מטוס וויזאייר
חודש יוני 2021 היה החודש עם המחירים הזולים ביותר שאי פעם ראינו, משום שחברות לואוקוסט כמו וויזאייר וראינאייר הבינו את הפוטנציאל התיירותי הטמון במדינה המחוסנת בעולם. תוך חודשים בודדים פתחו שתי החברות הללו לא פחות מ-15 קוים חדשים מת״א למגוון יעדים ביוון ובאיטליה. ראינאייר אפילו מכרו כרטיסים ב5 אירו לכיוון, מבצע נהדר שרבים מעוקבינו ניצלו ליעדים רבים באירופה. מוקדם יותר החודש טסתי לקורפו. בהלוך טסתי בישראייר (קראו כאן את ביקורת הטיסה) אך את טיסת החזור מקורפו עשיתי עם וויזאייר.
? מסלול: קורפו – תל אביב
✈️ דגם מטוס: Airbus 321neo
? מושב: 3F (תיירים)
מחיר שובר שוק: 52 ש"ח לכיוון אחד
את הכרטיס רכשתי במסגרת מבצע ׳עד 30% הנחה׳ שחוזר מספר פעמים בשנה. אני לא אוהב את המבצע הזה משתי סיבות: (1) ההנחה חלה רק על תעריף הבסיס, ולא על המחיר הכולל (כלומר ללא תוספות וללא דמי כרטוס) מה שאפקטיבית מקטין משמעותית את ההנחה. (2) לפני הקורונה שמתי לב שלפעמים המחירים עולים מעט לפני תחילת המבצע, מה שהופך את המבצע לקצת בלוף.
הייתי זקוק לכרטיס ובדיוק התחיל המבצע אז הזמנתי. בשקלול ההנחה שילמתי רק 13 אירו לנוסע. התעריף הבסיסי כולל רק תיק קטן שאמור להיכנס מתחת למושב וניתן לרכוש שירות 'פריוריטי' בתוספת תשלום. שירות זה מאפשר לעלות מוקדם למטוס וכמו כן להוסיף טרולי יחד עם התיק הקטן. בטיסה זו השירות עלה 11 אירו בלבד כך שהכרטיס כולו הסתכם ב-24 אירו לנוסע. מחיר תענוג!
טיסת וויזאייר: מסמכים, צ׳ק-אין והטרולי שלא מסרתי
הגענו לשדה התעופה של קורפו כשעתיים לפני הטיסה וניגשנו מיד לעמדת הצ׳ק-אין. ככלל חשוב להקפיד לבצע צ׳ק-אין מוקדם אונליין כי חברות הלואוקוסט דוגמת וויזאייר גובות תשלום נוסף עבור צ׳ק-אין בדלפקים. אבל בתקופת הקורונה, כשחברות התעופה מחוייבות לבדוק את המסמכים של כל הנוסעים לפני הטיסה, האפשרות לבצע צ׳ק-אין מוקדם לרוב חסומה. הנהלים משתנים בתכיפות אז כדאי לשים לב.
שתי עמדות צ׳ק-אין היו פתוחות לקראת הטיסה והתור היה קצר. הצגנו את תוצאות בדיקת הקורונה שביצענו במסגרת 72 שעות שלפני הטיסה וגם את טופס הכניסה לישראל שיש למלא על פי הוראות משרד הבריאות (קראו כאן את נחיות הכניסה המעודכנות). דיילת הקרקע בדקה את המסמכים וגם את התיקים שלנו. היא הציעה שנשלח את הטרולי לבטן המטוס ללא תוספת תשלום אבל סירבנו בנימוס. אומנם יש נוחות מסוימות בטיסה עם פחות תיקים אך מבחינתי מסירת כבודה היא בעיקר סיכון לאובדנה או לפחות בזבוז זמן יקר בהמתנה במסוע הכבודה בנתב״ג. בטרם הגעה לטיסה, חשוב לקרוא את מדיניות הכבודה בוויז אייר.
לאחר שעברנו את הבידוק הביטחוני קיבלתי התראה שההמראה תתעכב בכחצי שעה. נכנסתי לאפליקציית הטיסות האהובה עלי (FlightRadar24) וגיליתי שהמטוס שישרת את הטיסה שלנו טרם נחת בשדה. הוא היה בדרכו מבוקרשט, משם המריא באיחור קל. ראיתי את המטוס נוחת ונכנס לעמדת החנייה והליך הבורדינג החל עוד לפני שכל נוסעי הטיסה הנכנסת הספיקו לרדת מהמטוס – וזאת עדות לכך שחברות הלואוקוסט עושות הכל כדי לנצל במקסימום את מטוסיהן ולצמצם למינימום את זמנם על הקרקע. בהתאם הן גם רוכשות לרוב מטוסים חדישים עם צריכת דלק נמוכה כמו מטוס הA321neo שנטוס איתו, על כך בהמשך.
איך עובד הבורדינג (העליה למטוס) בוויזאייר?
ראשונים עולים למטוס הנוסעים שרכשו את שירות הפריוריטי. אחריהם כל השאר. בשער הטיסה, כצפוי, הוצב ׳הכלוב׳ למדידת כבודת היד של הנוסעים. אנחנו בטיסות סודיות מדגישים תמיד כמה חשוב לעמוד בכללים של חברות התעופה כדי להימנע מקנסות ומחוסר נעימות. בהזדמנות זו דייל הקרקע לא גילה כל עניין במידות של התיקים – אבל זה עניין של מזל. חריגה מהמידות ושליחת התיק לבטן המטוס ברגע האחרון, יכולה לעלות 60-50 אירו. הליך הבורדינג היה יעיל ומהיר, ואולי גם משום שזו הייתה הטיסה השנייה בלבד בקו החדש הזה ולא בשיא העונה.
בסופו של דבר הטיסה יצאה באיחור של כ-35 דקות. ההמראה הייתה לכיוון צפון מה שהקנה לנו מבט חטוף אחרון על העיר העתיקה ועל המבצר של קרקריה.
לאחר שהמטוס הגיע לגובה שיוט עברו הדיילים עם העגלה והציעו למכירה משקאות, חטיפים וכריכים. בטיסות וויזאייר, בניגוד לטיסות ארקיע וישראייר, הנוסעים לא מקבלים אפילו מים בחינם. ניתנת הנחה של 10% לתשלום בכרטיס אשראי לעומת תשלום במזומן. המחירים סך הכל סבירים וזולים מקניה בשדה התעופה, אך חסכוני יותר להביא אוכל מהבית.
וויזאייר מציגה מטוס חדיש אבל לא מאובזר
הטיסה הופעלה באמצעות מטוס איירבוס חדש מדגם A321neo. זהו המטוס הגדול ביותר בצי של וויזאייר בו קיבולת של 239 נוסעים. המושבים עצמם דקיקים ונוחים אך ללא אפשרות להטייה לאחור. וויזאייר מאפשרת בחירת מושב מראש בתוספת תשלום. ללא תשלום מראש – הקצאת המושבים היא אקראית במעמד הצ׳ק-אין. כמו כן ניתן לרכוש במחיר גבוה יותר מושבים מועדפים עם מרווח רגליים משופר בשורה הראשונה של המטוס ובשורות של יציאות החירום. הנחתי שהטיסה לא תהיה מלאה ולכן בחרתי שלא לשלם על בחירת מושבים מראש. אכן הטיסה הייתה בעיקר ריקה (כשליש מהמושבים תפוסים) וכך קיבלתי שורה לבד. על אף שמדובר במטוס חדיש, לא היו שקעי חשמל/USB ולא הייתה מערכת לאינטרנט אלחוטי. הטיסה הייתה שקטה ונעימה וכשעתיים אחרי ההמראה כבר נחתנו בנתב״ג.
הגעה לנתב"ג – בדיקות קורונה זריזות ויציאה במהירות שיא מהשדה
נחתנו בנתב״ג בצהריי יום שבת, לאחר הירידה מהמטוס הורדנו מסיכות, כי אז היה מותר והיום כבר לא, וזו הייתה תזכורת נעימה למצב הקורונה בישראל.
בעמדת ההגירה, לאחר סריקת הדרכון, קיבלנו פתק עליו צויין ״תו ירוק״. שנינו מחוסנים ולכן פטורים מבידוד בכניסה לישראל. המשכנו בדרך, חלפנו על פני המסועים לאיסוף הכבודה (מזל שלא מסרנו את הטרולי…) והגענו לאוהל המיוחד שהוסב למתחם בדיקות קורונה לנוסעים נכנסים. במתחם פועלת חברת פמי שמפעילה את שירות Test&Go. מומלץ לשלם מראש לבדיקה (התשלום בסיום מילוי הצהרת כניסה לישראל), אותו חובה למלא ב24 השעות שלפני הכניסה לארץ. הרשמה מראש תאפשר תשלום מחיר מוזל של 80 ש״ח במקום 100 ש״ח למשלמים במקום. כשאנחנו הגענו למתחם היו כעשר עמדות פעילות ורק שני נוסעים לפנינו בתור כך שדקות בודדות אח״כ כבר היינו אחרי בדיקת הקורונה ומחוץ לטרמינל.
לסיכום
אין ספק שחברות הלואוקוסט הביאו ועדיין מביאות בשורה צרכנית אדירה לנוסעים. אבל חשוב מאוד להתאים מראש את הכרטיס לצרכים האישיים, ולרכוש רק את התוספות הנדרשות, ולבחון את כדאיות ההזמנה לאחר שקלול כל המשתנים. לא תמיד משתלם לטוס לואוקוסט אבל מי שמוכן להתאים את עצמו למודל ולהיות צרכן נכון יוכל לחסוך עשרות אחוזים בעלות מול מחיריהן של חברות תעופה בשירות-מלא.
אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בקורפו, עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של קורפו תוכלו לקבל הצצה נוספת. נ.ב בהמשך נעלה סקירה גם על המלון המדהים שהתארחנו בו.