ארמון בקינגהאם

לאחר הכהונה הארוכה ביותר בכתר הבריטי, שבעה עשורים בדיוק, המלכה אליזבת' השנייה הלכה לעולמה בגיל 96 השבוע. עם מות המלכה בריטניה נכנסה לתקופת אבל של עשרה ימים, כשיום הלווייתה ב-19 בספטמבר ינעל את האירועים. הטסים ללונדון בפרק הזמן המיידי, כמתבקש, חוששים מאוד למר גורל החופשה שלהם, אם כי לא בצדק. החששות המלווים נוגעים בעיקר לפגיעה בשגרת היומיום בבירה, אך בשונה מהמצופה לונדון לא סגרה את השלטר ואין ספק שמי שיגיע בשבוע הקרוב יזכה לקחת חלק בהיסטוריה.

תכנית "גשר לונדון" הינה תכנית הפעולה הרשמית שנבנתה ותוחזקה במשך עשרות שנים שכוללת את כל ניהול אירועי מות המלכה. היא החלה עם ההודעה על מותה והעברת המסר "London Bridge Is Down" לראש ממשלת בריטניה, והיא כוללת את תקופת האבל הרשמית ופרטי ההלוויה הממלכתית.

מה פתוח או סגור בלונדון?

לאחר מות המלכה, ה-Royal Collection Trust הכריז על סגירה לביקורים בארמון בקינגהאם ובטירת ווינדזור הסמוכה ללונדון. גם משרדי הכרטיסים המקוונים ומרכזי הטלפון שלהם סגורים, וכל מי שרכש כרטיס יקבל החזר אוטומטי. במקביל, מנזר ווסטמינסטר ייסגר לביקורי תיירים עד ה-28 בספטמבר ויישאר פתוח לתפילות.

האתרים שיישארו פתוחים עד ליום ההלוויה הם מצודת לונדון, המוזיאון הבריטי, הגלריה הלאומית, מאדאם טוסו (בו מוצבת דמות השעווה של המלכה המנוחה), גשר המצודה, סקיי גארדן, מוזיאון טייט מודרן, המוזיאון להיסטוריה של הטבע, הלונדון איי, השארד ומצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ'.

רוב החנויות צפויות להישאר פתוחות לתקופת האבל הלאומי, אם כי מרביתן ייסגרו ביום ההלוויה – במיוחד אלו הקרובות למסלול התהלוכה הצפויה באותו יום. בידי כל עסק להחליט עבור עצמו האם יישאר פתוח. בהתייחס לתחבורה הציבורית, לא אמורים להיות שינויים והיא צפויה לפעול כרגיל. כמו כן, לאורך תקופת האבל תיאטראות ברחבי בריטניה ימשיכו בהופעותיהן, אך יעמעמו את האורות ויקיימו דקת דומייה לזכרה של המלכה.

לונדון בימי אבל
לונדון בימי אבל.

האירועים המשמעותיים בשבוע הקרוב בלונדון

יום רביעי 14.09: ביום זה יתקיים הטקס הגדול הראשון בלונדון, כאשר ארונה של המלכה יינשא על כרכרה מארמון בקינגהאם לאולם ווסטמינסטר (Westminster Hall) והמלך צ'ארלס השלישי יוביל תהלוכה מאחורי ארונה. הארון יצא מארמון בקינגהאם בשעה 14:22 ויגיע לאולם ווסטמינסטר בשעה 15:00 דרך שדרת המאל (Mall), ה-Horse Guards, רחוב Whitehall, רחוב הפרלמנט וכיכר הפרלמנט. בשונה מבחגיגות יובל הפלטינה, המסלול ארוך הרבה יותר ועל כן יאפשר להרבה יותר אנשים לתפוס מקומות טובים ולקחת חלק.

מהרגע שהארון יגיע לאולם ווסטמינסטר, הוא ישהה שם במשך ארבעה ימים, עד לבוקר ההלוויה, והציבור יורשה להגיע 23 שעות ביממה כדי לחלוק כבוד אחרון. ארונה יוצב על במה מוגבהת, יתעטף בדגל ה-Royal Standard ויתנוסס עליו כתר המדינה האימפריאלי, הכדור והשרביט. כל מי שיהיה בלונדון, כולל התיירים, יוכלו להגיע, לחלוק כבוד למלכה ולרשום השתתפות במאורע היסטורי עולמי. עם זאת, יש להיעזר בסבלנות מאחר שלא ניתן להזמין מקום מראש וצפוי להיות עמוס מאוד. כשאמה של המלכה אליזבת מתה ב-2002 חלפו על פני ארונה כ-200,000 אנשים, ואולם הפעם צפוי עומס משמעותי הרבה יותר.

לונדון
כבוד אחרון למלכה.

יום שני 19.09: יום הלוויה. מי שיהיה בעיר ייתקל בעיר די סגורה, אם כי עטופה באווירה שונה והיסטורית כאשר מנהיגי העולם צפויים לנחות בלונדון כדי לתת למלכה כבוד אחרון. רוב החנויות ייסגרו, ולכן כדאי לנצל את היום הזה על מנת להתמסר לאירוע ההיסטורי שאתם זוכים לנכוח בלונדון כשהוא קורה. הלווייתה של המלכה תחל כשארונה יגיע למנזר ווסטמינסטר בשעה 11:00, כאשר בעת הכניסה למנזר תתקיים דומייה בת שתי דקות בכל רחבי הממלכה. ברחבי העיר צפויים להיפרס מסכי ענק עבור צפייה משותפת בטקס ההלוויה שיצולם כולו וישודר בערוצי הטלוויזיה.

עם תום ההלוויה תחל תהלוכה גדולה שתכלול מצעד צבאי. בעוד שארון המלכה ייסע בתהלוכה ממנזר ווסטמינסטר לאורך שדרת המאל (Mall). מצעד זה יסתיים ב-Hyde Park Corner, משם רכב יסיע את ארונה לטירת ווינדזור, בה תיקבר.

הגעה ללונדון

תיירים רבים מכל העולם עולים לרגל ללונדון בעקבות אירועי השבוע. כתוצאה מכך יקר מאד לטוס ללונדון כעת, הטיסות מלאות והמושבים שנשארו יקרים מהרגיל. מומלץ לבדוק אופציות של טיסות ליעדים אחרים באנגליה או במערב אירופה, ומשם להמשיך ברכבת או טיסות פנים אירופאיות. קיבלנו דיווחים על תורים ארוכים מאד בהגירה בנמלי התעופה המרכזיים של לונדון שצפויים להמשך בשבועיים הקרובים לפחות.

יש לכם שאלות נוספות על חופשה בלונדון בזמן ימי האבל? מוזמנים להתייעץ בקהילה שלנו בפייסבוק

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה