות עוד תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בדובאי– עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של דובאי תוכלו לקבל הצצה נוספת.

נחתו לאחרונה

הצטרפו ל-500,000 ישראלים שנשארים מעודכנים