מסוע מזוודות

אז כמה עולה להוסיף מזוודה? אחת מהסטיגמות הידועות על טיסות הלואו-קוסט היא שהמחירים הזולים לא כוללים שום שירות פרט לכרטיס הטיסה, ושכאשר מוסיפים את השירותים הרלוונטיים (כמו כבודה) שחלקם בגדר חובה לנוסעים רבים, המחירים כבר דומים מאוד לאלו שמציעות החברות המסורתיות – אבל האם הסטיגמה גם נכונה?

כדי לבחון עד כמה טיסת הלואו-קוסט שמצאתם היא אטרקטיבית באמת בהינתן שכבודה היא תוספת שאי אפשר בלעדיה, בחרנו ארבעה קווים פופולריים במיוחד של שלוש חברות הלואו-קוסט הגדולות ביותר שפועלות בישראל – וויזאייר, ריינאייר ואיזיג'ט ,ובחנו את המחירים עבור הכבודה הפופולרית – מזוודה במשקל של עד 20-23 ק"ג וטרולי. עבור כל קו אצל כל חברה בחנו ארבע תקופות שונות – חודשי החורף, חוה"מ פסח, אוגוסט והמועד הרחוק ביותר שזמין להזמנה. המחירים דינמיים מאוד, ולא רק שהם משתנים בין קו לקו ובין מועד אחד לאחר, אלא שאפילו עבור אותה טיסה מחירי הכבודה משתנים מעת לעת.

נדגיש כמובן כי המחירים המוצגים כאן הם לשני הכיוונים ביחד (הלוך+חזור), ושחשוב לזכור שכאשר משווים מול החברות "המסורתיות" יש להשוות לעלות הכרטיס + עלות הכבודה שכן רובן גם דורשות תשלום נוסף על כבודה בימינו.

עלות כבודה בחברת וויזאייר

תל אביב-לונדון: מדובר באחד הקווים היותר יקרים של חברת הלאו קוסט וויז אייר. המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $173, במקרים לא מעטים פי ארבעה יקר יותר מאשר כרטיס הטיסה שלכם. במקביל, המחיר הממוצע לתוספת של שירות הפריוריטי של וויזאייר, שמקנה לכם תוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג אותו מעלים איתכם אל המטוס, הוא $125.

תל אביב-ברצלונה: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $54, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $25.

תל אביב-בודפשט: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $126, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $118.

תל אביב-אבו דאבי: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $106, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $75.

מזוודות
האם גם אתם חייבים להוסיף מזוודה להזמנה?

כמה עולה להוסיף מזוודה בחברת ריינאייר

תל אביב-ברלין: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $79. במקביל, המחיר הממוצע לתוספת של שירות הפריוריטי של ריינאייר, שמקנה לכם תוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג אותו מעלים איתכם אל המטוס, הוא $35 בלבד.

תל אביב-בודפשט: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $106, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $28.

תל אביב-וינה: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $69, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $25.

תל אביב-רומא: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג הוא $77, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג במסגרת שירות הפריוריטי הוא $26.

מחירי הכבודה בחברת איזיג'ט

תל אביב-לונדון: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 23 ק"ג הוא $110. במקביל, המחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג אותו מעלים איתכם אל המטוס, הוא $89.

תל אביב-פריז: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 23 ק"ג הוא $119, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג הוא $71.

תל אביב-מילאנו: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 23 ק"ג הוא $107, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג הוא $84.

תל אביב-אמסטרדם: המחיר הממוצע לתוספת של מזוודה במשקל של 23 ק"ג הוא $112, והמחיר הממוצע לתוספת של טרולי במשקל 10 ק"ג הוא $79.

אז מה המסקנה?

צריך לקחת בחשבון שחברות הלואו-קוסט בדרך כלל מציעה מחירים אטרקטיביים במיוחד עבור הכרטיס הבסיסי, אך מחירי הכבודה שלהן עלו בשנים האחרונות והופכים את המחיר הסופי שלהם לאטרקטיבי פחות עבור מי שחייב מזוודה – במקביל גם החברות "המסורתיות" דורשות תוספות עבור הכבודה מה שיוצר פער אדיר במחיר בין אלו שמוכנים לטוס עם תיק גב או טרולי בלבד, לאלו שטסים עם מזוודה. מחירי הכבודה שנמצאו הכי יציבים והוגנים הם של רינאייר, וככל שמקדימים להזמין את כרטיס הטיסה ניתן להוסיף טרולי לכרטיס הבסיסי בעלות מופחתת לשני הכיוונים.

יש לכם עוד שאלות על כבודה בלואוקוסט? בואו לכתוב על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה