בתקופה הכאוטית שאנחנו חיים בה כבר קרוב לשנתיים, כשנהלים משתנים בקצב מסחרר ורמת הוודאות נמוכה אפילו לטווח של חודש קדימה, הולכת וגוברת החשיבות של אפשרויות הביטול לסידורי נסיעות ובפרט לכרטיסי טיסה. נוסעים רבים מצאו עצמם מול שוקת שבורה ואיבדו כסף רב כי רכשו כרטיסי טיסה יקרים מחברות תעופה ומאתרי הזמנות שסירבו להחזיר את הכספים או החזירו אותם באיחור של חודשים ארוכים ואחרי מאבקים. זה מצב מתסכל שגורם לנוסעים רבים לוותר על נסיעות לחו״ל מחשש שכל הזמנה חדשה היא סיכון כספי גרידא.

אלא שחלק מחברות התעופה משחקות את המשחק קצת אחרת ומציעות אפשרויות הוגנות, ברורות ופשוטות לביטול כרטיסי הטיסה שלהן. המטרה היא כמובן לספק ביטחון גבוה ללקוחות כדי שיוכלו לבצע הזמנות חדשות בראש שקט. מדובר ביתרון גדול בתקופה זו, ולכן חשוב להכיר בדיוק באילו חברות מדובר, מה המדיניות הרשמית שלהן וכיצד מתבצעים הדברים בפועל.

היריעה קצרה מלסקור את כלל חברות התעופה, או אפילו רק את אלו הפעילות בנתב״ג, ולכן נתספק בסקירה של מספר חברות תעופה פופולריות שמחזיקות יחדיו בנתח שוק משמעותי.

ביטול חינם בדלתא

דלתא אירליינס היא חברת התעופה עם מדיניות הביטול המתירנית ביותר, החברה מאפשרת למחזיקי כרטיסים מישראל לארה"ב לבטל את טיסתם מכל סיבה עד 6 שעות לפני ההמראה ולקבל בחזרה החזר מלא ללא דמי ביטול וזאת עד להודעה חדשה.

צילום: מיכאל קבחייב

גמישות בחברת איזיג'ט

איזיג'ט מציעה פטור מלא מדמי שינוי עד שעתיים לפני ההמראה לכל שינוי שיבוצע עד ה-31 במרץ, נדרש להשלים את הפרש המחיר לשינוי. בנוסף מבטיחה החברה שאם נסיעתכם תיפגע על ידי סגר, איסור נסיעה או בידוד במלון, תוכלו לבקש החזר כספי מלא, שובר או לשנות בחינם את טיסתכם לתאריך אחר (ללא תשלום הפרשים דרך שירות הלקוחות) או ליעד אחר ללא עמלת שינוי (ובתשלום הפרש המחיר לשינוי). מדיניות זו בתוקף לכל טיסות החברה עד סוף 2022. נוסעים רבים ניצלו את המדיניות ההוגנת הזו בשבועות האחרונים כאשר מדינות כמו צרפת ואנגליה צורפו לרשימת המדינות האדומות.

ביטול טיסה איזיג'ט

גמישות בחברת ראינאייר

גם חברת הלאוקוסט ראינאייר מעדכנת מעת לעת את מדיניות "אפס דמי שינוי". כרגע החברה מאפשרת פטור מדמי שינוי להזמנות שיבוצעו עד ה-31 לינואר. את השינוי ניתן לבצע עד ה-30 לספטמבר ולפחות 7 ימים לפני הטיסה, נדרש להשלים את הפרש המחיר לשינוי.
שינוי טיסה בראינאייר

מדיניות גמישות בחברת וויזאייר

וויז אייר באופן מסורתי מאפשרת הוספה בתשלום של מעין 'ביטוח שינוי\ביטול' בשם וויז פלקס (Wizz Flex). וויז פלקס בעצם מאפשר לנו את החופש לרכוש כרטיס טיסה עתידי, ולדעת שגם אם הטיסה תצא לפועל, נוכל עד 3 שעות לפני ההמראה לשנות יעד\מועד או פשוט לבטל מכל סיבה שהיא. הרכיב מאפשר לשנות את תאריך הטיסה ואת היעד ללא תשלום דמי שינוי (אך כן יש לשלם את הפרש התעריפים). בנוסף ניתן לבטל את כרטיס הטיסה ללא דמי ביטול ולקבל בחזרה את הכסף כקרדיט עתידי למימוש בוויז אייר. את השינויים והביטולים יש לעשות עד 3 שעות לפני ההמראה. מטוס וויז אייר

גמישות בחברת אל על

אל על ממשיכה לעדכן את המדיניות שלה עם מגוון אפשרויות לשינוי כרטיס ללא עלות, ביטול כרטיס לשם קבלת שובר בערכו המלא או אפילו החזר כספי במקרים מסוימים. ככלל ניתן לומר שאל על מציעה הגנה סבירה ללקוחות – אם כי יש לציין שלאורך השנתיים האחרונות, הנהלת החברה נמנעה לאורך תקופה לא קצרה להחזיר כספים ללקוחותיה ושירות הלקוחות הטלפוני נותר סגור.

מי שמחזיק כרטיס לטיסות בין ספטמבר 2021 למרץ 2022 וטיסתו בוטלה על ידי אל על או מדינת היעד לא מאפשרת כניסת ישראלים – יכול לשנות את היעד בכרטיס, ללא עמלה או הפרש מחיר, לפי טבלת יעדים מוגדרת. אפשרות זו לא תקפה עבור מי שפשוט מעוניין שלא לטוס מבחירתו. במקרה שהטיסה בוטלה על ידי אל על ניתן לבחור גם בשובר בערכו המלא של הכרטיס – בעזרתו ניתן לרכוש טיסות שימריאו עד סוף נובמבר 2023. שוברים אלו של אל על הם שווי-כסף במובן שאינם נקובים בשם וניתן להשתמש בהם לטובת כל אדם אחר ולהזמנת כל טיסה של אל על. לחילופין ניתן לבחור בהחזר כספי מלא (כמובן עדיף, אבל ההחזר אינו מיידי בעוד השובר כן).

מי שמחזיק בכרטיס אל על, למעט מספר סוגי כרטיסים מוחרגים, ולא מעוניין לטוס מכל סיבה שהיא – יכול לבטל את הכרטיס ולקבל תמורתו שובר כספי בערכו המלא. הטבה זו תקפה להזמנות עד סוף 2021, אלא אם תוארך, והשובר תקף להזמנת טיסות עד לסוף נובמבר 2023. שימו לב שניתן לבטל כרטיס עבור שובר עד 6 שעות לפני מועד הטיסה. האותיות הקטנות: ההטבה לא תקפה לכרטיסים בתעריף לייט (כרטיסי הטיסה המוזלים ללא כבודה), כרטיסי בונוס וכרטיסים שנרכשו בשילוב כסף ונקודות בתעריף מוזל.

גמישות ושינוי שם חינם בוירג'ין אטלנטיק

החברה מציעה שינוי תאריך או יעד ללא דמי שינוי , כן נדרש להשלים את הפרש המחיר לשינוי. אפשרות להשאיר כרטיס פתוח לטיסות עד דצמבר 2023. ואפשרות לשינוי שם (פעם אחת בלבד).

צילום: רועי אקרמן

מדיניות שינוי וביטול חינם בטורקיש

ההטבה העיקרית של טורקיש מאפשרת לשנות כל כרטיס טיסה של החברה, שיירכש עד סוף מרץ 2022, ללא עמלת שינוי. כולל שינוי מועדים ושינוי יעד. כן נדרש להשלים את הפרש המחיר לשינוי, ולכן לא מדובר בהטבה נדיבה בצורה מיוחדת, וכמו כן ניתן לשנות רק לטיסות עד סוף מאי 2022. בנוסף, כהטבה ייעודית לשוק הישראלי, טורקיש מאפשרת לבטל כרטיסים לטיסות ליעדי ארה״ב ללא תשלום דמי ביטול. ההטבה לכרטיסים שיוזמנו עד ה-31 בינואר ולטיסות עד ה-31 במרץ. שימו לב שלא כל התעריפים תקפים וכמו כן לא תקפות מחלקות הכרטוס המוזלות U/W/P/J.

גמישות בחברת ישראייר

ישראייר מציעה לרכישה שירות בשם ״מגן ביטול״. השירות זמין לטיסות לכל יעדי החברה למעט סופיה. עלותו $35 לנוסע וחובה לרכוש אותו בעת ביצוע ההזמנה או במסגרת 48 שעות ממועד זה (אך לא במסגרת 10 ימי עסקים מהטיסה היוצאת). המגן מקנה זכאות לבטל את ההזמנה כולה ולקבל החזר כספי מלא (למעט עלות המגן) – לרבות עבור מוצרים נלווים – ללא עמלת ביטול. שימו לב שניתן לבטל את ההזמנה באמצעות השירות רק עד 72 שעות לפני מועד הטיסה הראשונה בכרטיס, כי לאחר מועד זה מדיניות הביטול המקורית של הכרטיס תחול.

מגן ביטול טיסה ישראייר

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה