בתחילת יולי טסנו לפוקט לבחינת פיילוט הכניסה לתיירים שהתאילנדים השיקו בשם Phuket Sandbox. הפיילוט אגב הוכרז כמוצלח במיוחד ובקרוב צפויות הקלות נוספות לתיירים המגיעים לתאילנד. לפוקט טסנו בטיסה ישירה של אלעל (לסקירת הטיסה). בחזור, כדי לגוון קצת, טסנו עם אמירטס לדובאי ומשם עם פליי-דובאי לארץ. בדובאי היה לנו קונקשיין ארוך של כ-6 שעות, אבל הוא היה נוח במיוחד בזכות ביקור בטרקלין הדגל של אמירטס. על כך אספר בפוסט אחר. בפוסט זה אספר על הדרך לדובאי.

צ'ק אין באמירטס

חברות התעופה הבינ״ל רק חזרו לטוס לפוקט, כשהעיר נפתחה לתיירים, והנחתי שהטיסות היוצאות יהיו ריקות יחסית בימים הראשונים. גם צדקתי. כשהגענו לשדה של פוקט, כשעתיים לפני ההמראה, מצאנו שדה שומם לגמרי כשהטיסה שלנו הייתה היחידה שהמריאה באותו הלילה. נראה כאילו חיכו רק לנו בדלפקי הצ׳ק-אין. מסרנו את המסמכים – בדיקת הקורונה וטופס הכניסה לישראל – והפקידים בדקו אותם ביסודיות ואיטיות. באופן חריג החלטתי למסור את הטרולי שלי ככבודה ונשארתי רק עם תיק הגב – וזאת משום שהיה לפנינו קונקשיין ארוך בשדה ענק, וחשבתי שעדיף להקל את התנועה.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

תוך דקות ספורות עברנו את הבידוק הביטחוני וביקורת הגבולות. אני מעריך שבאותו לילה היו יותר עובדים בשדה מנוסעים בטיסה. חלק מחנויות הדיוטיפרי נותרו פתוחות אך המחירים לא היו כדאיים. אני ממליץ שלא לבנות על קניות של הרגע האחרון ביציאה מתאילנד.

עליה למטוס אמירטס מדגם בואינג 777-300

בשער 14 חיכה לנו מטוס בואינג מדגם 777-300. דגם וותיק, אבל המטוס המסוים הזה היה בן שש. אמירטס מפעילה רק שני דגמי מטוסים בצי: 144 מטוסי 777-300 ו-119 מטוסי A380 של אייבוס (מתוכם 85 מקורקעים). הייתי שמח לטוס בסופר-ג׳מבו האירופי, אבל לצערי השדה של פוקט פשוט לא ערוך למטוס הזה שדורש מסלולים ארוכים יותר, שרוולים מיוחדים בשער הטיסה, חניות גדולות יותר ועוד. מרבית השדות בעולם עדין לא מסוגלים לקבל אותו.
הבורדינג החל כ-50 דקות לפני ההמראה כמקובל בטיסות ארוכות. בטיסה שלנו היו רק 55 נוסעים אז הבורדינג הסתיים תוך 10 דקות. אני חושב שמעולם לא טסתי בטיסה עם אחוז תפוסה כ״כ נמוך. מצד אחד זה מרווח, שקט וכמובן עדיף בתקופת קורונה. מצד שני זה כמעט מדכא. התיירות בפוקט רק מתחילה להתאושש, כשתאילנד נפתחה לתיירים פחות משבוע קודם לכן, אז נקווה שבהמשך יהיו טיסות מלאות הרבה יותר.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי
דלפק עליה למטוס

 

דיילת אמירטס

מחלקה ראשונה באמירטס
סוויטת מחלקה ראשונה באמירטס
טיסת אמירטס מפוקט לדובאי
מושב במחלקת העסקים של אמירטס

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי
מחלקת התיירים

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

מהלך הטיסה

לאחר העלייה למטוס התחלתי לצלם את המחלקות השונות. הצוות של אמירטס הקפיד שלא אצלם אותם או את הנוסעים האחרים. במטוס שלוש מחלקות שירות: מחלקה ראשונה עם סוויטות מפנקות, מחלקת עסקים עם מושבי מיטה-שטוחה ומחלקת תיירים בתצורת 3-4-3. אמירטס השקיעה רבות בכל הקשור לאבזור במחלקת התיירים כשבכל מושב יש מסך אישי גדול, שקע חשמל ושקע USB לחיבור וטעינה של מכשירים אישיים.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

לפני ההמראה הצוות חילק ערכות הגיינה קטנות הכוללות נוזל חיטוי ומסיכה. הטיסה המריאה בזמן. חצי שעה אחרי ההמראה הצוות חילק ארוחת ערב לצד משקאות. לא הייתי רעב, כי הגעתי לטיסה היישר מארוחת ערב בעיר, אבל מתוך סקרנות טעמתי את הארוחה שכללה עוף ופירה. היה לא רע. הקינוח של מוס מנגו ופטל היה מצוין.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי

לאחר הארוחה הרמתי את משענות היד של המושבים הריקים שלידי, התפרסתי על ארבעת המושבים האמצעיים והספקתי לתפוס תנומה של מספר שעות עד שהצוות החל בהכנות לנחיתה.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי
מיטה מאולתרת במחלקת התיירים

הטיסה ארכה בדיוק חמש וחצי שעות ונחתנו בדובאי לקראת שלוש בלילה, הופתעתי כמה פעיל היה השדה בשעה הזאת. השדה של דובאי, DXB, הוא אחד משדות הקונקשיין הגדולים בעולם.

טיסת אמירטס מפוקט לדובאי
לאחר הנחיתה בדובאי
קונקשן בשדה בדובאי
הליכה ארוכה בטרמינל בדובאי
שדה התעופה דובאי
רוב הנוסעים מבצעים קונקשן

לסיכום, זו הייתה אחת הטיסות הנעימות שהיו לי במחלקת התיירים. אמירטס בהחלט נותנת תמורה טובה למחיר. כולי תקווה שעוד ב-2021 נראה את מטוסי אמירטס נוחתים בנתב"ג. ברגע שזה יקרה התחרות על הקו לדובאי וליעדים נוספים באסיה תגבר משמעותית והמחירים ירדו עוד יותר.

אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בתאילנד, עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של פוקט תוכלו לקבל הצצה נוספת.

@secretflightsטסנו בחברת Emirates בחזרה מפוקט לארץ (דרך דובאי), שמחים שיצא לנו לחוות את חברת הענק המפורסמת והיוקרתית הזאת! ##חופשה ##טיסה ##תאילנד ##דובאי ##פוריו ##fyp♬ BORN FOR THIS – Foxxi

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה