חוסכים במחיר, טסים עם תיק גב

בעידן הדיגיטלי יותר ויותר נוסעים בוחרים להזמין עצמאית את כרטיסי הטיסה, החלטה זו מעבירה את כובד האחריות אלינו בכל הנוגע להיכרות עם מדיניות חברות התעופה השונות והרבות. לכל חברת תעופה מדיניות משלה להזמנת כרטיסי טיסה, חלקן נוקשות במיוחד, ועל כן ריכזנו עבורכם את כל הטעויות הנפוצות שעלולות לעלות בכסף ובלא מעט עצבים.

טעויות מיותרות בצ'ק-אין

חברות הלואו-קוסט ככלל מציעות צ'ק-אין חינמי רק כאשר הוא מבוצע באופן עצמאי באונליין, בעוד שבעבור צ'ק-אין בשדה התעופה הן מחייבות סכומים משתנים שיכולים להגיע למאות שקלים לנוסע לכיוון. ביצוע צ'ק-אין באתר האנטרנט או האפליקציה של חברת התעופה הוא פשוט מאוד, אך חשוב לא לבצע אותו בפזיזות או בהיעדר ריכוז מאחר שצריך להקליד את מספר הדרכון, את תאריכי הנפקתו ותפוגת תוקפו ואת תאריך הלידה של כל נוסע. לא די באפשרות לבצע טעות קטנה וקריטית בכל אחד מהשדות, אלא שבהיעדר ריכוז ייתכן שתמלאו את השדות הללו ללא שגיאות, אם כי לנוסע הלא נכון בתוך הרכב הנוסעים.

דוכני צ'ק אין בנתב"ג
דוכני צ'ק אין בנתב"ג.

עוד חשוב לציין כי זמני פתיחת הצ'ק-אין באנטרנט אינם אחידים בכל חברות התעופה. כך, למשל, ברינאייר מתאפשר לבצע צ'ק-אין באונליין רק 24 שעות לפני הטיסה באם לא רכשתם הושבה בעוד שבוויזאייר האפשרות הזו נעשית זמינה 48 שעות לפני הטיסה ובאיזי-ג'ט כבר 30 ימים קודם לכן. פרט לזמני פתיחת הצ'ק-אין באונליין, חשוב לשים לב לא לפספס את טווח הזמנים לפני נעילת האפשרות הזו. ברוב חברות התעופה הנעילה מתרחשת כ-2-3 שעות לפני מועד הטיסה, ועל כן חשוב להיות עם היד על הדופק.

רכישת כבודה בתשלום גבוה

כבודה הפכה לתוספת שאיננה כלולה בכרטיס הבסיסי ביותר, ולא רק בחברות הלואו-קוסט. ברוב חברות התעופה הסדירות קיים כרטיס בסיסי מאוד שלא כולל דבר מלבד מושב עבור הנוסע ותיק נשיאה קטן. בחברות מסוימות הכרטיס הבסיסי הזה כולל גם טרולי, אך נוסעים רבים מרגישים צורך גם במזוודה.
לא הרבה יודעים ברוב חברות התעופה תמחור תוספות הכבודה הינה הזולה ביותר בעת הזמנת הכרטיס, חשוב לקחת בחשבון שעדיין יש יוצאים מן הכלל, כלומר חברות תעופה בהן התוספת לאחר הזמנה אינו באמת יקר יותר ואף זול יותר (וויזאייר לדוגמה). מה שבטוח, רכישת הכבודה באנטרנט היא הרבה יותר זולה מרכישה בדלפק הצ'ק אין בשדה התעופה. כך או כך, קיימות מספר אפשרויות לרכישת כבודה – מזוודות במשקלים שונים (לרוב 15 ק"ג, 23 ק"ג ו-32 ק"ג) וגם אפשרות להוסיף כבודת יד בלבד (טרולי שעולה אתכם אל המטוס).

שימו לב שהגעה לשדה התעופה עם כבודה עודפת או חורגת תגרור עלויות שלא תכננתם מראש. הכירו היטב את סוג הכרטיס שלכם ומה הוא מקנה לכם, ווודאו היטב מהן תוספות הכבודה שאתם רוכשים.

מידות הכבודה

לכרטיס הטיסה שרכשתם יש כבודה מוגדרת שהיא מקנה לכם, ולה מידות מוגדרות שאין לחרוג מהן. גם כבודה בתשלום נוסף מוגדרת לפי מידות מקסימליות, ועל כן חשוב מאוד לשים לב אליהן ולהכיר אותן. מידות המזוודות ברוב חברות התעופה הן גדולות יותר מרוב המזוודות הסטנדרטיות ועל כן הבעיה היא בעיקר עם כבודת היד, או במילים אחרות תיק הגב והטרולי שעולים אתכם למטוס. זהו סוג הכבודה שאת מידותיו דיילי הקרקע בוחנים יותר מכל סוג אחר, והבדיקה הזו מתבצעת בדלפק הצ'ק-אין או בשער העלייה למטוס.

כלוב כבודה לאוקוסט
כלוב כבודה לטיסת לואוקוסט.

נוסעים שכבודות היד שלהם נראות לדיילי הקרקע כחריגות מתבקשים להכניס אותן לתוך "כלוב" שגודלו כגודל כבודת היד המותרת על-ידי חברת התעופה. כישלון להכניס את הטרולי או את תיק הגב בשלמותו פנימה יגרור קנס בגובה עשרות אירו, דולרים או פאונד, שיגרום לחופשה להתחיל או להסתיים בטעם מר. ההצעה שלנו היא להכיר את המידות המותרות ולוודא שהכבודה שאתם מתכוונים לטוס איתה אכן תואמת.

טעויות בהקלדת פרטי נוסע

במעמד רכישת כרטיס הטיסה תתבקשו להקליד את שמכם המלא. חלק מחברות התעופה מאפשרות לשנות מספר אותיות מוגדר באם חלה שגיאה קלה בהקלדה, אך חברות תעופה רבות יאפשרו זאת רק בכפוף לתשלום. על כן, הקפידו למלא את שמכם הפרטי ואת שם המשפחה בשדות הנכונים והמיועדים לכך, ווודאו מספר פעמים שהקלדתם את שמכם נכון ובדיוק כפי שכתוב בדרכון.

טרמינל 3
טרמינל 3. כדי להגיע אליו, ממליצים לא לטעות בפרטי ההזמנה.

הושבה בתשלום

כל כרטיס טיסה מקנה מושב במטוס, אך על מנת לבחור את ההושבה בחברות הלואו-קוסט יש צורך לשלם בתעריפים המשתנים בהתאם לשורה ולמרווח מהכיסא שמלפנים, לכל אחד מכרטיסי הטיסה. לחילופין, קיימת האפשרות להסתפק בהושבה רנדומלית חינמית, אך ישנו הסיכון לקבל שיבוץ בשורות האחרונות או בנפרד מההרכב שנוסע אתכם, גם אם מדובר בהזמנה אחת משותפת לכולם. חשוב לציין שחברות התעופה יושיבו ילדים ליד מבוגר מתוך ההרכב. הן מעודדות רכישת מושבים על מנת להבטיח את ההושבה ביחד, אך ברוב המקרים גם אם השיבוץ הרנדומלי הוא בנפרד נוסעים מצליחים לרוב להתיישב יחד עם החברים והמשפחה לאחר חילופי מושבים עם תום ההמראה.

בחברות התעופה הסדירות ניתן לבקש בדלפקי הצ'ק-אין היכן לשבת (באם לא ביצעתם צ'ק-אין באונליין), אך דייל הקרקע ימלא את בקשתם בכפוף לזמינות.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה