יש משימות שדורשות "כלי" יעודי, כאשר הדבר איננו שונה כשהמטרה היא לעמוד בדרישות הכבודה המחמירות של חברות הלאו קוסט. חברות כמו Cabin Max מייצרות תיקים שנועדו למקסם ולנצל עד הסוף את הכבודה המותרת אותה מספקות חברות התעופה, במקרה שלנו לקחנו לסקירה קצרה את תיק הגב Cabin Max Metz 20L המגיע כ"תיק עליה למטוס" יעודי שמתאים לכלל חברות התעופה נועד לנצל במיוחד את הכבודה החינמית בחברות הלואו-קוסט בהן רינאייר המחמירה שבינהם.

בלא מעט מקרים ובמיוחד עם הדילים לטיסות ב-5 או 10 אירו לאירופה עם חברות הלואו-קוסט, רבים מציינים כי הכבודה הבסיסית שמגיעה עם הכרטיס איננה מספקת ויש צורך להוסיף טרולי או מזוודה, אך בפועל, בעזרת התיק המתאים אפשר לטוס בקלות עם תיק קטן למטוס שיאפשר לנו באמת לטוס הלוך וחזור לחו"ל ב-10 אירו ללא צורך בתשלום נוסף על הכבודה.

תיק ה-Metz 20L (צילום – יאן לנגרמן)

סדרת תיקי ה-Metz של חברת Cabin Max מגיעה ב-3 גדלים עיקריים: 44 ליטר (20x40x55 ס"מ), 30 ליטר (20x36x45 ס"מ) וה-20 ליטר (20x25x40 ס"מ) אותו יצא לנו לבדוק המגיע בתור התיק המתאים לכלל חברות הלואו-קוסט כאשר הוא מיוצר במיוחד בעבור הטיסות של חברת רינאייר המגבילה ביותר מבין שלוש חברות הלואו-קוסט העיקריות.

רינאייר
Ryanair
וויז אייר
Wizz Air
איזיג'ט
easyJet
כבודה ללא תשלום20x25x40 ס"מ (כ~20 ליטר)20x30x40 ס"מ (כ~24 ליטר)20x36x45 ס"מ (כ~32 ליטר)
תיק תואםCabin Max Metz 20L
Cabin Max Metz 20L
Cabin Max Metz 20/30L

כפי שניתן לראות, התיק נכנס בקלות לכלוב ה"קטן" והמחמיר של חברת רינאייר, מה שאומר שאפשר לעלות אותו איתכם למטוס ללא תשלום נוסף כלל בכל חברת תעופה כיום.

כלוב ראינאייר

הכירו את Cabin Max Metz 20L

תיק היד Metz 20L עצמו נראה כתיק גב בסיסי ופשוט והוא אכן כזה. התיק נוצר מראש למטרה הפשוטה של לנצל את מלוא הגודל המותר לפי חברת התעופה בניגוד לתיקי גב אחרים שאולי זהים בנפח אך אולי לא יכנסו לכלוב של חברת התעופה אם הם מלאים מדי. התיק מגיע בגודל של 20x25x40 ס"מ כאשר הוא זמין במגוון צבעים כמו: שחור, כחול, שמנת, ירוק ושוקל 500 גרם בלבד.

בניגוד לתיקי הגב הרגילים בהם רובנו משתמשים המגיעים עם "פתח עליון", ה-Metz בנוי בצורה הדומה יותר למזוודה קטנה עם אפשרות לפתיחה מלאה של רוכסן התא העיקרי לסידור נוח וקל יותר. מבט מקרוב על התיק מגלה לנו גב מרופד שנועד לאפשר נשיאה נוחה יותר של התיק יחד עם ידית אחיזה גדולה בחלק העליון. כאשר בצדדים אפשר לראות 4 רצועות דחיסה (2 בכל צד) 4 רצועות דחיסה (2 בכל צד) המאפשרות לנו "לדחוס" את התכולה של התיק על מנת שיכנס לכלוב במידה והכנסו אליו יותר מדי דברים.

תיק גב לטיסה
תיק Cabinmax Metz 20L. צילום:יאן לנגרמן
תיק יד לטיסה
רצועות הדחיסה. צילום: יאן לנגמן
תיק יד cabin max
תיק ה-Metz 20L – ידית נשיאה. צילום:יאן לנגרמן

התיק עצמו מינימליסטי מאד עם שלושה תאים:

  • תא עיקרי שתופס את מלוא נפח התיק עם מבנה פתוח על מנת לאפשר לנו לדחוס בתוכו כמה שיותר דבר.
  • תא חיצוני נגיש עם חלוקה פנימית נוחה של תאים ורשתות לטובת ניירת, דרכון, מטען נייד ועוד.
  • תא חיצוני קטן לפריטים קטנים כמו אוזניות או אטמי אוזניים.

במקרה שלי הזדמן לי לבדוק גם את דגם הבז' והדגם השחור של ה-Metz 20L מה שאפשר לי לשים לב לכמה הבדלים קטנים יחסית בין הדגמים: מיקום הלוגו, רוכסנים וגימור עם כיסוי בד מעל הרוכסנים עצמם בדגם הבז' לעומת הרוכסנים החשופים בדגם השחור. אף אחד מהם הוא לא הבדל עיצובי גדול אך עדיין טוב לדעת שיש הבדלים.

20 ליטר זה מספיק לטיסה לחו"ל?

השאלה הגדולה ביותר שרובכם שואלים את עצמכם היא למה מספיקים בדיוק 20 ליטר במיוחד כאשר יש אנשים שרגילים לטוס עם טרולי גדול או מזוודות של 20+ ק"ג, אך האמת הפשוטה שעם קצת תכנון נכון וויתור על דברים שלא צריכים לטיסה של כמה ימים או טיסת סופ"ש (ואף יותר מכך) אפשר להסתדר עם תיק יד של 20 ליטר ללא בעיה מיוחדת.

לשם הדגמה, סידרתי את התיק לנסיעה של כמה ימים כאשר הצלחתי לדחוס בו:

  • 4 סטים של חולצות/תחתונים/גרביים
  • מכנס ג'ינס
  • מכנס קצר
  • בגד ים (גם בחורף יש מרחצאות חמים)
  • מיקרו פליז
  • מגבת טיולים
  • תיק רחצה (משחת שיניים, מברשת שיניים, שמפו וכו… כולם קטנים)
  • סנדלי שורש \ כפכפים
  • תיק אלקטרוניקה (סוללה ניידת, מטענים, כבלים, מוט סלפי, רמקול נייד קטן)
  • מחשב נייד
  • שק כביסה
  • תיק יום מתקפל

עם כל הדברים שאתם רואים, התיק עדיין לא היה "מפוצץ" ולא ניצלתי את רצועות הדחיסה שלו. אולי לא כולם יסתדרו עם זה לשבוע ויותר אך לסופ"ש ארוך קשה לומר שחסר ברשימה משהו קריטי לטיול של כמה ימים.

תיק גב מלא
תא חיצוני. צילום:יאן לנגרמן
תיק גב מלא
תא עיקרי. צילום:יאן לנגרמן

סיכום

למרות שאפשר להשתמש בכל תיק גב רגיל על מנת לטוס איתו לטיסות קצרות, אך במקרה ותיק הגב הוא גם התיק היחיד שאיתו אנו טסים עדיף לקחת תיק שנועד מראש למטרה זו כמו ה-Cabin Max Metz 20L שמאפשר מיקסום הכבודה שאנחנו לוקחים איתנו למטוס. תיק ה-Metz 20L של Cabin Max הוא אולי לא התיק הנוח ביותר שיש בשוק, אך זאת מראש לא המטרה שלו. התיק נועד להתאים למגבלות הכבודה של חברות התעופה והוא עושה זאת בהצלחה עם המבנה המרובע והפתוח שלו על מנת שנוכל לדחוס בתוכו את המקסימום האפשרי לקחת איתנו ללא תשלומים נוספים לחברות הלאו קוסט.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה