בעידן הנוכחי, הזמנת הטיסה מכל מקום בכל זמן מכל מכשיר מאפשר לנו לרכוש כרטיסי טיסה בנוחות ובזול ישר מהספה, לא לפני שהשוואנו מחירים מול מאות סוכנויות וחברות תעופה. אך מנגד, העובדה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להזמין טיסה זולה, זימנה גם לא מעט טעויות ושגיאות שלנו בהזמנת טיסה, חלקם בלתי הפיכים וחלקם יעלו לא מעט כסף לתקן.

בדקנו בקהילת הפייסבוק ובאינסטגרם של טיסות סודיות מהן הטעויות הנפוצות ביותר שישראלים עושים בהזמנת טיסות, התשובות שלכם, הפתיעו גם אותנו.

טעות ביעד הטיסה
מטוס ריאנאייר. על טעויות משלמים

טעות בשם הנוסע

הטעות הנפוצה ביותר בהזמנת טיסה, היא איך לא, טעות בכתיבת שמות הנוסעים. נתן, חבר קהילה, סיפר לנו "הזמנתי למכרה טיסה עם השם משפחה הקודם שלה". גם לנריה קרה מקרה דומה, אך בסיפור הנ"ל לפחות מישהו אחד כנראה יצא מרוצה: "טסנו ארבעה חברים לטנריף. כתבתי מההתרגשות את השם הפרטי והשם משפחה של חבר שלי פעמיים. מפה לשם אני שילמתי עוד 3000 שקל על טיסה חדשה, והוא קיבל שתי ארוחות ושני מושבים בכל טיסה".
טיפ מאיתנו: יש חברות תעופה שיסכימו לתקן אותיות מסויימות, כאלו שיסכימו לשנות שם בתשלום וגם חברות תעופה שפשוט לא יסכימו לשנות כלום. אז רגע לפני לחיצה על כפתור הרכישה, חשוב לוודא שאיות השמות הן ממש כמו בדרכון, הכי טוב להזמין כרטיס טיסה כשהדרכון מול העיניים.

הזמנת טיסה ליעד שגוי

מסתבר שלא מעט ישראלים גם שגו בהזמנת טיסה ליעד הלא נכון "בשנת 2010, טיילתי בפנמה במרכז אמריקה", סיפרה ענבר, "הייתי צריכה להזמין טיסה לניו יורק כדי לחזור לארץ. הזמנתי טיסה, וערב לפני נכנסתי לוודא שהכל תקין – פתאום קלטתי שהזמנתי טיסה מעיר קטנה בארה"ב שקוראים לה פנמה במקום מפנמה המדינה! למזלי נשאר כרטיס אחרון לטיסה המקורית".

גם טל, מקהילת הפייסבוק, נתקלה בעבר בסיטואציה בעייתית כזו. "הזמנתי כרטיס מקנקון לסן קריסטובל בונצואלה במקום לסן קריסטובל במקסיקו", סיפרה בפוסט. הטיפ שלנו כדי להימנע מטעות כזאת, זה לוודא את קוד שדה התעופה של היעד, ניתן לעשות זאת באמצעות חיפוש פשוט בגוגל.

חיפוש שדה תעופה בגוגל
חיפוש שדה תעופה בגוגל

טעות בתאריכי הטיסה

טעות נפוצה נוספת ומבאסת במיוחד, היא טעות בתאריכי הטיסה. על כך סיפרה עדן: "טסנו לחודש לבורמה (מיאנמר). כשהגענו לנתב"ג, כל כך התרגשתי מהדיוטי והלכתי לקנות כמה דברים והתכוונתי לאסוף כשנחזור. כשהמוכרת ביקשה מספר טיסה חזור, התברר לנו שהזמנו כרטיסי טיסה לחודשיים אחרי התאריך אליו התכוונו". גם כאן – חשוב לוודא בסוף ההזמנה שהתאריכים שהזנתם הם באמת התאריכים הרלוונטיים עבורכם.

במידה וחשבתם שצריך להיות "טירונים" בתחום הזמנת הטיסות כדי לטעות, כדאי שתדעו שזה יכול לקרות לכולם. אפילו מייסד טיסות סודיות, יניב לניס, ביצע בעבר טעות שעלתה לו 50 יורו: "במקום לקנות כרטיסי טיסה במסלול תל אביב – פאפוס – תל אביב, קניתי בטעות פאפוס – תל אביב – פאפוס, מזל שאלו היו טיסות ב5 אירו לכיוון לחמישה אנשים".

טיפ מאיתנו: למרות הלחץ לסגור מחיר טוב, רגע לפני התשלום, תעברו על כל הפרטים, השעות והתאריכים לוודא שאתם הולכים לרכוש את מה שהתכוונתם.

הזמנת פאפוס - תל אביב
הוזמן המסלול ההפוך

איך להימנע מטעויות בהזמנת טיסות?

אז כן, טעויות כנראה יקרו לכולנו ולא ניתן להתחמק מהן לנצח. אז הנה מספר טיפים חשובים כדי לצמצם את הסיכוי שזה יקרה לכם:

  • בודקים את תוקף הדרכון לפני ההזמנה.
  • עוברים על פרטי ההזמנה לפני שלוחצים "אישור" ומוודאים: תאריכי ושעות הטיסה, איות שמות הנוסעים, יעד ואפילו כיוון הטיסה.
  • לאחר ההזמנה ישלח אליכם 'אישור הזמנה', עברו על הפרטים שנקלטו. ככל שתעלו על הטעות קודם ככה יש סיכוי טוב יותר שתחסכו הרבה כסף וכאב לב.
  • קלטתם שיש טעות? תנשמו עמוק, צרו קשר עם חברת התיירות או התעופה ונסו לבצע שינוי/ביטול.
  • במידה ובצעתם רכישה מסוכן ישראלי או חברת תיירות או תעופה ישראלית יש לכם 14 ימים לביטול העסקה לפי חוק הגנת הצרכן.
  • שימו לב להנחיות הקשורות לקורונה, לאן אפשר לטוס, דרישת בדיקות, בידודים וכו'.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה