מידי פעם עולים מבצעים אטרקטיבים של ראינאייר על כרטיסי ראינאייר ב-5 אירו בלבד. אז החלטתי לנצל את ההזדמנות ולטוס לפאפוס לארוחת צהריים. כן, בדיוק כמו שזה נשמע – טיסת בוקר לפאפוס שעלתה 5 אירו וטיסת ערב חזרה ארצה שעלתה גם היא 5 אירו. אפשר לומר ששילמתי אירו אחד לכל שעת ביקור ביעד. בפוסט זה אשתף במספר דגשים חשובים להזמנת טיסות ראינאייר וכמובן איך מבלים עשר שעות בפאפוס.

טיסות ב-5 אירו

טיסות במחיר של כוס קפה? כן!

ראינאייר יוצאת מספר פעמים בשנה במבצעים חריפים של טיסות זולות שמורידים את מחירי הכרטיסים לריצפה. בחודש האחרון, למשל, היו הזדמנויות לרכוש כרטיסי טיסה ב-5 אירו בלבד למגוון יעדים ואפילו הזדמנות חריגה לרכוש טיסות לטורינו במחיר מצחיק של 3.5 אירו בלבד. מי דמיין לפני עשור שנוכל לרכוש כרטיסי טיסה במחיר נמוך יותר ממחיר כוס קפה בנתב״ג. יש כאלו שאומרים ״הזול עולה ביוקר״, או פשוט לא מאמינים שאפשר לטוס הלוך-חזור לחו״ל ב-10 אירו, אבל למעשה הכל אפשרי.

טיסה או קפה ב-5 אירו
5 אירו: קפה או טיסה?

איך לטוס בזול: טיפים חשובים

• אל תתפתו לתוספות בעת ההזמנה. אתם לא חייבים פריוריטי, אפשר לטוס לנסיעה קצרה עם תיק יד בלבד בלי מזוודה ובחירת מושב מראש אינה הכרחית.
  • שלמו על ההזמנה באירו (תשלום בדולר יקפיץ את המחיר).
  • זכרו לבצע צ׳ק-אין באתר ב-24 השעות שלפני הטיסה. צ׳ק-אין בשדה יגרור קנס יקר.
  • שימו לב למגבלות כבודת היד (גודל ומשקל). ללא פריוריטי מותר לקחת תיק בגודל 40x25x20 ס״מ. כל חריגה מהמגבלות עלולה לגרור הוצאה נוספת של עשרות אירו. אנחנו ממליצים על תיקי Cabin Max
  • הביאו נשנושים מהבית כדי שלא תצטרכו לרכוש בשדה או במטוס במחירים גבוהים. זכרו שנתב״ג ניתן להעביר גם בקבוקי משקה בבידוק הביטחוני (מה שאי אפשר לעשות ברוב שדות התעופה).

טיסה ליום אחד בראינאייר

טיסת ראינאייר לפאפוס

הגענו לנתב״ג כשעתיים לפני ההמראה. ככלל מומלץ להגיע אף מוקדם יותר כי לפעמים התורים לתשאול בנתב״ג ארוכים מאוד, במיוחד בתקופת הקורונה לאור מחסור די מורגש בכח האדם. בצ׳ק-אין הצגנו תעודת התחסנות ואישור כניסה לקפריסין (Cyprus Flight Pass). נשאלנו לגבי כבודת היד, קיבלנו את כרטיסי העלייה למטוס והמשכנו דרך הבידוק הביטחוני וההגירה אל מתחם הדיוטיפרי.

הבורדינג היה זריז ומצאנו את המושבים שהוקצו לנו אקראית במהלך הצ׳ק-אין (שני מושבי אמצע…). הדיילת כרזה שאסור להחליף מושבים עד לאחר ההמראה, ואכן לאחר ההמראה התחיל משחק הכסאות וכל אחד מצא את מקומו החדש במטוס שהיה כחצי מלא בלבד. הטיסה לפאפוס קצרה מאוד – כ-40 דקות בלבד – ולכן אין ממש חשיבות לבחירת מושב מראש. חשוב להבהיר שילדים קטנים לא יופרדו מהוריהם בכל מקרה. מסתבר שבאותה טיסה היו לא מעט נוסעים שטסו ליום אחד בלבד לרבות קבוצה של כ-20 עובדי חברת פרסום שנסעו ליום כיף.

תא טיס בראינאייר

לאחר ההמראה עברו הדיילים עם עגלת החטיפים והמשקאות. כמו כן הוצעו למכירה בשמים בהנחה, אפילו שזו טיסה בינ״ל קצרה כל כך. כ-20 דקות לפני הנחיתה הופסק השירות וכל הנוסעים התבקשו לשבת.

השדה בפאפוס קטן ויעיל. ירדנו מהמטוס במדרגות המובנות של המטוס והלכנו כדקה ברגל אל הטרמינל. בכניסה לבניין המתינו לנו נציגי השדה וביקשו לראות את תעודת ההתחסנות ואישור הכניסה למדינה. לאחר מכן עברנו בביקורת הגבולות, חלפנו על פני מסועי איסוף הכבודה ודקות בודדות אחרי שירדנו מהמטוס כבר היינו מחוץ לטרמינל ומוכנים להתחיל את היום שלנו בפאפוס.

נחיתה בפאפוס

טיפ: מול הטרמינל ישנה תחנת אוטובוס. הנסיעה משם לאזור הנמל עולה 1.5 אירו בלבד – אבל לוח הזמנים של האוטובוס לא בדיוק תואם את זמני הנחיתות של ראינאייר. נסיעת מונית תעלה כ-40 אירו, ומדובר במחיר מופקע, ומי שרוצה מונית בכל זאת יוטב לו להזמין אחת מראש במחיר מוזל משמעותית.

אז מה הספקנו ב-10 שעות בפאפוס?

תחנה ראשונה: סיור סגווי | TrySegway

קיבלתי המלצה מחבר על הסיורים של חברת TrySegway. החברה מפעילה מגוון סיורים, החל מסיור קצר באזור הטיילת (על סגווי עירוני) ועד סיור שטח אתגרי בהרים ובכפרים מסביב לפאפוס (על סגווי ייעודי לשטח). כל הסיורים הם פרטיים ולא קבוצתיים, נוח מאד לתקופת הקורונה. מאחר והיינו קצרים בזמן, בחרנו בסיור באזור הטיילת. פגשנו את מייקל, הבעלים של החברה, והוא שהדריך אותנו כיצד להפעיל את הכלי המצוין הזה וערך עבורנו את הסיור. חלפנו על פני שורת המסעדות, ראינו את המצודה והנמל, המשכנו לאורך הטיילת והגענו עד לנקודת תצפית יפה על המפרץ הצפוני של העיר.

סיור סגווי בפאפוס

תחנה שנייה: העיר העתיקה של פאפוס

במרחק כ-10 דקות נסיעה מהנמל נמצאת העיר העתיקה של פאפוס. שם תמצאו שוק מזכרות עם שלל פריטים מקומיים, חנויות בוטיק, מסעדות, פאבים ועוד.

שוק בפאפוס

פאפוס העיר העתיקה

תחנה שלישית: ארוחת צהריים במסעדת Muse

מדריכת טיולים מקומית המליצה לנו על המסעדה הזאת ובצדק. המסעדה משקיפה מלמעלה על כל העיר. יש בה מתחם ישיבה פנימי וגם טרסה גדולה בחוץ (שם ישבו רוב הסועדים כשהגענו). התפריט מגוון אך כמובן שבחרנו מנות מקומיות של שיפודי עוף ובשר על האש. השירות היה מעולה, האווירה נהדרת והאוכל טעים מאוד. מומלץ!

מסעדה בפאפוס

תחנה רביעית: ביקור בקניון Kings Avenue Mall

אם כבר טסים לחו"ל אז תמיד טוב לבקר בקניון מקומי, לשוטט בחנויות שאין בארץ, להשוות מחירים ולמלא את התיקים לקראת טיסת החזור. הקניון עצמו לא גדול ותוכלו למצוא בו לא מעט רשתות שיש בארץ (במחירים נוחים יותר), וגם כמה רשתות שאין בארץ כמו Marks &Spencer, OYSHO, Flying Tiger, תוכלו לנשנש בTGI Fridays או לשבת לקפה ומאפה בCafe Nero. בקניון יש גם סופרמרקט גדול יחסית וכמובן גם חנות של רשת Jumbo המפורסמת. רק אל תשכחו ממגבלות הכבודה של חברת התעופה איתה אתם חוזרים ארצה.

קניון בפאפוס

חוזרים הביתה

מהקניון לקחנו מונית ישירות לשדה. הגענו כשעתיים לפני ההמראה. מאחר ולא היינו צריכים לשלוח מזוודות, ואת הצ׳ק-אין כמובן עשינו מראש באתר, יכלנו לגשת ישר לבידוק הביטחוני. כמה דקות מאוחר יותר כבר היינו במתחם הדיוטיפרי אחרי ההגירה. מתחם הדיוטיפרי בשדה של פאפוס מצומצם וכולל מספר מסעדות, בתי קפה וחנויות פטורות ממס.

לסיכום מדובר בחוויה מהנה מאוד. בהחלט הייתי קופץ שוב לארוחת צהריים באי השכן.

תודה רבה לאיב בראונשטיין שהצטרפה אלינו ליום הנהדר הזה! אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בפאפוס, עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של פאפוס תוכלו לקבל הצצה נוספת!