השאלה שרבים שואלים את עצמם בכל פעם לפני רכישת כרטיסי הטיסה היא באיזה אתר הכי כדאי להזמין, וכמות הפוסטים בעניין זה בקהילת הפייסבוק שלנו תעיד על כך. על הפרק יש התלבטויות רבות ושיקולים שונים כמו המחיר, עלויות השינוי, שירות הלקוחות, החוק להגנת הצרכן ועוד. לאור העובדה שמבחר האתרים המוצעים בדילים שאנחנו משתפים אתכם הוא רב, קיבצנו עבורכם את היתרונות והחסרונות ואת מנעד השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים את האתר לכרטס דרכו, ובדגש על הזמנת טיסה מחברת התעופה.

בעבר היינו רגילים להזמין את כרטיס הטיסה שלנו באמצעות סוכנויות נסיעות במשך שנים רבות, אך לאט לאט החלו חברות תעופה רבות להציע את האפשרות להזמין ישירות דרכן בצורה מאובטחת ודיגיטלית על גבי האינטרנט. תקופת הקורונה, שהובילה להמון ביטולי טיסות כואבים, הציבה בפני רבים מאיתנו קשיים רבים בקבלת ההחזרים הכספיים. את הקושי חוו גם מי שהזמינו ישירות דרך חברת התעופה, וגם המזמינים דרך סוכני נסיעות, אך המלצה חוזרת הייתה להעדיף את ההזמנה באופן לא מתווך. עם מעבר שוק התעופה למתכונת פוסט-קורונה ולוודאות עתידית הרבה יותר ברורה, ההמלצה הזו כבר לא בהכרח רלוונטית (ולא בהכרח הייתה הכי נכונה לשעתה).

מטוס
יש כמה דרכים להזמין טיסה!

יתרונות בהזמנת כרטיסי הטיסה ישירות באתר חברת התעופה

מועדונים, שוברים וקופונים: ישנן חברות המציעות הטבות מיוחדות כאשר מכרטסים ישירות דרכן, ובמיוחד למי שמצטרף לחברויות מועדון. כך, למשל, וויזאייר מציעה לחברי המועדון שלה מחירים זולים יותר בעבור כל הטיסות שהיא מפעילה. לעיתים היא אף מציעה מבצעים של 15-30% הנחה לחברי המועדון בלבד. בנוסף ישנן חברות תעופה אשר מציעות קופוני הנחה אשר תקפים אך ורק בהזמנה ישירה באתר.

שירות לקוחות וניהול ההזמנה: אין אחידות בהכרח באיכות וזמינות שירות הלקוחות של חברות התעופה, אך הן נוטות להיות יותר זמינות וגמישות מסוכנויות הנסיעות המקוונות (OTA's). חשוב לציין שבמהלך הקורונה לעיתים המצב היה הפוך והיו חברות תעופה (כאשר הבולטת שבהן, הייתה אל על) שפשוט סגרו את כלל מערך שירות הלקוחות. מי שמזמין ישירות מחברות התעופה זכאי להעזר בנציגי חברת התעופה בכל מה שקשור לשינויים ביטולים או בקשות מיוחדות, חברות התעופה לא תמיד יסכימו לעזור למי שרכש מסוכנויות נסיעות ויפנה אליהם לקבלת שירות. ניהול ההזמנה באתר חברת התעופה מתאפשר כמובן למי שרכש ישירות מחברת התעופה וגם לרוב מי שרכש דרך סוכנויות הנסיעות, אך לא תמיד. כל שכן, במקרה של שינויים בשעות או בתאריכי הטיסה, האפשרויות של חברת התעופה לשינויים ניצבות בפניכם באופן ישיר, והבחירה כיצד לנהוג היא בידכם. בשל כך לא נגבים מכם דמי שירות ובאם השינויים לא מוצאים חן בעיניכם תוכלו לקבל את מלוא ההחזר אל האשראי שדרכו ביצעתם את ההזמנה ללא כל ניכוי של צד ג'.

רכישת תוספות: לרוב, רכישת תוספות כמו כבודה, בחירת הושבה, הזמנת ארוחות מיוחדות יתומחרו באופן הזול ביותר באתר חברת התעופה. אם רכשתם דרך סוכנות נסיעות, שווה שתבדקו האם אתם יכולים לרכוש תוספות בעצמכם ישירות מול חברת התעופה ולא דרך סוכנות הנסיעות שלרוב תגבה עבור שירות זה פרמיה או מחיר גבוהה יותר.

sunset aicraft
אז איזה תזמינו את הטיסה הבאה שלכם?

החסרונות בהזמנת כרטיסי הטיסה ישירות באתר חברת התעופה

מחיר: המחירים שמציעות סוכנויות הנסיעות השונות לרוב יהיו זולים יותר. הפערים בין הסוכנות הזולה ביותר לבין חברת התעופה יכולים להגיע לעיתים להפרש של כ-15% המתבטאים במאות ועד אלפי דולרים, בהתאם להרכב וליעד.

חוק הגנת הצרכן: חוק הגנת הצרכן חל על סוכנויות וחברות תעופה ישראליות, ואותו אתם קרוב לוודאי מכירים היטב. בעת רכישת שירותי תיירות לחו"ל מעוסק ישראלי או מנציגות ישראלית של חברה זרה, אתם מוגנים על-ידי חוק הגנת הצרכן. אך שימו לב שהזמנה ישירה בחברות תעופה שאין להן נציגות בארץ, הן לא מחויבות בחוק (לדוגמה: איזיג'ט, ריינאייר ועוד).

לפי החוק, מי שרכש טיסות באופן מקוון זכאי לבטל את העסקה אם הביטול נעשה בתוך 14 ימים ממועד ביצוע ההעסקה או ממועד קבלת פרטי העסקה, ובתנאי שנותרו לפחות 7 ימי חול ממועד ביטול העסקה ועד למועד החופשה. במקרה כזה תהיו זכאים לזכות ביטול לפי חוק הגנת הצרכן הישראלי או למדיניות הביטול של נותן השירות מחוץ לישראל (כלומר, חברת התעופה הזרה).

אז מה דעתנו?

לסיכום, אנו מאמינים שבמידה והפער הכספי קטן – העדיפות תהיה כמובן להזמנה ישירות מחברת התעופה על מנת להיות "בראש שקט" לכל מקרה שלא יבוא.

אך במידה והפער הכספי גדול, אתם לא מאמינים שיהיה צורך מיוחד בקבלת שירות עבורו או הטיסה כבר מתקרבת ונמצאת בטווח הקרוב, מומלץ לחסוך ולהזמין דרך הסוכנויות השונות בארץ או בעולם.

הייתה לכם חווית הזמנה טובה באתר מסוים? או שאולי נתקלתם דווקא בשירות לקוחות בעייתי? בואו לדרג את אתרי הסוכנויות וחברות התעופה!

יש לכם שאלות על הזמנת טיסה מחברת התעופה? בואו לכתוב על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה