וינה היא אחת הערים האהובות עלינו באירופה. וינה היא אירופה הקלאסית במיטבה, היא בהחלט גאה בכך וסוחפת כל מטייל הבא בשעריה לתוך האווירה הקסומה שלה. יש לה מרכז עתיק יפהפה מוקף בשדרה מפוארת ורחבת ידיים, ארמונות מדהימים, גנים חלומיים ושלל אטרקציות לכל טעם וסגנון.

לרוב מקובל לחשוב על וינה כעיר מאוד תרבותית שפחות מתאימה למשפחות או לאנשים שעבורם המילה מוזיאון היא מחוץ לתחום, אך בכתבה זו ננסה להראות לכם גם צדדים אחרים של וינה ואת המגוון האדיר שהיא מציעה למבקרים. נסקור אטרקציות בוינה, מלונות שווים שאתם חייבים לנסות וניתן לכם טיפים והמלצות לטיול המושלם בוינה.

וינה המלצות
העיר העתיקה המדהימה של וינה

כמה מילים על וינה

וינה היא בירת אוסטריה כבר מאות שנים והיא שוכנת בחלקה המזרחי של המדינה. ישנן טיסות ישירות של אוסטריאן איירליינס, אל על, וויז אייר וריינאייר מנתב"ג לוינה. הן ארכות כשלוש שעות וחצי ונוחתות בנמל התעופה שוואכט, כחצי שעה נסיעה ממרכז וינה. מחירי הטיסות לוינה לרוב נוחים מאוד, ולא קשה למצוא טיסות שעולות $50-$100, אפילו בחופשת הקיץ.

מבחינת תחבורה, לוינה רשת ענפה של חשמליות, אוטובוסים וקווי רכבת תחתית שיביאו אתכם ביעילות לכל מקום. כרטיס יומי לשימוש חופשי בתחבורה יעלה 8 אירו, וכרטיס ל-72 שעות יעלה 17.1 אירו (באותו מחיר ניתן לקבל גם כרטיס שבועי התקף משני בבוקר עד ראשון בלילה).

אם תשאלו אותנו מהי העונה המומלצת לטיול בוינה, התשובה היא שוינה מדהימה לאורך כל השנה. בין אם תבחרו לטוס בסתיו כאשר צבעי השלכת מקשטים את העיר, בחורף כשהעיר לובשת חג ומתמלאת בשוקי חג המולד מרהיבים, באביב כשהמוני פרחים צבעוניים מכסים את גני העיר ומקשטים את רחובותיה, או בקיץ כשמזג האוויר מושלם וכל העיר מבלה בחוץ.

טיפים בוינה
בית האופרה המהמם של וינה

מלונות בוינה

בוינה מומלץ ללון באזור העיר העתיקה (רובע 1), שכן זה האזור הכי ציורי, יפה ותיירותי בעיר, וכן מרבית האטרקציות של העיר מרוכזות בו. עם זאת, גם אם תלונו מחוץ לעיר העתיקה, התחבורה הציבורית הטובה תפצה על כך.

מלון SO\Vienna

מלון SO/ Vienna הוא מלון חמישה כוכבים מרהיב ומפואר בעיצוב ייחודי פרי מוחו של האדריכל ז'אן נובל. מהמלון נשקפים נופים מדהימים של העיר העתיקה של וינה והוא מציע לאורחיו אזור ספא ענק, מכון כושר ועוד. המלון ממוקם כשתי דקות הליכה ממרכז העיר ומאטרקציות רבות. חדרי המלון מרווחים מאוד (29 מ"ר ומעלה) ומפנקים במיוחד. כל חדר כולל מיטה זוגית ענקית, אמבטיה, מקלחון, פינת ישיבה, מכונת קפה, נוף מרהיב של וינה ועוד.

בקומה העליונה של המלון שוכנת מסעדה מומלצת מישלן בשם Das Loft בחלל ייחודי ומרהיב עם תקרה צבעונית ונוף פנורמי על העיר העתיקה של וינה. בבוקר המסעדה מגישה ארוחת בוקר מדהימה לאורחי המלון, ובערב המסעדה הופכת לאחד המקומות המבוקשים בוינה. תוכלו להגיע לארוחת ערב משובחת או רק לשתות דרינק עם נשנושים בבר המדהים של המסעדה.

מתעניינים במלון? מוזמנים להציץ באתר שלו. ממליצים לקרוא על ההצעות המיוחדות הכוללות חוויות קולינריות ייחודיות >> https://bit.ly/44mP04l

מלונות בוינה
סוויטה שווה עם נוף מרהיב במלון SO\Vienna (צילום: Didier Delmas)
מלון שווה בוינה
הנוף המדהים מ-Das Loft בשעות השקיעה (צילום: Mila Zytka)

מלון Hollmann Beletage

זהו מלון בוטיק קטן עם 26 חדרים בלבד השוכן בחלק שקט וקסום של העיר העתיקה של וינה, מוקף במסעדות, בתי קפה, מבנים היסטוריים וסמטאות ציוריות. המלון ממוקם מרחק קצר מהכיכר המרכזית של וינה, מדרחוב הקניות קרטנר ואטרקציות רבות. חדרי המלון הענקיים מעוצבים בטוב טעם ומציעים מיטת קינג, פינת ישיבה, אמבטיה מפנקת, נוף לעיר ועוד.

המלון מציע ארוחת בוקר אורגנית מעולה בהגשה לשולחן, וכן בירה ונשנושים מידי אחה"צ בחינם. בנוסף תמצאו במלון גם חדר קולנוע, ספרייה, מטבח, חצר פנימית ציורית, סאונה ואפילו השכרת אופניים, וכל זה לגמרי בחינם.

שימו לב! אנחנו ממליצים להזמין דרך אתר המלון אשר מבטיח 12% הנחה למזמינים דרכו (יש להזין את קוד הקופון "crazysummer" בחלונית החיפוש) >> https://bit.ly/Hollmann-SF

מלונות בוינה
חדר זוגי גדול ומפנק במלון Hollmann Beletage (צילום: באדיבות המלון)

מלון Henriette Stadthotel

מלון Henriette Stadthotel הוא מלון 4 כוכבים השוכן ברובע השני השקט והציורי של וינה, מרחק הליכה מהרינג וממרכז העיר העתיקה. במלון תוכלו למצוא חדרים מרווחים, מעוצבים ומאובזרים בכל מה שתצטרכו. יש במלון גם חדרים משפחתיים ואפילו סוויטה משפחתית ענקית, והכל במחירים נגישים למדיי. המיקום אידאלי גם לשומרי כשרות בשל הקרבה לבתי עסק כשרים רבים >> bit.ly/4467iGZ

וינה טיפים
חדר מפנק במלון Henriette Stadthotel (צילום: Susanne Eizenberger)

מלון Best Western Plus Arcadia

ליד פארק פראטר, בקרבת תחנות רכבת תחתית, חשמלית ואוטובוסים שוכן מלון ארבעה כוכבים מקסים בעיצוב ארט נובו מיוחד. במלון תוכלו למצוא חדרים נעימים שיש בהם כל מה שתצטרכו, חדר כושר, סאונה, פטיו פנימי ועוד. אף שהמלון מעט מרוחק יותר מהמרכז, הוא מציע מחירים משתלמים במיוחד ומוקף בתחבורה ציבורית שתביא אתכם לכל מקום במהירות וביעילות.

כעת המלון מציע 10% הנחה על שהיות עד סוף מאי 2024. ניתן לממש את ההנחה באתר הרשמי באמצעת קוד קופון "cb10". לינק להזמנה >> https://bit.ly/443RbcW

וינה המלצות
חדר שווה במלון Best Western Plus Arcadia (צילום: amriphoto)

מלון Best Western Plus Celebrity Suites

מדובר במלון דירות חדש, המציע דירות במגוון גדלים החל מחדרי סטודיו ועד דירות עם שני חדרי שינה וסלון. בכל דירה תוכלו למצוא סלון ומטבחון מאובזר. לדעתנו זה מלון אידיאלי בייחוד למשפחות, שיוכלו לבשל בדירה וכך לחסוך לא מעט כסף וכן לבלות זמן איכות בחלל המשותף של הדירה.

אם אהבתם את המלון, ודאי תשמחו לשמוע שתוכלו לקבל 15% הנחה על שהיות עד מאי 2024. לקבלת ההנחה הזיו את קוד הקופון "cyl15" באתר המלון. לינק להזמנה >>  https://bit.ly/3Xc1KbK

טיפים בוינה
דירה ענקית במלון Best Western Plus Celebrity Suites (צילום: Florian Busch)

אז מה יש לעשות בוינה?

סיור במרכז העיר

אחת האטרקציות הכי גדולות של וינה, שכל מטייל חייב לנסות, היא ליהנות מסיור במרכז העיר הציורי והיפה שלה. נמליץ לכם להתחיל לסייר בשדרות הרינגשטראסה באמצעות החשמלית, ולאחר מכן להמשיך לסייר רגלית. תוכלו להוריד בחינם הדרכה קולית מצוינת באנגלית מאפליקציית Rick Steves' Audio Europe, או לקחת סיור חינמי.

הרינגשטראסה (או "רחוב הטבעת") הוא רחוב טבעתי ורחב ידיים שנבנה במאה ה-19 על תוואי חומות העיר העתיקה ומרכז את הבניינים החשובים ביותר והיפים ביותר בעיר. תוכלו לנסוע להשלים סיבוב לאורך הטבעת באמצעות קווי החשמלית 1 ו-2. לאורך הדרך נמליץ לכם לרדת מהחשמלית ולסייר כמה דקות בשטאדטפארק, פוטיפקירשה, בית העירייה ובית הפרלמנט. מומלץ להתחיל ולסיים את הסיור בבית האופרה.

וינה טיפים
מוזיאון תולדות האמנות: אחד מהמבנים המפוארים ברינגשטראסה

לאחר שתסיימו, נמליץ לכם להיכנס לעיר העתיקה ולטייל בין השדרות המרשימות והרחובות הקטנים והמטופחים. אל תפספסו את מדרחוב הקניות קרטנר המחבר בין האופרה לקתדרלה, את שטפנזפלאץ (הכיכר הראשית של וינה שבה נמצאת הקתדרלה המרשימה), את רחוב גראבן המרשים ואת ארמון הופבורג. אם עוד לא נגמר לכם הכוח, תוכלו להמשיך למדרחוב הקניות מריה הילפר הנמתח ממרכז העיר מערבה לאורך כמה קילומטרים.

אם תהיו רעבים בדרך, עצרו לאכול שניצל במסעדת Figlmuller המפורסמת (מומלץ להזמין מראש במידת האפשר). אם אתם פחות רעבים, עצרו להפוגה מהנה וטעימה באחד מבתי הקפה הותיקים שבעיר העתיקה. אלו מוסדות של ממש עם קינוחים מדהימים ומהוקצעים ושירות אוסטרי יעיל ומתוקתק, ואפשר לומר שמי שלא ביקר בבית קפה בוינה כאילו לא ביקר בעיר.

טיפים בוינה
ערב יורד על רחוב גראבן

מיטב האטרקציות הקלאסיות בוינה

כפי שכבר אמרנו, וינה היא עיר קלאסית, והיא מצטיינת במיוחד באטרקציות המשקפות את התרבות, ההיסטוריה והאמנות של העיר. נציין כי בנוסף לארמונות ולמוזיאוני האמנות, ישנם מגוון קונצרטים, מופעי בלט ואופרה המוצגים בעיר כמעט מידי יום, ונמליץ מאוד לחוות מופע שכזה פעם אחת במהלך שהותכם בעיר.

ארמונות

בוינה יש שלושה ארמונות מרכזיים – הופבורג, בלוודר ושונברון. ארמון הופבורג הארמון המרכזי של משפחת המלוכה, השוכן בלב העיר העתיקה. יש בו מוזיאונים רבים, כאשר הבולטים והמומלצים שבהם הם חדר האוצרות הקיסרי ומוזיאון סיסי שכולל גם את האגף שבו גרו בני המלוכה בארמון.

ארמון בלוודר הוא ארמון בסגנון בארוק המשמש כיום כמוזיאון לאמנות מודרנית. במקום תוכלו ליהנות מסיבוב בגנים הציוריים ומתצפית נהדרת לעבר העיר העתיקה שעל שמה קרוי הארמון וכן מיצירות מופת של אמנים מודרניים ובראשן "הנשיקה" של קלימט. הארמון מרוחק כ-10 דקות נסיעה בחשמלית ממרכז העיר.

ארמון שונברון שימש בעבר כבקתת הציד של משפחת המלוכה, ועבר מהפך אדיר לכדי ארמון עוצר נשימה בסגנון בארוק ורוקוקו עם גנים מרשימים. ניתן לסייר בכ-40 חדרים בפנים הארמון, וביניהם חדר הנשפים המדהים של מריה תרזה. בחוץ מחכים לכם גנים משורטטים שכיף לשוטט בהם ולא מעט אטרקציות נוספות. הארמון נמצא כ-20 דקות נסיעה ברכבת תחתית ממרכז העיר.

וינה טיפים
ארמון בלוודר המרשים

מוזיאוני אמנות

אם אתם אוהבים אמנות, מסור לכם לפספס את מוזיאון תולדות האמנות. במוזיאון תוכלו למצוא אמנות מכל מיני סוגים – מאמנות רנסאנס של גאונים כמו טיציאנו, טינטורטו, ברויגל ודיורר דרך עתיקות ממצריים ועד חפצים דקורטיביים במיוחד של בית המלוכה האוסטרי. מעבר לאמנות המדהימה, גם המבנה של המוזיאון שנבנה ייעודית עבורו הוא יצירת מופת ארכיטקטונית בסגנון נאו רנסנס. המבנה דומה הרבה יותר לארמון מאשר למוזיאון וזה לגמרי חלק מהכיף שבביקור.

קחו בחשבון שבלתי אפשרי לראות הכל ביום אחד, אז נסו לתעדף מה יותר מעניין אתכם, וא תשכחו לעצור להפסקת קפה בבית הקפה המדהים של המוזיאון. נציין כי המוזיאון ידוע ביכולתו לארגן תערוכות מתחלפות מדהימות ולעתים אף חד פעמיות, ולכן שווה לעקוב ולהזמין כרטיסים מראש במידת הצורך. כמו כן, מומלץ מאוד לרכוש את המדריך הקולי המעולה של המוזיאון.

למי שאוהב אמנות יותר מודרנית, נמליץ לא לוותר על ביקור במוזיאון האלברטינה. באלברטינה מוצגות יצירות רבות מתקופת הרנסאנס ועד המאה ה-20, כולל מבחר יצירות אימפרסיוניסטיות מדהימות לחובבי הז'אנר. במוזיאון תוכלו למצוא יצירות של לא מעט אמנים מפורסמים כמו פיקאסו, מונה, שאגאל, אנדי וורהול ועוד. המוזיאון שוכן מאחורי בניין האופרה.

אמנות בוינה
יצירות של אנדי וורהול באלברטינה

אטרקציות מושלמות לילדים ולילדים בנפשם

לדעתנו וינה היא עיר מצוינת למשפחות, ובייחוד עם ילדים קטנים. הנה כמה אטרקציות מגניבות שהילדים שלכם יעופו עליהן, וכנראה גם אתם:

פארק פראטר: מדובר בפארק שעשועים רחב ידיים עם מגוון מתקנים מקרוסלה ועד רכבות הרים. אין דמי כניסה למקום, אך משלמים על כל מתקן בנפרד (כ-5 אירו לסיבוב). לרוב אין תורים ארוכים, ולכן אפשר להגיע לזמן קצר ועדיין להספיק הרבה מתקנים. לחובבי האקסטרים נמליץ על רכבת ההרים "Volare" שבה רוכבים בשכיבה וממש מרגישים כאילו עפים באוויר. הפארק שוכן כעשר דקות נסיעה ממרכז העיר ברכבת תחתית.

מתחם ארמון שונברון: לדעתנו ילדים יוכלו ליהנות מהסיור בארמון עצמו, אך סביר להניח כי הם יהנו יותר מאטרקציות נוספות שבמתחם הארמון – גן החיות של וינה, מוזיאון הילדים, המבוך, מוזיאון הכרכרות המלכותי ועוד. ישנם כרטיסים משולבים משתלמים במיוחד לכל האטרקציות במתחם, והנחות למשפחות.

המוזיאון הטכני: מזויאון מדע חוויתי וגדול מאוד עם שלל הדגמות, הפעלות ומשחקים לילדים קטנים, ושלל מוצגים מעניינים לחובבי מדע. המקום נמצא ליד ארמון שונברון.

בית המוזיקה: מוזיאון העוסק במוזיקה וכלי נגינה בדגש מוזיקה קלאסית. המוזיאון הוא מאוד חוויתי וכולל משחקים רבים ומיצגים אינטראקטיביים כמו מדרגות פסנתר והזדמנות לנצח וירטואלית על תזמורת וינה. המוזיאון נמצא בתוך העיר העתיקה.

וינה למשפחות
פארק פראטר – אטרקציית חובה למשפחות ולא רק

אטרקציות לא שגרתיות בוינה

זה החלק המיועד עבור מי שפחות מתחבר למוזיאוני אמנות וארמונות, אבל לא רק. עד כמה שאנחנו ממליצים על האטרקציות הקלאסיות של וינה, הוספת פעילויות קצת פחות שגרתיות יכולה להוסיף עניין.

שוק נאשמרקט: שוק מגניב המשלב בין אזור של אוכל לאזור של שוק פשפשים. במקום יש אווירה צעירה ומגניבה, ותוכלו למצוא כמה מסעדות שוק שוות. מומלץ להגיע בשעות הבוקר. המקום שוכן כ-10 דקות נסיעה ממרכז העיר ברכבת תחתית.

מרחצאות Therme Wien: מתחם מרחצאות מודרני וחדיש עם בריכות חמות מקורות ופתוחות שמתאים לכל מזג אוויר ולכל הרכב. יש במקום מתחם סאונות וספא, פארק מים, מסעדות ועוד. המקום פתוח עד מאוחר מה שהופך אותו לפעילות ערב כיפית ומומלצת. המקום שוכן כ-20 דקות נסיעה ברכבת תחתית ממרכז העיר.

גרינצינג: גרינצינג היא ממש כפר שסופח לוינה והפך לרובע ה-19 של העיר, וכך תוכלו לקבל חוויה של כפר אוסטרי טיפוסי בתוך העיר. גרינצינג מלאה בסמטאות חמודות, יקבים, מסעדות שוות ומרתפי יין מסורתיים ומשפחתיים שיגישו לכם יין משובח ואוכל אוסטרי טעים.

ארוחה במבשלת בירה: גם אם וינה לא תהיה מפורסמת בעולם בזכות המסיבות וחיי הלילה, עדיין תוכלו ליהנות מבירה איכותית מייצור עצמי ואפילו אוכל וינאי מסורתי וטעים לצד המשקה במבשלות הבירה של וינה. אנחנו יכולים להמליץ על מבשלת Salm Brau השוכנת ליד ארמון בלוודר.

לכו לחוף: נכון, אוסטריה לא שוכנת ליד הים, אך בקיץ מוקמים בעיר חופים לאורך גדות תעלת הדנובה, ומשום שהם מהווים מגנט לצעירים, תוכלו למצוא בחופים של וינה מוזיקה, אוכל טוב, אלכוהול ואווירה צעירה ותוססת.

צאו לרופטופ: לדעתנו אין כמו יציאת ערב לבר רופטופ עם נוף מדהים, ויש לנו רופטופ מושלם עבורכם. הוא נקרא Das Loft, וממוקם במלון SO/Vienna המפואר. המקום מכיל מסעדה מומלצת מישלן ובר קוקטיילים מהמבוקשים בעיר. מיקומו האסטרטגי מעניק למקום נוף ייחודי ומרהיב על העיר העתיקה והתקרה הצבעונית של המקום יחד עם הוויב המגניב רק מוסיפים לחוויה.

גילוי נאות: הכתבה נכתבה בשיתוף לשכת התיירות האוסטרית.

המלצות וינה
גרינצינג: טבע כפרי בפרברי וינה

עשינו לכם חשק? הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לוינה:

מחפשים טיסות אחרות לוינה? לחצו כאן

יש לכם עוד שאלות על טיולים בוינה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה