נקודות בדיקות ה-PCR החינמיות ברחבי וינה

אוסטריה בכלל והעיר וינה בפרט הן אחד מהיעדים הפופולריים במיוחד בעבור הישראלים עם מגוון גדול וזול של טיסות לעיר, כאשר בתקופה הנוכחית העיר מספקת פתרון לאחת מה"בעיות" הגדולות ביותר בעבור החוזרים לישראל, ביצוע בדיקות PCR חינמיות המאפשרות לנו התיירים הישראלים לחסוך לא מעט כסף וכאב ראש.

נכון לרגע כתיבת המדריך, אחת הדרישות היחידות שלא השתנו בעבור החוזרים לארץ, הוא הצורך לבצע בדיקת PCR בטרם החזרה במידה ונמצאים בחו"ל יותר מ-72 שעות, כאשר הבדיקה עצמה צריכה להתבצע עד 72 שעות לפני הטיסה עצמה ויש להציג את התוצאה (השלילית) לנציגי חברת התעופה בדלפקי הצ'ק אין ובשער העליה למטוס.

בעוד שבחלק ממדינות אירופה עלות הבדיקה נעה לרוב בין 150 ל-300 ש"ח ולעיתים אף יותר, בוינה תיירים יכולים לבצע בדיקת קורונה בחינם. בשורה שהופכת את וינה לא רק ליעד טוב ומעניין לבקר בו, אלא גם פתרון נוח לחזרה לארץ מיעדים נוספים ברחבי אירופה.

בדיקת קורונה בחינם ברחבי וינה

למעשה קיימות 2 אפשרויות לביצוע בדיקת ה-PCR החינמית, עמדות המפוזרות ברחבי העיר או ערכות בדיקה עצמאיות אותן ניתן לאסוף בחינם. עם זאת, הפתרון המומלץ ביותר מבחינתי בעבור התייר הרגיל הוא שימוש ב-Gurgelboxen ("קופסאות גרגור"), עמדות הבדיקה החינמיות המפוזרות ברחבי העיר.

עמדות הבדיקה עצמן הן מכולות לבנות אותן ניתן למצוא ב-17 כתובות שונות אותן ניתן לראות בצילום המפה או המפה המקוונת, כאשר העמדות פתוחות כל יום בין השעה 7 בבוקר ל-7 בערב. את התוצאות מקבלים בתוך 24 שעות למייל או ב-SMS (אם יש מספר זמין) כאשר לחילופין ניתן לגשת לעמדות שוב ולקבל אותן מודפסות.

על פי האתר הרשמי של עמדות הבדיקה חובה להירשם ולקבוע תור מראש על מנת להיבדק. מילוי הפרטים בסיסי ופשוט כאשר יש למלא את השם ושאר הפרטים בשפה האנגלית ולסמן כי אין לכם מספר זהות אוסטרי. לאחר ההרשמה תוכלו לקבוע פגישה לכל אחת מהעמדות המפוזרות בעיר. חשוב: יש להגיע לבדיקה עם הדרכון.

ערכת בדיקת קורונה בוינה
ערכת הבדיקה ב-GurgelBox. צילום: יאן לנגרמן

הבדיקה עצמה פשוטה להחריד ואיננה "כואבת" בניגוד לבדיקת המטוש אותה תעברו בחזרה לארץ. מקבלים תמיסה אותה תצטרכו לגרגר, קשית ומבחנה. מגרגרים את התמיסה למשך כ-30 שניות ואז ממלאים באמצעות הקשית את המבחנה ומחזירים אותה לצוות בעמדת הבדיקה. זהו, במידה ונרשמתם מראש כל התהליך לוקח פחות מ-5 דקות, כאשר את התוצאות תקבלו בתוך 24 שעות למייל.

ערכות בדיקה ביתיות

בנוסף לעמדות הבדיקה המפוזרות בעיר ישנה גם אפשרות לביצוע בדיקות ביתיות באופן עצמאי, הדומות לבדיקות המבוצעות בעמדות ברחבי העיר אך נעשות באמצעות ערכות בדיקה אותן ניתן להשיג בחינם.

את ערכת הבדיקה ניתן לאסוף בחינם בכל סניף חנות BIPA ברחבי העיר, כאשר בתוך הערכה מקבלים בקבוקון עם תמיסה לגרגור, קשית, מבחנה עם נוזל לשימור הדגימה, בד לבן ושקית אטומה אליה צריך להכניס את המבחנה לאחר המילוי שלה. בעוד שמדובר על תהליך קל, אישית אני ממליץ ללכת לעמדות היעודיות בעיר במקום לבצע בדיקות באופן עצמאי.

בדיקת קורונה בוינה
תכולת סט הבדיקה. צילום: יאן לנגרמן

תהליך הבדיקה הביתית פשוט וכולל את השלבים הבאים:

  • נרשמים באתר היעודי של LEAD Horizon.
  • מקבלים ברקוד מהאתר איתו ניתן לגשת לכל חנות BIPA ברחבי העיר ולאסוף עד 8 ערכות בדיקה.
  • נכנסים לאתר הבדיקה המקוונת בו מכניסים את מספר המבחנה שבערכה אותם אספתם ומבצעים את בדיקת הגרגור לפי ההוראות. הבדיקה עצמה מתבצעת כאשר אתם מחוברים לאינטרנט עם מצלמה פעילה לתיעוד הבדיקה, כאשר יש להציג את מספר המבחנה ואת הדרכון שלכם בוידאו.
  • לאחר מילוי המבחנה מכניסים אותה יחד עם הבד הלבן לשקית האטומה היעודית ואז שוב לקופסא עצמה.
  • את קופסת הבדיקה ה"מלאה" ניתן להפקיד בכל עמדה יעודית שקיימת בחנויות BILLA, BILLA PLUS, BIPA ו-PENNY ברחבי העיר.

במידה והחזרתם את ערכת הבדיקה לאחת מהחנויות לפני השעה 9 בבוקר, תקבלו את התשובה במייל תוך כ~24 שעות, כאשר הערכות נאספות מהעמדות המפוזרות פעמיים ביום. יש לשמור על הדף ההוראות המצורף עם מספר המבחנה בשביל שתוכלו לקבל את התוצאות! אפשר לראות גם סרטון הדגמה רשמי באנגלית, כאשר יש לשים לב שמבנה הסט השתנה אך הליך הבדיקה זהה.

בדיקת קורונה בוינה
עמדת מסירת הדגימה. צילום: יאן לנגרמן

ביצוע הבדיקות בוינה הוא קל ופשוט במיוחד בעמדות הבדיקה הפזורות בעיר, דבר שיקל על רובנו בהשוואה לבדיקות הביתיות אותן אוספים ב-BIPA, כאשר החיסכון המצטבר על תשלום בדיקות ה-PCR לפני החזרה לארץ יכול להגיע לסכומים לא קטנים במיוחד אותם תוכלו להשקיע בטיסה הבאה שלכם.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה