חאניה

אם יש מקום אחד שהישראלים יכולים לחזור אליו פעם אחר פעם – זה כנראה יוון. המקומיים כבר מכירים אותנו, המחירים נוחים, וזמן הטיסה הוא שעתיים בלבד! אז לקראת סוף עונת הקיץ ארזנו טרולי וטסנו לאי כרתים – או ליתר דיוק: לחאניה.

איך מגיעים לחאניה

לאי כרתים יש שני שדות תעופה בין לאומיים: הרקליון וחאניה. יש מבחר חברות תעופה שמציעות טיסות ישירות לכרתים:
להרקליון טסות החברות בלובירד, אל על, איג'יאן, קורנדון, וויז, טוס, ארקיע.
לחאניה טסה חברת ריינאייר (אשר צפויה לחדש את הטיסות לקראת עונת קיץ 2023)

מחירי הטיסות לחאניה

נכון לחודש אוקטובר 2022 – טיסות ברגע האחרון להרקליון עולות כיום מ-$121 (כולל כבודה), טיסות בפסח להרקליון יעלו מ-$124 (כולל תיק גב), וניתן כבר להזמין טיסות לכרתים לקיץ 2023 מ-$92 (כולל תיק גב).

טיסת ראינאייר לחאניה

כמו כל טיסת לאוקוסט, גם הפעם הקפדנו לבצע צ'קאין בבית, גם להמנע מקנסות וגם מאפשר דילוג על הצ'קאין במידה ולא שולחים כבודה. בטרמינל 1 ישנו איזור בידוק נפרד לטסים ללא כבודה, אזור בידוק C, לאחר בידוק בטחוני זריז מצאנו את עצמנו בדיוטי מהר מכפי שחשבנו. הטיסה שלנו לחאניה עם חברת ריינאייר הייתה טיסת ערב מאוחרת קצרה, נעימה וללא עיכובים.

המטוס שלנו היה נקי ומרווח. למרות השעה המאוחרת, הצוות קיבל אותנו עם חיוך והיה מצוין. לאחר שעתיים של טיסה קלילה, חיכה לנו נהג ביציאה מהשדה ולקח אותנו למלון שלנו.

@secretflights רוצים לטוס לכרתים? 😍 המחירים הכי שווים לפסח וקיץ 2023 נמצאים עכשיו באתר שלנו (יש לינק בביו) ☀️ תייגו בתגובות את הפרטנרים שלכם – ואל תחכו לרגע האחרון 😅 #טיסה #טיסותסודיות #חופש #חופשה #יוון #כרתים ♬ You & Me – Flume Remix – Disclosure

שימו לב! אם הזמנתם טיסה להרקליון ומשם אתם מתכננים להגיע לחאניה, המרחק בין שתי הערים הוא כ-140 ק"מ ומשך הנסיעה כשעתיים ברכב. אנחנו שכרנו רכב כדי לגלות את האי והאטרקציות בקצב שלנו, ואנחנו ממליצים על כך מאוד.

המלון ASTERION SUITES & SPA

למלון אמנם הגענו מאוחר בלילה, אך כבר מהרגע שנכנסנו זיהינו את הקסם שלו. המלון ממוקם סמוך לים, והאווירה הלילית של צלילי הגלים לצד תאורת המלון העדינה שמאירה את הבריכות הפרטיות ועצי הדקל באיזור, כבשה אותנו. לרגע כבר התבלבלנו וחשבנו שאנחנו במקסיקו.

מדובר במלון 5 כוכבים, הממקום באיזור המערבי של האי חאניה, בין העיירות גרני ומלמה (כחצי שעה מחאניה), והמיקום נוח ומרכזי על מנת לטייל ולחקור במערב כרתים. המלון מעוצב באופן מינימליסטי ומוקפד, המשלב בין אלמנטים של עץ, אבן ומתכת ונותן מראה נקי ואסתטי. כל זה משתלב באופן עוצר נשימה עם הנוף הטרופי של הים האגאי.

מלון ASTERION SUITES & SPA
מלון ASTERION SUITES & SPA.

המלון מציע בריכה מרכזית סמוכה למסעדת המלון. בצמוד לבריכה יש בר משקאות בו תוכלו להזמין קוקטייל ולרבוץ באחת ממיטות השמש הרבות שפרוסות באיזור. אם אתם יותר אנשי ים, אז כדאי שתדעו שבמרחק של כמה עשרות מטרים מהבריכה נמצא גם החוף הפרטי של המלון עם מיטות שיזוף ושמשיות שרק מחכות לנופשים. במלון תוכלו לבחור בין אירוח על בסיס ארוחת בוקר בלבד או חצי פנסיון, וחדר האוכל מציע בופה מפנק עם מגוון רחב של ראשונות עיקריות וקינוחים.

חדרי המלון מפנקים במיוחד ומאובזרים בכל מה שצריך – ממברשת שיניים, לחלוקים מפנקים ועד סבונים מעולים. אנחנו התארחנו בסוויטה מסוג "גלקסי" הכוללת גישה לבריכה פרטית (לפתוח את הדלת של החדר לטבילת בוקר בבריכה – פשוט חלומי!). החדר יכול להכיל עד 4 אנשים בזכות החלוקה בין חדר השינה והסלון, והוא מושלם לאירוח משפחתי/זוגי, כמו כן שמחנו לגלות כי המלון תוכנן כך שלרוב החדרים יש נוף נעים לבריכות/לגן או לים!

מלון ASTERION SUITES & SPA
היינו שמחים לקום ככה כל בוקר.

אם אתם חובבי קולינריה אמיתיים, אנחנו חושבים שאסור לכם לוותר על מסעדת השף של המלון: המסעדה 35° היא חוויה קולינרית לכל החושים. למשך כל הארוחה ליווה אותנו נגן כינור שהכניס אותנו לאווירה יוקרתית ונעימה, המנות במסעדה גדולות, קו הטעמים הוא יווני עם טוויסט מיוחד – והמחירים לגמרי נוחים! מכל הארוחות שאכלנו באי – אנחנו יכולים לחתום שזו הייתה הארוחה הטעימה ביותר.

למלון יש עוד המון מה להציע: חדר כושר, ספא וטיפולים, ואפילו שיעורי יוגה בבוקר בחלק מהימים! אם תרצו להזמין עיסוי/טיפול בספא – ממליצים לכם להזמין טרם ההגעה למלון.

מה יש לעשות בחאניה?

אחרי שחקרנו את המלון, הגיע הזמן לצאת קצת החוצה. ביקשנו מאיש צוות מקומי במלון המלצות לאטרקציות ואתרים לבקר בהם באיזור – הוא השיב בחיוך ונתן לנו רשימה ארוכה, אך בגלל ששהינו באזור שלושה ימים בלבד החלטנו להתמקד בשלוש אטרקציות מרכזיות.

העיר העתיקהביום הראשון נסענו לעיר העתיקה של חאניה. העיר העתיקה מתרכזת באזור הנמל, ובנויה כמבוך של סמטאות ובתים. זו היא עיר נמל יפהפיה, שניתן למצוא בה עדויות היסטוריות לתרבות הוונציאנית ולתרבות הטורקית (אם תרצו ללמוד יותר, אתם יכולים להיכנס למוזיאון הממוקם במבצר). בסמטאות המפותלות תמצאו בתים צבעוניים מתוקים עם טברנות, בתי קפה, חנויות מזכרות, ועוד…

ההבדל בין היום לערב מורגש מאוד בעיר! בערב הרחובות נצבעים באורות ומוזיקה מהברים שוקקי החיים, אנחנו ממליצים להגיע גם ביום וגם בערב ולחוות את שתי פניה של העיר.

העיר העתיקה בחאניה
העיר העתיקה בחאניה

חוף אלפוניסי – ביום השני נכנסנו לאוטו ונסענו כשעה וחצי לחוף מיוחד מאוד: חוף אלפוניסי. זה הוא חוף עם חול ורדרד ומי טורקיז רדודים, החוף מוקף בהרים גבוהים במיוחד מה שיוצר נוף מרהיב במיוחד – כבר אמרנו שיש לנו פה תחושה של מקסיקו?

אגם קורנס – ביום השלישי והאחרון שלנו באזור ביקרנו באגם קורנס – הממוקם כשעה נסיעה מהמלון. זאת ללא ספק הייתה האטרקציה האהובה עלינו! האגם מוקף בהרים גבוהים מלאי עצים והנוף פשוט עוצר נשימה, תוכלו גם להשכיר סירת פדלים / סאפ ב-10 עד 18 אירו ולהיכנס לעומק שלו. נחנו לקחנו סירת פדלים עם מגלשה ופידלנו לתוך האגם, עצרנו והתחלנו להתגלש אל תוך המים. כשהתעייפנו מהשחייה והפידול חזרנו לחוף ועצרנו לארוחת צהריים באחת המסעדות באזור. שימו לב כי המקום מוכר מאוד בקרב הקהל הישראלי, ותוכלו אף למצוא מסעדה עם שלט עץ גדול שתשאירו עליו ביקורת לבאים אחריכם!

טיפ מאיתנו: אם תרצו להגיע לאזור יותר מבודד של החוף, אנחנו ממליצים לכם לחצות אל האי המקביל (קחו בחשבון שההליכה היא כמה עשרות מטרים במים עד גובה הברך). כשתגיעו לאי, תחצו אותו אל הצד השני – ובגלל שאין שם מיטות שמש ושמשיות האיזור פחות מתויר.

אגם קורנס
אגם קורנס

איך אנחנו מסכמים?

שלושת הימים שלנו בחאניה עברו במהירות, והיו מלאי חוויות, אוכל טוב ונופים מדהימים. אנחנו בוודאות עוד נחזור כאן לאזור!

ואם אתם גם רוצים לבקר בחאניה – אנחנו ממליצים לכם לסגור טיסה מראש, כדי להבטיח לעצמכם את חופשת הקיץ המושלמת – במחיר נוח ומשתלם.

יש לכם עוד שאלות על טיסות לאיי יוון? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

גילוי נאות: הכותבת הייתה אורחת מלון ASTERION SUITES & SPA. התוכן בפוסט נוצר על ידינו בלבד ללא התערבות של אף גורם.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה