חברת איזיג'ט, היא אחת משלוש חברות הלואוקוסט הפעילות ביותר בנתב"ג, והשנייה הכי פעילה באירופה כולה. החברה מפעילה מתל אביב טיסות ללונדון, מנצ'סטר, מילאנו, ג'נבה, באזל, ברלין, ליון, ניס, פריז ואמסטרדם. אפשר לומר שבמובנים מסוימים (כמו לדוגמה מדיניות כבודה) חברת איזיג'ט היא חברת לואו-קוסט פחות קשוחה ויותר ידידותית מאשר ריינאייר ו-WIZZ היריבות, וחשוב לדעת איך תוכלו לנצל את זה לטובתכם. אספנו שישה טיפים לטיסות איזיג'ט שיחסכו לכם לא מעט כסף, זמן וישפרו את הנוחות שלכם בטיסה הבאה.

איך כדאי לחפש טיסות איזיג'ט?

כמו תמיד, ההמלצה החמה ביותר שלנו היא להתחיל את החיפוש שלכם באמצעות אתר טיסות סודיות או דרך הצ'אטבוט שלנו. שם תוכלו לחפש בצורה קלה, פשוטה ונוחה את הטיסה המתאימה ביותר עבורכם במחיר המיטבי. לצד זאת, איזיג'ט פיתחו שני כלים מגניבים לחיפוש טיסות זולות:

ה-Low Fare Finder

ה-Low Fare Finder של איזיג'ט הוא כלי נוח ופשוט למצוא את הטיסות הזולות ביותר ליעד ספציפי. עליכם לציין מוצא ויעד, ולאחר מכן תקבלו תצוגת גרף של המחיר הזול ביותר בכל חודש. פשוט לוחצים על החודש המבוקש, על מנת לצפות בגרף המציג את המחיר הזול ביותר בכל אחד מימי החודש שבחרנו.

ה-Inspire Me של איזיג'ט

בנוסף לחיפוש המאוד סטנדרטי הקיים ב-Low Fare Finder, איזיג'ט פיתחו כלי בשם Inspire Me, המציג את הטיסות הכי זולות בהינתן מוצא, תאריכי נסיעה ומשך השהות. תאריכי הנסיעה יכולים להיות ספציפיים לרמת היום או לרמת העונה, ומשכי השהות האפשריים הם סופ"ש, שבוע, שבועיים או כיוון אחד (ללא טיסת חזור). ניתן גם להגדיר תקציב וכן לבחור את סוג היעד מרשימה רחבה למדי, עם הגדרות ספציפיות מאוד כמו יעדי ירח דבש ולהיטי אינסטגרם. לאחר הזנת הפרטים, תקבלו הצעות לכלל היעדים שלאיזיג'ט יש טיסות ישירות מנתב"ג אליהם.

כאן תוכלו לראות דוגמה לחיפוש של טיסה מנתב"ג בקיץ למשך שבוע:

הקדימו לעשות צ'ק-אין

אף שכמעט תמיד מומלץ לעשות צ'ק-אין מראש, באיזיג'ט זה נכון עוד יותר. איזיג'ט מושיבה ביחד את כל הנוסעים תחת אותה הזמנה בהינתן שהדבר אפשרי מבחינת זמינות המקומות על המטוס. לרוב, ככל שתקדימו לעשות צ'ק-אין גדלה הסבירות שתשבו ביחד, וכן קטנה הסבירות שתקבלו מושבים בחלק האחורי של המטוס. חשוב לציין כי בשונה מחברות תעופה רבות אחרות, באיזיג'ט כלל הנוסעים רשאים לבצע צ'ק-אין החל מ-30 ימים לפני מועד ההמראה של הטיסה הראשונה, גם אם לא שילמו עבור הושבה.

מושב משודרג – השקעה חכמה

בשנה שעברה, איזיג'ט שינתה את מדיניות הכבודה שלה, וכיום הטרולי אינו כלול בכרטיס הטיסה הבסיסי. מי שמעוניין לקחת עמו טרולי לתא הנוסעים יכול להוסיף להזמנה Large Cabin Bag בתשלום נוסף או לבחור מושב מועדף.

המושבים המועדפים הם בשורות 1-4 וכן בשורות של יציאת החירום (תלוי בסוג המטוס). הזמנת מושב מועדף כוללת הבאת טרולי לתא הנוסעים (Large Cabin Bag) ללא תשלום נוסף, קדימות בעלייה למטוס (Speedy Boarding) ושימוש בדלפקי צ'ק-אין ייעודיים להפקדת מזוודות לבטן המטוס (עם תור מקוצר). כל אלה בנוסף לתיק הקטן שכלל נוסעי המטוס זכאים להביא.

עבור מי שממילא מתכנן להביא עמו טרולי לתא הנוסעים, לא פעם ההפרש בין מחיר הטרולי לבין מחירו של מושב מועדף זניח. בהקשר זה מושבי יציאת החירום הם לעתים האפשרות המשתלמת ביותר. כך תוכלו גם למתוח רגליים, גם להביא טרולי וגם לא לשלם המון כסף.

לדוגמה: בטיסה שבדקנו מתל אביב למילאנו, עלות טרולי עמדה על 18 ליש"ט, בעוד מושב ביציאת החירום עלה 25 ליש"ט. כלומר – הפרש של 7 ליש"ט (פחות מ-30 ש"ח).

שירות ה-API של איזיג'ט

שירות ה-API (Advance Passenger Information) מאפשר לכם להזין מראש את הפרטים הדרושים לביצוע צ'ק-אין עבור כל הנוסעים (פרטי דרכון, תאריך לידה וכו'). כמו כן, קיימת אפשרות לשמור את הפרטים הללו בחשבון שלכם באופן קבוע, כך שלא תצטרכו למלא אותם כל פעם מחדש (למעט כאשר החלפתם דרכון). כדי להכניס את פרטי הנוסעים באמצעות ה-API, לחצו על כפתור הצ'ק-אין (גם טרם פתיחת הצ'ק-אין), ומשם תופנו לשירות ה-API. כאשר אתם מזינים את פרטי הדרכון שלכם באמצעות שירות ה-API, תצטרכו לבחור אם תרצו שהפרטים יישמרו.

הכוח של שינויים וביטולים

שמעתם על טריק יום כיפור? בזכות מדיניות השינויים והביטולים המאוד גמישה של איזיג'ט, אוהדי לואו-קוסט ישראליים מושבעים, מחכים כל שנה לרכוש טיסות ליום כיפור כדי ליהנות מההטבות שיקבלו לכשיבטולו הטיסות.

כאשר טיסה מתבטלת או זזה ביותר מחמש שעות, איזיג'ט מאפשרת לכם לקבל החזר כספי, ואוצ'ר לשימוש עתידי או לשנות לכל טיסה אחרת שתרצו אשר יוצאת מהמדינה שממנה הייתם אמורים להמריא – אל המדינה שבה הייתם אמורים לנחות, בכל תאריך זמין לרכישה. כאשר בוחרים באפשרות של שינוי טיסה, ניתן לשנות את כלל מקטעי הטיסה המשויכים להזמנה (וראו הרחבה בסעיף הבא).

כלומר, אם רכשתם טיסות מנתב"ג לליון בחורף, תוכלו להמיר אותן בטיסות לפריז בשיא אוגוסט. אם רכשתם טיסות למנצ'סטר ביום כיפור, תוכלו להמיר אותן בטיסות ללונדון בסוכות ועוד. לאחר שבחרתם אחת משלוש האפשרויות שלעיל, לא תצטרכו ליצור קשר עם שירות הלקוחות – ניתן לבקש החזר כספי או ואוצ'ר וכן לבחור טיסה חדשה באמצעות אתר האינטרנט של איזיג'ט.

המסקנה המתבקשת היא שאם מתבטלת לכם טיסה, לא כדאי למהר לקחת החזר כספי. עדיף לכם לשבת וללמוד את האפשרויות שלכם, ולראות אם אתם יכולים לנצל את הביטול כדי "לשדרג" לטיסות יקרות ומבוקשות יותר.

הזמנה אחת תמיד עדיפה

באיזיג'ט ניתן לאגד תחת הזמנה אחת כמות גדולה של טיסות לאותו הרכב נוסעים, גם אם אין ביניהן כל קשר נוסף. זו אפשרות נוחה יותר כי תצטכו למלא את פרטי הנוסעים רק פעם אחת ולשלם רק פעם אחת. כמו כן, אם אחת מהטיסות תחת ההזמנה, בוטלה או שונתה, כלל הזכויות שלכם (כאמור לעיל) תקפות לכלל הטיסות תחת ההזמנה – בין אם הן בוטלו או לא.

ביצוע הזמנה אחת הוא קריטי במיוחד עבור מי שמתכננים לבצע קונקשן עצמאי, שכן כך כל שינוי משמעותי באחת הטיסות יאפשר לנוסעים לבטל את כל הטיסות בהזמנה תמורת החזר מלא של כולן או לשנות את כל הטיסות בהזמנה כיצד שירצו בהתאם לתנאים האמורים לעיל. חשוב לציין שתוכלו לרכוש עבור כל אחת מהטיסות הושבה וכבודה בצורה נפרדת, כך שהדבר לא מהווה חיסרון.

איך עושים את זה בפועל? קודם כל, ודאו כי אתם משתמשים באתר ולא באפליקציה. התחילו מחיפוש של אחת הטיסות שתרצו לרכוש (אין חשיבות לסדר), ולאחר מכן לחצו על הכפתור Add More Flights+ המופיע בצד המסך, בחלון המציג את מחיר הטיסה (מעל הכפתור Continue). הכניסו את פרטי הטיסה הבאה שתרצו לרכוש וחזרו על התהליך עד שכל הטיסות שתרצו לרכוש יהיו אצלכם בעגלה.

טיסות בכיוון אחד באיזיג'ט

דבר אחד שמבדל את איזיג'ט מ-WIZZ וריינאייר הוא מפת היעדים ושדות התעופה שמהן החברה פועלת. WIZZ וריינאייר לרוב אינן נוכחות בשדות מרכזיים וראשיים כמו שארל דה גול בפריז או סכיפהול באמסטרדם, ובמקום נוחתות בשדות חלופיים או בערים משניות דוגמת איינדהובן ופריז  בווה (Beauvis). לא פעם ההגעה משדות אלו למרכזי הערים עשויה להיות מסורבלת ויקרה.

איזיג'ט לרוב מתמקדת בשדות התעופה הראשיים ביותר וביעדים המבוקשים ביותר במערב אירופה, ולכן מציעה מחירים יחסית משתלמים ביחס למתחרות. זאת ועוד, איזיג'ט היא חברת הלואו-קוסט היחידה המבצעת טיסות ישירות מנתב"ג ללא מעט יעדים במערב אירופה (למשל: מנצ'סטר ובאזל). כלומר, ישנם לא מעט מקרים שבהם איזיג'ט היא הבחירה עם התמורה לכסף הטובה ביותר.

השדות מהם איזיג'ט פועלת הם שדות שלרוב גובים מיסים גבוהים מאוד לכל נוסע הממריא מהם, ובהתאם טיסות הממריאות משדות אלו תהיינה יקרות יותר משמעותית מהטיסות הנוחתות בשדות האלה. בתמונות הבאות תוכלו לראות את הפערים במחיר בין טיסות הלוך מנתב"ג ללונדון לטיסות חזור מלונדון לנתב"ג:

כלומר, אם טיסת החזור יקרה לכם, פשוט ניתן להזמין טיסה בכיוון אחד, ולחזור בדרך אחרת.

דוגמאות:

  • במקום לטוס עם איזיג'ט מפריז/לונדון לנתב"ג בטיסת בוקר/צהריים, הזמינו טיסה עם WIZZ או ריינאייר שיוצאת ערב קודם לכן ליעד ביניים, בלו שם את היום, וחזרו בטיסת אחה"צ משם. את הכסף שתחסכו על לילה יקר בפריז/לונדון, תוכלו להשקיע בשופינג זול בבודפשט/בוקרשט/ורשה.
  • במקום לטוס עם איזיג'ט מברלין לנתב"ג, קחו רכבת של שלוש שעות לפוזנן, וחזרו משם עם ריינאייר במחיר מצחיק.
  • במקום לטוס עם איזיג'ט לנתב"ג בטיסות בוקר/צהריים, בדקו אם כבר משתלם יותר לקחת טיסה שאינה לואו-קוסט בשעות הערב יום קודם לכן. לעיתים הלילה שנחסך יכול להיות יותר יקר מההפרש בין הטיסות ואובדן יום העבודה.

הטיסות הזולות ביותר ליעדי איזיג'ט:

יש לכם עוד שאלות על הזמנה באיזיג'ט? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה