מזל טוב! את בהריון, ההתרגשות בעיצומה, את מתחילה לדמיין כבר את החדר של הבייבי ואת כל השופינג שתעשי עבורו בטיסה הקרובה. אבל אז מתגנבת לה לראש המחשבה – האם בכלל מותר לטוס בהריון?! מחשבה זו מעסיקה נשים רבות אשר חוששות מטיסה במהלך ההיריון, למרות שאין לכך סיבה מוצדקת, כל עוד ההיריון תקין והתחושה הכללית שלך טובה. בכתבה זו נשתדל להפיג את החששות וניתן טיפים לטיסה במהלך ההיריון.

עד איזה שלב אפשר לטוס בהריון?

אז קודם כל, נתחיל ונאמר – שכן, מותר לטוס בהריון. עד איזה שלב אתן שואלות? את התשובה לשאלה הזאת נחלק לשתיים – בהתאם למגבלות חברות התעופה ובהתאם למגבלות חברות הביטוח.

מבחינה חברות התעופה, במידה וההיריון תקין והרופא המלווה מאשר את הטיסה, ניתן לטוס עד היום הראשון של השבוע ה-36 (למעט במצבים של הריון בסיכון או הריון מרובה עוברים, בהם ניתן לטוס עד שבוע 28 או עד שבוע 32 בהתאמה). שימו לב, שלכל חברת תעופה יש את המגבלות שלה בנוגע לטיסת נשים בהריון. לכן, נדגיש שכל מי שמתכננת לטוס משבוע 28 והילך, צריכה להצטייד באישור רפואי בעברית ובאנגלית, אותו יש להציג לצוות הקרקע ולעיתים גם לצוות במטוס. את המכתב יש להנפיק 48 שעות לפני הטיסה והוא ילווה אתכן גם בטיסת החזור.

בניגוד לחברות התעופה, התנאים של חברות הביטוח קשיחים יותר, ואלו מציעות רכישת פוליסת ביטוח לנשים בהריון רק עד השבוע ה-32. גם כאן, בכפוף לאישור הרופא המטפל. במידה ותבחרו לטוס אחרי השבוע ה-32, הדבר אכן אפשרי, אך יש לקחת בחשבון שכל בעיה הקשורה בהריון ו\או לידה מוקדמת, לא תהיה מכוסה בפוליסה.
טיפ חשוב – במקרה רגיש כמו היריון, כשאתן בוחרות את חברת הביטוח נמליץ לכן לבחור בחברת הביטוח הנותנת את הכיסוי המורחב ביותר, ולאו דווקא את החברה עם ההצעה הזולה ביותר. כמו כן, נמליץ לכן לסגור את הביטוח מול סוכן, ולא בהכרח באתר חברת הביטוח, אליו תוכלו לפנות במקרה הצורך. בנוסף, נמליץ לכן לבקש מהרופא המטפל סיכום של המידע הרפואי שלכן באנגלית, כדי שיהיה זמין לכן לכל מקרה שלא יהיה.

טיפים לטיסה טובה

מתי כדאי לטוס בהריון?

אוקי, אז מתי לא, אחנו כבר יודעות. אבל מתי כן?
לא תופתעו לשמוע שההמלצה שלנו היא לטוס בשליש השני – אחרי הבחילות והצרבות של השליש הראשון, ולפני הכבדות, העייפות והצרבות (כן, הן חוזרות ובגדול), של השלישי השלישי. לרוב, תופעות הלוואי הקשות עוברות בסוף השליש הראשון, ובשלישי השני נשים רבות מרגישות חזקות יותר.

כמו כן, אם בכל זאת תחליטו לטוס בשליש השלישי, נמליץ לכן לבחור בטיסה קצרה ליעד קרוב ונינוח. עד כמה שזה נשמע מפתה לצאת למסע שופינג מטורף בברצלונה לקראת הלידה, בשלב זה של ההיריון, העייפות גוברת, הרגליים מתנפחות ולכן כדאי לכן לבחור בחופשת בטן-גב רגועה.

נקודה נוספת מתייחסת לשעת הטיסה. היריון זה לא הזמן לתפוס טיסת לילה מאוחרת, או טיסת בוקר מוקדמת כדי לנצל יום מלא ביעד. לא משנה באיזה שבוע את, שנת לילה מלאה היא הכרחית להתפתחות התינוק, וסביר להניח שאת חווה בעצמך נפילות עייפות במהלך היום. כך שלא משנה אם תבחרי בטיסת בוקר מאוחרת, צהריים או ערב מוקדמת – חשוב שתקשיבי לגוף שלך, ותבחרי בטיסה הנוחה ביותר עבורך.

חאניה, יוון

טיסה בהריון

הבנו שמותר, החלטנו מתי ולאן, קנינו כרטיס והגענו ליום הגדול. סופסוף נתב"ג!

נתחיל בזה שבאופן גורף, אנו ממליצים על ביצוע צ'ק אין מוקדם – גם במקרים בהם חברת התעופה לא מחייבת זאת. כך תוכלו לבחור את המקום האופטימלי לישיבה. גם אם לרוב תעדיפו לשבת ליד החלון, הפעם נמליץ  לבחור במעבר – רק תחשבו על כמות הפעמים בהם תצטרכו לקום לשירותים במהלך הטיסה. במטוסים בהם יש אפשרות לבחור במקומות ישיבה עם מרחב גדול יותר לרגליים, נמליץ לבחור באופציה זאת גם אם היא עולה יותר. שימו לב – בחברות תעופה רבות אסור לנשים בהריון לשבת ביציאות החירום.

כשאתן מגיעות לנתב"ג, או לכל שדה תעופה אחר, נמליץ לכן ליידע את הצוות בקרקע ועל המטוס בכך שאתן בהריון – תופתעו לדעת כמה זה יכול לעזור! החל מקיצור תורים (בארץ נשים בהריון זכאיות לפטור מתור), מקומות ישיבה מועדפים ללא תשלום, קדימות בעלייה במטוס ועד לעזרה עם המזוודות והטרולי. זאת עובדה, אנשים נחמדים אלייך יותר כשאת בהריון ולגמרי מותר לך לנצל זאת.

טיפים נוספים לטיסה בהריון:

  • חגורת בטיחות: בעת הטיסה עצמה, שימו לב לחגור את חגות הבטיחות מתחת לבטן ולא בצורה הדוקה מדי.
  • הליכה: במהלך הטיסה, נמליץ לקום וללכת במעבר (ולא רק לשירותים), זה מסייע לזרימת הדם ויקל על הנפיחות ברגליים.
  • בגדים ונעליים: טיסה היא לא תמיד החוויה הנוחה ביותר ובמיוחד במהלך ההריון. לכן נמליץ ללבוש בגדים נוחים ומשוחררים, לנעול נעליים פתוחות ולהימנע מגרביים הדוקות.
  • נשנושים: אף פעם אי אפשר לדעת אם יהיה דילאיי בטיסה, או מה האוכל שיוגש במטוס. כדי להימנע מתחושת רעב ולמנוע עד כמה שניתן צרבות, נמליץ להצטייד בנשנושים קלים לטיסה. (טיפ מאיתנו – זוכרת את סוכריות הקמח של פעם?! מדובר בפתרון קסמים לצרבת. תנסו ותודו לנו אח"כ).
  • פרטנר לטיסה: בן או בת הזוג, משפחה, או חברה קרובה – בחירת הפרטנר הנכון לטיסה סופר חשובה ויכולה להשפיע על החוויה כולה – לטוב או לרע. בחרו בפרטנר שיכול לסייע לכן במהלך הטיסה והחופשה עצמה, כזה שיהיה סבלני ומרגיע.

סיכום

למרות החשש של נשים רבות, מותר לטוס במהלך ההריון ואין שום סיבה לדחות את הטיסה לאחרי הלידה. נכון, טיסה בהריון מצריכה הכנה ותכנון מוקדם, אך זו פרוצדורה פשוטה ולהריון יש גם את ההתרונות שלו, כמו תורים מקוצרים, סיוע של דיילי האוויר והקרקע ועוד.

**נדגיש שאין בכתבה זו תחליף לייעוץ רפואי.

יצא לכן כבר לטוס בהריון? מוזמנות לשתף אותנו בחוויה שלכן בקבוצת הפייסבוק של קהילת טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה