אנחנו מאוד אוהבים את אירופה, אבל אם תשאלו אותנו, יש תקופה אחת בשנה שבה אירופה הופכת יפה ואטרקטיבית במיוחד – תקופת שוקי חג המולד. בתקופה זו אירופה כולה, מהערים הראשיות ועד אחרון הכפרים מתכסה במגוון קישוטי חג, ומוקמים בה שווקים מרהיבים לכבוד החג. חלקם גדולים ומרשימים, חלקם קטנים ומקומיים, ולרוב תוכלו למצוא בהם אווירת חג מדהימה, מגוון חנויות, יין חם, אוכל מעולה ועוד.

דבר נוסף שאנחנו אוהבים הוא שכל יעד חוגג את חג המולד בצורה קצת אחרת, מה שמאפשר לכל אחד למצוא את היעד המושלם עבורו. בחרנו עבורכם חמישה יעדים מושלמים לתקופת חג המולד בסגנונות שונים, ולכם רק נותר לבחור לאן לטוס.

שוקי חג מולד
אווירת חג ב-Eguisheim, אלזס

חג מולד מסורתי בוינה

וינה היא עיר מדהימה בכל יום, אך חג המולד הוא התקופה המועדפת עלינו לביקור בעיר. שוקי חג המולד הרבים בוינה משלבים בין מסורות ותיקות, תפאורה אריסטוקרטית ואווירה קלאסית משכרת. לטעמנו כמו וינה עצמה, שוקי חג המולד שלה, יתאימו מאוד למי שמחפש אווירה מסורתית וקלאסית בדגש על מלאכת יד, תוצרת חלקאית ומוצרים וקישוטים ברוח החג.

שוק חג המולד הגדול והמרשים ביותר, לטעמנו, הוא שוק Wiener Christkindlmarkt, המתקיים ברחבת בית העירייה של וינה. מדובר בשוק רחב ידיים עם עשרות דוכנים קסומים, מוקפים בקישוטים על רקע בית העירייה האלגנטי. מסביב לדוכנים, תוכלו למצוא גנים מקושטים במגוון מיצגים המוארים באורות צבעוניים. לרוב בגנים תוכלו למצוא גם אטרקציות נוספות כמו גלגל ענק, קרוסלה וזירת החלקה על הקרח. השוק פעיל בין ה-11.11 ל-26.12 (טרם פורסמו שעות פתיחה).

שוקי חג מולד
השוק הקסום שברחבת בית העירייה

שוק נוסף ומנצח בוינה, הוא השוק שבשכונת שפיטלברג. שפיטלברג היא השכונה הבוהמיינית של וינה, ביום רגיל תוכלו למצוא בה מבוך סמטאות מרוצפות אבן מלאות בחנויות חמודות, ברים ומסעדות. בתקופת חג המולד, הסמטאות הללו מארחות את שוק הקריסמס המקומי.

השוק הזה פופולרי במיוחד בקרב תושבי וינה, ולכן יש בו את האווירה הכי כיפית ואת האוכל הכי טעים. לכן, בעינינו זה המקום המושלם ליהנות מנקניקיה עסיסית לצד יין חם או בירה אוסטרית טובה שמוגשים לצד אווירת חג קסומה. השוק פעיל מה-16.11 עד ה-23.12. השוק פעיל מ-14:00 עד 21:00 באמצע השבוע (ב'-ו') ומ-10:00 עד 21:00 בסוף השבוע (שבת וראשון). בימים שישי ושבת השוק נסגר ב-21:30.

נשמע טוב? אם אתם מתכננים טיול לוינה, נמליץ לכם לקרוא את הכתבה שהכנו על וינה.

אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לוינה:

חג מולד מוגזם בלונדון

אחרי שדיברנו על וינה, שמציעה חוויה מסורתית, לונדון היא ההפך המוחלט. החגיגות בלונדון אמנם פחות מסורתיות, אך הן נעשות בקנה מידה עצום וברמה הכי גבוהה שיש. הקישוטים בלונדון הם אמנות לכל דבר ועניין, ומרוב יופי ומגוון קשה להחליט מה הכי יפה. השווקים אמנם רחוקים ממסורתיים ומעט ממוסחרים, אך הם עדיין כיפיים מאוד ומרשימים בטירוף.

שוק חג המולד המפורסם ביותר בלונדון, ובצדק, הוא Winter Wonderland. מדובר בהכלאה מוצלחת במיוחד בין שוק חג מולד ויריד אמריקאי כמו שרואים בסרטים. תוכלו למצוא בו דוכנים קלאסיים, מבשלות בירה בסגנון גרמני, רכבות הרים, מגוון מתקני אקסטרים, מופע קרקס, תערוכת פיסול בקרח, זירת החלקה על הקרח ועוד. הדבר הכי מרשים הוא שכל השוק הזה מוקם מאפס ומפורק לאחר סופו.

כריסמס בלונדון
Winter Wonderland – לונדון

השוק פתוח מאמצע נובמבר עד תחילת ינואר (עוד לא הוכרזו תאריכים מדויקים), והכניסה מותנית ברכישת כרטיסים מראש באתר. בתקופה זו השקיעה בלונדון מוקדמת, (באזור 16:00) לכן נמליץ לכם להזמין כרטיסים לכניסה באמצע שבוע בשעות אחה"צ (13:00-17:00) ולהיכנס בפועל בשעה 16:00. כך תוכלו ליהנות מהשוק בחושך בלי העומסים של אחרי 19:00.

יש בלונדון עוד מגוון שווקים שמאוד מזכירים זה את זה, וכוללים מבחר יחסית זהה של דוכנים. אנחנו אוהבים במיוחד על השוק שבכיכר טרפלגר ושוק "Christmas on the Thames" הממוקם בטיילת סאות'בנק בין גשר לונדון לגשר מצודת לונדון.

מבחינת קישוטים, רוב הקישוטים המרשימים מרוכזים באזור קובנט גרדן וסוהו. אסור להחמיץ את המלאכיות שברחוב ריג'נטס, את רחוב S. Molton הכחול ואת רחוב בונד. נמליץ לכם לבקר גם ב-Apple Market ובחנויות הכלבו הראוותניות שמתכסות בקישוטי ענק מרהיבים. בנוסף, אם אתם מוכנים להרחיק קצת, בגני Kew מתקיימת תצוגת אורות משוגעת לכבוד חג המולד, שאתם פשוט צריכים לראות במו עיניכם.

אם אתם צריכים עוד סיבות טובות לטוס ללונדון, אתם מוזמנים לקרוא עוד על היעד בכתבה שהכנו.

לונדון בכריסמס
אווירת חג מולד בלונדון

אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו ללונדון בכריסמס:

חג מולד קסום בפראג:

כבר ביום רגיל, פראג היא אחת הערים היפות והקסומות באירופה, ובתקופת שוקי חג המולד פראג רק נעשית קסומה יותר. שוקי חג המולד של פראג הם מרשימים, אלגנטיים במיוחד ובאים יחד עם תפאורה מושלמת. נדמה כאילו בכל אטרקציה מרכזית ובכל כיכר ראשית ניתן למצוא שוק חג מולד.

השוק הגדול, המפורסם וככל הנראה גם המרשים ביותר הוא השוק שבכיכר העיר העתיקה. כיכר רחבה זו הופכת לאחד השווקים הגדולים באירופה, וחוץ מדוכני אוכל, שתייה ושלל מוצרים, תוכלו למצוא בה גם עץ חג מולד ענקי, קישוטים ומיצגים שונים. השוק פעיל בין ה-26 בנובמבר ל-6 בינואר, והוא פתוח מעשר בבוקר עד חצות.

חג המולד בפראג
כיכר העיר העתיקה של פראג לובשת חג

בנוסף, אנחנו ממליצים במיוחד על שוק Náměstí Míru – שוק פחות תיירותי המרוחק כ-5-10 דקות ממרכז פראג. השוק כולל כמה עשרות דוכנים על רקע כנסייה גותית מהממת ועץ אשוח מקושט. תוכלו למצוא שם הרבה מקומיים, פחות תיירים ואווירה מטורפת. השוק פתוח מה-20.11 עד ה-24.12 בין השעות 10:00-19:00.

חוץ מהשוק הזה ישנם שוקי חג מולד נוספים גם בכיכר ואצלב, בכיכר הרפובליקה, במצודת פראג ובאי קמפה, שבהחלט שווים ביקור.

אם מתחשק לכם לקפוץ לפראג בעונת הכריסמס הקרובה, אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו:

בין עשרות השווקים של ברלין:

בתור בירת גרמניה, שהיא מעוז שוקי הכריסמס, ברלין ככל הנראה מציעה את הכמות הגדולה ביותר של שוקי חג מולד. בין 50 ל-100 שוקים מוקמים מידי שנה בברלין, וזה רק נותן לכם תירוץ טוב לחזור לביקור נוסף בשנים הבאות. כמובן, אל תתפתו לחשוב שהכמות מגיעה על חשבון האיכות, שכן בברלין יש שווקים מדהימים מסגנונות מאוד מגוונים – החל מהמסורתיים דרך הפומפוזיים יותר ועד שווקים בנוסח יפני, דני או בריטי.

השוק הנודע והמפורסם ביותר, הוא השוק של כיכר ז'נדרמנמרקט, הכיכר הראשית של ברלין. כעת הכיכר נמצאת בשיפוצים שיימשכו גם בשנה הבאה, ולכן השוק המוכר והאהוב עבר דירה לכיכר בבלפלאץ הסמוכה. השוק שם דגש מיוחד על מלאכת יד ועל קולינריה מסורתית ברוח החג, למשל: ערמונים קלויים, מאפים גרמניים מעולים, יין חם ועוד.

שוק כריסמס בברלין
ברלין בתקופת שוקי חג המולד

מה שאנחנו מאוד אוהבים בשוק הזה, הוא שתמיד יש מה לעשות, למשל: מתקיימות הופעות מגוונות בשוק באופן יומי ותוכלו לצפות בהדגמות של בעלי המלאכה. השוק פעיל בין ה-27 בנובמבר ועד ה-31 בדצמבר בין השעות 10:00-22:00 (בשישי ובשבת עד 23:00). הכניסה לשוק כרוכה בעלות של אירו אחד.

שוק מומלץ נוסף, הוא השוק שברחבת בית העירייה. מדובר באחד השווקים המגניבים והשמחים בברלין. הוא מציע למבקרים מגוון דוכנים המציעים אוכל, שתייה ומלאכת יד, זירת החלקה על הקרח, ואפילו מתקנים כמו גלגל ענק בגובה 50 מטרים וקרוסלה.

בנוסף, אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות את סנטה קלאוס חולף מעל השוק עם המזחלת שלו (בשעות 16:30, 18:30 ו-20:30). אם עוד לא השתכנעתם, נוסיף כי השוק שוכן על רקע בית העירייה של ברלין, מה שרק מוסיף לאווירה. השוק פעיל בין ה-27.11 ל-30.12 ופתוח מידי יום בין השעות 12:00-22:00 (בסופי שבוע החל מ-11:00).

אלו שני שווקים מדהימים שלדעתנו פונים לכולם, אך אם אתם מתכננים טיול חג מולד לברלין, נעודד אתכם לקרוא על שווקים נוספים ויותר מיוחדים שתוכלו להוסיף לרשימה שלכם.

אם כבר השתכנעתם, אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לברלין בכריסמס:

חג מולג מהאגדות באלזס:

אי שם בצרפת, על גבול גרמניה, שוכן לו חבל ארץ ציורי שמשלב בין השיק הצרפתי לכפריות הגרמנית. חבל אלזס הוא אחד היעדים השווים בצרפת, והוא מגיע לשיאו בתקופת שוקי חג המולד. נדמה כאילו כל עיר, עיירה וכפר באזור, התגייסו כדי ליצור שוקי חג מולד מטריפים, שלא תוכלו להפסיק להתלהב מהם.

שטרסבורג, בירת חבל אלזס, גם נחשבת בעצמה בירת חג המולד, ולא בכדי. בעיר תוכלו למצוא מבחר של 13 שוקי חג מולד מדהימים השוק הראשי, ממוקם בכיכר Kleber ובו תוכלו למצוא עץ אשוח בגובה 13 מטרים, שמוקף בעשרות דוכנים מכל הסוגים. שוק נוסף שאסור לפספס, הוא השוק של הקתדרלה. הוא אמנם קטן יותר, אך הקתדרלה המרשימה והייחודית, מוארת בלילה והופכת את השוק הזה לאחד היפים שראינו.

שוקי חג המולד בעיר פעילים בין ה-25.11 ל-24.11 בין השעות 10:00-20:00 (בסופי שבוע עד 21:00-22:00), וכמובן, בנוסף אל תחמיצו את הקישוטים המדהימים שתוכלו לראות ברחובות העיר. גם העיר קולמר הופכת קסומה במיוחד בתקופה זו ושווה בהחלט ביקור.

חג מולד באלזס
קישוטי חג מולד בשטרסבורג

חוץ משטרסבורג, מומלץ ורצוי לבקר בכפרים ובעיירות שיכולים להפתיע ממש בגודל ההפקה שהם מרימים. המבחר אינסופי, אך בכל זאת נמליץ על ארבעה פייבוריטים שלנו – Riquewihr, Obernai, Ribeauville ו-Eguisheim. כבר ביום רגיל, אלו ארבעה כפרים מהממים וציוריים בכל מובן אפשרי, וכשמוסיפים קישוטים, אורות צבעוניים ועצי אשוח, המקומות האלו מרגישים כמו אגדה של האחים גרים שקרמה עור וגידים. בעינינו אין מקום מושלם מאלו לבלות ערב חורפי באלזס.

אמנם אין טיסות ישירות בחורף לאלזס עצמה, אך ריינאייר מפעילה טיסות ישירות לבאדן, המרוחקת כארבעים דקות משטרסבורג, ואיזיג'ט מפעילה טיסות ישירות לבאזל, המרוחקת כשעה מקולמר.

כריסמס באירופה
Riquewihr – חג מולד מהאגדות

אם עשינו לכם חשק, אתם מוזמנים להעיף מבט בטיסות הזולות ביותר שמצאנו לאלזס:

שוקי חג המולד באירופה

אמנם פירטנו כאן רק על חמישה יעדים, אך פחות או יותר כל עיר מרכזית באירופה מציעה מספר שווקי כריסמס גדולים וקטנים יותר, המשלבים את אווירת החג.

חג המולד נחשב מראש חג משפחתי, כאשר בעבור הישראלים, תקופת חג המולד משתלבת גם בחג החנוכה (שחל השנה מה-8.12 ועד ה-16.12), ומאפשרת להנות מחופשה עם המשפחה בחו"ל, באווירה מיוחדת וחוויתית במיוחד.

מעדיפים יעד אחר? אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לאירופה בתקופת שוקי חג המולד:

לא מצאתם את מה שחיפשתם? בעמוד טיסות ליעדי כריסמס ישנן מגוון טיסות במחירים מצוינים!

יש לכם עוד שאלות על טיסות לשוקי כריסמס? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה