דיסלדורף גרמניה

אז למה דווקא דיסלדורף? לפני הקורונה גרמניה הייתה יעד מוביל עבור תיירים ישראלים; יתרה מכך –  גרמניה היא המדינה הרביעית באירופה (לאחר טורקיה, צרפת וספרד) במספר הישראלים המבקרים בה מידי שנה. הקהל הישראלי מצא בגרמניה מגוון יעדים מעניינים וציוריים, החל מאזור היער השחור שהפך בשנים האחרונות פופולרי מאוד בקרב משפחות, דרך אזור בוואריה בואכה הרי האלפים ועד ברלין שמחזיקה במוניטין של אחת הערים הצבעוניות ביותר באירופה.

אבל בגרמניה הגדולה יש עוד שפע של יעדים מעניינים שנותרו פחות מוכרים לקהל הישראלי. דיסלדורף, השוכנת בקצה המערבי של המדינה בקרבת הגבול עם הולנד, היא בדיוק יעד שכזה. לשכת התיירות של גרמניה הזמינה אותנו להכיר את העיר שכיום ההגעה אליה נוחה מבעבר בזכות טיסות ישירות של חברת התעופה טוס (TUS Air).

דיסלדורף מרכז העיר
מרכז העיר דיסלדורף

טוס היא חברת תעופה קפריסאית שבסיסה לרנקה, בבעלות חלקית ישראלית. יש לה צי צנוע של חמישה מטוסי איירבוס A320. עיקר פעילות החברה הוא בקוים מקפריסין ויוון לישראל, אם כי לאחרונה הושקו טיסות ישירות לטולוז בצרפת ודיסלדוף בגרמניה.

טיסה לדיסלדורף

טסנו בהרכב של זוג ותינוקת. כפי שאנו ממליצים לכם בתקופה הזו, בחרנו שלא לשלוח כבודה. טוס מאפשרת לבצע צ׳ק-אין אונליין החל מ-24 שעות לפני מועד הטיסה, כך שיכולנו להדפיס כרטיסי עלייה למטוס ולהגיע ישירות למתחם הבידוק W בטרמינל 3 שהתור בו כמעט תמיד קצר משמעותית לעומת התורים לדלפקי הצ׳ק-אין (צוואר הבקבוק העיקרי בנתב״ג). אנחנו עברנו בשדה ביום שני ב-7:00 בבוקר ולמזלנו העומס היה נמוך מאוד כך שחלפו כ-20 דקות בלבד עד שהגענו למתחם הדיוטי פרי – אבל קחו בחשבון שייתכן וזה היה מקרי, וביום הטיסה שלכם העומס יהיה גבוה יותר.

טיפ למשפחות: ישנו חדר הנקה והחתלה, נוח ומצויד, שנמצא ליד בית-הכנסת מצד ימין לאחר הכניסה למתחם הדיוטיפרי. הוא שקט ומנותק, אז בהחלט מומלץ לעצור שם עם תינוקות כדי להירגע ולהפיג את המתח והלחץ של התורים שהיו. משפחות עם ילדים גדולים יותר אולי ירצו לבקר בפינת המשחקים והטלויזיה שנמצאת בסמוך לשער B2.

מטוס ה-A320 של טוס נחת בזמן לאחר טיסה קצרה מלרנקה. הנוסעים ירדו, המטוס עבר ניקוי זריז ואח"כ החל הבורדינג שהיה מסודר מאוד לטעמנו (נעזרים ומשפחות עם ילדים עלו מוקדם). הטיסה לדיסלדורף לא הייתה מלאה ורוב הנוסעים שהביאו טרולי יכלו להעלות אותם למטוס. חשוב לציין שבמטוס מסוג זה יש כ-180 מושבים אך מקום בתאים לכ-70 מזוודות טרולי בלבד, ולכן מומלץ בחום להגיע מוקדם לשער הטיסה ולעלות למטוס מוקדם ככל האפשרי כדי להגדיל את הסיכוי שהצוות בשער לא יבקש מכם למסור את הטרולי ככבודה לבטן המטוס.

מטוס טוס אייר
צילום: אלעד ויינשטיין

מהמטוס לגמרי הופתענו לטובה. המושבים נראו נקיים וחדשים וגם ניתן היה להטות אותם לאחור. נציין אבל שבמטוס אין שקעי חשמל או שקעי USB, אין מערכת בידור אישית ואין אינטרנט אלחוטי. כדאי להגיע מצויידים מהבית לטיסות של מספר שעות למערב אירופה.

דקות בודדות לאחר המועד המקורי, המטוס התנתק מהשרוול. הצוות בטיסה היה אדיב וידידותי, ולאחר ההמראה החל להגיש כריכים, שתייה קלה ושתייה חמה. המטוס נחת בדיסלדורף כעשר דקות לפני הזמן. לאחר תור קצר בהגירה, ובלי צורך לעצור במסועי הכבודה, יצאנו החוצה אל מתחם קבלת הפנים.

מלון בדיסלדורף

מהשדה נסענו ישירות למלון שלנו ללילות הקרובים: The Wellem. המלון שייך לרשת המלונות היוקרתית Unbound Collection של קבוצת הייאט העולמית. הוא שוכן במבנה היסטורי מרשים במרכז העיר. את ההזמנה למלון ביצענו בעזרתו של ליאור, מייסד הבלוג FlyingOut, המתמחה במלונות יוקרה ובעל גישה לתעריפים מועדפים שאין לסוכני נסיעות רגילים.

זהו מלון סוויטות. כל סוויטה כוללת מיטת קינג מפנקת, פינת ישיבה/סלון, מטבח מאובזר עם מכונת קפה, כיריים, מיקרו וטוסטר, וגם מכונת כביסה ומייבש. החדר שלנו היה מרווח ושקט וכלל כל מה שנזקקנו לו. ארוחת הבוקר הייתה טריה ונדיבה עם מגוון רחב של אופציות. מיקום המלון פשוט מושלם. הוא במרחק הליכה קצר מהנהר, העיר העתיקה, תחנת הרכבת התחתית ואיזורי הקניות הפופולרים של מרכז דיסלדורף.

דיסלדורף Wellem
מלון Wellem בדילסדורף

מקומות שאסור לפספס בדיסלדורף

העיר העתיקה – אזור מלא בסמטאות ומדרחובים שוקקים ובו מגוון רחב של מסעדות, ברים, בתי קפה וחנויות (כולל רשתות אהובות). תמצאו כאן בניה אותנטית ומשוחזרת של מרכז העיר שנהרס במלחמת העולם השנייה. מומלץ להגיע גם במהלך היום אך גם בלילה כאשר המדרחוב הופך לבר הארוך בעולם.

דיסלדורף העיר העתיקה
העיר העתיקה בדיסלדורף
חנויות, בתי קפה, מסעדות – בקיצור, כל מה שצריך!
דיסלדורף טיילת נהר ריין
טיילת נהר ריין.

טיילת נהר הריין – הנהר המפורסם, שחוצה את גרמניה מצפון לדרום, עובר גם בדיסלדורף. יש טיילת נוחה להליכה אשר מתחילה בפארק הריין שבצפון ומסתיימת במעגן המדיה שלמרגלות מגדל הטלוויזיה המפורסם. לטיילת מסלול אופניים ושביל מסודר להולכי רגל אשר נבנה לאורך הגדה. מהטיילת תוכלו לקחת שייט עם ארוחת ערב, לשבת באחת המסעדות או לעשות פיקניק במדשאות שצופות לנהר.

שוק Carlsplatz – השוק ממוקם בעיר העתיקה וכולל כ-60 דוכנים של אוכל, בתי קפה, מאפיות, דוכני מיצים, מזכרות ועוד. בכל פעם שעברנו בשוק עצרנו לנשנש או לשתות. המחירים הוגנים והאוכל טרי. בנוסף, חשוב לציין כי השוק פתוח גם בימי ראשון!

דיסלדורף שוק קארל
שוק קארל בדיסלדורף

העיר החדשה – במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה מגיעים לשדרת המלכים. מדובר בשדרה יפה עם תעלת מים במרכזה ובצידיה חנויות מעצבים (בסגנון השדרה החמישית בניו יורק). משם גם מתחיל מדרחוב הקניות המרכזי של דיסלדורף Schadowstraße. במדרחוב זה תמצאו את כל רשתות הקניות הפופולריות. האירו בשפל והמחירים הנוחים בגרמניה מאפשרים לנו הישראלים לרכוש הרבה יותר בפחות שקלים.

דיסלדורף שדרות המלכים
שדרות המלכים
דיסלדורף שופינג
צאו לשופינג בדיסלדורף!

טוקיו הקטנה – מסתבר שעם השנים דיסלדורף משכה אליה חברות יפניות רבות ואיתם גם אוכלוסיה יפנית מכובדת של אלפי יפנים שחיים בדיסלדורף. רובם חיים באיזור טוקיו הקטנה ולכן באזור זה נבנתה תשתית רחבה של מסעדות יפניות, קונדיטוריות, בתי קפה, חנויות, סופרמרקטים עם מוצרים יפנים ואפילו חנויות אנימה. השכונה עצמה לא מרשימה אך סיפרו לנו שאת הראמן הטוב באירופה ניתן לאכול במסעדת Takumi.

קיימות בדיסלדורף

גרמניה נמצאת עשרות צעדים לפני ישראל בכל הקשור לשמירה על הסביבה וקיימות, ומרגישים את זה בכל מקום. במשלוחי אוכל לא תקבלו כלי פלסטיק חד-פעמיים, בביקור בסופר תופתעו לגלות שמחלקים בחינם (!) שקיות בד לליקוט הפירות והירקות וכלל אין אפשרות לרכוש שקיות פלסטיק בקופה אלא רק נייר או בד, הפיקדון על הבקבוקים הוא 0.25 אירו סנט (כ-80 אגורות) ובכל פינה תמצאו פחים עם הפרדה בין סוגי הפסולת. המלונות שמיישמים סטנדרטים סביבתיים נדרשים מקבלים דירוג מיוחד שיאפשר לאורחים לבחור דווקא בהם. הרחובות כמובן מצוחצחים ויש שפע של פארקים וצמחייה ברחבי העיר. אין ספק שפשוט עושים שם צעדים לכיוון הנכון.

מכיוון שטיילנו עם תינוקת, היה לנו חשוב להקדיש זמן לפארקים הרבים שהעיר מציעה. ביקרנו ב-Hofgarten, הפארק הוותיק המרכזי, בו אפשר למצוא עצים עתיקים, שבילים, גשרים וכמובן גם ברווזים, אווזים וברבורים שמסתובבים חופשי. ביקרנו גם בפארק Spee'scher Graben שנמצא בדרום העיר העתיקה ובו אגם עם נוף אורבני מסביב. במרכז העיר החדשה יש מדשאה מדליקה ממש על מבנה משופע שהיא אטרקציה לילדים וגם סתם מקום שנחמד לשבת בו. דיסלדורף פארק

לסיכום

דיסלדורף הפתיעה אותנו לטובה. זוהי עיר שמציעה הכל מהכל: קולינריה, תרבות, שופינג וטבע עירוני – והכל במחירים נוחים. מרכז העיר יחסית קטן והכל נגיש ברגל במרחק הליכה קצר אם ישנים במלון מרכזי.

גילוי נאות: הכותב היה אורח לשכת התיירות הגרמנית. התוכן בפוסט נכתב על ידינו בלבד וללא התערבות של אף גורם.